Katsoin leffan
Remu katsoi Ganes -leffan
Tiistaina Remu näki ensi kertaa hänen elämästään kertovan Ganes-elokuvan valmiina. Ohjaaja JP Siili ja Remua elokuvassa näyttelevä Eero Milonoff olivat paikalla jännittämässä miten Remu reagoi. Remun mielipide on tärkeä elokuvan tekijöille. Siili kertoi jo vuosi sitten lehdistötiedotteessa, että tekee elokuvan kunnioituksesta Remua ja Hurriganesia kohtaan.
Tiukkaa tekstiä oli luvassa. Remu on tunnettu siitä, että hän sanoo asiat suoraan ja on jyrkkä sanomisissaan. Hänen suhtautumisestaan ei voitu olla varmoja, ja vuoden takaiset kommentit käsikirjoituksesta antoivat Siilille ja Milonoffille aihetta hermoiluun.
Siili ja Milonoff pystyivät kuitenkin huokaisemaan helpotuksesta jo elokuvanäytännön aikana. Remu nauroi ja kommentoi leffaa vähän väliä.
"Mä ehdotan kymmenen oskarii" olivat hänen ensimmäisiä sanojaan teatterista ulos tultaessa. "Näyttelijöille, puvulle, ohjaukselle, kuvaukselle, musalle."
"Bueno. Vitun hyvä. Nää jätkät, Monte ja Abe, niist tulee kovia. Älyttömän hienosti ne on napannu kundien ytimen. Ja tää mimmi, joka veti Eevan, se on ihan kohallaan. Faijaa näyttelevä on ammattimies."
Henkilöhahmoon 'Remu' hän oli enemmän kuin tyytyväinen. "Toi agentti on parempi ku mä itte. Ei Marlon Brandokaan vetäny tollee. Jätkä tajuu mitä pitää liiotella."
Elokuvan Hurriganes-musiikista vastaavat näyttelijät itse. Remun itsensä luoman musiikin jäljittely ei häirinnyt maestron korvaa. "Mä olin ihan kuoppa auki miltä toi leffa kuulosti. Siin on ollu joku Phil Spector puikoissa et on saatu noin vitun jees soundi".
Hurriganesin tuottaja Richard Stanley kommentoi aikanaan elokuvan käsikirjoitusta sanoin: "Not quite, but close enough". Remulle totuuden ja fiktion yhdistäminen kolahti täysin. "Noin se meni. Kyl tos on kaikki. Ei oo liiotteluu, oli siel paljon pahempaaki mitä tos voi näyttää. Ja pitää hiffaa käyttää otsaa, tää on leffa."
Elokuvassa poliisit vainoavat Remua. "Joo toi (Kari Hietalahden näyttelemä) pamppu on tosi mulkku, mut oikeesti ne oli vielä pahempia."
Joku kysyi elokuvan nähtyään, että olitko Remu oikeasti tuollainen panomies.
"No comments".
Ganes elokuvateattereissa 28.9.
Tiistaina Remu näki ensi kertaa hänen elämästään kertovan Ganes-elokuvan valmiina. Ohjaaja JP Siili ja Remua elokuvassa näyttelevä Eero Milonoff olivat paikalla jännittämässä miten Remu reagoi. Remun mielipide on tärkeä elokuvan tekijöille. Siili kertoi jo vuosi sitten lehdistötiedotteessa, että tekee elokuvan kunnioituksesta Remua ja Hurriganesia kohtaan.
Tiukkaa tekstiä oli luvassa. Remu on tunnettu siitä, että hän sanoo asiat suoraan ja on jyrkkä sanomisissaan. Hänen suhtautumisestaan ei voitu olla varmoja, ja vuoden takaiset kommentit käsikirjoituksesta antoivat Siilille ja Milonoffille aihetta hermoiluun.
Siili ja Milonoff pystyivät kuitenkin huokaisemaan helpotuksesta jo elokuvanäytännön aikana. Remu nauroi ja kommentoi leffaa vähän väliä.
"Mä ehdotan kymmenen oskarii" olivat hänen ensimmäisiä sanojaan teatterista ulos tultaessa. "Näyttelijöille, puvulle, ohjaukselle, kuvaukselle, musalle."
"Bueno. Vitun hyvä. Nää jätkät, Monte ja Abe, niist tulee kovia. Älyttömän hienosti ne on napannu kundien ytimen. Ja tää mimmi, joka veti Eevan, se on ihan kohallaan. Faijaa näyttelevä on ammattimies."
Henkilöhahmoon 'Remu' hän oli enemmän kuin tyytyväinen. "Toi agentti on parempi ku mä itte. Ei Marlon Brandokaan vetäny tollee. Jätkä tajuu mitä pitää liiotella."
Elokuvan Hurriganes-musiikista vastaavat näyttelijät itse. Remun itsensä luoman musiikin jäljittely ei häirinnyt maestron korvaa. "Mä olin ihan kuoppa auki miltä toi leffa kuulosti. Siin on ollu joku Phil Spector puikoissa et on saatu noin vitun jees soundi".
Hurriganesin tuottaja Richard Stanley kommentoi aikanaan elokuvan käsikirjoitusta sanoin: "Not quite, but close enough". Remulle totuuden ja fiktion yhdistäminen kolahti täysin. "Noin se meni. Kyl tos on kaikki. Ei oo liiotteluu, oli siel paljon pahempaaki mitä tos voi näyttää. Ja pitää hiffaa käyttää otsaa, tää on leffa."
Elokuvassa poliisit vainoavat Remua. "Joo toi (Kari Hietalahden näyttelemä) pamppu on tosi mulkku, mut oikeesti ne oli vielä pahempia."
Joku kysyi elokuvan nähtyään, että olitko Remu oikeasti tuollainen panomies.
"No comments".
Ganes elokuvateattereissa 28.9.
Lady Chatterley:
Kolmisen tuntia jaksoi katsella,hyvin epookkia,kun aatelisnainen hyppää avioliitostaan pyörätuolissa istuvan äijänsä tietämättä tilanhoitajan luona nussimassa ... parasta taisi olla alastomuus,erotiikka,paneminen ja runkkaus
Baa Baa Black Sheep:
Kreisi komedia geenimanipuloiduista tappajalampaista,
jotka syntyy ihan vahingossa kahden pölön ympäristöaktivistin toimesta ...
loppuhuipennuksessa veri lensi kiitettävästi lampaiden syödessä ihmisiä
että BÄÄÄÄÄÄ vaan kaikille
Kolmisen tuntia jaksoi katsella,hyvin epookkia,kun aatelisnainen hyppää avioliitostaan pyörätuolissa istuvan äijänsä tietämättä tilanhoitajan luona nussimassa ... parasta taisi olla alastomuus,erotiikka,paneminen ja runkkaus
Baa Baa Black Sheep:
Kreisi komedia geenimanipuloiduista tappajalampaista,
jotka syntyy ihan vahingossa kahden pölön ympäristöaktivistin toimesta ...
loppuhuipennuksessa veri lensi kiitettävästi lampaiden syödessä ihmisiä
että BÄÄÄÄÄÄ vaan kaikille

Ripping Friends - the manliest men in the world
(Jaksot 1-4 DVD-painoksena)
Supersankariparodiaa ilmeisesti Renin ja Stimpyn piirtäjien kynästä.
Paikoitellen aika härskiä, mutta hauskaa.
Re-animator
Zombikauhun klassikko, jossa tiedenörtti Herbert Westin kehittämä vihreänhohtoinen reagenssi herättää kuolleet henkiin.
Verta ja suolenpätkiä löytyy useamman leffan tarpeiksi, ja paljasta pintaakin on tarjolla varsin anteliaasti.
Juoni on ainakin tiedepuoleltaan paikoin aika aukkoinen ja kökköilyn puolellekin lipsutaan aika tiuhaan, mutta ainakaan tähän ei ole liimattu päälle tyypillistä sokerista "all is well" -Hollywood-lopetusta.
/ * * * * *
The Matrix Reloaded
Tän oli kait tarkotus olla jotenki sillai niinQ filosofinen?
Merovingianin ja Arkkitehdin tylsää p*skanjauhantaa lukuunottamatta ihan viihdyttävää bullet ballet -toimintaa.
½ / * * * * *
(Jaksot 1-4 DVD-painoksena)
Supersankariparodiaa ilmeisesti Renin ja Stimpyn piirtäjien kynästä.
Paikoitellen aika härskiä, mutta hauskaa.
Re-animator
Zombikauhun klassikko, jossa tiedenörtti Herbert Westin kehittämä vihreänhohtoinen reagenssi herättää kuolleet henkiin.
Verta ja suolenpätkiä löytyy useamman leffan tarpeiksi, ja paljasta pintaakin on tarjolla varsin anteliaasti.
Juoni on ainakin tiedepuoleltaan paikoin aika aukkoinen ja kökköilyn puolellekin lipsutaan aika tiuhaan, mutta ainakaan tähän ei ole liimattu päälle tyypillistä sokerista "all is well" -Hollywood-lopetusta.



The Matrix Reloaded
Tän oli kait tarkotus olla jotenki sillai niinQ filosofinen?
Merovingianin ja Arkkitehdin tylsää p*skanjauhantaa lukuunottamatta ihan viihdyttävää bullet ballet -toimintaa.



Amadeus-Directors Cut
Vähintäänkin värikkään säveltäjämestari WA Mozartin ja kateellisen hovisäveltäjä Salierin vaiheista irtoaa upeaa epookkia ja klassista kreikkalaista draamaa. Nuori näyttelijälupaus Tom Hulce vaipui valitettavasti unholaan pian tämän epookin jälkeen, mutta jolpin roolisuoritus oikuttelevana ja lapsellisena primadonna-composerina on riemastuttavaa katsottavaa. F. Murray Abraham lataa juonittelevan Salierin rooliin niin vahvan latingin kateutta, intohimoa ja vihaa, että heikompaa hirvittää. Musiikki on upeaa, esillepano ja puvustus tehty viimeisen päälle.
Milos Formanin bravuuri on kuvata eksentrisiä miehiä törmäyskurssilla establishmentin kanssa (TJEU Käenpesä, Larry Flynt) Ohjaajan-versio laventaa stooria jonkin verran mm. Salierin lapsuuskokemuksilla sekä Mozartin soittotunnista koirille. Mitään todella merkittävää ei alkuperäisestä teatteriversiosta ole jätetty pois.

Vähintäänkin värikkään säveltäjämestari WA Mozartin ja kateellisen hovisäveltäjä Salierin vaiheista irtoaa upeaa epookkia ja klassista kreikkalaista draamaa. Nuori näyttelijälupaus Tom Hulce vaipui valitettavasti unholaan pian tämän epookin jälkeen, mutta jolpin roolisuoritus oikuttelevana ja lapsellisena primadonna-composerina on riemastuttavaa katsottavaa. F. Murray Abraham lataa juonittelevan Salierin rooliin niin vahvan latingin kateutta, intohimoa ja vihaa, että heikompaa hirvittää. Musiikki on upeaa, esillepano ja puvustus tehty viimeisen päälle.
Milos Formanin bravuuri on kuvata eksentrisiä miehiä törmäyskurssilla establishmentin kanssa (TJEU Käenpesä, Larry Flynt) Ohjaajan-versio laventaa stooria jonkin verran mm. Salierin lapsuuskokemuksilla sekä Mozartin soittotunnista koirille. Mitään todella merkittävää ei alkuperäisestä teatteriversiosta ole jätetty pois.

James Cameron's Expedition To "Bismarck"
Voin lämpimästi suositella kaikille sotahistoriasta kiinnostuneille. Cameron kuvausryhmineen sukeltaa MIR-pienoissuklareilla eräälle legendaarisimmalle laivanhylylle kautta aikojen. "Bismarckin" upotettua brittilaivaston ylpeyden "Hoodin" Kuninkaallinen laivasto otti primäärimissiokseen retalieerata nazi-laivaston supermassiivisen keulakuva-panssariristelijän meren pohjaan - onnistuen siinä lopulta.
Isolla rahalla saa. Komeaa kuvaa kaikin puolin. Pieninä miinuksina sentimentaali-hehkuttelut Bismarck-veteraanien muisteloista ja "Bismarck was like nazi-Death-Star" -tyyppisestä uhosta.

Voin lämpimästi suositella kaikille sotahistoriasta kiinnostuneille. Cameron kuvausryhmineen sukeltaa MIR-pienoissuklareilla eräälle legendaarisimmalle laivanhylylle kautta aikojen. "Bismarckin" upotettua brittilaivaston ylpeyden "Hoodin" Kuninkaallinen laivasto otti primäärimissiokseen retalieerata nazi-laivaston supermassiivisen keulakuva-panssariristelijän meren pohjaan - onnistuen siinä lopulta.
Isolla rahalla saa. Komeaa kuvaa kaikin puolin. Pieninä miinuksina sentimentaali-hehkuttelut Bismarck-veteraanien muisteloista ja "Bismarck was like nazi-Death-Star" -tyyppisestä uhosta.

Tietopähkinä: Mozartin väitetään todennäköisesti kärsineen Touretten syndroomasta (ei oltu taidettu vielä diagnosoida noihin aikoihin). Siitä hänen lapsekas ja vilkas käyttäytymisensä.Sheetlord kirjoitti:Amadeus-Directors Cut
Vähintäänkin värikkään säveltäjämestari WA Mozartin ja kateellisen hovisäveltäjä Salierin vaiheista irtoaa upeaa epookkia ja klassista kreikkalaista draamaa. Nuori näyttelijälupaus Tom Hulce vaipui valitettavasti unholaan pian tämän epookin jälkeen, mutta jolpin roolisuoritus oikuttelevana ja lapsellisena primadonna-composerina on riemastuttavaa katsottavaa.
Kiitos, tätä en tiennytkään. Itse lähestyin lapsekkuus-teemaa kasvatuspsykologisesta näkökulmasta" -> lapsilahjakkuudelta riistettiin ns. normaali lapsuus - hän kompensoi sen aikuisena (kts Michael Jackson)Googlebot kirjoitti:Tietopähkinä: Mozartin väitetään todennäköisesti kärsineen Touretten syndroomasta... Siitä hänen lapsekas ja vilkas käyttäytymisensä.
Time Machine

1/2
Vähän pettymys tällaseksi klassikoksi. Morlokit aiheuttivat naurunremakkaa, vaikka pienenä ois kyllä varmaan pelottanu.
Black Hole



Disneyn tuottama scifiseikkailu vuodelta 79. Yllättävän hyvä jopa, aikaslailla on vaikutteita otettu Event Horizon-leffaan tästä pätkästä. Tää oli vain parempi. Ja loppukin oli mukavan psykedeelinen.
Hassua oli se, että kummassakin leffassa oli sama pääosanainen.


Vähän pettymys tällaseksi klassikoksi. Morlokit aiheuttivat naurunremakkaa, vaikka pienenä ois kyllä varmaan pelottanu.
Black Hole



Disneyn tuottama scifiseikkailu vuodelta 79. Yllättävän hyvä jopa, aikaslailla on vaikutteita otettu Event Horizon-leffaan tästä pätkästä. Tää oli vain parempi. Ja loppukin oli mukavan psykedeelinen.
Hassua oli se, että kummassakin leffassa oli sama pääosanainen.
Steamboy
Kuten IMDBkin toteaa, leffassa riittää silmäniloa vaikka useammankin steampunk-animen tarpeiksi. Ikävä kyllä kauniita maisemia ja hulppeita höyrytitaaneja taiteillessa on juonen pohdinta ja henkilöiden kehittäminen jäänyt tekijöiltä mielestä lähes täysin. Taustatarinaksi on hätäisesti sutaistu jotain huttua mullistavan painesäiliökeksinnön kohtaloon liittyvästä kädenväännöstä kahden valtaklikin välillä. Henkilöhahmot ovat järjestään paperinohuita, poikkeuksena ehkä pahan O'Hara Foundationin kruununprinsessa Scarlet, joka tosin on kopioitu eräästä tunnetusta kaunokirjallisesta teoksesta oikkuineen kaikkineen.
½
Kuten IMDBkin toteaa, leffassa riittää silmäniloa vaikka useammankin steampunk-animen tarpeiksi. Ikävä kyllä kauniita maisemia ja hulppeita höyrytitaaneja taiteillessa on juonen pohdinta ja henkilöiden kehittäminen jäänyt tekijöiltä mielestä lähes täysin. Taustatarinaksi on hätäisesti sutaistu jotain huttua mullistavan painesäiliökeksinnön kohtaloon liittyvästä kädenväännöstä kahden valtaklikin välillä. Henkilöhahmot ovat järjestään paperinohuita, poikkeuksena ehkä pahan O'Hara Foundationin kruununprinsessa Scarlet, joka tosin on kopioitu eräästä tunnetusta kaunokirjallisesta teoksesta oikkuineen kaikkineen.


Magnum Force
Likainen Harry Callahan jälleen vauhdissa. Tällä kertaa kaupungin alamaailmaa harventaa vigilante-moottoripyöräpoliisien joukko, eikä lähimmällä esimiehelläkään taida olla puhtaita jauhoja pusseissaan.
"Dirty Harryn" ohjanneen kovanaama Don Siegelin jälkeen ohjaajanpalleille istahtanut Ted Postin johdolla Harryn roolihahmo saa ripauksen pehmeyttä menettämättä silti puunaamaista sarmööriaan. "Attila oli minuun verrattuna punertava puunhalaaja" John Miliuksen (mm. Conan Barbaari) nakuttama käsis on aika suoraviivainen, mutta genre-elokuvasta kun puhutaan, mitäpä muuta voisi odottaakaan. Koko raina on ammattitaitoisesti, joskin hieman persoonattomasti vedetty ja ilman värikästä päähahmoa uppoaisia auttamatta seitkytäluvun unohdettujen pollarileffojen suohon. Silti kelpo ajankulu vanhoja pollarifilmejä fanittaville. Lisäpisteet Lalo Schifrinin 70's -soundtrackille, näitä kuuntelee aina oikein mielellään.

Likainen Harry Callahan jälleen vauhdissa. Tällä kertaa kaupungin alamaailmaa harventaa vigilante-moottoripyöräpoliisien joukko, eikä lähimmällä esimiehelläkään taida olla puhtaita jauhoja pusseissaan.
"Dirty Harryn" ohjanneen kovanaama Don Siegelin jälkeen ohjaajanpalleille istahtanut Ted Postin johdolla Harryn roolihahmo saa ripauksen pehmeyttä menettämättä silti puunaamaista sarmööriaan. "Attila oli minuun verrattuna punertava puunhalaaja" John Miliuksen (mm. Conan Barbaari) nakuttama käsis on aika suoraviivainen, mutta genre-elokuvasta kun puhutaan, mitäpä muuta voisi odottaakaan. Koko raina on ammattitaitoisesti, joskin hieman persoonattomasti vedetty ja ilman värikästä päähahmoa uppoaisia auttamatta seitkytäluvun unohdettujen pollarileffojen suohon. Silti kelpo ajankulu vanhoja pollarifilmejä fanittaville. Lisäpisteet Lalo Schifrinin 70's -soundtrackille, näitä kuuntelee aina oikein mielellään.

Kun Viasatilta kerran tulee taas tänä viikonloppuna ilmaiseksi elokuvia:
Hard Candy
Keskustelua herättävä aihepiiri pienimuotoisessa trillerissä, jossa koko elokuva tapahtuu yhdessä asunnossa ja sen katolla. Jaksoi helposti katsoa loppuun asti. Erinomaista eheytysmateriaalia pedofiilien kuntoutusohjelmaan.
Thank You For Smoking
Kuten ennalta oletinkin, tykkäsin. Kiihkoton ja puolia hakematon tarina miehestä joka hankkii elantonsa työskentelemällä "väärällä" puolella.
Seuraava ei tullut Viasatilta vaan DVD:ltä:
Idiocracy (suom. Idioluutio)
Ihan herkullinen aihe elokuvalle. Alussa esitetty esimerkki lisääntymisen epäsuhdasta eri sosiaaliluokissa oli varsin hauskasti toteutettu. Junnasi välillä paikoillaan eikä herättänyt suuria ahaa!- tai yhyy!-kohtauksia, mutta hörähdin monessa kohtaa.
Hard Candy
Keskustelua herättävä aihepiiri pienimuotoisessa trillerissä, jossa koko elokuva tapahtuu yhdessä asunnossa ja sen katolla. Jaksoi helposti katsoa loppuun asti. Erinomaista eheytysmateriaalia pedofiilien kuntoutusohjelmaan.
Thank You For Smoking
Kuten ennalta oletinkin, tykkäsin. Kiihkoton ja puolia hakematon tarina miehestä joka hankkii elantonsa työskentelemällä "väärällä" puolella.
Seuraava ei tullut Viasatilta vaan DVD:ltä:
Idiocracy (suom. Idioluutio)
Ihan herkullinen aihe elokuvalle. Alussa esitetty esimerkki lisääntymisen epäsuhdasta eri sosiaaliluokissa oli varsin hauskasti toteutettu. Junnasi välillä paikoillaan eikä herättänyt suuria ahaa!- tai yhyy!-kohtauksia, mutta hörähdin monessa kohtaa.
Joo-o, päätin katsoa katsomatta jääneet "aarteet" leffoistani ennenQ ostan uusia tilalle. Tässä taitaa mennä loppu vuosi vähemmän helmien leffojen parissa. Wateva.
xXx: State of the Union
Aivot narikkaan toimintaa. Ei siis ollenkaan huonoa väsyneenä. Tosin puolet leffasta meni Xander Cagen kuolemaa voivotellessa. Ilman Viniä nyyh.
2 Fast 2 Furious
Menee samaan kastiin edellisen kanssa. Hianoja autoja kyyl. Taas jämäpala ilman Viniä, uuh.
Wild Things 2
Seuraa ensimmäisen osan jalanjälkiä. Enemmän juonikuvioita, mutta ei silti yllä ykkösen tasolle. Susan Ward on edelleen hottis, ainoa syy katsoa tätä leffaa. Seksokohtaukset namz. Susan Wardin takia haluan Sunset Beachin takaisin telkkuun, nuuh.
xXx: State of the Union
Aivot narikkaan toimintaa. Ei siis ollenkaan huonoa väsyneenä. Tosin puolet leffasta meni Xander Cagen kuolemaa voivotellessa. Ilman Viniä nyyh.
2 Fast 2 Furious
Menee samaan kastiin edellisen kanssa. Hianoja autoja kyyl. Taas jämäpala ilman Viniä, uuh.
Wild Things 2
Seuraa ensimmäisen osan jalanjälkiä. Enemmän juonikuvioita, mutta ei silti yllä ykkösen tasolle. Susan Ward on edelleen hottis, ainoa syy katsoa tätä leffaa. Seksokohtaukset namz. Susan Wardin takia haluan Sunset Beachin takaisin telkkuun, nuuh.
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy ja Life or Something Like It
Ei hullumpia. Sellasta perushöttöä ja håttia.
Ei hullumpia. Sellasta perushöttöä ja håttia.
Undercover Brother
Suuri osa "Saturday Night Live" -viihdeohjelman sketsien viime aikoina poikimista leffaversioista on ollut tuskallisuuskertoimeltaan juurihoitoon peräaukon kautta verrattavia, TJEU "Night At The Roxbury". "Soulveli-versio Austin Powersista" eli kullanvärisellä Coupe De Villellä hurrutteleva soul-veli-bigassafro-agentti UnderCover Brother on kuitenkin tähän sääntöön varsin virkistävä poikkeus.
Valkoista ylivaltaa vaaliva "The Man" juonii ensimmäisen mustan presidenttiehdokkaan pois näyttämöltä juuri ennen esivaaleja. Tätä ei mustien oikeuksia puolustava kvasimilitanttinen maanalainen armeija B.R.O.T.H.E.R.H.O.O.D hyvällä katso ja peliin heitetään ykkösagenttiketju Sistah Girl vahvistuksenaan "soliid!" UC Brotha.
Sopivan kevyt ajankulu on varsin riemukas katselukokemus lievästä amatöörimäisyydestään huolimatta. Pääosan Eddie Griffin on hauska pastissi 1970-luvun blacksploitaatio-leffojen tähdistä kipeitä kuteitaan myöten. Naiskauneutta edustava Aunjanue Ellis (Sistah Girl) on sopiva vastapaino UCB:n sovinismille - ai niin, onhan Denise Richardsin osuvasti nimetyllä roolihahmollaan "White She Devil" pieni osa - etenkin steamyssä suihkukohtauksessa. Dave Chappellen "Conspiracy Brother" on nenä-äänineen vitun ärsyttävä, eikä yhtään kertaa hauska.
Leffan vitsien aukeaminen vaatii jonkin verran mustan kulttuurin tuntemusta - jota DVD:n tekstittäjältä on selvästi puuttunut. Kaikin puolin kelpoa kevyttä ajankulua!

Suuri osa "Saturday Night Live" -viihdeohjelman sketsien viime aikoina poikimista leffaversioista on ollut tuskallisuuskertoimeltaan juurihoitoon peräaukon kautta verrattavia, TJEU "Night At The Roxbury". "Soulveli-versio Austin Powersista" eli kullanvärisellä Coupe De Villellä hurrutteleva soul-veli-bigassafro-agentti UnderCover Brother on kuitenkin tähän sääntöön varsin virkistävä poikkeus.
Valkoista ylivaltaa vaaliva "The Man" juonii ensimmäisen mustan presidenttiehdokkaan pois näyttämöltä juuri ennen esivaaleja. Tätä ei mustien oikeuksia puolustava kvasimilitanttinen maanalainen armeija B.R.O.T.H.E.R.H.O.O.D hyvällä katso ja peliin heitetään ykkösagenttiketju Sistah Girl vahvistuksenaan "soliid!" UC Brotha.
Sopivan kevyt ajankulu on varsin riemukas katselukokemus lievästä amatöörimäisyydestään huolimatta. Pääosan Eddie Griffin on hauska pastissi 1970-luvun blacksploitaatio-leffojen tähdistä kipeitä kuteitaan myöten. Naiskauneutta edustava Aunjanue Ellis (Sistah Girl) on sopiva vastapaino UCB:n sovinismille - ai niin, onhan Denise Richardsin osuvasti nimetyllä roolihahmollaan "White She Devil" pieni osa - etenkin steamyssä suihkukohtauksessa. Dave Chappellen "Conspiracy Brother" on nenä-äänineen vitun ärsyttävä, eikä yhtään kertaa hauska.
Leffan vitsien aukeaminen vaatii jonkin verran mustan kulttuurin tuntemusta - jota DVD:n tekstittäjältä on selvästi puuttunut. Kaikin puolin kelpoa kevyttä ajankulua!





Heh, hauska leffa! Yllätti mut tosiaan miellyttävästi. Nauraa kutmatin juuri noille viittauksille mustaan kulttuuriin. Onneksi on sen verran tullut luettua Yhdysvaltain 60- ja 70-luvun radikaaliliikkeistä ja niiden vaikutuksesta soulin ja funkin kautta nyky-hiphoppiin.Sheetlord kirjoitti:Undercover Brother
- RolloTomasi
- Kitisijä
- Viestit: 2360
- Liittynyt: 06.09.2006 7:50
- Paikkakunta: Maa
Double Indemnity (1944)
Vakuutusmyyjä tapaa naisen, joka haluaa aviomiehelleen henkivakuutuksen. Ja seuraavaksi suunnitellaankin jo murhaa, josta kiihoitutaan seksuaalisesti - kuten kirjailija James M. Cainin romaanin pohjalta tehdyssä elokuvassa voikin odottaa. Ohjaaja Billy Wilderin yhdessä Raymond Chandlerin kanssa käsikirjoittama, fatalistisen tunnelman hallitsema leffa on hienoimpia film noireja ja Barbara Stanwyckin femme fatale kylmimpiä - murhan ainoana motiivina on raha. Koko juttu kerrotaan takaumana - kaikki on jo tapahtunut eikä tapahtumia voi muuttaa - ja viimeisiään hengittävän, petetyksi tulleen kertojan roolin Fred MacMurray tekee hyvin. Kuitenkin tapausta selvittävän tutkijan osassa loistava Edward G. Robinson kerää pisteet. Kuvaaja John Seitz ja Wilder saivat ekspressionistisen kuvauksen näyttämään sopivan likaiselta ja Miklos Rozsa uhan tunnelmaa hienoon musiikkiinsa.
The Postman Always Rings Twice (1946)
Toinen Cainen romaanin filmatisointi, jossa jälleen murha ja seksi kietoutuvat toisiinsa, vaikka filmi kesytettiinkin Production Coden vuoksi - tosin viittaukset ovat selvästi esillä. Tällä kertaa Kohtalokkaana Naisena on mieleenpainuva Lana Turner ja hänen salarakkaanaan John Garfield ja rakkauttakin on ilmassa, joten asenne ei ole yhtä tyly kuin Double Indemnityssä, vaikka kyse on jälleen aviomiehen murhaamisesta. Muuten erittäin hyvä leffa kärsii loppukohtauksestaan sekä siitä, ettei MGM:n tyyli ollut tehokkain mahdollinen tähän tarinaan.
Ball of Fire (1941)
Howard Hawksin ohjaama ja Wilderin sekä Charles Brackettin käsikirjoittama, Lumikki-sadun screwball-mukaelma, jossa Stanwyck näyttelee jälleen hyvin paheellista naista. Tällä kertaa hän on slangisanakirjaa kirjoittavien professoreiden majaan poliisilta piiloutuva gangsterin heila, johon Gary Cooperin kirjojen ja tutkimuksen maailmaan uppoutunut, ulkopuoliselle elämälle vieras lukumies rakastuu. Gangsterien ja professoreiden kohtaamisesta syntyy paljon hauskaa, näyttelijät ja tekijöiden jälki taidokkaita, mutta silti leffa ei yllä heidän parhaimpiensa joukkoon. Ei kuitenkaan niin, että sen katsoessa jotenkin huomaisi - vertauskohtana kuitenkin kun on sellaisia elokuvia kuin Rio Bravo ja Sunset Boulevard.
Vakuutusmyyjä tapaa naisen, joka haluaa aviomiehelleen henkivakuutuksen. Ja seuraavaksi suunnitellaankin jo murhaa, josta kiihoitutaan seksuaalisesti - kuten kirjailija James M. Cainin romaanin pohjalta tehdyssä elokuvassa voikin odottaa. Ohjaaja Billy Wilderin yhdessä Raymond Chandlerin kanssa käsikirjoittama, fatalistisen tunnelman hallitsema leffa on hienoimpia film noireja ja Barbara Stanwyckin femme fatale kylmimpiä - murhan ainoana motiivina on raha. Koko juttu kerrotaan takaumana - kaikki on jo tapahtunut eikä tapahtumia voi muuttaa - ja viimeisiään hengittävän, petetyksi tulleen kertojan roolin Fred MacMurray tekee hyvin. Kuitenkin tapausta selvittävän tutkijan osassa loistava Edward G. Robinson kerää pisteet. Kuvaaja John Seitz ja Wilder saivat ekspressionistisen kuvauksen näyttämään sopivan likaiselta ja Miklos Rozsa uhan tunnelmaa hienoon musiikkiinsa.
The Postman Always Rings Twice (1946)
Toinen Cainen romaanin filmatisointi, jossa jälleen murha ja seksi kietoutuvat toisiinsa, vaikka filmi kesytettiinkin Production Coden vuoksi - tosin viittaukset ovat selvästi esillä. Tällä kertaa Kohtalokkaana Naisena on mieleenpainuva Lana Turner ja hänen salarakkaanaan John Garfield ja rakkauttakin on ilmassa, joten asenne ei ole yhtä tyly kuin Double Indemnityssä, vaikka kyse on jälleen aviomiehen murhaamisesta. Muuten erittäin hyvä leffa kärsii loppukohtauksestaan sekä siitä, ettei MGM:n tyyli ollut tehokkain mahdollinen tähän tarinaan.
Ball of Fire (1941)
Howard Hawksin ohjaama ja Wilderin sekä Charles Brackettin käsikirjoittama, Lumikki-sadun screwball-mukaelma, jossa Stanwyck näyttelee jälleen hyvin paheellista naista. Tällä kertaa hän on slangisanakirjaa kirjoittavien professoreiden majaan poliisilta piiloutuva gangsterin heila, johon Gary Cooperin kirjojen ja tutkimuksen maailmaan uppoutunut, ulkopuoliselle elämälle vieras lukumies rakastuu. Gangsterien ja professoreiden kohtaamisesta syntyy paljon hauskaa, näyttelijät ja tekijöiden jälki taidokkaita, mutta silti leffa ei yllä heidän parhaimpiensa joukkoon. Ei kuitenkaan niin, että sen katsoessa jotenkin huomaisi - vertauskohtana kuitenkin kun on sellaisia elokuvia kuin Rio Bravo ja Sunset Boulevard.
The Enforcer - Murskaaja
Likainen Harry saa jahdattavakseen tällä kertaa nipun pommeja paukuttavia vasemmistolaisterroristeja - ajankohtainen teema filmin valmistumisen aikoihin 1976 kun RAF ja Baader-Meinhof riehuivat pitkin Eurooppaa. Jotta elämä ei kävisi liian helpoksi, pormestarin persettä nuoleskeleva esimies tuuppaa etsivä Callahanin pariksi naisen - herranjumala! Pääjuonen oheen on tuttuun tyyliin sijoitettu muutama erillinen toimintakohtaus, joissa Magnum 44 haukahtelee kiukkuisesti. Lopussa pakollisen hyllytyksen ja virkamerkin palautuksen jälkeen pahat pojat saavat tietysti palkkansa Alcatrazin vankilaan sijoitetussa showdownissa.
Käsikirjoitus on aika kliseinen. Vanhan sovinistin ja nuoren kokemattoman naisetsivän kohtaamis-konfliktista ei malteta oikein ottaa kaikkea irti, vaikka Tyne Daly naisetsivän roolissa terhakkaasti kipittääkin kiilakoroillaan. Clintti liidaa roolin tyylikkäästi, mutta rutiinilla läpi. Ohjaaja on joku James Fargo, jonka meriittilistalta ei ihmeempiä saavutuksia löydy. Eniten ajan hammas on puraissut toimintakohtauksia. Nykyisin muodikkaisiin salamaleikkauksiin tottuneelle silmälle Callahanin kaahailut ja koukuttelut näyttävät valitettavan valjuilta.




Likainen Harry saa jahdattavakseen tällä kertaa nipun pommeja paukuttavia vasemmistolaisterroristeja - ajankohtainen teema filmin valmistumisen aikoihin 1976 kun RAF ja Baader-Meinhof riehuivat pitkin Eurooppaa. Jotta elämä ei kävisi liian helpoksi, pormestarin persettä nuoleskeleva esimies tuuppaa etsivä Callahanin pariksi naisen - herranjumala! Pääjuonen oheen on tuttuun tyyliin sijoitettu muutama erillinen toimintakohtaus, joissa Magnum 44 haukahtelee kiukkuisesti. Lopussa pakollisen hyllytyksen ja virkamerkin palautuksen jälkeen pahat pojat saavat tietysti palkkansa Alcatrazin vankilaan sijoitetussa showdownissa.
Käsikirjoitus on aika kliseinen. Vanhan sovinistin ja nuoren kokemattoman naisetsivän kohtaamis-konfliktista ei malteta oikein ottaa kaikkea irti, vaikka Tyne Daly naisetsivän roolissa terhakkaasti kipittääkin kiilakoroillaan. Clintti liidaa roolin tyylikkäästi, mutta rutiinilla läpi. Ohjaaja on joku James Fargo, jonka meriittilistalta ei ihmeempiä saavutuksia löydy. Eniten ajan hammas on puraissut toimintakohtauksia. Nykyisin muodikkaisiin salamaleikkauksiin tottuneelle silmälle Callahanin kaahailut ja koukuttelut näyttävät valitettavan valjuilta.




Mr Brooks
Vuoden mieheksi valittu menestyvä yrittäjä viettää päällisin puolin kunniallista kiiltokuvaelämää. Pinnan alla kuitenkin kuohuu - ukko saa rajut kiksit tappamisesta. Pimeää puolta edustava imaginaari-alter-ego (William Hurt) istuu kokouksissa ja auton takapenkillä houkuttelemassa addiktiostaan irtipyristelevää monimurhaajaa pahoille teille. Vaimokullan mentyä nukkumaan Brooks vetää mustat vaatteet niskaansa, murtautuu aiotun uhrinsa kotiin ja teloittaa tämän äänenvaimentimen plopsahtaessa. Vuosikausia harrastus on sujunut ongelmitta, mutta viimeisellä keikalla joku valokuvaa tapahtuman ikkunan takaa ja kiristäjä iskee pihtinsä tiukasti kiinni. Tarinaan kietoutuu myös rumassa avioerossa rimpuileva, päähenkilöä tiukasti jäljittävä naisetsivä (Demi Moore).
Synopsis on hyvä ja mielikuvitus-minän kanssa keskustelut ovat onnistuneesti toteutettuja. Tehokkaan alun jälkeen elokuva jotenkin lässähtää - osin siksi, että Costnerin tappaja ei ole lopultakaan kovin uskottava. Jos ukossa olisi samanlaista fyysisyyttä - tappaminen teräaseella on paljon henkilökohtaisempaa kuin teloitus tuliaseella - ja vimmaa kuin Chris Balen "American Psychossa", tässä filkassa olisi ainesta pieneksi klassikoksi. Nyt saatiin aikaan hippaisen liian pitkä, kiistattoman ammattitaitoinen jännäri, joka haaskaa 2/3 käsiksen mahdollisuuksista. Pienellä budjetilla ja ennakkoluulottomalla tekijätiimillä tästä käsiksestä olisi puristanut todella hyytävän paketin.

Vuoden mieheksi valittu menestyvä yrittäjä viettää päällisin puolin kunniallista kiiltokuvaelämää. Pinnan alla kuitenkin kuohuu - ukko saa rajut kiksit tappamisesta. Pimeää puolta edustava imaginaari-alter-ego (William Hurt) istuu kokouksissa ja auton takapenkillä houkuttelemassa addiktiostaan irtipyristelevää monimurhaajaa pahoille teille. Vaimokullan mentyä nukkumaan Brooks vetää mustat vaatteet niskaansa, murtautuu aiotun uhrinsa kotiin ja teloittaa tämän äänenvaimentimen plopsahtaessa. Vuosikausia harrastus on sujunut ongelmitta, mutta viimeisellä keikalla joku valokuvaa tapahtuman ikkunan takaa ja kiristäjä iskee pihtinsä tiukasti kiinni. Tarinaan kietoutuu myös rumassa avioerossa rimpuileva, päähenkilöä tiukasti jäljittävä naisetsivä (Demi Moore).
Synopsis on hyvä ja mielikuvitus-minän kanssa keskustelut ovat onnistuneesti toteutettuja. Tehokkaan alun jälkeen elokuva jotenkin lässähtää - osin siksi, että Costnerin tappaja ei ole lopultakaan kovin uskottava. Jos ukossa olisi samanlaista fyysisyyttä - tappaminen teräaseella on paljon henkilökohtaisempaa kuin teloitus tuliaseella - ja vimmaa kuin Chris Balen "American Psychossa", tässä filkassa olisi ainesta pieneksi klassikoksi. Nyt saatiin aikaan hippaisen liian pitkä, kiistattoman ammattitaitoinen jännäri, joka haaskaa 2/3 käsiksen mahdollisuuksista. Pienellä budjetilla ja ennakkoluulottomalla tekijätiimillä tästä käsiksestä olisi puristanut todella hyytävän paketin.
Black Dahlia
Tuli sitten tämäkin katsottua Scarlettin kehutun roolisuorituksen takia. Ok, se todella jäikin sitten ainoaksi syyksi miksi rainan jaksoi katsoa loppuun asti; 2 tuntia 10 minuuttia oli aivan liikaa. Leffa oli yksinkertaisen tylsä ja loppuratkaisu ikäänkuin pikakelattiin minuutissa ja jäikin vähän hämärän peittoon, että mites se nyt siis oikein meni...Kuka oli kenenkin sukulainen jne. Liikaa yritystä - heikko lopputulos.
Lonely Hearts Killers
Sama ajankuvaus kuin edellisessä; 40-luvun loppupuoli Amerikassa. Toimi huomattavasti paremmin ja piti otteessaan ihan loppuun asti. Salma Hayek ja James Gandolfini tekivät vakuuttavat roolit. Pani pohtimaan myös rakkauden ja intohimon välistä suurta kuilua. Karmiva meininki ja perustuu tositapahtumiin - tätä voisi jo suositella sunnuntai pureskeluun!
Tuli sitten tämäkin katsottua Scarlettin kehutun roolisuorituksen takia. Ok, se todella jäikin sitten ainoaksi syyksi miksi rainan jaksoi katsoa loppuun asti; 2 tuntia 10 minuuttia oli aivan liikaa. Leffa oli yksinkertaisen tylsä ja loppuratkaisu ikäänkuin pikakelattiin minuutissa ja jäikin vähän hämärän peittoon, että mites se nyt siis oikein meni...Kuka oli kenenkin sukulainen jne. Liikaa yritystä - heikko lopputulos.
Lonely Hearts Killers
Sama ajankuvaus kuin edellisessä; 40-luvun loppupuoli Amerikassa. Toimi huomattavasti paremmin ja piti otteessaan ihan loppuun asti. Salma Hayek ja James Gandolfini tekivät vakuuttavat roolit. Pani pohtimaan myös rakkauden ja intohimon välistä suurta kuilua. Karmiva meininki ja perustuu tositapahtumiin - tätä voisi jo suositella sunnuntai pureskeluun!
Dirty Harry - Sudden Impact
Komisario Callahan jälleen vauhdissa. Vuosikymmen on vaihtunut, svengaava soul ja jazz ovat tehneet tilaa syntikkarummuilla höystetylle kasari-rockille ja harmaantunut Harry itse on vaihtanut badass-RayBanit Terminator-pokiin. Asenne on silti kohdallaan: retkuihin tepsii vain reikärauta-rehabilitaatio. Tällä kertaa seurataan blondin [Clintin tuolloinen vaimo Sondra Locke] kostoretkeä raiskatun systerin puolesta ja väistellään siinä sivussa kostonhimoisten keskiverto-gangstereiden kuteja.
Sarjan kolmas vai oliko jo peräti neljäs osa kärsii lievästä väsymyksestä, mutta onnistuu petraamaan edeltäjiinsä esim paikoittain dialogin suhteen. Näihin "Deathwish"-tyyppisiin kostojuttuihin samaistuminen vaatii sen, että kostonenkelille tehty vääryys on riittävän riipaiseva. Filmin raiskauskohtaus on vähintään tarpeeksi inhottava, joten tämä klausuuli täyttyy.
Terminatorien ja John McClanein aikakaudella Callahan on kuitenkin oldskoolia, siitä ei pääse mihinkään. Keskivertoa parempi ajanviete, muttei millään mittapuulla lajityypin klassikko.
Kun on tästäkin kyttäfilmisarjasta killittänyt yli puolet, sitä näkisi mielellään muutoksia joihinkin lajityypin kliseisiin. Miten olisi esimerkiksi sankarikytän esimies, joka ei huuda koko aikaa naama punaisena, miten pormestari on hänen perseessään kiinni (miksi aina perseessä, onko koko Kaupungintalo homoja täynnä?) ja nyt se saatanan virkamerkki tänne ja äkkiä!
Samaten tämä iänikuinen "jurisdiction"-tappelu on huvittavaa. Paikallispiirien kytillä, Highway Patrolilla ja Fedseillä tuntuu kuluvan työajasta 80% etupiiriristiriitojen selvittelyyn.

Komisario Callahan jälleen vauhdissa. Vuosikymmen on vaihtunut, svengaava soul ja jazz ovat tehneet tilaa syntikkarummuilla höystetylle kasari-rockille ja harmaantunut Harry itse on vaihtanut badass-RayBanit Terminator-pokiin. Asenne on silti kohdallaan: retkuihin tepsii vain reikärauta-rehabilitaatio. Tällä kertaa seurataan blondin [Clintin tuolloinen vaimo Sondra Locke] kostoretkeä raiskatun systerin puolesta ja väistellään siinä sivussa kostonhimoisten keskiverto-gangstereiden kuteja.
Sarjan kolmas vai oliko jo peräti neljäs osa kärsii lievästä väsymyksestä, mutta onnistuu petraamaan edeltäjiinsä esim paikoittain dialogin suhteen. Näihin "Deathwish"-tyyppisiin kostojuttuihin samaistuminen vaatii sen, että kostonenkelille tehty vääryys on riittävän riipaiseva. Filmin raiskauskohtaus on vähintään tarpeeksi inhottava, joten tämä klausuuli täyttyy.
Terminatorien ja John McClanein aikakaudella Callahan on kuitenkin oldskoolia, siitä ei pääse mihinkään. Keskivertoa parempi ajanviete, muttei millään mittapuulla lajityypin klassikko.
Kun on tästäkin kyttäfilmisarjasta killittänyt yli puolet, sitä näkisi mielellään muutoksia joihinkin lajityypin kliseisiin. Miten olisi esimerkiksi sankarikytän esimies, joka ei huuda koko aikaa naama punaisena, miten pormestari on hänen perseessään kiinni (miksi aina perseessä, onko koko Kaupungintalo homoja täynnä?) ja nyt se saatanan virkamerkki tänne ja äkkiä!
Samaten tämä iänikuinen "jurisdiction"-tappelu on huvittavaa. Paikallispiirien kytillä, Highway Patrolilla ja Fedseillä tuntuu kuluvan työajasta 80% etupiiriristiriitojen selvittelyyn.

War of the Worlds (Maailmojen Sota)




Elokuvan lopunhan tiesi jo etukäteen, vaikken ole kirjaa lukenut, enkä alkuperäistä leffaa nähnytkään. Lopun unohti kuitenkin jossain vaiheessa, kun keskittyi ryminään. Cruisen pääroolin kanssa oli toimittu fiksusti, tavallinen kakkiainen virheineen, eikä mikään superihminen. Hahmon kanssa kuljettiin koko elokuva, eikä katsoja tiennyt siis mitään mitä hänkään ei tiennyt.
Aivotonta viihdettä ehkä, mutta sou vat. Hienoa kuvaa, paljon pauketta ja avaruusöttiäisiä. Riittää mulle.
Alkuperäisleffan päänäyttelijöiden tuominen loppukohtaukseen on ideana joo hauska, mutta itse pidän ratkaisua kummallisena. Että ihan tietentahtoen muistutetaan katsojia, että tässä ollaan elokuvaa katsomassa.
Slither




Hieno osoitus, kuinka leffa voi toimia ilman minkäänlaista häivähdystäkään omaperäisyydestä. Kuten parin vuoden takaista Cabin Fever-leffaa katsellessa, mieleen tulee muutaman minuutin välein joku vanha kauhuleffa. Lötköjen Yö ja Cronenbergin Shivers päällimmäisenä.
Hauskaa ja iljettävää kauhukomediaa kasarihengessä. Ekstratkin nauratti, lisäpojot siitä.
Return of the Fly

Originaali Kärpänenhän on ihan viihdyttävä hömppäpömppä, mutta tää oli äärettömän tylsää paskaa. Vasta ihan lopussa kärpäsen päällä varustetun miehen koikkelehtiminen metsikössä piristi vähän, mutta tuokin hauskuutus tuli liian myöhään.




Elokuvan lopunhan tiesi jo etukäteen, vaikken ole kirjaa lukenut, enkä alkuperäistä leffaa nähnytkään. Lopun unohti kuitenkin jossain vaiheessa, kun keskittyi ryminään. Cruisen pääroolin kanssa oli toimittu fiksusti, tavallinen kakkiainen virheineen, eikä mikään superihminen. Hahmon kanssa kuljettiin koko elokuva, eikä katsoja tiennyt siis mitään mitä hänkään ei tiennyt.
Aivotonta viihdettä ehkä, mutta sou vat. Hienoa kuvaa, paljon pauketta ja avaruusöttiäisiä. Riittää mulle.
Alkuperäisleffan päänäyttelijöiden tuominen loppukohtaukseen on ideana joo hauska, mutta itse pidän ratkaisua kummallisena. Että ihan tietentahtoen muistutetaan katsojia, että tässä ollaan elokuvaa katsomassa.
Slither




Hieno osoitus, kuinka leffa voi toimia ilman minkäänlaista häivähdystäkään omaperäisyydestä. Kuten parin vuoden takaista Cabin Fever-leffaa katsellessa, mieleen tulee muutaman minuutin välein joku vanha kauhuleffa. Lötköjen Yö ja Cronenbergin Shivers päällimmäisenä.
Hauskaa ja iljettävää kauhukomediaa kasarihengessä. Ekstratkin nauratti, lisäpojot siitä.
Return of the Fly

Originaali Kärpänenhän on ihan viihdyttävä hömppäpömppä, mutta tää oli äärettömän tylsää paskaa. Vasta ihan lopussa kärpäsen päällä varustetun miehen koikkelehtiminen metsikössä piristi vähän, mutta tuokin hauskuutus tuli liian myöhään.
No daa!Sheetlord kirjoitti: Jos ukossa olisi samanlaista fyysisyyttä - tappaminen teräaseella on paljon henkilökohtaisempaa kuin teloitus tuliaseella - ja vimmaa kuin Chris Balen "American Psychossa", tässä filkassa olisi ainesta pieneksi klassikoksi.
Pikkuspoileria seuraa:
Ok ensin ajattelin tosta tuliasehommasta samalla tavalla, mutta lopussahan tämä nidotaan kiinni ja selviääkin, että jannu on väsännyt vaikka mitä. Tyypistä tuli kertaheitolla vitusti pelottavampi. Tuliaseet olikin vain keski-iän chillausta. American Psykoa tässä ei voikaan ajatella vaan tää on niinku enemmän Hannibal Lecter. ****
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin