Katsoin leffan
Masan vinkistä: The Traitor
Pitkästä aikaa osoittelematon, kiihkoilematon jännäri vaikeasta aiheesta amerikkalaiselle elokuvalle: islamilaisesta terrorismistä. Elokuvan alussa ex-army-ranger Samir (Don Cheadle) yrittää kaupata Semtex-lastia Jemenissä jihad-solulle, kun federalesit ampuvat matalan majan vielä matalammaksi ja paiskaavat koko possen ruotsalaisten ikkunaverhojen taakse. Vankilassa Samir ystävystyy potentiaalisen ostajan kanssa paremmin ja pääsee jailbreakin yhteydessä ns. piireihin suunnittelemaan isoa pum-pum-operaatiota Suuren Saatanan pään menoksi.
Laadukkaan jännitysviihteen ystävälle, joka vierastaa valmiiksipurtua hyvät vs pahat -sisältöä sekä yksiulotteisia sankarihahmoja. Eniten vaikutuksen teki tekijöiden hienovarainen, yleisinhimillinen sanoma. Niin lainvalvojat kuin itsemurhapommittajatkin kuvattiin aatteen miehinä ja naisina, jotka tuntevat ihan samoja tunteita ja perustelevat toimintansa samoin periaattein. Mainion vähäeleisen Cheadlen lisäksi osissa Guy Pearce & Neal McDonogh, Jeff Daniels sekä muutama itselleni aikaisemmin tuntematon - ja erittäin pätevä - arabinäyttelijä.
****

Pitkästä aikaa osoittelematon, kiihkoilematon jännäri vaikeasta aiheesta amerikkalaiselle elokuvalle: islamilaisesta terrorismistä. Elokuvan alussa ex-army-ranger Samir (Don Cheadle) yrittää kaupata Semtex-lastia Jemenissä jihad-solulle, kun federalesit ampuvat matalan majan vielä matalammaksi ja paiskaavat koko possen ruotsalaisten ikkunaverhojen taakse. Vankilassa Samir ystävystyy potentiaalisen ostajan kanssa paremmin ja pääsee jailbreakin yhteydessä ns. piireihin suunnittelemaan isoa pum-pum-operaatiota Suuren Saatanan pään menoksi.
Laadukkaan jännitysviihteen ystävälle, joka vierastaa valmiiksipurtua hyvät vs pahat -sisältöä sekä yksiulotteisia sankarihahmoja. Eniten vaikutuksen teki tekijöiden hienovarainen, yleisinhimillinen sanoma. Niin lainvalvojat kuin itsemurhapommittajatkin kuvattiin aatteen miehinä ja naisina, jotka tuntevat ihan samoja tunteita ja perustelevat toimintansa samoin periaattein. Mainion vähäeleisen Cheadlen lisäksi osissa Guy Pearce & Neal McDonogh, Jeff Daniels sekä muutama itselleni aikaisemmin tuntematon - ja erittäin pätevä - arabinäyttelijä.
****

Disaster Movie
Ford Fairlanen sanoin: "Vähän niinkuin raastinrautaan olisi runkannut. Jollain tavalla huvittavaa, mutta enimmäkseen kivuliasta".
Mikäli näistä jätkistä on kiinni, spoof on lajityyppinä kuollut, kuopattu, kaivettu esiin, krematoroitu ja tuhkat ammuttu Kim Kardashianin selluliittiseen perseeseen. Tulee oikeasti huonoimpiakin Zucker-Abrahams-Zucker-pätkiä ikävä. Kuka v*ttu näitä oikeasti katsoo? Tämäkin liejuke on kerännyt lippuluukulta tuotantokustannuksensa noin tuplana, eli lisää samaa sorttia on luvassa. Voi jeesus!
Ford Fairlanen sanoin: "Vähän niinkuin raastinrautaan olisi runkannut. Jollain tavalla huvittavaa, mutta enimmäkseen kivuliasta".
Mikäli näistä jätkistä on kiinni, spoof on lajityyppinä kuollut, kuopattu, kaivettu esiin, krematoroitu ja tuhkat ammuttu Kim Kardashianin selluliittiseen perseeseen. Tulee oikeasti huonoimpiakin Zucker-Abrahams-Zucker-pätkiä ikävä. Kuka v*ttu näitä oikeasti katsoo? Tämäkin liejuke on kerännyt lippuluukulta tuotantokustannuksensa noin tuplana, eli lisää samaa sorttia on luvassa. Voi jeesus!
Kävin katsomassa tänään Blackoutin, jossa naula päässä muistipeliä pelaavalle lääkärille lopulta palasi muisti ja naula pullahti ulos päästä ja henki lähti.
Elokuvassa otettiin kantaa myös Suomen sairaaloiden ja sairaanhoidon nykytilasta. Huvittavinta oli kun sen esitti lääkärin roolissa esiintyvä Risto Kaskilahti.
Ihmettelin ikärajaa joka oli K11, olisi saanut olla korkeampi.
Elokuvassa otettiin kantaa myös Suomen sairaaloiden ja sairaanhoidon nykytilasta. Huvittavinta oli kun sen esitti lääkärin roolissa esiintyvä Risto Kaskilahti.
Ihmettelin ikärajaa joka oli K11, olisi saanut olla korkeampi.
Piccolo, Saxo et compagnie (Seikkailevat Soittimet, 2006). Lasten animaatioelokuva jossa soitinten planeetalla koko orkesterilla menee hyvin kunnes nuottiavaimet katoavat ja kaikki menee päin vinnua. Mutta urhea pikkolohuilu lähtee heteron sopraanosaksofonikaverinsa kanssa pelastamaan mualimmoo.
Ollakseen musiikkiaiheinen elokuva, tässä oli oudon vähän musiikkia, se hiipui lähinnä tehosteiden ja parin pakollisen laulun rooliin. Elokuva oli myös oudosti arvolatautunut - klassinen orkesterimusiikki on "hyvää" ja konemusiikki "pahaa". Kaiken kaikkiaan käsikirjoitus oli hutiloitu, ja sen päälle kruunuksi vielä korvia riipivä suomalaistoteutus huonosti valituilla näyttelijöillä, niin eihän siitä kauhean hyvää kokonaisuutta tullut. Visuaalisessa puolessakin oli jotain hyviä juttuja, mutta esimerkiksi monien hahmojen ilmeet ja eleet toimivat huonosti.
Oli siinä kyllä muutamia hyviä hetkiä. Vähän ristiriitaisesti leffan sanoma huomioonottaen mielestäni pääpahis Tri Vasaran konebiisi oli leffan paras.
Perusidea hyvä, toteutus huono.

Ollakseen musiikkiaiheinen elokuva, tässä oli oudon vähän musiikkia, se hiipui lähinnä tehosteiden ja parin pakollisen laulun rooliin. Elokuva oli myös oudosti arvolatautunut - klassinen orkesterimusiikki on "hyvää" ja konemusiikki "pahaa". Kaiken kaikkiaan käsikirjoitus oli hutiloitu, ja sen päälle kruunuksi vielä korvia riipivä suomalaistoteutus huonosti valituilla näyttelijöillä, niin eihän siitä kauhean hyvää kokonaisuutta tullut. Visuaalisessa puolessakin oli jotain hyviä juttuja, mutta esimerkiksi monien hahmojen ilmeet ja eleet toimivat huonosti.
Oli siinä kyllä muutamia hyviä hetkiä. Vähän ristiriitaisesti leffan sanoma huomioonottaen mielestäni pääpahis Tri Vasaran konebiisi oli leffan paras.
Perusidea hyvä, toteutus huono.


Battlestar Galactica: Miniseries ja Season 1
Aloitinpa sitten alusta tänkin, jotta on kaikki muistissa kun viimeinen kausi tulee. Kauniimpi puoliso vähän hymähteli Galactica-innostukselleni, mutta kun sattui joululomilla ennen päivätirsoja vilkaisemaan vahingossa yhden jakson niin innostui ittekkin. "Täähän on hyvä!"

Man with the Screaming Brain
Okei, siis Bruce Campbellin ohjaama, kirjoittama ja pääosanäyttelemä leffa perinteiseen 50-luvun b-scifileffan tyyliin kuulostaa ajatuksena loistavalle, mutta tää oli kyllä käsittämätöntä paskaa. Kaksi kertaa taisin hörähtää. Tämä liippaa jo melko läheltä Naked Spacea huonoudessaan, mutta ei ikävä kyllä onnistu kääntämään paskuuttaan voimavaraksi.
Nyt vähän pelottaa, My Name is Bruce odottaa katseluvuoroa. Ei se voi olla näin huono. Ei voi!
Leffajuliste on sentään hieno, jos jotain positiivista etsii:

Aloitinpa sitten alusta tänkin, jotta on kaikki muistissa kun viimeinen kausi tulee. Kauniimpi puoliso vähän hymähteli Galactica-innostukselleni, mutta kun sattui joululomilla ennen päivätirsoja vilkaisemaan vahingossa yhden jakson niin innostui ittekkin. "Täähän on hyvä!"

Man with the Screaming Brain
Okei, siis Bruce Campbellin ohjaama, kirjoittama ja pääosanäyttelemä leffa perinteiseen 50-luvun b-scifileffan tyyliin kuulostaa ajatuksena loistavalle, mutta tää oli kyllä käsittämätöntä paskaa. Kaksi kertaa taisin hörähtää. Tämä liippaa jo melko läheltä Naked Spacea huonoudessaan, mutta ei ikävä kyllä onnistu kääntämään paskuuttaan voimavaraksi.
Nyt vähän pelottaa, My Name is Bruce odottaa katseluvuoroa. Ei se voi olla näin huono. Ei voi!
Leffajuliste on sentään hieno, jos jotain positiivista etsii:

Okei, eli et tarkoittanutkaan että Summasen esittämältä tyypiltä lähtee lopussa henki? Tuosta sai sellaisen käsityksen.Mulli75 kirjoitti:Tuo ei ollut loppuratkaisu vaan yksi tapahtumista. Juonesta en kertonut juuri mitään, jos se sitten aiheutti tuon haamuäänen: "Öööö"bedlam kirjoitti:Öööö.Mulli75 kirjoitti:Kävin katsomassa tänään Blackoutin ja kerronpa tässä loppuratkaisun kaikille.
Katsoin vihdoin Peter Jacksonin King Kongin. Olihan se hieno ja upee ja kaikkee.
Huomattavasti parempi kuin sen sitä ennen katsomani uuden Ritari Ässän eka jakso, siis se joka tuli pilotin jälkeen. Hyi vittu mitä paskaa. Tehosteet kyllä kelpaa ja potentiaalia olis vaikka mihin, mutta miksi kässärin pitää olla niin vitun tyhmä?
Huomattavasti parempi kuin sen sitä ennen katsomani uuden Ritari Ässän eka jakso, siis se joka tuli pilotin jälkeen. Hyi vittu mitä paskaa. Tehosteet kyllä kelpaa ja potentiaalia olis vaikka mihin, mutta miksi kässärin pitää olla niin vitun tyhmä?
The Rocker
Läpimurtonsa kynnyksellä rokanneen kasarimetallibändin kenkää saanut rumpali pääsee jahtaamaan unelmaansa uudestaan nelikymppisenä. Kovasti "School Of Rockin" ja "Old Schoolin" teemoilla mennään, mutta vähän kompuroiden. Pääosan enimmäkseen teeveestä tuttu Rainn Wilson yrittää olla kovasti Jack Black, mutta pääsee parhaimmillaankin vain Tenacious D:n kitarateknikon apulaisen tasolle. Pari hörähdystä hevi-kliseille, ei ihmeitä.

Läpimurtonsa kynnyksellä rokanneen kasarimetallibändin kenkää saanut rumpali pääsee jahtaamaan unelmaansa uudestaan nelikymppisenä. Kovasti "School Of Rockin" ja "Old Schoolin" teemoilla mennään, mutta vähän kompuroiden. Pääosan enimmäkseen teeveestä tuttu Rainn Wilson yrittää olla kovasti Jack Black, mutta pääsee parhaimmillaankin vain Tenacious D:n kitarateknikon apulaisen tasolle. Pari hörähdystä hevi-kliseille, ei ihmeitä.

Viimeksi muokannut daddykillkill, 03.01.2009 7:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vicky Christina Barcelona
Woody Allen on ihmissuhde-elokuvan AC/DC. Sama biisi soi leffasta ja vuosikymmenestä toiseen, välillä epävireisemmin, ajoittain taas hyvinkin tanakalla kompilla. Nyt jotain siltä-väliltä.
Tällä kertaa keitellään ihmissuhde-sopaa Barcelonassa. Lomailevat amerikkalaistytöt [Rebecca Hall, Scarlett Johansson] sotkeentuvat komiaan taidemaalariin [Javier Bardem] ja hänen neuroottiseen ex-vaimoonsa [Penelope Cruz], lopputuloksena kolmiodraama x 2 +1 tjmsp. Ihmiset puhuvat tunteistaan kullanvärisissä kuvissa ja melankolinen flamenco soi.
Eniten alkoi vituttaa, että sinänsä hyvää neuroottista papatusta kirjoittava Woody-setä ei malta pitää näyttelijöiden turpaa kiinni ei sitten hetkeäkään. Hei sinä likainen vanha setä: elokuva ON visuaalinen taidemuoto. Ei kaikkea tarvitse selityttää kertojaäänellä. Kyllä me Barcelonassa käymättömätkin osaamme tihrata ruudulta, että "kyllä, komia on tuo iso kirkko ja Scarletti ottaa siitä nyt kuvia ja seuraavassa kohtauksessa tapahtunee jotain eroottista".
Boner... eikun Woody-setä on siitä onnellisessa asemassa, että voi valita näyttelijäksi filmeihinsä kenet haluaa. Tällä kertaa parhaiten onnistuvat Bardem ja Cruz, näiden välillä kipunoi ihan kirjaimellisesti ja molempia katsoo mielikseen. Kalvakan Johanssonin töpselikärsää tsiigaillessa ei voi kuin ihmetellä, mikä hänestä tekee muka seksisymbolin? Eilen näin Siwan kassalla paljon kuumottavamman kissan.

Woody Allen on ihmissuhde-elokuvan AC/DC. Sama biisi soi leffasta ja vuosikymmenestä toiseen, välillä epävireisemmin, ajoittain taas hyvinkin tanakalla kompilla. Nyt jotain siltä-väliltä.
Tällä kertaa keitellään ihmissuhde-sopaa Barcelonassa. Lomailevat amerikkalaistytöt [Rebecca Hall, Scarlett Johansson] sotkeentuvat komiaan taidemaalariin [Javier Bardem] ja hänen neuroottiseen ex-vaimoonsa [Penelope Cruz], lopputuloksena kolmiodraama x 2 +1 tjmsp. Ihmiset puhuvat tunteistaan kullanvärisissä kuvissa ja melankolinen flamenco soi.
Eniten alkoi vituttaa, että sinänsä hyvää neuroottista papatusta kirjoittava Woody-setä ei malta pitää näyttelijöiden turpaa kiinni ei sitten hetkeäkään. Hei sinä likainen vanha setä: elokuva ON visuaalinen taidemuoto. Ei kaikkea tarvitse selityttää kertojaäänellä. Kyllä me Barcelonassa käymättömätkin osaamme tihrata ruudulta, että "kyllä, komia on tuo iso kirkko ja Scarletti ottaa siitä nyt kuvia ja seuraavassa kohtauksessa tapahtunee jotain eroottista".
Boner... eikun Woody-setä on siitä onnellisessa asemassa, että voi valita näyttelijäksi filmeihinsä kenet haluaa. Tällä kertaa parhaiten onnistuvat Bardem ja Cruz, näiden välillä kipunoi ihan kirjaimellisesti ja molempia katsoo mielikseen. Kalvakan Johanssonin töpselikärsää tsiigaillessa ei voi kuin ihmetellä, mikä hänestä tekee muka seksisymbolin? Eilen näin Siwan kassalla paljon kuumottavamman kissan.

Frontière(s)
http://www.imdb.com/title/tt0814685/
Olihan se, elokuva. Paljon samaa kuin Hostelissa. Aluksi porukkaa kuoli liian helposti ja nopeaan, ja sen takia piti olla pitkä ja tylsähkö illalliskohtaus. Lopputaistelukin oli vähän turhan venytetty ja aivan liikaa ampuma-asepainotteinen. Hieman tiiviimmin ja syvällisemmin olisi voinut perheen dynamiikkaa selittää, minä haluan asiat väännettyinä rautalangasta.
Jenkkien tekemänä tämä olisi ollut huono, nyt ansaitsee 3½ veristä räkäisyä.
http://www.imdb.com/title/tt0814685/
Olihan se, elokuva. Paljon samaa kuin Hostelissa. Aluksi porukkaa kuoli liian helposti ja nopeaan, ja sen takia piti olla pitkä ja tylsähkö illalliskohtaus. Lopputaistelukin oli vähän turhan venytetty ja aivan liikaa ampuma-asepainotteinen. Hieman tiiviimmin ja syvällisemmin olisi voinut perheen dynamiikkaa selittää, minä haluan asiat väännettyinä rautalangasta.
Jenkkien tekemänä tämä olisi ollut huono, nyt ansaitsee 3½ veristä räkäisyä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kiitos Mullikka, taas yksi elokuva jonka katsomiseen ei tarvitse tuhlata aikaa. Suomi muuten häviää jääkiekon MM-09 loppuottelussa ruotsille jatkoajalla 2-1. Katsoin kristallipallosta.bedlam kirjoitti:Okei, eli et tarkoittanutkaan että Summasen esittämältä tyypiltä lähtee lopussa henki? Tuosta sai sellaisen käsityksen.Mulli75 kirjoitti:Tuo ei ollut loppuratkaisu vaan yksi tapahtumista. Juonesta en kertonut juuri mitään, jos se sitten aiheutti tuon haamuäänen: "Öööö"bedlam kirjoitti:
Öööö.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
The Core. Hyvää ja huonoa. Yleisesti tämä oli aika kökkö leffa, mutta oli siinä hyvääkin kyllä, oikeesti.
Miinukset:
- Pitkä lista tieteellisiä älyttömyyksiä
- Sekava juonenkuljetus, epälooginen käsikirjoitus
- Rasittavia kliseitä ja ylidramatiikkaa
Plussat:
+ Sinänsä ihan huikea idea
+ Meni suoraan asiaan ilman turhaa hahmojen taustojen rakentelua tyyliin "ihqdaa mikä idyllinen perhe-elämä sankar(e)illa on"
+ Ei pakollista siirappiromantiikkalässynläätä
Miinukset:
- Pitkä lista tieteellisiä älyttömyyksiä
- Sekava juonenkuljetus, epälooginen käsikirjoitus
- Rasittavia kliseitä ja ylidramatiikkaa
Plussat:
+ Sinänsä ihan huikea idea
+ Meni suoraan asiaan ilman turhaa hahmojen taustojen rakentelua tyyliin "ihqdaa mikä idyllinen perhe-elämä sankar(e)illa on"
+ Ei pakollista siirappiromantiikkalässynläätä
Näin halpalaarissa ja ostin pois, wanna-be hostel. Natsiskeida oli hiven odottamatonta. Mutta kyllä tämän katsoi.Lolita kirjoitti:Frontière(s)
http://www.imdb.com/title/tt0814685/
Jenkkien tekemänä tämä olisi ollut huono, nyt ansaitsee 3½ veristä räkäisyä.
Itse öögasin bonusraita: Irreversible
Tarina ihmisistä, erittäin julma kohtaus yökerhossa jauhesammuttimen ja pään kohdadessa ja kun en niin kamalasti raiskaamisesta pidä niin veti kohtuu pahasti ylitse kohtaus missä tytsy kohtaa poimijansa kadulla.
Sanotaan 2½
Minusta tuo ruletti.Duck kirjoitti:The Core. Hyvää ja huonoa. Yleisesti tämä oli aika kökkö leffa, mutta oli siinä hyvääkin kyllä, oikeesti.
Johtuen varmaan, että en tiedä geologiasta niin paljon kuin avaruuslennoista, joten epätarkat älyttömyydet ei vituttaneet kuin jossain Armagedonissa. Sitäpaitti sukkulan hätäläsku alussa olisi nippa nappa mahdollinen ja vielä hottis tsiksi pilottina. Armagedonin ja paremman Deep Impactin jäljitelmä tuo toki on. Mutta vittuuko siitä, jopa Bach varasti musiikkiinsa kaiken, mikä ei ollut seinässä kiinni.
Erikoisplussat ruman ruipelonörtin ehdosta työlleen: kaikki Xenan jaksot!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
The Cottage
http://www.imdb.com/title/tt0465430/
Alku oli vähän hidas ja sai ajattelemaan, että K-18 ikäraja on hankittu jättämällä elokuva tarkastuttamatta. Ikäraja oli lopulta ihan ansaittu. Juoni oli sekalainen sillisalaatti, alkuun kidnappausdraamaa ja sitten veristä kauhua, koko ajan pieni huumorinpilke mukana. Tämä menee samaan lokeroon Shaun of the deadin ja Severancen kanssa jääden kuitenkin jälkeen ensinmainitusta, mutta jokseenkin tasoihin jälkimmäisen kanssa.
Jos kiinnostaa mitä Klonkku on tehnyt sitten Sormusten herrojen, pääosassa on Andy Serkis.
Parempi kuin eilinen leffa,

http://www.imdb.com/title/tt0465430/
Alku oli vähän hidas ja sai ajattelemaan, että K-18 ikäraja on hankittu jättämällä elokuva tarkastuttamatta. Ikäraja oli lopulta ihan ansaittu. Juoni oli sekalainen sillisalaatti, alkuun kidnappausdraamaa ja sitten veristä kauhua, koko ajan pieni huumorinpilke mukana. Tämä menee samaan lokeroon Shaun of the deadin ja Severancen kanssa jääden kuitenkin jälkeen ensinmainitusta, mutta jokseenkin tasoihin jälkimmäisen kanssa.
Jos kiinnostaa mitä Klonkku on tehnyt sitten Sormusten herrojen, pääosassa on Andy Serkis.
Parempi kuin eilinen leffa,




“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx

My Name Is Bruce
Bruce Campbellin ohjaama ja pääosittama komedia Bruce Campbellista. Kusipäinen ja alkoholisoitunut b-luokan kauhuleffastara joutuu leffojensa fanin kidnappaamaksi kaukaiseen pikkukylään taistelemaan kiinalaista demonihirviötä vastaan. Bruce tietenkin luulee tulleensa jekutuksen kohteeksi, eikä tajua ihmisten odottavan hänen oikeasti olevan Evil Dead-leffojen Ash.
Ei tämä ehkä Bubba Ho-Tepille aivan pärjää, eikä varsinaisia huutonauroja aiheuttanut, mutta hytkymistä ja höhötystä kyllä sen verran, että tulee varmasti uudelleenkin katsottua. Vahvasti BC:n uralle itseironisen naljailun varassa etenevä leffa ei varmasti toimi kuin Campbellin faneille ja leffojaan katselleille.
En malttanut, katottava oli.
The Spirit

Tykkäsin. Kauniita mutta tappavia naisia, loistava visuaalinen tunnelma ja loistava ääniraita. Miinuksena sanottava että hakee samaa tunnelmaa kuin Sincity siinä onnistumatta (kelailen että johtunee siitä että Sincity teki sen "ensinmäisen kerran"), mutta siltikin oli elokuva jota en suotta odottanut.
****
The Spirit

Tykkäsin. Kauniita mutta tappavia naisia, loistava visuaalinen tunnelma ja loistava ääniraita. Miinuksena sanottava että hakee samaa tunnelmaa kuin Sincity siinä onnistumatta (kelailen että johtunee siitä että Sincity teki sen "ensinmäisen kerran"), mutta siltikin oli elokuva jota en suotta odottanut.
****
^Ihmekö että hakee samaa tunnelmaa: sama ohjaaja. Kyllä alkuperäissarjakuvatkin hieman muistuttavat toisiaan, se missä Will Eisnerin "Spiritin" kohtalokkaat naiset ovat sellaisia 1930-luvun film noir -vamppeja, nihilistisessä "Sin Cityssä" niille on annettu automaattiaseita.
The Mask
Jim Carreyn uran valuessa hyvää kyytiä kohti unohduksen alamäen lopussa odottavaa liejuhautaa on kiva katsella kuminaaman varhaistöitä. Surutta Tex Averyjen piirrettyjä rippaava The Mask on oikein kelpoa screwball-komediaa. Mallityttö Cameron Diaz vetää vampinroolinsa hämmästyttävän hyvin siihen nähden, että tämä oli plikan ensimmäinen elokuvarooli ikinä.

The Mask
Jim Carreyn uran valuessa hyvää kyytiä kohti unohduksen alamäen lopussa odottavaa liejuhautaa on kiva katsella kuminaaman varhaistöitä. Surutta Tex Averyjen piirrettyjä rippaava The Mask on oikein kelpoa screwball-komediaa. Mallityttö Cameron Diaz vetää vampinroolinsa hämmästyttävän hyvin siihen nähden, että tämä oli plikan ensimmäinen elokuvarooli ikinä.
