Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Diddley Bow
Kitisijä

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tie pohjoiseen.

Mulla oli melko isot odotukset ennakkoon. Tarinassa kuitenkin puitiin mulle läheisiä asioita isien ja poikien suhteista. Komeella näyttelijäkaartilla varustettuna uskoin sen olevan jotain parasta settiä. Mutta aika pliisu olo jäi. Tarina nyt oli sellanen tylsähkö road movie ja henkilösuhteet melko kaposia. Elokuva oli varmaan tehty siksi, että Loiri voisi olla valkokankaalla vielä kerran. Popparit ja mässyt oli hyviä :)
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

TED

Eka noin tunti oli ok ja välillä ihan hauskakin. Sitten juonen kaari karahti pohjaan, ihme örvellystä ja klisestä pissakakkasekoilua. Odotin enemmän. 2/5

ps. Mila oli jorno!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuosaari
Irrallisia ja erilaisia tarinoita rakkaudesta...tai monesti sen puutteesta. Akun ohjaus. Kouki oli jälleen koukimaisen häpeilemättömän hauska hahmossaan. Harvinaisen onnistunut hahmonluonti siis. Ihan katteltava 3/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nergal
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Härmä

Tästä voi sanoa oikeastaan mitää koska huvitti ensinmäisestä vuorosanasta leffan loppuun asti se fakta että ei helsingin hurja osaa pohjanmaata puhua. Iski myötähäpeä. Kyllä tuon katsoi ennemmin kuin kikkeliä hanuriin ois ottanu.

Snow White and the Huntsman

Nyt oli odotukset trailerin perusteella korkialla. Mutta leffahan oli luokatonta paskaa, lumikki pyörii monttu auki (ilmeisesti tytsy ei osaa näytellä suu kiinni) paikassakuin paikassa ja eihän elokuvassa edes tahtonut tapahtua mitää. Tästä ois saanu hyvän piuhan mutta kättely on joillekin ohjaajille ominaisuus.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Iron Sky

Hyvät uutiset: leffa näytti hyvältä, paljon budjettiaan kalliimmalta.

Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.

2/5.
Minusta taas oli hauska kaiketi siksi kun oli niin typerä ettei siinä ollut mitään rajaa. A

3/5
Samaa mieltä, katsoin kylläkin kotona, mutta antaisin 3½ kaikesta huolimatta.

Eilen kotona tsekattu ja arvosana 2½ / 5 josta 1½ menee layoutille ja 1 Renatelle. Se oli seksikäs miiisu.

Muuten todellista roskaa, jossa ainoastaa pillunkavojen vertaaminen hitlerin viiksiin sai jonkinlaisen naurun aikaan.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vuosaari. Rankkaa settiä. Hyvä. Onneksi loppu oli onnellinen, toki se ehkä oli jotenkin päälleliimattu. Mutta onneksi loppui onnelisesti.

Matleena Kuusniemen hampaat häiritsee mua. Miksi se ei fiksaa niitä.

4.5/5 tähteä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vuosaari
Irrallisia ja erilaisia tarinoita rakkaudesta...tai monesti sen puutteesta. Akun ohjaus. Kouki oli jälleen koukimaisen häpeilemättömän hauska hahmossaan. Harvinaisen onnistunut hahmonluonti siis. Ihan katteltava 3/5
Tykkäsin ilmeisesti paljon sua enemmän. Aku Louhimiehen leffoissa ja sarjoissa on erittäin vittumaisia naisia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ilmeisesti ne häiritsee myös häntä itseään, koska hän ei juuri hymyile suu auki. Miksi se ei fiksaa niitä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ilmeisesti ne häiritsee myös häntä itseään, koska hän ei juuri hymyile suu auki. Miksi se ei fiksaa niitä?

Mä olen itse selittänyt itselleni, että se ei ole fiksannut niitä, kun se on halunnut olla niinku vakavasti otettava taiteilija, eikä pelkästään kaunis nainen.

Esim. Vuosaaressa se esitti menestyvää bisnesnaista. Ei sellaisella naisella olisi tollaisia hampaita.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yritin etsiä hammaskuvaa, ei löytynyt.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Vesper kirjoitti:Yritin etsiä hammaskuvaa, ei löytynyt.
Ylähampaat sojottelee miten sattuu.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Drive Angry (2011)

Moi, jos me sekoitetaan tähän leffaan vähän viitteitä Ghost Riderista ja Terminatorista ja lisätään sekaan vähän vampyyri-satanistisia piirteitä ja vanhoja legendaarisia jenkkimuskeliautoja niin lopputuloshan ei voi olla mitään muuta kuin maailman par...paskasti ohjattu actionsplatteri, jonka käsis on just niin irrallista tuubaa kuin mitä voi kuvitella.

2/5
Manaaja

Vuosaari (2012)

Jopa mun makuun liian melankolista meininkiä. Leffa tarjosi lähinnä niitä samoja kantapäitä joihin suomalaiset leffat aina alleviivailuissaan kompastuvat: Alasti kännissä urpoilua, itsetuhoisuutta ja perheväkivaltaa. Neljän eri kielen dialogi ei ainakaan helpottanut leffan seuraamista. Pointti jäi jotenkin ohueksi ja näytteleminen vaikutti vähän turhan paljon näyttelemiseltä, en nauttinut kovinkaan kummoisesti.

2,5/5
Manaaja

Härmä (2012)

Menihän se siinä häjyjä toljotellessa, mutta jäin odottamaan tältä vähän enemmän.

3/5
Manaaja

The Avengers (2012)

No nyt aletaan olla siinä ytimessä missä erikoistehostesupersankarimätön pitäisikin olla. Tarinaltaan aika kevyt mutta suht suoraviivaisen viihdyttävä.

4/5
Manaaja

Harsh Times (2005)

Osui ja upposi. Pakko myöntää että Christian Bale osaa kyllä hommansa. Muutenkin ihan laadukas casting ja ohjausduuni kohdillaan. Kässäri ei nyt ollut ihan täyttä timanttia, mutta toimiva leffa yhtä kaikki sodan ja huumeiden aiheuttamista ongelmista.

4/5
Diddley Bow
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Suvinen kirjoitti:^Mikä leffamaraton sulla oikein on menossa? Itsehän saan nykyään aikaiseksi katsoa ehkä yhden (uuden) leffan kuussa.
[puujalka]No mut sinne onkin niin pitkä matka! Mä veikkaan että Manala kattoo ne leffat täällä maassa.[/puujalka]
Who says you need to buy a guitar?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Katsoin männäviikolla pussikaljaelokuvan ja mieleen tuli kaks juttua.

1. Kukaan ei puhu niin
2. Kirjoittaja ei ole ikinä lärvännyt ainuttakaan pussikaljareissua.

Arvosana 0.5 / 5
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tie pohjoiseen. Kattelihan tuon. arvosana 3/5 Peter Franzen oli tän leffan parhautta :D

Onko kukaan käyny kattoon sitä Cosmopolista? Haluaisin nähdä sen kun sitä on kehuttu niin oudoksi mutta tosi huonosti näytösaikoja (enää). Onko outo vai paska?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Manaaja

Suvinen kirjoitti:^Mikä
^Kyllä

God Bless America (2011)

Paras raina pitkään aikaan. Täydet pisteet. Ainoa asia mikä tässä elokuvassa edes vähän tökki vastaan oli se ajatus, että mitäs jos gattacakin samaistuu samalla tavalla ko. leffaan

5/5
pierupylly
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Piti tehdä tiivistelmä näistä viimeksi nähdyistä, ei ole tullut raportoitua... Puolet näistäkin on uusintakatseluja, jostain syystä alan katsella enemmän ja enemmän jo aiemmin nähtyjä elokuvia.

Dark City (director's cut) 4/5
Brazil 5/5
RoboCop 5/5
RoboCop 2 3,5/5
Evil Dead 2 5/5
Case 39 1/5
Turistas 2/5
The Woman in Black (uusin versio) 2,5/5
A Mighty Wind 4/5
The Reptile 3/5
Star Wars 5/5
Dressed to Kill 3,5/5
Frozen 4/5
2010 3/5
Land of the Dead 4/5
The Last Exorcism 3/5
The Strangers 3/5
God Told Me To 2/5
Imaginarium of Dr. Parnassus 3,5/5
Corman's World 3/5
Soylent Green 4/5
The Crazies (uusintaversio) 3,5/5
Pröötprööt
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti: God Bless America (2011)

Paras raina pitkään aikaan. Täydet pisteet. Ainoa asia mikä tässä elokuvassa edes vähän tökki vastaan oli se ajatus, että mitäs jos gattacakin samaistuu samalla tavalla ko. leffaan

5/5
En ole nähnyt, mutta selostuksen luettuani tökkimisesi osuvat oikeaan!

"Goldtwaith (joka on ohjauksen lisäksi kirjoittanut leffan) kritisoi varsin kärjistetyin esimerkein amerikkalaista todellisuutta lähinnä tosi-tv:n kautta. Piloille hemmoteltu teini suuttuu synttärisarjassa vanhemmilleen saatuaan väärän merkkisen luksusauton 16-vuotis päivillään. Toisessa ohjelmassa (Big Brother?) kissatappelevat nuoret naiset, joista toinen heittää tampoonilla toista naamaan. Idolsia parodoivassa ohjelmassa karmivalla tavalla nuotin vierestä laulava Jonah Hillin näköinen antisankari on yleisön pilkan kohteena.

Näitä yksin murjussaan asuva Frank (Joel Murray) katselee päivät pitkät tekemisen puutteessa. Kun töistä tulee potkut ja aivoista löytyy kasvain, Frankilla ei ole enää mitään hävittävää. Vanha merijalkaväen mies kaivaa pistoolinsa esille ja lähtee tappamaan kuoleman ansaitsevia limanuljaskoita. Kuulostaako tutulta? Goldtwaith nostaakin hattua Taksikuskille, mistä osoituksena muun muassa kuin yksi yhteen menevä kohtaus, jossa Frank on ostamassa aseita hämärämieheltä."

http://rakkausonkoira.blogspot.fi/2012/ ... erica.html

Mun täytyy nähdä tuo!
Nimittäin samaistuin vahvasti myös "Taksikuskin" ja "Natural Born Killers":in hyvin perusteltuun syvään eettisyyteen, "Dogvillestä" nyt puhumattakaan! Edit: Ja tietenkin "Olkikoirat", aah!

Eikös vituta (minua ainakin) jos vastakkainen tyyppi saa elähdyttävää inspiraatiota samasta kuin sinä?
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Up in the air ja An Education. Tosi hyvvii molemmat, jälkimmäinen vielä parempi. Tekiski mieli taas reissuun. Vaikka Pariisiin. Varasin eilen melkein wknd-tripin muksun kans Berliiniin, mutta en sittenkään.
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

MIB III.

Oli pieni pettymys. En nyt tietenkään odottanut mitään elokuvahistorian merkkiteosta, mutta silti.

Kun perusasetelma, jossa agentti J lähtee 60-luvulle pelastamaan agentti K:ta olisi tarjonnut paljon kaikkea herkullisia mahdollisuuksia. Olisin kaivannut enemmän 60-luvun kulttuurilla ja rasismilla sekä julkkisilla (Andy Warhol oli sentään mukana) leikkimistä. Mielestäni 60-luvun tuomia mahdollisuuksia ei hyödynnetty lainkaan.

2.5/5 tähteä.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

The Cabin in the Woods.

Odotin kunnon kauhua ja nerokasta juonta. Alku olikin lupaava, mutta meni mielestäni vähän liian överiksi loppua kohden. Leffan juoneen petyin, kun asioita alkoi paljastua ja se (elokuva) loppui muutenkin typerästi. Plussaa visuaalisuudesta (liittyen lähinnä niihin kauhuelementteihin) kuitenkin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin