Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Elegy

Vanha ja kalju Ben Kingsley rakastuu nuoreen ja kauniiseen Penelope Cruziin, mutta sössii koko homman koska eihän se nyt vaan vois toimia, eihän? Alkuperäisodotuksia syvällisemmäksi osoittautuva, osin hauskakin elokuva siitä, miten ja miksi ihminen asettaa elämälleen tietyn kaavan, jonka rikkominen voi osoittautua lähes mahdottomaksi. Sisältää myös aimo annoksen esteetiikkapohdintaa.

****
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriD kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Eclipse. Tädit tykkäs. Eskapismia parhaimmillaan, nyt palailen jo maan pinnalle. New Moon jätti levottoman olon, tää kolmonen korjas tilanteen jokseensakilleen. Mut koitan elää nyt tätä todellisuutta, joten ei sen syvällisempää pohdintaa, edes Jaakobista.


*****
Tarvitset pitkän kylmän suihkun.
Emmä enää, oon ihan täällä jo :)
Prepare for the worstest.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nowaysis kirjoitti:Eclipse. Tädit tykkäs. Eskapismia parhaimmillaan, nyt palailen jo maan pinnalle. New Moon jätti levottoman olon, tää kolmonen korjas tilanteen jokseensakilleen. Mut koitan elää nyt tätä todellisuutta, joten ei sen syvällisempää pohdintaa, edes Jaakobista.


*****
Mitvit? Kyllä, tää oli kirjana ihan hyvä, mutta leffana ihan uskomatonta tuubaa. Mielenkiintosuudessa jotain maalin kuivumisen luokkaa. Jos leffassa ei olisi jaakoppia en käsitä miten tuon ois ees jaksanu kattoa loppuun. Koko leffassa tunnutaan unohtaneen juonen kuljetus, kaikki aika on vaan käytetty merkitseviin katseisiin ja hiljaiseen tuijotukseen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Taas näitä mysteereitä...

paskasta leffasta tehty parodia, paskaakin paskempaa, vai mannaa? :o
Kuvahttp://fi.filmtrailer.com/cinema/5046/index.html
Life is complex, it has real and imaginary parts.
elco

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Inception. Ihan ok idea ja ajoittain kauniin näköistä, muttei vaan toiminut minulle. Liian pitkä kliimaksi, tarpeeton määrä tasoja ja liikaa tyhjänpäiväistä paukuttelua; esim se jamesbond hiihto-compound oli kaikin puolin ikävystyttävää elokuvakokemusta.

Kaikenkaikkiaan shokeeraavinta oli, miten pirun tylsiä unia ihmiset voivatkaan kuvitella näkevänsä. Epäilemättä tämä toimii monelle muulle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Kaikenkaikkiaan shokeeraavinta oli, miten pirun tylsiä unia ihmiset voivatkaan kuvitella näkevänsä.
Olet siis 130% miljonääri heti kun markkinoille tulee laite, jolla voit tallentaa unesi Full HD:na.

Now available on Blu-Ray:
Elco Wet Dreams III: Dildo butt? No, thank you!
Elco Hangover Horrors part XI: Alone in foreign city. With aliens!
Elco 130% Action VI: The Combat Engineer
NuoriD

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Saw

Vähän Seitsemän tyylinen rikos-kauhu-leffa, mutta paljon huonompi.

2/5 tähteä.

Asensin Vistan uudelleen wanhaan nuhapumppuläppäriin ja nyt pystyi pyörittämään Sf anytimesta 3 Mb:n laadulla ongelmitta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pätmän forever, tai mikä se uusin, Ledgerin lopputyöksi jäänyt olikaan.
Ihan hirveetä paskaa, en tajua alkuunkaan mistä se hypetys johtu.. Juonikin niin paska ja lälly ja huh. Ehkä oon jääny väärille taajuuksille tai jodis.

1/2 tähdykkää jos sitäkään.
Prepare for the worstest.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

nowaysis kirjoitti:Pätmän forever, tai mikä se uusin, Ledgerin lopputyöksi jäänyt olikaan.
Ihan hirveetä paskaa, en tajua alkuunkaan mistä se hypetys johtu.. Juonikin niin paska ja lälly ja huh. Ehkä oon jääny väärille taajuuksille tai jodis.

1/2 tähdykkää jos sitäkään.
Ja twilighteille ihqupihqu 5 pusuhammasta?

Jos sen pätmänin katsoo pienestä TV:stä huonoilla äänillä, on sen efekti hieman eri kuin isolta kankaalta ja äänillä jotka tuntee. Se on visuaalinen ja auditiivinen kokemus, ei mikään Woody Allenin ihmissuhde-elokuva.

Ps. se ääniraita on makea.
elco

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Jos sen pätmänin katsoo pienestä TV:stä huonoilla äänillä, on sen efekti hieman eri kuin isolta kankaalta ja äänillä jotka tuntee. Se on visuaalinen ja auditiivinen kokemus, ei mikään Woody Allenin ihmissuhde-elokuva.
Njaa, mä en tykännyt siitä erityisesti, vaikka katsoin sen aurinkokunnan ainakin joskus suurimmalta kankaalta Sydneyn IMAX:issa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Katsoin V:n uudelta sikaisolta telsulta ja vielä blyyreinä. Visuaalisesti oli muutama hyvä hetki ja räjäytykset tuntu tosiaan pyllyssä asti, mutta muuten kyllä dissapointtas pahasti.
Prepare for the worstest.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Njaa, mä en tykännyt siitä erityisesti, vaikka katsoin sen aurinkokunnan ainakin joskus suurimmalta kankaalta Sydneyn IMAX:issa.
No mut leffassa ei ollutkaan heviä, corvetteja tai tissejäkään.

Eikä se sisältänyt Commandon kaltaisia kitsch-hetkiäkään.

Muuten se oli hyvä.
elco

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Eikä se sisältänyt Commandon kaltaisia kitsch-hetkiäkään.
Mitäs kitsch-hetkiä Commandossa muka on?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:Eclipse. Tädit tykkäs.
No nyt on tääkin nähty. On tää teinistely kyllä jotenkin tosi ihkua, tykkäsin :h:

Hauskimpia hetkiä leffan aikana aiheuttivat edessäni istuneet n. 14-kesäiset pojannulikat, jotka vaivaantuivat jokaisesta "intiimistä" kohtauksesta totaalisesti ja aloittivat suurieleisen venyttelyn ja kännyköiden tsekkaamisen. Salaa diggasvat kuitenkin!
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

elco kirjoitti:
huima kirjoitti: Jos sen pätmänin katsoo pienestä TV:stä huonoilla äänillä, on sen efekti hieman eri kuin isolta kankaalta ja äänillä jotka tuntee. Se on visuaalinen ja auditiivinen kokemus, ei mikään Woody Allenin ihmissuhde-elokuva.
Njaa, mä en tykännyt siitä erityisesti, vaikka katsoin sen aurinkokunnan ainakin joskus suurimmalta kankaalta Sydneyn IMAX:issa.
Ei tuo viimeisin Pättis minustakaan kaiken sen hehkutuksen arvoinen ollut. Turboahdettu, täyteen ängetty ja silti venytetty. Pitäs kattoa kyllä toistamiseen, mutta teatterissa ei iskeny läheskään niin paljon kuin se edellinen osa.
Avatar
munito
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 20.07.2010 22:27
Paikkakunta: Kannonkolo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja munito »

Hämärän vartijan (A Scanner Darkly).
Sopivan mielenkiintoinen. Sellainen leffa taas joka oli ihan hyvä katsoa itsekseen, monellakaan mun tuttavalla ei olisi mielenkiinto jaksanut riittää. Hienosti tehty näytelty animaatio ja vallan uskollinen kirjailijan (Philip K. Dick) omalle tyylille.
Sano mitä sanot, olen hetken kiinnostunut ja unohdan lähes samantien.
-menota-
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Uusintana parinkymmenen vuoden tauon jälkeen:'

Eat the rich. Brittiläinen kreisikomedia kahdeksankymmentäluvulta, jonka pääosissa liuta tuon ajan parhaita koomikoita ja - tadaa - Lemmy. Opettavainen tarina luokkaeroista ja poliittisesta kähminnästä. Toimi ihan saatanan hyvin silloin, toimii nytkin.

Toinen loistopätkä samoilta seuduilta ja hieman samasta aiheesta viime vuodelta:

In the loop. Hieman - mutta vain hieman - edellistä vakavampi komedia kansainvälisestä politiikasta. Pätkä vaatisi kylkeensä kyllä tekstityksen noiden saarivaltioiden pohjoisosien tyyppien artikulaation ollessa jopa tottuneeseen korvaan hieman eksoottisen kuuloista.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Minusta kuluvan vuoden toistaiseksi paras leffa on ollut The Ghost Writer.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Saw sarja osat 1 - 6 :

Siis itsehän olen niin kumma kaveri, että tykkään tuosta sarjasta. Saan varmaan haukut niskaani, mutta senkin uhalla: loistavaa ahdistus-kidutus-meininkiä jopa pienellä filosofisella opetuksella elämästä ja sen arvostamisesta.

Olisi voinu jäädä 4 osaan, mutta ihan hienoa ne vehkeet ja hyvin tehtyä gorestusta.

Parhaat osat ehkä 2,3,4, paha sanoa varmasti.

--


Kuva

Kuva


Hostel 1 ja Hostel 2

Tämä ei ole kyllä hirveen herkkähermoisten kamaa. Juoni on noh, kaukaa haettu mutta kuumotta: Löytyy rikkaiden ihmisten jengi jotka tykkää kiduttaa nuoria ihmisiä rahaa vastaan. Elite Hunting - organisaatio nappailee pahaa-aavistamattomia matkailijoita kiinni hostellista, ja myy ne kidutettavaksi. Kakkosessa kidutettavat nuoret miehet on vaihtuneet nuoriin naisiin, ja samalla kerrotaan Elite Hunting-organisaatiosta enemän.

Ja voit pojat, se gorestus mitä leffassa on, on kyllä ehkä brutaaleinta mitä nähnyt. Hyvin harva elokuva saa oikeasti kääntämään pään muualle, tai hetkeksi pausettamaan ja miettimään että mitähän juuri näki.. Ei varmaan moni tykkää näistäkään, mutta genressään miun mielestä loistavia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä tykkään Saweista. Kuutosta en ole vielä hommannut eli katsonut. Olisin lopettanut kolmososaan, toisaalta nelonen tuli diggarille tarpeeseen.

Hostellit on ok, ei niinkään goren takia mikä ei mun mielestä näissä ole kovinkaan poikkeavaa, vaan semmosella "tää vois tapahtuu oikeest"-fiiliksellä. Mutta ei ihan kymppiin osuvaa kuitenkaan.

Katsoin eilen Martyrssin, sillä oli hetkensä, mutta ei ihan ollut sekään sitä mitä odotin. Yökötystä tai muuta vastaavaa en ole juuri koskaan kokenut leffaa katsellessa. Odotan ahdistavaa fiilistä, jos leffa tarjoaa sen, on onnistunut. Siihen gore ei kovinkaan usein yllä enää nykyään.

Nyt katsoin telkusta aivan upean Shaun of the deadin, kerrassaan upea teos kategoriassaan.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Yhden Sawn olen nähnyt. Pidin enemmän 90-luvun elokuvasta Angel on My Shoulder.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

RolloTomasi kirjoitti:Yhden Sawn olen nähnyt. Pidin enemmän 90-luvun elokuvasta Angel on My Shoulder.
Satuin katsomaan kyseistä elokuvaa joskus aikoinaan.. mistähän sen nykyään saisi käsiinsä..
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

Bluntly kirjoitti:^ Tästä.
Hyvä yritys, eri leffa, vaikka sama nimi.

Btw. vaikuttaa ihan hyvältä paikalta tuo PLAY, pitää laittaa karvan taakse.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
munito
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 20.07.2010 22:27
Paikkakunta: Kannonkolo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja munito »

The Wolfman (2010) Ihan hyvä. Ei mitään uutta susitarinaan, ehkä hieman jäykkää näyttelemistä mutta kivat puitteet.

Public Enemies. No kattohan sen. Tosin ei erityisen mieleenpainuva, sillä olin leffan jo kerran katsonut enkä muistanut juuri muuta kuin että suurin piirtein kaikki kuolee. Onhan Johnny Depp aina jee, mutta ei sekään nyt riitä kohottamaan leffaa suosikkeihin.

I Love You Phillip Morris. Ei niin hauska Jim Carrey leffa kuin jotkin aiemmat. Ei se nyt vaan riitä että Jimi on homo. No olihan siinä leffassa muutamia hauskojakin kohtauksia ja sikäli mielenkiintoista että perustuu olemassa olevaan henkilöön. Sen verran välillä tylsistytti, että joutui kokoamaan yhden takkavälinetelineen samalla kun leffa pyöri, loppua kohden taas kiinnostus alkoi heräämään. Tarina ja hahmot sinänsä olivat kyllä ihan mielenkiintoisia, paketti vaan ei oikein välillä pysynyt kasassa.
Sano mitä sanot, olen hetken kiinnostunut ja unohdan lähes samantien.
-menota-
Vastaa Viestiin