pierupylly kirjoitti:Leffa-arvostelujesi "missio" on ärsyttää ihmisiä? Ok!
Se on aina plussaa jos onnistun ärsyttämään tai provosoimaan jotakuta. En suoranaisesti sitä (aina) yritä, mutta nytkin saatiin kummasti mielenkiintoinen keskustelu aikaseks kun vähänkään tökkii vauhtia teihin muihin foorumin käyttäjiin.
MiiX kirjoitti:Eli kun eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa on olemassa, on ihan jees että niitä tapetaan elokuvissakin? Kummallinen perustelu. Ihmisiäkin kuolee päivittäin, mutta ei se sitä tarkoita, että minua kiinnostaisi katsella oikeaa kärsimystä elokuvamuodossa. No, meitä on moneen junaan.
No ei minusta suoranaisesti ole "jees" että elukoita tapetaan elokuvissa ja en tietoisesti halua katsoa sellaisia pätkiä missä tosiaan eläimiä kidutetaan tai tapetaan. Mutta JOS se ei ole elokuvan päätarkoitus, niinkuin ei tässäkään tapauksessa ollut, niin ei se minua suoranaisesti haittaakaan. Samaten tuossa leffassa ei edes se fiktiivinen, ihmisiin kohdistunut väkivalta ollut itsetarkoitus, vaan se toi siihen realistisuutta ja todentuntua.
Itselläni ei tee kyllä erityisen pahaa katsella oikeaa tai fiktiivistä väkivaltaakaan, mutta jos hommassa ei ole mitään muuta ideaa kuin väkivalta, niin ei mulla mielenkiinto vaan riitä. Se on vaan suoraan sanottuna tylsää katsottavaa.
Minusta on vaan parempi, että väkivalta kuvataan sellaisena kuin se on. Ei se esimerkiksi lapsille kovin hyviä vaikutteita anna jos pelissä tappamasi hahmot muuttuvat vaan perhosiksi tai heräävät uudelleen henkiin.