Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Huomenna titanic pyörimään.

Onx tää nyt varmasti riittävästi, kun oon jo kaksi kertaa kertonut, että aion katsoa ko. leffan.

Täytyy laittaa kalenteriin muistutus, että tuun sitten kertoon, kun oon katsonut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Täytyy laittaa kalenteriin muistutus, että tuun sitten kertoon, kun oon katsonut.
Pitäisköhän tuota vanhaa setää muistuttaa...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Täytyy laittaa kalenteriin muistutus, että tuun sitten kertoon, kun oon katsonut.
Pitäisköhän tuota vanhaa setää muistuttaa...
Sorry! Pojan toiveesta katottiinkin el classico, vai mikä se nyt on. Stay tuned!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Pojan toiveesta katottiinkin el classico, vai mikä se nyt on. Stay tuned!
Yhdellä s:llä, mutta syy sinänsähän on mitä parhain.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumiz
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vares, missä oli Antti Reini.
Joo ei toiminut niin hyvin kuin Juha Veijonen, muutenkin vähän heikko filkka. Franzen ei ollut parhaimmillaan ja Merja Larivaaralle pitäs antaa porttari kaikkiin elokuviin liittyviin tapahtumiin.

edit: kvg kertoi leffan olevan "kaidan tien kulkija" ja vissiin numero 4 Antti Reinin esittämistä.

1,5/5
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Anteeksi!!!1

:pliis:

Ehkä ensi lauantaina!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Anteeksi!!!1

Ehkä ensi lauantaina!
Kannattaa aloittaa katsominen vasta puolivälistä, ja ehkä ekat 15 minuuttia.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Anteeksi!!!1

Ehkä ensi lauantaina!
Kannattaa aloittaa katsominen vasta puolivälistä, ja ehkä ekat 15 minuuttia.
Oon mä katsonut sen pari kertaa. Tää on tällainen special-jutska kun katson nuoremman tyttären kanssa.
Nergal
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Martyrs

Viime yönä tuli ihmeteltyä. Ihmeellinen leffa, jouduin oikein miettimään että miksi tälläistä ylipäätänsä tehdään. Tunnustan että gorea on tullut katsottua mutta top-5 listalle singahti kirkkaasti tämä tuotos. Muutamia kuvottavia kuvauksia jo ihan aikuisten oikeasti seassa, Juoni nyt ontui kuin merirosvo mutta hitot siitä.

Johtunee myöhäisestä katseluajankohdasta tai kuun asennosta nähden uranukseen mutta paukahti uniin aika lujaa.

Jos ranskagoresta tykkää niin suosittelen varauksetta.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsoin Terrence Malickin viime vuonna julkaistun the Tree of Lifen. Onhan tämä Malick kai virallisesti nero ja suuri elokuvavisionääri, mutta oli tämä minusta jotenkin tylsä ja suoraan sanottuna huono leffa. (Rolloa ei kai ole viime aikoina palstalla näkynyt, niin ehkä en saa e-kuonooni tästä pyhäinhäväistyksestä.)

Tämä on jonkinlainen kasvukertomus 50-luvun(?) Amerikasta, jonka ohjaaja rinnastaa tai pikemminkin liittää tarinan väliin leikkaamillaan kymmenien minuuttien mittaisilla(!) fiilistelykuvilla koko maailmankaikkeuden syntyyn ja elämän kehitykseen maapallolla. Joo, samaa elämän puuta tässä olllaan, syvällisyys on suorastaan vaivaannuttavaa. Elokuva alkaa sitaatilla Jobin kirjasta, ja perustarinassa Brad Pittin esittämä isä on aika suora jobilainen rakastava isä, jonka rakkaus saa mielivaltaisen armottomia muotoja ankaruudessaan ja vaativuudessaan. Ajattelin, että ehkä tätä kautta elokuva saisi edes joitain alustavasti kiinnostavia uskontokriittisiä ajatuskulkuja aikaiseksi, mutta vielä mitä. Juju onkin siinä, että tästä vanhatestamentillisesta tematiikasta siirrytäänkin korostamaan jonkinlaista katumuksen ja anteeksiannon sekä armon siunauksellisuutta, eli uusi testamentti tuo lohdun. Elokuva alkaakin tässä vaikuttaa tönköltä, kristilliseltä vertauskuva-propagandalta. Paitsi että väliin edelleen leikataan niitä tavattoman syvällisiä ja symbolisia avaruusteleskooppikuvia ja ties mitä.

Siis korkeintaan keskinkertainen perhetragedia maustettuna epäonnistuneella Kubrickin 2001 -apinoinnilla. Keisarilla ei ole vaatteita, tulee ainakin minun mieleeni. Nyt tosiaan tarvitsisin Rolloa kertomaan, miksi Malick olikaan nero ja miksi tämä leffa ansaitsi kultaisen palmun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nergal kirjoitti:Martyrs
Olen katsonut tuon ja tykkäsin.

I Spit on Your Grave on myös hyvä, kohtuullisen brutaali kylläkin.

Hyviä kauhuleffasuosituksia otetaan muuten vastaan!
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Martyrs oli hyvä! Kummallinen juoni, mutta eipä paljon muistaakseni arvannut mitä tuleman pitää.

Ranskalaiset tekevät muutenkin aika mielenkiintoisia kauhuleffoja, samoin espanjalaiset.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti: Siis korkeintaan keskinkertainen perhetragedia maustettuna epäonnistuneella Kubrickin 2001 -apinoinnilla.
Sitä on kutsuttu myös ylipitkäksi vakuutusmainokseksi. Vastatkoon Rollo omasta puolestaan jos vastaa, mutta minä en tiedä miten tuota voisi selittää. Miten selität, että pidät jotain vitsiä hauskana, jos kaveria ei naurata yhtään? Ehkä ihmisten kokemusmaailmat ja mielenlaadut ovat vaan hyvin erilaisia, ja tämä vaatii juuri tietynlaista "ihmisyyttä" tuottaakseen koskettavan elämyksen.

Urpiainen, sinä kuulut nyt Team Vakuutusmainokseen. Live with it. Mitä mieltä olet muista Malickin leffoista?
Prepare for the worstest.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Urpiainen, sinä kuulut nyt Team Vakuutusmainokseen. Live with it. Mitä mieltä olet muista Malickin leffoista?
En mä edes ole niitä kaikkia nähnyt. Muistan kyllä, miten joskus menin katsomaan The thin red linen ilman ennakkokäsityksiä, ja kokemus oli todella vaikuttava. Jotenkin koin, että tämä tree of life pyrki vähän pakonomaisesti samanlaiseen huikeuteen onnistumatta siinä lainkaan. On tässä kyllä se, että varmaan tree of life ei ole leffa, jota sopii katsella vähän väsyneenä kotona telkkarista, vaan tunnelmaan pitäisi heittäytyä oikeassa teatterissa. Siten kokemus olisi voinut olla ehjempi.

Viitaten nyt vähän Suvisen kommentteihin Midnight in Parisista tässä ketjussa, niin Tree of Life on vähän sen leffan antiteesi: siinä missä Midnight toimii katselukokemuksena loistavasti, mutta analyysissa siitä ei saa oikein mitään syvällistä irti, niin Tree of Life on vastaavasti aika puuduttava ja nolostuttava katselukokemus, mutta toisaalta siitä kirjoittaisi koska tahansa laudaturin lukioaineen, jonka syvällisyydellä hurmaisi luokan runotytöt (mun lukioaikainen bravuuri oli Wim Wendersin tuotanto). Thin red line, sitten taas, on minusta oikea mestariteos ja yhdistää molemmat yllä tyypittelemäni hyveet hämmästyttävästi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti: syvällisyydellä hurmaisi luokan runotytöt (mun lukioaikainen bravuuri oli Wim Wendersin tuotanto)
Holy fuck.

:hail: :hail:

Muistuu oma lukioaika mieleen.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

huima kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: syvällisyydellä hurmaisi luokan runotytöt (mun lukioaikainen bravuuri oli Wim Wendersin tuotanto)
Holy fuck.

:hail: :hail:

Muistuu oma lukioaika mieleen.
Punastun teidän puolestanne.

Tähän voi nokittaa ainoastaan Tixin lukioihastukselleen kirjoittamalla rakkausrunolla.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Miksi lopetitte? Siinähän sitten ihmettelette miksi Twilight Moms on yhä kasvava joukkoliike ;)
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Miksi lopetitte? Siinähän sitten ihmettelette miksi Twilight Moms on yhä kasvava joukkoliike ;)
Mitä sitä nyt enää turhia runopoikailemaan kun on säännöllisessä parisuhteessa - effortti menee hukkaan.
Universaali disclaimer.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Miksi lopetitte? Siinähän sitten ihmettelette miksi Twilight Moms on yhä kasvava joukkoliike ;)
Mitä sitä nyt enää turhia runopoikailemaan kun on säännöllisessä parisuhteessa - effortti menee hukkaan.
Joo, rakennat vaan sen rakkautta kirkuvan hirsitalon jonnekin. :)
Came here for school, graduated to the high life
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Näin arvelinkin. Jatkakaa autonrenkaista.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:
Joo, rakennat vaan sen rakkautta kirkuvan hirsitalon jonnekin. :)
:D
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kohta 18 herätti sopimattomia ajatuksia, varsinkin kun kyseessä oli kaupungin nuorisotoimen tarjoama kutsuvierasnäytös. Tulkaa tänne pojat, täti auttaa! 8)
musta muumio
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Poikani Kevin. Kyllä lasten kasvattaminen on haastavaa, ja onneksi mulla ei ole penskoja. Vahvisti ajatuksiani, ettei tule olemaankaan. En välttämättä osaisi.
scarface
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja scarface »

musta muumio kirjoitti:Poikani Kevin.
Tää mullakin on listalla, pakko nähdä. :)

Suomalaista paskakomediaa tuli tuijotettua vasta. "LIKAINEN POMMI". Ihan hirveetä kuraa. Komediaa? Kenen mielestä?
Vastaa Viestiin