Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
pierupylly
Kitinän uhri

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

^tuli katsottua lauantaina ittelläkin tuo. Ja olihan se pettymys sen kaiken hirveän hehkutuksen jälkeen. Kauhua en odottanutkaan, kun komedianahan tuota lähinnä mainostettiinkin, mutta juonelta odotin nerokkaita juonenkäänteitä, mutta eihän siinä ollut ensimmäistäkään. Tekijöiden oli kai tarkoitus harhauttaa lopussa odottamaan lopputwistiä SPOILERI ALKAA!!........................ eli että se jäbä olikin se neitsyt ja maailma pelastuu kun se likka kuolee ihmissuden puremaan.................. SPOLERI LOPPUU!!, mutta tekijät nykäisivätkin yhtäkkiä maton alta ja leffa päättyi. En kyllä tiedä oliko sekään nyt hyvä vai huono ratkaisu. Paljon viittauksia eri kauhuklassikoihin, mutta ei hyvää leffaa pelkästään niillä rakenneta. Tai pohjimmiltaanhan kai koko elokuvan tarkoitus oli irvailla kauhugenren kliseille ja siksi tuo lopputwistikin noin päin, mutta vajaaksi se irvailu jäi. Kauhukomedia, joka ei kauhistuttanut eikä naurattanut. Buu!

Syvälle Salattu 3/5

Kotimainen kauhuelokuva on melko harvinainen tapaus, joten mielenkiinnolla odotin tämän näkemistä. Krista Kosonen esittää lakimiestä, joka saapuu vanhempiensa kotikylään puolustamaan luontoa ja järveä, jonka rannalle aiotaan rakentaa voimalaitos. He asettuvat lapsensa kanssa asumaan vanhalle koululle järven rantaan ja sitten alkaa öisin tapahtua kummia niinkuin näihin elokuviin kuuluu. Ohjauksen, näyttelytyön ja jännityskohtausten puolesta tämä ei häviä ulkomaisille verrokeille tippaakaan, mutta valitettavasti käsikirjoitus ja tarina on nähty jo tuhanteen kertaan. Jostain syystä koko elokuva selitettiin käytännössä jo alkutekstien aikana, harmittelinkin etten tullut kuvakelanneeksi alkutekstejä niinkuin joskus on tapana. Se ainut mahdollinen tarinan lopputwistikin oli sellainen, että ei oikeastaan edes kiinnostanut tapahtuuko se vai ei.

Erikoisinta elokuvassa oli takakannen kuvaus "trilleri", vaikka tämä oli niin perinteinen kauhuelokuva kuin olla voi. Ilmeisesti genre on niin harvinainen tässä maassa, ettei sitä uskalleta edes kansiin kirjoittaa. Itse asiassa olettaisin, että elokuva olisi menestynyt paremmin, jos sitä olisi selkeämmin sellaisena markkinoitu. Joka tapauksessa täytyy nostaa peukkua ylös siitä, että tällaistakin Suomessa tehdään. Harmi, ettei tässä kovin hyvin hyödynnetty tapahtumapaikkoja. Nimittäin nämä elokuvassa nähdyt vanhat suomalaiset talot ja järvimaisemat ovat niin tutun oloisia paikkoja, että kaikki tuntui jotenkin todellisemmalta kuin niissä amerikkalaisten kauhuleffojen kartanoissa. Toivottavasti ohjaaja Joona Tena jatkaa vielä genren parissa ja saisi paremman käsiksen seuraavalla kerralla.
Viimeksi muokannut pierupylly, 01.10.2012 12:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pröötprööt
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^mikä siellä sitten teki niitä öisiä temppuja?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
pierupylly
Kitinän uhri

NuoriDaavid kirjoitti:^mikä siellä sitten teki niitä öisiä temppuja?
No leffan kattomalla se selviää.
Pröötprööt
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

pierupylly kirjoitti:

Kiitos!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
pierupylly
Kitinän uhri

NuoriDaavid kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:

Kiitos!
Ole hyvä!
Pröötprööt
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

^Ehkä kuitenkin enemmän vaikuttaa, että kannen tekijä ei ole ko. elokuvaa katsonut. Moneen kertaan olen kertonut pahimman näkemäni käännösmokan. Kyseessä oli Kuuban ohjuskriisiä käsittelevä elokuva. Takakannessa moneen kertaan kerrottiin, kuinka neuvostoliittolaiset robotit marssivat Kuuban. Takakansi oli varmaan käännetty ruotsista, jossa ohjus on robot.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Pierupylly osasi kuvata Cabinia paremmin eli samaa mieltä. Yhtään suomalaista kauhuleffaa en ole nähnyt, mutta etenkin se Sauna kiinnostaisi kovasti. Tarttee katsoa, josko sen jostain saisi hommattua.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
pierupylly
Kitinän uhri

En ole tuota Saunaa vielä nähnyt, pitkään kyllä miettinyt että pitäis sekin joskus hommata. Kiitos vinkistä!
Pröötprööt
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Prometheus tuli tsekattua eilen.

http://www.imdb.com/title/tt1446714/

Tykkäsin, vaikka tunnelma ei päässytkään ihan sinne missä Alien oli ja on yhä. Komeat lavasteet, hyvää näyttelijätyötä ja ihan mukiinmenevä juoni. Läheltä liippaa neljää tähteä, mutta 3½ on annettava.

Edit. Noomi Rapace oli aikas huikeassa kunnossa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:Prometheus tuli tsekattua eilen.

http://www.imdb.com/title/tt1446714/

Tykkäsin, vaikka tunnelma ei päässytkään ihan sinne missä Alien oli ja on yhä. Komeat lavasteet, hyvää näyttelijätyötä ja ihan mukiinmenevä juoni. Läheltä liippaa neljää tähteä, mutta 3½ on annettava.

Edit. Noomi Rapace oli aikas huikeassa kunnossa.
Mä en oikein tykännyt

http://kitina.net/viewtopic.php?f=6&t=28&start=5500

Olin väärässä floppaamisen suhteen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prometheus_(film)

Noomi rapace oli filmin merkittävin anti.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eilen Teemalta Ylen "Suomen Marsalkka". Sen jälkeen "making of" dokumenttisarja "Operaatio Mannerheim".

Itse leffahan oli uskomattoman perseestä. Niin aidosti huono, ettei sillä luulisi olevan edes camp-arvoja. Paitsi.. olin lukenut arvioita, että koko projektin tarkoitus olikin tehdä se paljon kalliimpi dokumenttisarja "elokuvan" tekemisestä. Ja itse elokuva oli vitsi ja oheistuote.

Dokkarin läpikatsominen vahvisti. Kun itse leffan tekninen toteutus oli surkea ja tumpeloiden kenialaisten varassa, itse dokkari oli huolellisesti valaistu, äänitetty ja arvaan osin näyteltykin! Varusteita ja ammattitaitoa siis olisi riittänyt, niitä ei tahallaan käytetty.

Tässä sitten tarkoituksella elokuvaa tehtiin viidellä tonnilla ja dokkaria 150 000:lla. Tahallaan mentiin sinne kylmiltään, valmistautumatta, ilman käsikirjoitusta, joka sekin jätettiin kenialaisten huoleksi. Jos olisi tullut hyvää, niin OK. jos huonoa, niin OK. Meininki oli vain dokumentoida tekovaiheet ongelmineen ja tumpelointeineen. Ja pieni yhteiskunnallinenkin sanoma koska marskilegenda valittiin aiheeksi.

Nyt olen valmis julistamaan leffan ja dokumentin KOKONAISUUDEN suvereeniksi mestariteokseksi, jota ei tyhmempien ole tarkoituskaan huomata. Niiku metatasolla vai mitä se on. Luulenpa, että dokkarin viimeisessä jaksossa paljastivat jekkunsa itse. (Niin ja tosi pantavan näköinen se Emma Taulo).

Dokkari tulee tänään sunnuntaina 7.10 ykköseltä uusintana klo 13-16. Itse leffa 19:00.
pierupylly
Kitinän uhri

Prometheus 4/5
A Lonely Place to Die 3,5/5
Pröötprööt
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Kunniattomat paskiaiset. Oli persoonallinen. En osaa antaa tähtiä tälle leffalle. Jtn 3-4/5.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Avaruusnatsit. Pikakelausta tuli käytettyä tiheään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

10 minsaa Sisko tahtoisin jäädä. Minä en kuitenkaan tahdo. Ihan vitun tuskallisen teennäisen tönkköä, KAIKKI. Ja minä olen yleensä se armollinen.

Mua ois kiinnostanu tää tarina. Toistuvat " aaarrrggh" ja "ei voi olla" huudot häiritsivät juniorin nukkumista, tuli käsky sammuttaa tv.
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Spoiler alert:

Kaikkien leffojen juonisynopsikset

http://www.riemurasia.net/jylppy/media. ... 107486&c=5

Buddy Cop nauratti.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

masa kirjoitti:Prometheus tuli tsekattua eilen..
Oon väijynyt tän kahdesti, enkä vieläkään tiedä pidinkö vai en.

Scottin visuaalinen silmä on edelleen tallella, mutta käsiksen loogisista aukoista olisi voinut lennättää USS Nostromon sivuluisussa läpi. Yritystä oli, mutta hei, selittäkää mitä selitätte - tämä oli Alien-franchisen prequel ja nämä hirviöt olivat C-luokan kuraa.

Noomin tee-se-itse-abortti-kohtaus oli oikeasti kekseliäs ja erinomaisen häiriinnyttävä. Muuten komiaa mutta tyhjänpäiväistä huttua. Ei pelottanut, lähinnä vaivaannutti ja pitkästytti.

Killer Joe oli aika jees täräys veteraaniohjaaja Will Friedkiniltä (mm "Manaaja", "French Connection" ja "Jade")

Häikäisevän välivaltaiseksi yltyvä art-house pätkä, jossa luuseri-pojan suunnittelema palkkamurha menee isosti pieleen. Matt Mc"Mullaonniinkomeetvatsalihakset"Gonnaheyhey ehkä parhaassa roolissaan so far. Gina Gershon ei ole vanhentunut kauniisti, mutta hoiti tonttinsa kanssa nätisti. 3.75/5 sheriffin tähteä.
Amazing shit happens!
Bhven
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Manatsu no Orion (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1382642/

6/10. Löytyy voddlerin ilmaisvalikoimasta.
What you think about, you become. That's why so many guys are pussies.
Bhven
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Planet 51 (2009)
What you think about, you become. That's why so many guys are pussies.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kuva
Above The Law

Steven Seagalin (nyttemmin Steven Seal) eka mätöstely. Entinen CIA-mersenaari, nykyinen kyttä, sotkeutuu isoon salakuljetusvyyhteen ja pistää paskikset halki, poikki ja pinoon. Kliseinen juoni, mutta ukon combat aikido (alun aikido-dojolla on O-Sensei Morihei Ueshiban kuva, mutta ei tainnut seiseillä olla ihan tämmöinen do mielessä kun aiki-do:ta kehitteli) on häijyn tehokkaan näköistä. Mieluummin tätä katselee kuin kurkitekniikoita tai Norriksen roundhouse-kickailua.

Morsmaikkuna Sharon Stone, kyttäparina erittäinkin milffi Pam Grier

Parhaita paukutteluja
Amazing shit happens!
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tai en vielä katsonut, mutta ajattelin tänään katsoa. Kaikki katsottavana olevat ovat vain kovin raskaita. Viimeisin Skavabölen pojat. Kaipaisin nyt jotain kevyttä.
Prepare for the worstest.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Amazing shit happens!
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Total Ripoff [2012]
Kuva

On elokuvia, joita ei kannata edes kuvitella tekevänsä uusiksi. Chaplinin "The Kid", "Casablanca", "Blade Runner" tai "Total Recall".

Kiva tehostepuoli, jos se ei olisi ripattu suoraan "Blade Runnerista" ja "Minority Reportista". Ja kolmitissinen huora oli paremman näköinen kuin alkuteoksessa, mutta siinä ne highlightsit sit suunnilleen olikin.

"Dredd" olis kyllä tarkoitus käydä ihan teatterissa katsomassa. Se ei voi millään olla huonompi kuin Stallone-kamaluus muutaman vuoden takaa.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Varasto

Juonessa oli draaman kaarta juuri sen verran, että sillä sai elokuvan aikaiseksi, eikä hahmoissa ollut syvyyttä. Mutta lauantai-illan kevennykseksi se täytti paikkansa. Näyttelijäsuoritukset olivat oikeastaan kaikki mainioita. Elokuva vilisi toinen toistaan hauskempia onelinereitä, jotka osaltaan kantoivat elokuvaa. Mielestäni hauska pätkä.

3,5/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Avengers

Parempi kuin odotin, mutta ei mikään jytky.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin