Katsoin leffan
Re: Katsoin leffan
Tykkäsin Prometheuksesta, olen vähemmistönä. Tykkäsin kyllä Marsin Carteristakin.
Pari hyvää telkkarileffaa oli Venus ja The interview.
Pari hyvää telkkarileffaa oli Venus ja The interview.
Nyt penikseni on fantastinen!
Olisi saanut loppua tuohon tuo sarja. Ei siksi, että olisi huono -- päinvastoin parasta mitä olen pitkään aikaan katsonut -- mutta pelko on sen sorttinen että jatko on vähän väkisin väännettyä "tuotantoyhtiö haluaa että kirjoitetaan lisäkausia" -huttua, ja taso tulee laskemaan.sivustahuutaja kirjoitti:Ei ole leffa, mutta katsoin juuri Breaking Bad:in neljännen kauden viimeisen jakson. The Wire saattoi olla jollain tasoa realistisempi, mutta Breaking Bad oli parempi ja viihdyttävämpi sarja. Paras sarja, mitä on tullut katsottua.
Palaako Gus puolinaamaisena terminaattorina vitoskaudella? Oi näitä jänniä aikoja.
-
- Kitisijä
^ Pianhan tuo selviää kun vitoskausi on jo alkanut.
Dark Night Rises oli heikompi kuin odotin Dark Knightin jälkeen. Liian suureellinen ja monimutkainen juoni Batmaniin. Lisäksi pahikset olivat aika mitäänsanomattomia. Tiivistämällä ja karsimalla tästä olisi saanut timanttia, nyt vain 3½ tähteä viidestä.
Dark Night Rises oli heikompi kuin odotin Dark Knightin jälkeen. Liian suureellinen ja monimutkainen juoni Batmaniin. Lisäksi pahikset olivat aika mitäänsanomattomia. Tiivistämällä ja karsimalla tästä olisi saanut timanttia, nyt vain 3½ tähteä viidestä.
Matkalla. Tästä voisikin vetää suoran linkin ketjuun "Nyt panettaa". Mutta huipputasoa myös elokuvallisten ansioidensa puolesta.
Prepare for the worstest.
Ehkä se oli vaan laadukas seura?nowaysis kirjoitti:Matkalla. Tästä voisikin vetää suoran linkin ketjuun "Nyt panettaa".

Mä tykkäsin kyllä (leffastakin) kans. Hyvät tunnelmat, veti mukaansa heti ja piti hyvin kiinni.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
^Seura oli kyllä Hedlundiakin hotimpaa, ja se on aika paljon se
Seuraavalla kerralla ehkä ujoa kädestäpitelyä? 

-
- Kitisijä
127 Hours
Katsoin viimein tämän pois. Leffa oli justiin odotusten mukainen: Hyvä, vähän pitkäpiimäinen keskeltä ja lopussa aika kiemurreltavaa katsottavaa.
4/5
Katsoin viimein tämän pois. Leffa oli justiin odotusten mukainen: Hyvä, vähän pitkäpiimäinen keskeltä ja lopussa aika kiemurreltavaa katsottavaa.
4/5
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Kauhea kankkunen (eka). Tykkäsin. Ko.leffahan ei ole aivan aivoton sekoiluleffa, kuten nimestä voisi arvata. Luonnollisesti samaistuin leffan hammaslääkäriin.
Onkohan kakkonen paljon huonompi?
Onkohan kakkonen paljon huonompi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
No aika toistoahan se on, mutta ihan hauska sekin. Ainoa mikä siinä häiritsee, että kun lopussa näytetään taas mitä on tapahtunut, niin sitä katsellessa tulee olo, että olisi ennemin halunnut nähdä leffan jossa ne tapahtumat tapahtuvat.NuoriDaavid kirjoitti:Onkohan kakkonen paljon huonompi?
Universaali disclaimer.
Bätmaan osa kolkki. Spoiler alert.
Olin aivan fiivereissä lopussa, että nyt se delas. Ajattelin, että just noin pitää staran delata - näyttivät marvelille että noin Iron Maninkin olisi Avengersissa pitänyt lähteä: nuke kannossa. Mutta sitten se yön piru ei delannutkaan! Pylly.
Bätmaan gagosen ja kolkin vaffuus oli eittämättä hyvin synkässä pahisvisiossa: pahikset ovat pahiksia isolla kouralla ja ilman mitään light side-"son, I want to see your face with my own eyes before I die"-skeidaa ja pehmoeläinten triumfia lopuksi vaan todella kovan kaliiberin pitkäjänteistä pahuutta, vaikka kuinka hyvis veikin pokaalin molemmissa jaksoissa. Stadionkohtaus oli kaikkineen mahtava. Pane oli tietty ymmärrettävästi vähän ilmeetön, mutta olisin kyllä digannut venom-koukusta. Miinusta pyörän tykityksestä ja GC:n New Yorkmaisuudesta.
Olin aivan fiivereissä lopussa, että nyt se delas. Ajattelin, että just noin pitää staran delata - näyttivät marvelille että noin Iron Maninkin olisi Avengersissa pitänyt lähteä: nuke kannossa. Mutta sitten se yön piru ei delannutkaan! Pylly.
Bätmaan gagosen ja kolkin vaffuus oli eittämättä hyvin synkässä pahisvisiossa: pahikset ovat pahiksia isolla kouralla ja ilman mitään light side-"son, I want to see your face with my own eyes before I die"-skeidaa ja pehmoeläinten triumfia lopuksi vaan todella kovan kaliiberin pitkäjänteistä pahuutta, vaikka kuinka hyvis veikin pokaalin molemmissa jaksoissa. Stadionkohtaus oli kaikkineen mahtava. Pane oli tietty ymmärrettävästi vähän ilmeetön, mutta olisin kyllä digannut venom-koukusta. Miinusta pyörän tykityksestä ja GC:n New Yorkmaisuudesta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Dogville taas kerran.
Tosin minulla ei ole sitä DVDnä, vain waretettuna rikkoutuneella kaupunkikoneella, ja telkusta olen nähnyt kai kolmesti. Tuli taas toissailtana.
Mutta juu, kilpailee sydämessäni 12 Apinan ja Tuomari Roy Beanin kanssa parhaan elokuvan asemasta. Aivan vitun nerokas. Kuin Shakespearea.
Tarinan ydin näkyy lopussa, jossa James Caanin jumalhahmo selittää tyttärelleen moraalia.
http://www.youtube.com/watch?v=eJaIHQSO ... re=related
ja sitten
http://www.youtube.com/watch?v=gLu-m0to ... re=related
koko leffa:
http://www.youtube.com/watch?v=MHU_KWr6 ... re=related
Tosin minulla ei ole sitä DVDnä, vain waretettuna rikkoutuneella kaupunkikoneella, ja telkusta olen nähnyt kai kolmesti. Tuli taas toissailtana.
Mutta juu, kilpailee sydämessäni 12 Apinan ja Tuomari Roy Beanin kanssa parhaan elokuvan asemasta. Aivan vitun nerokas. Kuin Shakespearea.
Tarinan ydin näkyy lopussa, jossa James Caanin jumalhahmo selittää tyttärelleen moraalia.
http://www.youtube.com/watch?v=eJaIHQSO ... re=related
ja sitten
http://www.youtube.com/watch?v=gLu-m0to ... re=related
koko leffa:
http://www.youtube.com/watch?v=MHU_KWr6 ... re=related
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Dogville on loistava. Nyt en jaksanu kattoo kun oli väsy.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
The Artist
Mykkäelokuva, joka kertoo mykkäelokuvastaran uran laskusta ja nuoren naistähden uran noususta ja näiden välisestä suhteesta.
Hieno elokuva. Pitkästä aikaa koin suurta empatiaa elokuvahahmoa kohtaan. Onneksi loppu oli onnellinen.
Leffa on mustavalkoinen mykkäelokuva 4:3 kuvasuhteella.
Leffan naistähti on überhotti:

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Kauhea kankkunen 2.
Eka oli parempi.
Eka oli parempi.
- Haemaeraemies
- Kitisijä
Fight Club.
Yksi suosikeista, ellei jopa se ihan paras. Leffaan upotettu mahtava määrä piilojuttuja, jotka antaa ymmärtää jo aiemmin että Tyler ei ole oikeasti olemassa. Tosin, leffaa ties kuinka monesti katsoessani, heräsi kysymys että onko Marlakaan oikeasti olemassa,vai Kertojan päässä? Tiedä häntä..
Tietenkin unohtamatta väliin leikottuja yhden framen välähdyksiä, tai DVD alkuvaroitus-tekstiä:

Mahtava, mahtava elokuva.
Yksi suosikeista, ellei jopa se ihan paras. Leffaan upotettu mahtava määrä piilojuttuja, jotka antaa ymmärtää jo aiemmin että Tyler ei ole oikeasti olemassa. Tosin, leffaa ties kuinka monesti katsoessani, heräsi kysymys että onko Marlakaan oikeasti olemassa,vai Kertojan päässä? Tiedä häntä..
Tietenkin unohtamatta väliin leikottuja yhden framen välähdyksiä, tai DVD alkuvaroitus-tekstiä:

Mahtava, mahtava elokuva.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Iron Sky
Hyvät uutiset: leffa näytti hyvältä, paljon budjettiaan kalliimmalta.
Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.
2/5.
Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.
2/5.
Expendabels gagonen.
Paljon paukuttelua, veitsiä ja räjähdyksiä. Plussaa oli, että tunsin itseni nuoreksi katsoessani eläkeikäisten paappojen telmimistä screenillä. Ei merkittävästi parempi tahi huonompi kuin ygönen, joka ei ollut sanottavasti hyvä tai huono. Van Dammen näyttelijäsuoritus oli jengin paras. Ja Dolph on kingi - se on insinööri!
Paljon paukuttelua, veitsiä ja räjähdyksiä. Plussaa oli, että tunsin itseni nuoreksi katsoessani eläkeikäisten paappojen telmimistä screenillä. Ei merkittävästi parempi tahi huonompi kuin ygönen, joka ei ollut sanottavasti hyvä tai huono. Van Dammen näyttelijäsuoritus oli jengin paras. Ja Dolph on kingi - se on insinööri!
Masturbation is for the poor.
Jep.nowaysis kirjoitti:Dogville on loistava. Nyt en jaksanu kattoo kun oli väsy.
Minulle tuli mieleen atavistinen muisto tarinasta merirosvon tyttärestä, jonka olin kuullut pienenä.
Kuuklettelin sitä ja ai kun tykkään löytäessäni tuollaista kätkettyä syvyyttä pitämistäni jutskista.
Sitä en tiennyt, että sehän onkin Bertol Brechtin Kolmenpennin Oopperasta!
Nimittäin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Jenny
"The song depicts Jenny, a lowly maid at a "crummy old hotel", imagining avenging herself for the contempt she endures from the townspeople. A pirate ship – with eight sails, and with 50 cannons – enters the harbor, fires on the city and flattens every building except the hotel. The pirates come ashore, chain up all the townspeople, and present them to Jenny, who orders the pirates to kill them all. She then sails away with the pirates."
"The song was inspiration for Lars von Trier's Dogville, a film about a mistreated woman who seeks revenge on her neighbors"

Viikko sitten tuli "Manderlay" jota en ollut ennen nähnyt.
Miinusta että siinä ei ollut James Caania isänä ja Nicole Kidmania tyttärenä.
Muutenhan se oli erinomaisen häiritsevä ja monitulkintainen. Käänteinen Dogville ehkä mutta samalla "moraalilla"?
Tietty Dodvillen Deus ex Machina-loppu ei ole tosimaailmaan siirrettävissä, mutta juonipaljastuksena Manderlayssa se ei toimikaan.
Kohtsillään tänään alkaa Trierin "Antichrist" telkusta. Sitäkään en ole nähnyt, vaikka se DVDnä minulla onkin. Kuulemma kuvottavin kaikista Lars von Trierin filmeistä!
Viimeksi muokannut Gat, 29.08.2012 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Avengers
Ei kolissut lainkaan. Oikeastaan leffa oli aika paska. Paska juoni ja paskat näyttelijät rautamiestä lukuunottamatta. Neekeri-Fury oli ihan vitsi. Lisäksi Kostajat on muutenkin tylsin sakki sitten ihmenelkkujen.
2½/5 ja sekin rautamiehen AC/DC:lle.
Ei kolissut lainkaan. Oikeastaan leffa oli aika paska. Paska juoni ja paskat näyttelijät rautamiestä lukuunottamatta. Neekeri-Fury oli ihan vitsi. Lisäksi Kostajat on muutenkin tylsin sakki sitten ihmenelkkujen.
2½/5 ja sekin rautamiehen AC/DC:lle.
Pyynnöstäsi kerron, söpönenu.Suvinen kirjoitti:Musta tää oli aivan yliarvostettu ja ylikohuttu. Toki vaikuttavaa kuvausta sekä kovin heittäytyvät roolisuoritukset, mutta jonkun olisi tässä pitänyt pistää von Trier aisoihin. Liikaa taiteellista paskaa leffan juonellisen kulun kustannuksella. Alkuosa on suorastaan loistavaa, loppu luistelee kyllä semmoiseksi kökköilyksi että voi hyvää päivää.Gat kirjoitti: Kohtsillään tänään alkaa Trierin "Antichrist" telkusta. Sitäkään en ole nähnyt, vaikka se DVDnä minulla onkin. Kuulemma kuvottavin kaikista Lars von Trierin filmeistä!
No, onnea katsomiseen joka tapauksessa. Tule kertomaan mitä tykkäsit.
And of course, I'm very, very drunk.
Olen eri mieltä silleen, että alkupuoli oli minusta tylsä. Tai ehkä herätti minussa ajatuksia, millaista vanhempieni oli elää mielisairaan, eli siis nuorena lähes psykoottisen pakkoneurootikon eli minun kanssani.
Loppupuolella oli joo kauhufilmiefektejä. Mutta taiteellisesti jätettiin näyttämättä mistä oikeastaan on kyse. Kuten tuskin kirjoittajatkaan tietävät, mitä Hamletissa, 12 Apinassa tai Syvässä Joessa oikeastaan tapahtui. Tässä mm. aiheuttiko äiti tahallaan lapsensa jalkavamman ja onnettomuuden pakottamalla eriparisiin kenkiin?
Siinä oli parisuhdedramatiikkaa, josta minä en mitään ymmärrä. Dogville ja Manderlay olivat yksinäisen runkkarin kannalta ymmärrettävämpiä. Kun kerran en saanut sinuakaan jujutettua synnyttämään minulle poikalasta. Joten kunnon INTP:n tapaan analysoin ulkopuolisena.
Minulle oli yllätys, että pahis olikin vaimo eikä mies. (Äitini muuten kehui raadollisia, sievistelemättömiä seksikohtauksia. Itse luulen, että verta purskuava pippeli ja leikattava klitoris (jonka muslimit syystäkin tekee naisilleen) oli lavasteita). Mutta silleen minusta tuo oli taas yksi esimerkki, että naisia ei voi ymmärtää. Tuskin ne ymmärtävät itseäänkään (`Mustan kirjani mukaan juuri sinä olet sanonut samaa). Lisäksi ehkä haluttiin sanoa, että naisen seksuaalisuus on tuhoava luonnonvoima, se pitäisi saattaa kuriin. Psykiatriaviomiehen parhaista yrityksistä huolimatta kävi noin. Lopussa kun kuristi vaimonsa, kaipa se oli Trierille tyypillinen "tappakaa ne, puhe ei auta" -ratkaisu.
Onko Trierkin naisvihaaja?
Ei välttämättä uskoisi Grace-sankarittarensa (Dogvillessa ja Manderlayssa) takia. Tosin niissähän Grace nimensä vastaisesti oppii armottomaksi, ja isäukkonsa on koko ajan oikeassa.
Ihan lopusta en ymmärtänyt, että kun Willem Dafoe seestyneessä tilassa näki ne kuolleet eläimet, sitten paikalle tuli ihmisiä. Jotka olivat kaikki naisia. Ilmakuvasta näytti kuin olisivat piirittäneet Dafoen. Tappoiko ne miehen vai mitä?
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Kotona katoin. Ei mun teekuppini.Kottarainen kirjoitti:Minusta taas oli hauska kaiketi siksi kun oli niin typerä ettei siinä ollut mitään rajaa. Arvostin myös poliittista epäkorrektiutta. Katoitko kotona vai leffassa? Leffassa saattoi tietty päästä paremmin tunnelmaan, tai sitten vaan mielentila oli tuolloin sopiva tuohon.NuoriDaavid kirjoitti:Iron Sky
2/5.
3/5
Samaa mieltä, katsoin kylläkin kotona, mutta antaisin 3½ kaikesta huolimatta.Kottarainen kirjoitti:Minusta taas oli hauska kaiketi siksi kun oli niin typerä ettei siinä ollut mitään rajaa. Arvostin myös poliittista epäkorrektiutta. Katoitko kotona vai leffassa? Leffassa saattoi tietty päästä paremmin tunnelmaan, tai sitten vaan mielentila oli tuolloin sopiva tuohon.NuoriDaavid kirjoitti:Iron Sky
2/5.
3/5
En ala tähtiä jakamaan, mutta Iron Sky oli mielestäni hyvä. Ylitti odotukseni. Ymmärrän kyllä ettei välttämättä miellytä kaikkia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Mä olin posittivisen yllättynyt Iron Skyn suhteen kaiken teidän dissauksen jälkeen. Näytti hienolta eikä ollut ollenkaan niin pökkelö kuin odotin. Yritin olla huomaamatta valtavia aukkoja logiikassa.
Samalla kerralla katsottu Hunger Games oli ehkä maailmanhistorian tylsin leffa. Ei vaan napannut mukaansa eikä herättänyt mitään kiinnostusta. Surkea!
Samalla kerralla katsottu Hunger Games oli ehkä maailmanhistorian tylsin leffa. Ei vaan napannut mukaansa eikä herättänyt mitään kiinnostusta. Surkea!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx