daddykillkill kirjoitti:Omalta kohdalta tämä kalsarikallet-kankaalla -innostus johtuu siitä, että olen ollut sarjakuvien suurkuluttaja ekaluokkalaisesta lähtien.
Mä olin penskana suuri Hämisfani, mutta muut Marvelit eivät iskeneet. Ei kun Tuomari tietty, mutta siitä en ole kumpaakaan leffaversiota nähnyt. Judge Dredd oli kuitenkin se lempisarjis ja kaikkihan tietää miten sen leffan kanssa kävi...
The Adventures of Baron Munchausen
Kai tämän voi sanoa muodostavan Brazilin ja Time Banditsin kanssa omanlaisensa trilogian Terry Gilliamin tuotannossa, vaikka Brazil olikin teemoiltaan aikuisempi ja synkempi näiden kahden muun ollessa enemmänkin kuin lastenleffoja. No siis tämäkin nyt lastenleffa jossa nähdään Uma Thurmanin tissi, katkotaan päitä ja vihjaillaan seksistä melko suorasukaisesti...
Tästäkin puuttui se jokin loppusilaus niinkuin Time Banditsistakin. Näyttelijäkaarti oli loistavaa (John Neville, Eric Idle, Uma Thurman, Robin Williams, Oliver Reed...jopa Sting pienessä cameossa) ja meininki hauskaa, mutta tiivistämisen varaa olisi tässäkin ollut ainakin sen puolen tunnin edestä.
Jännää oli kyllä huomata, kuinka paljon Peter Jackson oli selvästi napannut tästä leffasta Sormusten Herroihin, varsinkin suuriin taistelukohtauksiin. 6/10