Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

killkill kirjoitti:Ans ku mie arvaan: samaistuit eniten Edmundiin
Ikävä tuottaa pettymys mutta Peter Pevensie on oikea vastaus.
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta

Vauhdikas ja äärimmäisen epäuskottava. Eli siis toimintaelokuva parhaasta päästä niistä pitäville. Harrison Ford näytti kovin vanhalta moiseen höykytykseen. Juonenkäänteet antoivat olettaa, että kökköjä jatko-osia saattaisi olla luvassa...

***/*****
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Crowbar kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Nykyään kun kaikki leffat tuntuvat perustuvan vain ja ainoastaan mahdollisimman epäloogiseen ja yllättävään lopputwistiin.
???

Oot sitten katsonut kolme elokuvaa vuosilta 1999-2008.
Suurinpiirtein.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

SikaMika kirjoitti:Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta
Nähty, jep. Mitä uskottavuuteen tulee, niin onhan noissa kaikissa ollut jotain ihme fantsua mukana. Mutta oli tää silti aika ufo. Ihan hauskanen silti.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Cloverfield nähty vihdoin. Ihan vänkä konsepti, mutta en oikein keksi miten tästä olisi voinutkaan tehdä toimivan elokuvan. Se tuntuu jotenkin sotivan itseään vastaan. Puitteet huomioonottaen ihan hyvin saivat sen kuitenkin vedettyä läpi. Ihmissuhdehuttua oli ehkä ripaus liikaa, mutta onneksi ohjaajat olivat tajunneet että tuollaisessa tilanteessa ei saippuaoopperalle ole paljoakaan tilaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

1108 kirjoitti:Kuva

The Chronicles Of Narnia Prince Caspian

Lumoava satu, siistit tehosteet ja hauska tarina.

Tarviiko muuta sanoa?

****
Unohdit brutaalin väkivallan.
Joko tuo näkyy Hellsingissä?
Itse olen vasta lukenut arvosteluja. Niissä toisissa moititaan liikaa väkivaltaisuutta lapsille sallitussa leffassa, toisissa nimenomaan kehutaan mäiskettä ja taistelujen koreografiaa. Lewisin lastenkirjoista saisi hyvää splatteriakin. Veri tästä kuulemma puuttuu, mutta raatoja tulee rutkasti. Taistelukohtauksia on kuulemma pidennetty kirjasta ja yksi ylimääräinen taistelukin (Mirazin linnan valtaus) lisätty.

Traileri:
Viimeksi muokannut Gat, 24.05.2008 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Gat kirjoitti:Taistelukohtauksia on kuulemma pidennetty kirjasta ja yksi ylimääräinen taistelukin (Mirazin linnan valtaus) lisätty.
Tarkoittaa (ja muutenkin toki odotettavissa) että tästä tulee kauppoihin myös lisenssipeli. Ellei sitten ole jo. Pelien toiminta on edelleen pitkälti taistelun varassa, koska se on mekaniikaltaan yksinkertaista ja helppo toteuttaa peliin. Pelattavaa tarinaa, jossa pelaajan verbeinä olisi muutakin kuin juokse, hyppää ja huido, olisi jo vähän vaikeampi toteuttaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

NegaDuck kirjoitti:
Gat kirjoitti:Taistelukohtauksia on kuulemma pidennetty kirjasta ja yksi ylimääräinen taistelukin (Mirazin linnan valtaus) lisätty.
Tarkoittaa (ja muutenkin toki odotettavissa) että tästä tulee kauppoihin myös lisenssipeli. Ellei sitten ole jo. Pelien toiminta on edelleen pitkälti taistelun varassa, koska se on mekaniikaltaan yksinkertaista ja helppo toteuttaa peliin. Pelattavaa tarinaa, jossa pelaajan verbeinä olisi muutakin kuin juokse, hyppää ja huido, olisi jo vähän vaikeampi toteuttaa.
Hitot minä peleistä, mutta mikäs siinä.
Enemmän ilahduttaa, jos tuossa (niinkuin olen aina toivonut) näytetään Lewisin kirjojen tappelukset kunnolla. Ja saattaa lisätä kiinnostusta keskiaikaiseen miekkailuun. Kuulemma Peterin ja Mirazin kaksintaistelukin on siinä hyvin duunattu. Vaikka ekassa Narnialeffassa Peterin miekanpitely oli surkeaa.

Muuten arvostelut maailmalla on ristiriitaisia. Toiset sanoo, että ohutta näyttelyä ja henkilöt ei kehity. Toisissa taas että hyvää näyttelemistä ja nimenomaan henkilöiden suhteet, traumat ja kehitys näytetään hyvin.

Kirjoja fanittavan kuten minä on varmaan vaikea arvioida leffoja sinällään. Koetaan jo tunnetun tarinan kuvituksena.

Tuossa kumminkin arvostelu siitä paremmasta päästä:
http://tinyurl.com/3ly4tu

Ja tuossa väkivallasta:
http://www.knightatthemovies.com/KATMkt ... spian.html
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Don't look in the basement

KuvaKuva1/2

Sympaattista halpispaskaa vuodelta 73. Aika häiritsevääkin meininkiä jopa, ainakakin eilisissä krapulatärinöissä. Jo aihekin on hieman arveluttava; mielisairaalan/hoitolan potilaat ottavat paikan haltuun veren roiskuessa.
killkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Suvinen kirjoitti:Olen löytänyt elokuvahistorian surkeimman tekeleen.
"IMDB User Comments: Oh my God, this is the worst film in the history of film-making"

Plagioija! :D
Vihtahousu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

I am legend
Will Smith-show ei oikein nappaa, vaikkakin hyvin on tehty. Tää on nähty aikaisemminkin, nyt vaan osat oli kerätty eri leffoista.

2.0/5.1
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Vaihtoehtoinen (itse asiassa alkuperäinen) loppu elokuvalle löytyy tämän linkin takaa.

Ja itse asiassa sekään ei ole sama loppu kuin alkuperäisessä kirjassa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti:Sen verran piti kirjautua sisään, että tuli varoittamaan ketään koskaan, koskaan katsomasta seuraavaa pätkää:

http://www.imdb.com/title/tt1132130/

Ihan vaan siltä varalta, että joskus tulee vastaan. Behold! Olen löytänyt elokuvahistorian surkeimman tekeleen.
"A Modern Christian Epic in the Tradition of The Omega Code and Left Behind. "?
Onko idioottikavereissasi uskiksia vai miten jouduit katsomaan?
Mainittu "left behind" on kuulemma SE filmi jolla helluntailaislapsia pelotellaan että jos et ole uskossa niin jäät maailmanlopussa vaivattavaksi kun isi ja äiti Temmataan taivaaseen.

Narnian kristillisyydestä huolehtineille tässä sivusto, jossa todistetaan että Narnia onkin Saatanasta:
http://www.balaams-ass.com/journal/homemake/cslewis.htm

Fauni Tumnus on pedofiili (tuo on uskottavaa, varmaan se rivo otus hyväksikäytti Lucyä tyrmäystipat annettuaan):
http://tinyurl.com/4lpqg4

Ja tässä paatuneiden ex-kristittyluopioiden todistusta että Aslan on parempi kuin Jeesus. Voi pimeyttä!!
http://tinyurl.com/457qyd

PRINSSI KASPIAN tulee kai Suomeen vasta heinäkuussa? Joten missä maailmalla te olette jo nähneet?

Aina avulias E-Mule kuitenkin toimitti minulle jo. Tosin kuvanlaadultaan aivan surkean version. Ilmeisesti kuvattu salaa elokuvateatterissa videokameralla.

Vähän pilaa tunnelmaa se kuvan pimeys ja valjuus, mutta en malttanut olla katsomatta.

Ja kyllähän se narniafanille liikutuksen saa. Tykkään.
Kirjan tapahtumajärjestystä on muutettu, jotain poistettu ja jotain lisätty. Mikä on luultavasti hyväksikin varsinkin henkilöiden traumojen ja ristiriitojen kuvauksessa.

Ja tosiaan jumalavita ei missään lastenleffassa tai aikuistenkaan keskiaika/fantasiaelokuvassa ole noin paljon taistelua. Suurin osa leffasta. Tapahtumat havainnollisesti kuvattuna, välillä joukkojen liikkeet yläperspektiivistä kuin tosiaan peleissä. Ja vielä todella brutaalisti aggressiot ja runnominen näyttäen. Sisältää voimakkaita kohtauksia jotka saattavat olla haitallisia lapsille. Synkkä ja aikuisempi kuin Lewisin kirjat.

Kuningatar Susanistakin (Anna Popplewell) on tullut pitkäjousensa kanssa erehtymätön tappokone. Kirjoissa kyllä samoin, mutta ihqua kun tyttöenergiaansa on leffassa. Ja Susan/Anna on nyt viehättävä teinityttö, jonka pystytisut töröttävät söpösti varsinkin hänen teurastaessaan vihollisia.
Viimeksi muokannut Gat, 26.05.2008 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Gat kirjoitti:Hitot minä peleistä, mutta mikäs siinä.
Meinasinkin lähinnä semmoisena kulttuuri-ilmiönä. Koska lisenssipelit alkavat olla enemmän sääntö kuin poikkeus, se alkaa vaikuttaa myös toiseen suuntaan. Eli elokuvissa alkaa olla yhä enemmän videopelimäisiä kohtauksia.

Tämä on hieman ongelmallista, sillä yleensä draama on ristiriidassa interaktiivisuuden kanssa. Tarinaa ei voi kertoa täydellisesti, jos pelaaja pääsee sössimään sitä omalla toiminnallaan, ja käyttää vielä simppeleitä verbejä (hypi, juokse, ammu, kerää kolikoita).
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

NegaDuck kirjoitti:
Gat kirjoitti:Hitot minä peleistä, mutta mikäs siinä.
Meinasinkin lähinnä semmoisena kulttuuri-ilmiönä. Koska lisenssipelit alkavat olla enemmän sääntö kuin poikkeus, se alkaa vaikuttaa myös toiseen suuntaan. Eli elokuvissa alkaa olla yhä enemmän videopelimäisiä kohtauksia.

Tämä on hieman ongelmallista, sillä yleensä draama on ristiriidassa interaktiivisuuden kanssa. Tarinaa ei voi kertoa täydellisesti, jos pelaaja pääsee sössimään sitä omalla toiminnallaan, ja käyttää vielä simppeleitä verbejä (hypi, juokse, ammu, kerää kolikoita).
Saattaa olla pelien vaikutusta, mutta hyväkin se minkä yllä Caspianista sen katsottuani sanoin: leffan taistelut näkyvät selkeämmin kun usein näytetään ylhäältäpäin strategiapelityyliin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Suvinen kirjoitti: En ota selvää, onko tuo Cruise täysi sekopää vaiko nero
Mä luulen ottavani. Laitetaanko äänestys pystyyn?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta

Eniten järkytti, miten Harrison Ford ja ihkuttamani söpöliini Karen Allen ovat vanhentuneet. Koska edellinen Indy tuli minun mielestäni ihan äsken eikä ekastakaan minusta niin kauaa ole, se tarkoittaa, että MINÄ olen Wanha. Eipä muuten koskaan Varkauden Maximissa näe niin vanhaa yleisöä kuin nyt! Täällä yleensä vain nuoriso uskaltautuu elokuvateatteriin. Oli nuoria, mutta osa oli jopa minua vanhempia Indyfaneja.

Pelkäsin, että olisi huonompi. Niinkuin pitkän ajan päästä tehdyt jatko- osat helposti menettävät alkuperäisten sielun. Kuten Rocky ja Star Warsit.
Vaan olihan tuossa runsaasti taattua Indykamaa. Ryminää ja huumoria. Vetreitä tappeluksia. Huumori paljon paremmin kuin Tuomion Temppelin väkinäiset nauratusyritykset. Kristallikallossa oikein hyviä juonenkäänteitä. Käärme oli hauska, ydinpommikoe, proffa motskarilla lukusaliin, samoin isä-poikasuhde ja isin ja äidin riitely.

Ongelma, että koko kehyskertomus oli perseestä. Pelkkä näyttämö actionille. Viimeinen Indy kuulemma viivästyi, kun mikään käsikirjoitus ei kelvannut. Ja tuo oli muka paras? Jos ufoteemaa haluttiin käyttää, olisivat edes yrittäneet saada siihen jotain syvyyttä ja merkitystä eikä pelkkää eye candyä, kököin selityksin. "Interdimensional vortex", huh?

No, ehkä lopun "aivot kärähtää jos kaiken saa tietää" -jutussa oli jotain.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kuva

[youtube]http://youtube.com/watch?v=axd1dC0DXig[/youtube]

Noniin teinikauhua ja uudelleen lämmitystä. Menee sitten kategoriaan "ollaan nähty sitten vissiin tuhanteen kertaan".
Mut hei, on paskalla tekijänsä!

2½/5
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gat kirjoitti:Joko tuo näkyy Hellsingissä?
Mistä mä tiedän, mie asun TaNpereella!
sanctus

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sanctus »

No niin ja kappas.

Koska huonot elokuvat, vaikkei vielä tiedäkään niiden olevan huonoja, jättävät usein miellyttäviä muistikuvia alitajuntaan, tervehdin ilolla sitä löydöstä, jonka tein Googlen videoarkistosta: L´ ultimo squalo aka The Last Shark. Näin leffan hyvin pienenä ja kylläpä se olikin pelottava. Uusintakatselun perusteella oli erinomaisen mukava huomata se, että leffahan on käsittämättömän surkea, mutta hyvällä tavalla, toisin kuin esim. Taru Sormusten Herrasta -trilogian vaivaannuttava paskuus.

Leffa kuuluu sarjaan "italialaiset rip-offit tunnetuista (ja menestyneistä) elokuvista".

http://video.google.com/videoplay?docid ... 5893231391
Vihtahousu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

sanctus kirjoitti:Taru Sormusten Herrasta -trilogian vaivaannuttava paskuus.
Tätäpä kuulee varsin paljon ichmisiltä jotka ovat lukeneet kirjan useamman kerran. Mielelläni kuulisin perustelut.
sanctus

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Vihtahousu kirjoitti:Tätäpä kuulee varsin paljon ichmisiltä jotka ovat lukeneet kirjan useamman kerran. Mielelläni kuulisin perustelut.
Ehkä eniten elokuvassa, joka ei niin suoraan paista läpi itse kirjasarjassa, lyö silmille ns. Jumalan väliintulolla perustellut juonenkäänteet. Tämä aiheuttaa kokonaisuuden kannalta myös sen ongelman, että loppu vaikuttaa etukäteen kirjoitetulta ja sen toteuttamiseksi vaaditaan heikosti perusteltuja juoniratkaisuja. Toinen ongelma on tietenkin maailman dikotominen jako kahtia hyviin ja pahoihin. Toki koska Tolkien kirjoitti trilogian lapsille, em. seikat lienevät perusteltavissa sitä kautta.

Ja em. seikkoja ei pidä sekoittaa Tolkienin luomaan maailmaan, joka on yksityiskohtien runsaudessaan häkellyttävä. Itse tarinaan olisin toivonut mukaan enemmän sattumaa ja nopalla heittämisiä.
Herra Manala

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

sanctus kirjoitti:Itse tarinaan olisin toivonut mukaan enemmän sattumaa ja nopalla heittämisiä.
Ja "Jumalan" väliintulotko ei sitä sitten ole?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vihtahousu kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Taru Sormusten Herrasta -trilogian vaivaannuttava paskuus.
Tätäpä kuulee varsin paljon ichmisiltä jotka ovat lukeneet kirjan useamman kerran. Mielelläni kuulisin perustelut.
Luin TSH-kirjasarjan teininä kerran läpi, enkä muistanut siitä kovinkaan paljoa mennessäni katsomaan leffoja.

Leffasarjasta pidin aluksi kovasti, mutta myöhemmin toisella katselukerralla tajusin tykästyneeni lähinnä vain hienoihin grafiikkoihin. Jälkikäteen ajatellen esim. pökkelömäinen näyttelijätyö tai ehkä tähän liittyen liian yksiulotteiset hahmot harasivat vastaan. Varsinkin ne vitun paskat hobittit kävivät ärsyttämään, sellaisia tekopirteitä mutta melankolisia tyhjäpäitä. Vitun vajukit.

Samanlainen ekan näkemiskerran jälkeinen herääminen elokuvien paskuuteen tapahtui kohdallani Matrix- ja Kadonneen Aarteen Metsästäjät-trilogioiden kohdalla. Esim. Robocop (1) on puolestaan pysynyt hyvänä leffana jopa kahden vuosikymmenen jälkeen, en tiedä mikä siinäkin on.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 29.05.2008 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Herra Manala kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Itse tarinaan olisin toivonut mukaan enemmän sattumaa ja nopalla heittämisiä.
Ja "Jumalan" väliintulotko ei sitä sitten ole?
Koko leffasarja olisi mielestäni voinut päättyä päähenkilön heräämiseen kotisohvaltaan. Kaikki olikin unta!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin