daddykillkill kirjoitti:Rouva Pupu kirjoitti:Mutta se nyt vaan sattuu olemaan kategoria, jonka tiedot tallentuu tänne loputtomaan kovalevyyn.
Sama täällä. Olen usein harmitellut, ettei mikään oikea "asia" tunnu jäävän ROM-muistiin. Esimerkiksi vaimon kertoessa illalla kotona päivästään vastaanotettu data haihtuu 3.7 sekunnin sisällä.
Äh...
kestän teitä, jos ajattelen teittiä surkeinä nörtteinä.
Muuten tuo elokuva-asenne liittyisi mielessäni 80-luvun juppikulttuuriin.
Subjektiivisia kokemuksia ei voi merkityksineen siirtää.
Mutta jotenkin tuli mieleeni, kun olin 80-luvun lopulla Kampin Makuunissa vuokraamassa "Logan's Runia" niin sisään asteli mahtava sen ajan yliolento, oliko jupeilla silloin ruutuhousut vai mitä.. ja huikkasi jo ovelta kassamisulle äärimmäisen itsevarmasti:
"Moi! Onkos sulla yhtään FIRMAA vielä jäljellä?"
Vaikee selittää, mutta mua hämmästytti sen itsevarmuus käsittää, että kaikki tuntee "Firman", kaikki haluu sen ajan muotileffan ja on vain kunniaksi hyperjupille esittää niin. Ku mä olin vuokraamassa obscurea vanhaa paskascifiä.
Myöhemmin kelasin, että se "Firma" on yksi Tom Cruisen leffa.
Johon liittyen myöhemmin luin jonkun vasurikolumnistin ihmettelyn, että nykyihmiset voi mieltää koko elämänsä elokuvien kautta. Kuten että "Nyt mä juon kahvia kuten Tom Cruise "Firmassa".
Ja minusta tuo maailma on suhteellisen perseestä, oli hyö miten nerokkaita juppeja tai citykitinäläisiä vaan.
Enhän ole tahallani pyrkinyt olemaan omituinen. Kunhan oon.
Mutta niin vaan on, että verraten turhaa mun olisi Kitinässä tai missään selostaa omia innostuksiani.. ja olettaa että kukaan tapaamani olisi samassa maailmassa sen vertaa, että olisi koskaan kuullutkaan...
Jos vaikka alkaisin ääneen intoilla että kappas vaan:
Gemini- avaruusalusten (suosikkini, eka jota saattoi oikeasti "ajaa", tehtiin ekana kaikki temput kuten telakointi ja avaruuskävely, ja oli niin söpökin kuonoineen) pääsuunnittelija Jim Chamberling oli myöhemmin Avro Canadassa se jäbä, joka suunnitteli sen ajan edistyneimmän hävittäjäkoneen, Avro Arrowin. Jota ei tehty prototyyppejä enemmän kun tyhmät poliitikot peruutti tuotannon. Minusta aivan Huiman Fantastista !
(Ja siitä Avro Arrowin tarinasta on muuten TVleffakin, sivuosassa ainakin Jim Murray, mutten muuta muista)
Että silleen mua aina vaivaa, että miten on niin, että muut saa sosiaalisissa tilanteissa puhua vittu mäkihypystä tai lätkästä tai leffoista.. Ja kuulijoista se on aina joko kova juttu tai ainakin tuntevat alan..
Mutta mä en voi selostaa omia kovia juttujani.
Senkin takia puhun Kitinässä vain melko universaalista Pillusta
Tietty te ette ole tahallanne eri maailmoissa kuin minä.
Mutta minäkään en ole tahallani eri maailmoissa kuin te.
Lentävälle Spagettihirviölle kiitos Internetistä. Nykyään löydän foorumeita, joissa mun kovia juttuja tunnetaan ja niistä keskustellaan. Vaikka sitten avaruuslennoista filosofiaan.
Mutta jännä, että se on niin sirpaleina, että omia viiteryhmiäni en koskaan livenä tapaa. Toisin kuin useimmille ihmisille riittää, että kävelee lähimpään baariin. Ja sitten saa pillua

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB