Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriD kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Cargo ****

Jos tämä olisi ollut ameriikkalainen leffa, niin tiputtaisin yhden tähden pois. Mutta Sveitsiläiseksi pienen budjetin leffaksi on pakko heittää yksi tsemppitähti lisää.
Mitä kieltä tuossa puhuttiin? Minkälaiset efektit?
Saksaa puhuivat. Efektit olivat pääosin oikein ja erittäin jees, välillä budjetti pikkasen näkyi, mutta pienemmältä ruudulta ei varmaan niin erotu.

The Burning **

Nyt vasta tajusin, että en taida edes tykätä slasher-leffoista. Lukaisin Teenage Wasteland -kirjan vastikään ja diggasin siitä kyllä mutta harvoin kuitenkaan itse leffoista. Tätä on kehuttu monessa paikassa yhdeksi parhaimmista Halloweenin aloittaman slasherin kultakauden leffoista, mutta mielenkiintoisinta tässä oli tuttujen naamojen bongailu (Jason Alexander, Holly Hunter ym).

Ja pääosatyyppi näytti häirittevän paljon Galactican Apollolta!

Kuva
Pröötprööt
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriD kirjoitti:No oliko niitä isoja kannuja?
Melko keskivertoa.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Kun pää on täynnä räkää, uni ei tule ja lihakset särkee, mitä sitä nainen voi tehdä? No tietenkin tyhjennellä boxia katsomalla älyvapaata pieruhuumorin tasoista komediaa.

Tällä kertaa arpa osui rainoihin Vegas Baby sekä Boat Trip (Kuuma sinkkuristeily). Näitä on säästelty tilanteisiin joissa aivotoiminta on minimaalista, mutta viihdettä janoavaa.


Vegas Baby ei ollut onnistunut huumoripläjäys. Huono huumorikin on oma taiteenlajinsa, ei niin helppoa kuin uskoisi. Sinänsä idea oli varsin mainio, mutta jälleen kerran ongelmia toteutuksessa. Ihan hauskoja yksittäisiä kohtauksia, mutta jostain syystä eivät toimineet odotetusti. Iso plussa Chuck "Jäämies" Liddellin cameosta.

Boat Trip taas oli hauskanen, olen homokomedian suuri ystävä. Kainalopieru. Roger Moore herrasmieshomona, tissejä, stereotypioita ja tietysti se tyypillinen "heteromies leikkii homoa saadakseen Tussun"-juoni. Niin romanttista!

Kaiken kaikkiaan ihan hyvä setti tuossa mielentilassa, tällä aivotoiminnalla.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Muistelin omia parhaita elokuvateatterikokemuksia 2000-luvun leffojen kohdalta, ja paras on ollut, kun näin The New Worldin ja Munichin samana iltana. Molemmat ovat vuosikymmenen TOP kympissä (jota en näytä saavan kokoon ilman, että mukana on kolme Spielbergin elokuvaa. Ja ei, en tiedä miksi Minority Report olisi paska, vaikka se ei listalla olekaan.)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

pierupylly kirjoitti:Cargo
Katsoin eilen ja tykkäsin kovasti.
Olihan se herranjumala ripannut visuaalisen ilmeensä "Alienistä" ja osin "Cubesta", mutta kokonaisuus toimi. Loppua kohti toki hieman läsähti mutta eka puolisko oikein tunnelmallinen.
masa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja masa »

Joko jengi on katsonut Macheten?

Tähtiä ei ole luvassa, mutta kunnon krapulapäivän mättöviihdettä kyllä. Annan neljä krapulakaljaa viidestä

Kuva
pikkuprinssi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Suvinen kirjoitti:Leffassa tuli lauman mukana käytyä katsomassa Napapiirin sankarit, joka oli Jasper Pääkkösen kamalasta lappi-aksentista huolimatta ihan sympaattinen ja viihdyttävä suomi-filmi.
Ennakko-odotuksia ei ollut, joten olin tästä pätkästä varsin iloisesti yllättynyt. Se aksentti oli kyllä jotain ihan kamalaa.

Pamela Tola on ihana! :h:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja annepa »

Eilen katottiin papparymistely. Ihan kelpo viihdettä. Jason Statham, PANISIN!

Katottiin myös X-men origins: Wolverine, sekin oli ihan kelpo viihdettä.

Tänään katottiin Star Trek, oli ihan hyvä.

Mikään yllämainituista ei ollut mitään taiteen suurteoksia mutta kuten sanottu, kelpo viihdettä. 3 ahmaa viidestä Enterprisesta kaikille tasapuolisesti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Ja taas on sujunut viikonloppu mukavasti boxia tyhjennellen. Boxissa on se hyvä puoli että tulee katseltua leffoja joita ei välttämättä muuten ehtisi tai haluaisikaan katsoa, ostamisesta puhumattakaan.

High Fidelityn olen katsonut toki ennekin, ja kirjakin on tullut joskus luettua. Olen pitänyt kummastakin lähestulkoon saman verran. Tällä kertaa jännitystä lisäsi puolessa välissä kadonnut tekstitys, jolloin jouduin turvautumaan huulilta lukuun (äänet hiljaisella, ihkua) sekä tietysti nauhoituksen päättyminen ennen elokuvan loppumista. Pitäisi muistaa aina säätää extra aikaa mutta eihän sitä muista kun näpyttelee vain ajastuksen näppärästi päälle.

Tästä siirryinkin katsomaan Ammonien tosielämän tragediaa elokuvassa Murder in the Hamptons. Elokuva ei tarjonnut mitään uutta tietoa tai toisenlaista näkökulmaa. Sanoisinko tiedollisesti vajaavainen dokumentti elokuvan muodossa. Hollywoodin tapaan kaikki henkilöt olivat kauniita ja komeita, tosielämässä ihan normisettiä IMO. Ei sen puoleen, mielelläni katselen Poppy Montgomerya, aika hotti nainen.

Ja sitten olikin vuorossa "erilainen romanttinen komedia" Wedding Wars, jonka kai piti käsitellä hauskasti poliittista kysymystä homojen avioliitto-oikeudesta, maustaa sitä hiukan veljellisellä sivujuonella. Mielestäni elokuva oli kuitenkin tökerö yritys rahastaa sen hetkisillä guumilla TV-kasvoilla; John Stamos und Eric Dane.

Iltasella tuli katseltua miehen kanssa aivan loistava elokuva nimeltään Superbad. Pääsee helposti Top-listaani kun puhutaan muutaman vuoden elokuvakokemuksistani. Veikkaan jonkinlaista kulttimainetta tälle elokuvalle kun sukupolvi vanhenee ja vaihtuu.

Ja sitten hieman myöhemmin katsastettiin ihan norminäppärä trilleri Edison. Paljon tuttuja kasvoja, muutoin aika neutraali kokemus. Tosin tämän elokuvan aikana intouduimme eroottisiin leikkeihin, joten olen voinut missata jotain tosi oleellista. LL Cool J on muuten aika hotti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Viikonloppuna katsottiin Halloween II ja Harry Brown. Ensimmäinen oli ihan paska (Rob Zombien versio) ja jälkimmäinen oli hyvä, just sellainen kuin osasi odottaakin.

Edit: Ja Halloweenissa oli eri loppu kuin IMDB:n juonikuvauksessa. Eipä se silläkään olisi paremmaksi muuttunut, parantanut olisi ainoastaan, jos Laurie olisi tapettu heti alkuun, vastenmielinen lehmä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Rintalan "Pojat" vähän aikaa sitten TV:stä. Hieno, olen katsonut ehkä 10 kertaa elämäni aikana.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Yöllä tuli jälleen tyhjenneltyä kovalevyä. Katsoin varsin hauskan, osittain "dokumentaarisesti" kuvatun, elokuvan The Independent . Raina kertoopi Jerry Stillerin esittämästä b-luokan elokuvaohjaajasta. Pätkät "leffoistaan" olivat kieltämättä hunajaa sielulle :D Muutoin olen sitä mieltä, että pappa Stiller on "yhden ilmeen ja roolin mies" vaikka esim. Kellarin kunkussa on ihan parhautta.

Toisena korkkauksena The Lodger. Taas yksi Jack the Ripperin varjolla ratsastavista elokuvista, tämä hemmo tuntuu myyvän. Valitettavasti, vaikka idea edes jotenkin vastaavista poikkeava, ei osunut lähellekkään maalia. Lopusta en juurikaan pitänyt, koska viite mahdollisesta yliluonnollisuudesta ei istunut kokonaisuuteen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lauantain leffaputkessa Smokin´ Aces, Doomsday ja 12 apinaa putkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

XTRO ****

Harvinaisen kipeä avaruuskauhuleffa vuodelta 1982. Ei ne enää tee tällasia. Perheenisä siepataan avaruuksiin ja palaa unohtumattomalla tavalla takaisin. Huh. Alku vain lupaili vähän liikoja, kaikki mahtavuus oli ladattu melkeinpä heti kärkeen. Harmi, ettei ohjaajan haastis ollut dvd:llä mukava. Leffan pointtina oli olla mahdollisimman iljettävä ja sen juonenkäänteistä ei itse ohjaajallakaan ollut kauheasti hajua.

Laitetaan nyt traileri, ettei nyt jää epäselväksi, millaisesta taideteoksesta on kyse.
Pröötprööt
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Tyhjentely jatkuu, silti tuntuu ettei tyhjene.

Yöllä katsoin What about Bob?. Käsittämätöntä, että hyvä idea, Bill Murray sekä Richard Dreyfuss saa aikaiseksi pelkän lössähtäneen pannukakun :/ Olen pettynyt.

Mortal Thoughts taas oli tyypillinen psykologinen trilleri, mutta ei lainkaan huono sellainen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Inception ***

En kyllä ymmärrä Nolanin saamaa ylenpalttista hehkutusta tyyliin "tämän hetken paras ohjaaja maailmassa". Sehän tekee kärjistettynä Michael Bay -leffoja joista on otettu pois lapsellisuus ja leikkimielisyys ja pistetty tilalle "aikuismainen vakavamielisyys". Mutta täähän oli tällanen ylipitkä ja räjähtelevä scifiäksön jatkuvalla jumputus-soundtrackilla ja hetkittäisillä hienoilla maisemapannauksilla.

Leffa oli sisältöön nähden aivan liian pitkä ja monta juonenlankaa ei löytänyt oikein päätään tai häntäänsä missään vaiheessa. Uudemmista scifileffoista mm. Man from Earth ja Moon toimivat meikäläiselle paljon paremmin. Mutta ei tämä vallan huono kuitenkaan ollut, tehosteita käytettiin oivaltavasti ja itse asiassa niitä olisi voinut katsella enemmänkin. Ja loppu oli yllätys sinänsä, että S_P_O_I_L_E_R___S_P_O_I_L_E_R___S_P_O_I_L_E_R: oletin tällasen leffan automaattisesti päättyvän johonkin mindfuck-twistiin, mutta twisti olikin twistittömyys.
Pröötprööt
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

pierupylly kirjoitti:..Uudemmista scifileffoista mm. Man from Earth ja Moon toimivat meikäläiselle paljon paremmin.
Moonia en ole katsonut, mutta MfE on mun mielestä hands down yksi parhaita leffoja joita olen nähny. Minimalistinen, mutta silti sisällöltään aivan hillitön.

Tykkään todella isosti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dumis

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Dumis »

pierupylly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Cargo ****
Jos tämä olisi ollut ameriikkalainen leffa, niin tiputtaisin yhden tähden pois. Mutta Sveitsiläiseksi pienen budjetin leffaksi on pakko heittää yksi tsemppitähti lisää.
Mitä kieltä tuossa puhuttiin? Minkälaiset efektit?
Saksaa puhuivat. Efektit olivat pääosin oikein ja erittäin jees, välillä budjetti pikkasen näkyi, mutta pienemmältä ruudulta ei varmaan niin erotu.
Hmm, ehkäpä tuon voisi kuitenkin katsastaa. Tosin en ole varma pystynkö objektiivisesti seuraamaan jos puhuvat saksaa :D
NuoriD

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

pierupylly kirjoitti:johonkin mindfuck-twistiin, mutta twisti olikin twistittömyys.[/size]
SPOILER!

Öö? Olihan siinä se twisti, että homma tapahtuikin jonkun muun henkilön unessa. Itse asiassa mä tiedän kenen unessa, oon googlettanu sen, selitys löytyy näyttelijöiden haastatteluista.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

pierupylly kirjoitti:Inception ***

En kyllä ymmärrä Nolanin saamaa ylenpalttista hehkutusta tyyliin "tämän hetken paras ohjaaja maailmassa". Sehän tekee kärjistettynä Michael Bay -leffoja joista on otettu pois lapsellisuus ja leikkimielisyys ja pistetty tilalle "aikuismainen vakavamielisyys". Mutta täähän oli tällanen ylipitkä ja räjähtelevä scifiäksön jatkuvalla jumputus-soundtrackilla ja hetkittäisillä hienoilla maisemapannauksilla.

Leffa oli sisältöön nähden aivan liian pitkä ja monta juonenlankaa ei löytänyt oikein päätään tai häntäänsä missään vaiheessa. Uudemmista scifileffoista mm. Man from Earth ja Moon toimivat meikäläiselle paljon paremmin. Mutta ei tämä vallan huono kuitenkaan ollut, tehosteita käytettiin oivaltavasti ja itse asiassa niitä olisi voinut katsella enemmänkin. Ja loppu oli yllätys sinänsä, että S_P_O_I_L_E_R___S_P_O_I_L_E_R___S_P_O_I_L_E_R: oletin tällasen leffan automaattisesti päättyvän johonkin mindfuck-twistiin, mutta twisti olikin twistittömyys.
Ensinnäkin Inception ei ole scifi-elokuva, se on aivan liian tyhmä ja Star Wars ollakseen sitä. Moon on taas parasta scifiä sitten 2010. Man from Earth kärsii huonoista näyttelijöistä ja kässäri sopii paremmin Twilight zonen jaksoon, mutta onhan se ihan hupsu.
Inception on Nolanin heikoin elokuva ja huono elokuvahan ei tee ohjaajasta huonoa sitten millään. Nolanilla ei ole edes yhtä huonoa.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriD kirjoitti:
SPOILER!

Öö? Olihan siinä se twisti, että homma tapahtuikin jonkun muun henkilön unessa. Itse asiassa mä tiedän kenen unessa, oon googlettanu sen, selitys löytyy näyttelijöiden haastatteluista.
SPOILER!

Jos tarkotat sitä hyrrää siinä lopussa, niin sehän oli kaatumassa just kun kuva napsastiin. Muutenkin se nyt oli vaan sellanen hölmö loppukevennys.
Pröötprööt
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Dumis kirjoitti:Tosin en ole varma pystynkö objektiivisesti seuraamaan jos puhuvat saksaa :D
Im der Torrentkauppa sind einen version mit Änglishen subtittelitür. Suchen sie.

Hals und Beinbruch, Junge!

[lyhyt Sven Hassel-saksa 1993]
NuoriD

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

pierupylly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
SPOILER!

Öö? Olihan siinä se twisti, että homma tapahtuikin jonkun muun henkilön unessa. Itse asiassa mä tiedän kenen unessa, oon googlettanu sen, selitys löytyy näyttelijöiden haastatteluista.
SPOILER!

Jos tarkotat sitä hyrrää siinä lopussa, niin sehän oli kaatumassa just kun kuva napsastiin. Muutenkin se nyt oli vaan sellanen hölmö loppukevennys.
Spoiler!

Aivan, mutta miksi se oli kaatumassa? Kuka tuli paikalle ja kuka ei ollut paikalla?
Dumis

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Dumis »

küllküll kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Tosin en ole varma pystynkö objektiivisesti seuraamaan jos puhuvat saksaa :D
Im der Torrentkauppa sind einen version mit Änglishen subtittelitür. Suchen sie.
Joojoo, oli jo kerran käsi nappulalla, muttei läpäissyt imdb-tutkaani, täpärällä oli.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriD kirjoitti:Aivan, mutta miksi se oli kaatumassa? Kuka tuli paikalle ja kuka ei ollut paikalla?
Öö, siis se että se oli kaatumassa tarkoitti että kyseessä ei ole uni. Seurasiksää koko leffaa? Ja muutenkin, vaikka ei olisi alkanutkaan horjua niin tuo nyt ei siltikään olisi ollut mikään juonitwisti, vaan sellanen perinteinen pöö-loppu.
Pröötprööt
Vastaa Viestiin