Sheetlord kirjoitti:Siinä missä Moottorisahahurmaajan ja Day Of The Deadin uudet versiot olivat varsin tehokkaita ja tyylikkäitä updeitteja, tämän olisi vallan mainiosti voinut jättää tekemättä.
Missä sie olet tuon Day of the Deadin kerennyt nähdä? Imdb:n mukaan se on vasta jälkituotantovaiheessa.
Mun mielestä taas Hills Have Eyesin oli näkemistäni uudemmista uusintaversiosta ainoa, joka on oikeasti alkuperäistä parempi. Moottorisahaajan uusi tuleminen on jäänyt valitettavasti näkemättä toistaiseksi, muut ovat kehuskelleet kyllä myös.
Crank
Toimii edelleenkin kuin pesäpallomaila takaraivoon spiidi-pörinöissä. Jos Grand Theft Auto-pelisarjasta tehdään joskus elokuva, lopputulos voisi olla jotain tämän näköistä.
Toivottavasti muuten Jase Statham ja Vinnie Jones nähdään vielä samassa rainassa "Snatchin" ja "Lock, Stockin" lisäksi. Molemmat ovat repertuaariltaan vähän suppeahkoja näyttelijöitä, mutta koviksen roolit hoituvat erittäin tyylikkäästi.
bedlam kirjoitti:Missä sie olet tuon Day of the Deadin kerennyt nähdä? Imdb:n mukaan se on vasta jälkituotantovaiheessa.
Mun mielestä taas Hills Have Eyesin oli näkemistäni uudemmista uusintaversiosta ainoa, joka on oikeasti alkuperäistä parempi
Voi olla, että sekoitin "Dawnin" ja "Dayn" keskenään. Zorpat. Siinäkin parasta antia oli tittelijakso persoonallisine kameratyöskentelyineen.
Uutta moottorrirrrrrisahahurmaajaa täytyy kehua varauksetta. Tobe Hooperin alkuperäinen oli vähän pökiö. Oli siinäkin muutamia vastenmielisiä kuvia, mutta kun uusintaversiossa ruvettiin pistämään nuorta miestä elävänä lihakoukkuun, oli pakko katsoa toisaalle. Niin ja mikä tahansa filmi, jossa R. Lee Ermey on mukana, ei voi olla pasha.
Sheetlord kirjoitti:Oli siinäkin muutamia vastenmielisiä kuvia, mutta kun uusintaversiossa ruvettiin pistämään nuorta miestä elävänä lihakoukkuun, oli pakko katsoa toisaalle.
No hei pliis. Kaverilta oli sahattu jalka polven alta irti pari kohtausta aikaisemmin ja siinä se nyt roikkuu vaan vähän valittaa. Kyseinen kohtaus on toki vastenmielinen, mutta lähestyy enemmän splatteria kuin gorea. Siinä missä Hooperin alkuperäinen on halvalla tehdyn näköinen, ei se minusta ole tuon remaken tapainen farkkumainos: Hooperin leffan kuvasto on rumaa ja nihilististä, olkoonkin, että elokuva on melko hidas ja väkivallan graafisuus on pientä.
Sheetlord kirjoitti:Voi olla, että sekoitin "Dawnin" ja "Dayn" keskenään. Zorpat. Siinäkin parasta antia oli tittelijakso persoonallisine kameratyöskentelyineen.
On vähän sekavaa, että Romero jatkaa alkuperäistä sarjaa parhaillaan viidennellä osalla, kun samaan aikaan uusintaversiot aloitettiin kakkososasta (Dawn) ja nyt on valmistumassa kolmonen.
Muistelin, että lyttäsit aikoinaan Dawnin remaken kuten minäkin, mutta toisaalta sen jälkeen valmistuneiden remake-pötkäleiden jälkeen se alkaa tuntua jo itse asiassa paremmalta leffalta kuin oikeasti olikaan.
Sheetlord kirjoitti:Uutta moottorrirrrrrisahahurmaajaa täytyy kehua varauksetta. Tobe Hooperin alkuperäinen oli vähän pökiö. Oli siinäkin muutamia vastenmielisiä kuvia, mutta kun uusintaversiossa ruvettiin pistämään nuorta miestä elävänä lihakoukkuun, oli pakko katsoa toisaalle. Niin ja mikä tahansa filmi, jossa R. Lee Ermey on mukana, ei voi olla pasha.
Pitäisi tosiaan katsastaa tuokin jo vihdoin. Toisaalta alkuperäisenkin näkemisestä on jo niin monta vuotta, että pitänee katsoa se ensin. Muistelen kyllä ahdistuneeni alkuperäisestä kovasti silloin joskus.
bedlam kirjoitti:Muistelin, että lyttäsit aikoinaan Dawnin remaken kuten minäkin, mutta toisaalta sen jälkeen valmistuneiden remake-pötkäleiden jälkeen se alkaa tuntua jo itse asiassa paremmalta leffalta kuin oikeasti olikaan.
Mie en o koskaan ollut kauhean suuri zombie-filmien ystävä. Imho parasta mitä koko genrelle on koskaan tapahtunut on "28 Days Later". Sprinttaava ja ulvova aivonsyöjä säpsäyttää oikeasti enempi kuin hitaasti ja pöhnäisesti laahustava "breeeeeins" -jullikka. Salamaleikkauksistakaan ei ole haittaa.
Viimeaikainen kauhufilkkabuumi on aiheuttanut itse asiassa sen, että koko lajityyppiin alkaa olla vähän kyllästynyt. "Saw" oli virkistävä poikkeus. Kakkososa pilasi koko sarjan, kun Jigsaw sai kasvot. Tuntematon uhka on aina tehokkaampi kuin tunnettu, TJEU Spielbergin "Kauhun Kilometrit". "The Hostel" tuli katsottua vain hätäisellä pikakelauksella, sekin oli loppupuolella erinomaisen vastenmielinen tekele. Jännä nähdä miltä työn alla olevat (Robert Rodriquezin ja) Quentin Tarantinon splatter-filkat näyttävät.
Frank Millerin "Sin Cityn" filkkaversion taottua riittävästi tukaatteja kiinnostus on kääntynyt myös maestron muuhun sarjakuvatuotantoon. Kolmisatanen kertoo tarinan Spartan kuningas Leonidaksesta, joka johtaa 300 miestään torjumaan noin gaziljoona kertaa miesluvultaan ylivoimaista Persian armeijaa. En tiedä, mainitaanko kyseisen Thermopylain taistelun taktiikka (pakotetaan ylivoimainen vihollinen taistelemaan sille epäedullisessa maastossa, ahtaassa solassa) tämän päivän jalkaväkitaistelun oppikirjassa, mutta historiaan tuo on ainakin jäänyt.
Visuaalisesti erittäin väkevä viihdyke on helppo hoksata sarjakuvaksi juuriltaan, vaikkei koko graphic novelia olisikaan lukenut. Millerin tyyliin olennaisena osana kuuluvat äärijyrkät kontrastit ja hehtolitroittain roiskuva hurme ovat mukana koko ajan. Tarinan über-machismo ja jatkuva nostattelu ja pep-talkkailu "No surrender! No retreat!" kuitenkin kääntyvät loppua kohti hieman itseään vastaan ja nationalistisinkin katsoja alkaa väistämättä miettiä "Okei Pekka, tää kaikki on kuultu jo monta kertaa!"
Ei mikään treffielokuva, mutta kelpo äijäviihdettä. Olisi kaivannut hieman tiivistämistä.
Katsoin koko sarjan ties monettako kertaa läpi ja nauroin makeammin kuin kertaakaan aiemmin. Itse asiassa, pelkästään saksalaisjakso yksinään on varmaankin hauskempi kuin mikään näkemäni komediaelokuva. Imdb:n arvosana 9.3 tarkoittanee, etten ole sarjan ainoa fani.
Sheetlord kirjoitti:En tiedä, mainitaanko kyseisen Thermopylain taistelun taktiikka (pakotetaan ylivoimainen vihollinen taistelemaan sille epäedullisessa maastossa, ahtaassa solassa) tämän päivän jalkaväkitaistelun oppikirjassa, mutta historiaan tuo on ainakin jäänyt.
Nuo ahtaat solat ovat vaan kotimaisessa mittakaavassa vähän vähissä.
Mutta toki, vahvasti mobilisoidun osaston liikehän luonnollisesti kanavoidaan johonkin paikkaan, jota ei voi kiertää, tulpataan ja tuhotaan siihen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Ääliökomedioita on välillä kiva katsoa, eikä kalja-tissi-osaston hyymörissä ole mitään vikaa. Tämä kikkare oli kuitenkin NIIN alle kaiken arvostelun, että se lensi roskiin 26 minuutin kohdalla. Millä hiton ilveellä Donald Sutherlandin tapainen laatunäyttelijä oli saatu houkuteltua alkukohtaukseen esittämään sairaalavuoteeseen kuolevaa saksalaista makkaratehtailijaa?
Vältä!
Ääliökomedioita on välillä kiva katsoa, eikä kalja-tissi-osaston hyymörissä ole mitään vikaa. Tämä kikkare oli kuitenkin NIIN alle kaiken arvostelun, että se lensi roskiin 26 minuutin kohdalla.
Hah, meikä tykkäs! Mut toisaalta taidan olla yksinäni mielipiteeni kanssa, joten ei siitä enempää kinailua
Tosiaankin tuon Beerfestin tekijäpändi on tehtaillut Jay Chandrasekhar:in johdolla muitakin humouripätkiä; tjeu esim.Super Trooper.
Historialliset kolmiodraamat eivät ole koskaan olleet lempileffojani, mutta tälle olin täysin myyty. Kauniisti kuvattu (Bill Pope, mm. Matrix-leffat), upeasti scoretettu (Philip Glass) ja nätisti näytelty (Ed Norton, Jessica Biel, Paul Giamatti) kertoo duunariluokasta ponnistavan taikuri Eisenheimin ja kruunuperijälle kihlatun aatelistyttö Sophien stoorin 1800-luvun lopun Wienissä. Luokkayhteiskunta kun on voimissaan, alemman kastin ambitioita ei katsota hyvällä ja kruununperijä pistää poliisikoiransa taikurin kintereille...
Kaikin puolin hieno filmi.
EDIT: nyt meni puurot ja vellit sekaisin. Matrixin kameramiehenä hääri BILL Pope
Viimeksi muokannut Sheetlord, 15.03.2007 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silläkin uhalla että olen tiukkapipo: mutta voitaisiinko jättää avioelämäni käsitettelemättä "Katsoin leffan" -ketjussa siihen asti kun elämänkerta-elokuvani valmistuu? Hä?
Silläkin uhalla että olen tiukkapipo: mutta voitaisiinko jättää avioelämäni käsitettelemättä "Katsoin leffan" -ketjussa siihen asti kun elämänkerta-elokuvani valmistuu? Hä?
Vihdoinkin näin Scorsesen uusimman ja olihan se loistava. Ja onhan se hienoa, että Scorsese vihdoinkin sai Oscarinsakin, vaikka tämä ei ehkä kuitenkaan hänen parhaiden leffojensa (Taksikuski, Raging Bull, Mean Streets, Goodfellas) joukkoon kuulu, ainakaan näin heti ensikatsomisen jälkeen. Muistutti paljon lähes samaan aikaan ensi-iltansa saanutta Michael Mannin Miami Vicea ja kenties viime vuoden leffoista nämä kaksi toistaiseksi ovat suosikkini.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
RolloTomasi kirjoitti:ei ehkä kuitenkaan hänen parhaiden leffojensa (Taksikuski, Raging Bull, Mean Streets, Goodfellas) joukkoon kuulu, ainakaan näin heti ensikatsomisen jälkeen..
Samaa olen hokenut jokaiselle, joka viitsii kuunnella. Kai tässä palkinnossa oli kyse enempi politiikasta kuin Departedin todellisista ansioista. Ei se nyt huono ollut, mutta aika lailla rutiinilla väsätty, vanhemman ammattilaisen tekele, jossa ei ollut ollenkaan samaa tekemisen intoa ja vimmaa kuin vaikka Taksikuskissa.
RolloTomasi kirjoitti:ei ehkä kuitenkaan hänen parhaiden leffojensa (Taksikuski, Raging Bull, Mean Streets, Goodfellas) joukkoon kuulu, ainakaan näin heti ensikatsomisen jälkeen..
Samaa olen hokenut jokaiselle, joka viitsii kuunnella. Kai tässä palkinnossa oli kyse enempi politiikasta kuin Departedin todellisista ansioista. Ei se nyt huono ollut, mutta aika lailla rutiinilla väsätty, vanhemman ammattilaisen tekele, jossa ei ollut ollenkaan samaa tekemisen intoa ja vimmaa kuin vaikka Taksikuskissa.
Niinpä. Vanhat elokuvat ja ehdokkuudet varmasti tällä kertaa vaikuttivat enemmän kuin leffa itse, joka oli ehkä Scorsesen tuotannon keskitasoa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.