sivustahuutaja kirjoitti:^ eikös tarantinon tähti ole jo sammunut? Herra ei ole tehnyt 2000-luvulla mitään ihmeellistä. Kill bilit, grindhouse, paskaiset ja django olivat kaikki korkeintaan okei.
Nämä on tietysti makuasioita, mutta IMO Kill Bilit on toistaiseksi Tarantinon paras tuotos.
Meikäläisen makuun billit olivat pohjimmiltaan hyviä leffoja, mutta venyttäminen teki niistä keskinkertaisia. Django oli samantyylistä haukottelua ja jätin sen kylmästi kesken.
Djangoa ja paskiaisia on kehuttukin, joten moni varmaan tykkää tuohon tapaan tehdyistä pätkistä. Kuitenkin esim. true grit kertoi djangoa paremman ja napakamman stoorin tuntia lyhyemmässä ajassa.
sivustahuutaja kirjoitti:Djangoa ja paskiaisia on kehuttukin, joten moni varmaan tykkää tuohon tapaan tehdyistä pätkistä. Kuitenkin esim. true grit kertoi djangoa paremman ja napakamman stoorin tuntia lyhyemmässä ajassa.
Ehkä sun maku ei ole kovin universaali. Django voitti kuitenkin oscarin parhaasta käsiksestä. True grit oli erinomainen, mutta tarina oli silti aika lailla kevyt - koko elokuva rakentui vain kiinnostaviin henkilöhahmoihin. Ja Christopher Waltz on ilmiömäinen, hän teki paskiaisista katsottavan joskaan ei hyvää elokuvaa.
En tiedä mitataanko ohjaajien hyvyyttä sillä, tekevätkö he jatkuvasti mestariteoksia, mutta kyllähän Tarantino jatkuvasti hyviä elokuvia tekee. Samaa ei voi kaikista kärkiohjaajistakaan sanoa.
^ eihän django siis huono ollut ja tarantino on tasavarma ohjaaja.
Pitäisin kuitenkin esim. Chritopher nolania paljon merkittävämpänä heppuna näinä päivinä. Ben Affleck on myös tehnyt parempia leffoja ohjaajan penkillä (argo, the town, gone baby gone). Argoa ben tosin ei ole käsikirjoittanut ja nuo leffat eivät varsinaisesti ole vaikuttaneet leffamaailmaan muuten kuin olemalla pirun hyviä leffoja. Tarantino ei ollut 90-luvun kuumin nimi pelkästään leffojen hyvyyden takia. Reservoir dogs ja pulp fiction vaikuttivat leffamaailmaan paljon enemmän kuin nämä herran 2000-luvun tuotokset.
Aluksi on kai todettava, että en ole fantasian tai muun sellaisen ystävä. Mutta pätevä raina tämä oli siinä mielessä, että ehkä suhteellisen lyhyytensä ansiosta tiivis ja otteessaan pitävä. Tarina oli yksioikoinen ja hahmot - kai oletetustikin - jäivät pintapuolisiksi. Hahmoista Edward mikälieörkki jäi mielestäni turhaksi, mutta noidat sen sijaan olivat selkeä ansio koko elokuvalle.
Ihan OK - 3/5
Tänään olis Djangon vuoro.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja kirjoitti:Pitäisin kuitenkin esim. Chritopher nolania paljon merkittävämpänä heppuna näinä päivinä.
Eipä sanonut toi nimi mitään. Oletin kuitenkin väittämäsi pohjalta, että olisin joitakin herran leffoja katsonut, mutta ei ainuttakaan. Lähinnä näköjään ohjannut jotain batmanin ja teräsmiehen jatko-osia numero x. Ei oo tullu katsottua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja kirjoitti:Pitäisin kuitenkin esim. Chritopher nolania paljon merkittävämpänä heppuna näinä päivinä.
Eipä sanonut toi nimi mitään. Oletin kuitenkin väittämäsi pohjalta, että olisin joitakin herran leffoja katsonut, mutta ei ainuttakaan. Lähinnä näköjään ohjannut jotain batmanin ja teräsmiehen jatko-osia numero x. Ei oo tullu katsottua.
Ei oo teräsmiehiä ohjannut ainuttakaan. Memento kannattaa tsekata, jos et kerran ole nähnyt. Inception on bättisten lisäksi ihan ok myös.
disasterpiece kirjoitti:
Ei oo teräsmiehiä ohjannut ainuttakaan.
oho lipsahti nimike väärästä kategoriasta. Tän mukaan tosiaan vaan tuottanut ja ollut käsikirjoittamassa man of steeliä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Juoni oli tylsähkö. Rooleista parhaiten naulasi Leo, joka lapsenkasvomaisuudestaan huolimatta oli uskottava pahis. Tyylikästä taattua QT:a. Pituudestaan, 2:40, huolimatta ei mielestäni turhaan venytetty.
3,5/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kyllä tästä autopornosta joku vissiin tykkää. Itse en jaksanut hirveesti innostua. Seiskaosaakin tähän fränsiisiin kai väännetään. Ilmeisesti mr ikisänki eli Jason Statham liittyy hahmogalleriaan.
Täytyy varmaan katsoa joku "Bullit" uudempaan kertaan jotta muistaa millainen kaahailuleffan pitää olla.
Mutta ristus, että The Rock on bulkannut muutamassa vuodessa. Näyttää puoltoistakertaa isommalta kuin painiaikoinaan. Ja mitäänhän me ei vedetä, syödään vaan kaurapuuroa ja nukutaan hyvin...
sivustahuutaja kirjoitti:Pitäisin kuitenkin esim. Chritopher nolania paljon merkittävämpänä heppuna näinä päivinä.
Eipä sanonut toi nimi mitään. Oletin kuitenkin väittämäsi pohjalta, että olisin joitakin herran leffoja katsonut, mutta ei ainuttakaan. Lähinnä näköjään ohjannut jotain batmanin ja teräsmiehen jatko-osia numero x. Ei oo tullu katsottua.
Ei oo teräsmiehiä ohjannut ainuttakaan. Memento kannattaa tsekata, jos et kerran ole nähnyt. Inception on bättisten lisäksi ihan ok myös.
Imsomniassa ei sitten ole mitään rymistelyä, jos sellaiselle on allerginen.
sivustahuutaja kirjoitti:Pitäisin kuitenkin esim. Chritopher nolania paljon merkittävämpänä heppuna näinä päivinä.
Eipä sanonut toi nimi mitään. Oletin kuitenkin väittämäsi pohjalta, että olisin joitakin herran leffoja katsonut, mutta ei ainuttakaan. Lähinnä näköjään ohjannut jotain batmanin ja teräsmiehen jatko-osia numero x. Ei oo tullu katsottua.
Ei oo teräsmiehiä ohjannut ainuttakaan. Memento kannattaa tsekata, jos et kerran ole nähnyt. Inception on bättisten lisäksi ihan ok myös.
Imsomniassa ei sitten ole mitään rymistelyä, jos sellaiselle on allerginen.
Nolan on huomattavasti monipuolisempi ohjaaja kuin yhden tempun tarantino.
Jurripäinen liikennelentäjä pelastaa lentokoneensa ja melkein kaikki matkustajat lähes varmalta kuolemalta. Myöhemmin myrkkyseulasta löytyy viinaa ja kokkelia ja häkkituomio uhkaa.
Denzel Washington jahtaa vahvasti kolmatta Oscar-pystiään. Tulkinta viinapirun kanssa taistelevasta lentokapteeni Whitakerista ei ole ukon kaikkien aikojen paras, mutta erinomaista jälkeä silti. Pystyin NIIN samaistumaan mm. kohtaukseen, jossa ukko tuijottaa hotellin minibaaria yösydännä vajaan parin viikon kuivan kauden jälkeen.
Kaiken kaikkiaan erinomaisesti roolitettu ja toteuttu draama. Loppu hieman "nyyhky", mutta kyllä tämän katsoo ennen kuin turpiinsa ottaa. Lentokoneeseen ei kyllä tee hetkeen mieli, sen verran intensiivinen tuo alun turmakohtaus oli.
Tykkäsin. Mun mielestäni semionnellinen loppu oli ihan OK.
Tässä muuten joku irl pilotti whinettää siitä, miten elokuva antaa väärän kuvan alkoholistin mahdollisuudesta toimia lentäjänä..
No aivan varmasti, mutta miten joku jaksaa tuosta whinettää. Se oli hei elokuva.
Kukas sitten on kova ohjaaja-käsikirjoittaja 2000-luvulla?
Tarkoitatko rahantekijänä vai elokuvantekijänä?
Uskoisin tässä tarkoitetun arvostuksella elokuvantekotaitoja. Eli kuka tai ketkä ovat sellaisia kovia käsikirjoittaja-ohjaajia, jotka ovat tehneet useamman kuin yhden erinomaisen leffan 2000-luvulla?
Brad Pitt pelastamassa maailmaa zombipandemialta. Veri ja gore oli siivottu kokonaan pois - ilmeisesti alemman ikärajan ja laajemman yleisöpohjan toivossa. CGI-zombit olivat lopulta hypernopeudessaan ja megaparveilussaan aika epäuskottavia, vaikka jerikon muureilla ja helikoptereihin loikkivia elokuolleita oli tavallaan viihdyttävää katsella. Jossain arvostelussa hehkutettiin ensimmäisen puolituntisen intensiivisyyttä. Paaskat. "Dawn Of The Deadin" uusioversion alkukohtaus tykitti ihan eri skitsolevelit kuin Pittin perheen pakoilu Phillyn keskustassa.
"28 Days Later" onnistui aikanaan luomaan kokonaan uuden sprintterizombi-genren ja olemaan tätä tekelettä huomattavasti säpsympi. Parhaat zombileffat onnistuvat kehittelemään uskottavia survival-skenaarioita ja päähenkilöillä on - paremman ilmaisun puutteessa - kunnolla lihaa luiden ympärillä. WWZ:n hahmot olivat paperinohuita ja juonikin "vähän sinne päin".
Jos tämän katsoi pelkkänä kesäleffana, niin kolme tähteä. Zombigenren mittapuulla mitattuna vain kaksi.
"Tyynenmeren Perseennuolennan" eli "Pacific Rimin" trailerin näkeminen varmisti sen, että tuo tekele saa jäädä näkemättä. Voi ziisus mitä shaissea.
Brett Easton Ellisistä on vaikea sanoa, onko ukko nero vai pelkästään ärsyttävä yhden asian jaanaaja. "Alta Nollan" -filmiversio on ihan kelpo, mutta kirja tykitti vielä hyytävämmät "mikään ei tunnu missään, vaikka kaikkea on" - fiilarit. Robert Downey jr näyttelee kai ihan itseään kamanvedon ja diilerivelkojensa kanssa kompuroivana drop-outtina. Ukko muistaakseni lausui "Inside Actors Studiossa" roolistaan, että "joka ilta oltiin tappiin saakka radalla ja suunnilleen samoilla silmillä kuvauksiin." Sen kyllä huomaa - positiivisella tavalla.
Jos et katso tätä päätähden tai aihepiirin takia, tsekkaa kuumottavat kasaripössikset. Nyt jo pystyy muistelemaan myötähäpeää tuntematta niitä pukeutumis- ja tanssityylejä
Ai nii, muissa osissa bratpackilaiset Jami Gertz (nuuhh!) sekä Andy McGarthy. James Spader ilkeilee diilerinä pohjustaen breikkaustaan "Sex, Lies and Videotapessa" pari vuotta myöhemmin.