Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
KKK
Kitisijä

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Oblivion

Snadisti sokerinen loppu tällaiselle hermesetaksen ystävälle, mutta muuten yksi tyylikkäimmistä scifi-leffoista hetkeen. Juonta ei voi avata hirveästi spoilaamatta, mutta post-apokalyptisissa ja intergalaktisissa tunnelmissa mennään. Visuaalisesti hieno, eikä tomppakaan ollut TOMPPA vaan ihan siedettävä average joe oudossa ajassa.

Neljä dronea viidestä.

Kuva
Amazing shit happens!
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

The Quiet Earth (BD) ****

Tämä on sitä parhaanlaatuista scifiä. Ei alieneita, eikä avaruusaluksia. Tyyppi herää aamulla, lähtee töihin ja huomaa jossain vaiheessa olevansa yksin maan päällä. Loistava leffa, vaikkakin alkupuoli toimii huomattavasti loppua paremmin. Kuvanlaadun perusteella ei kyllä ihan heti blu-rayksi arvaisi, mutta oli tää paljon parempi kuin dvd-julkaisu kuitenkin.

127 Hours (BD) ****

Tositapahtumiin perustuva leffa, jossa kiipeilijä joutuu jumiin moneksi päiväksi ison kivenmurikan puristaessa käden kallion seinämää vasten. Arvosanasta huolimatta lievä pettymys, odotin jostain syystä vielä tajunnanräjäyttävää kokemusta... Danny Boyle ohjaa komeasti ja James Franco on loistava yksinäisessä roolissaan.

The Towering Inferno (BD) ***

Pompöösi katastrofielokuva 70-luvulta. Paul Newman, Steve McQueen, Faye Dunaway, Fred Astaire yms. tähdittävät leffaa, jossa uuden pilvenpiirtäjän keskikerroksiin syttyy tulipalo, samalla kun sen avajaisia juhlitaan korkeimmassa kerroksessa. Vajaa 3 tuntia oli aivan liikaa, mutta kyllähän tämän parissa viihtyi silti. Kauniiden ja Rohkeiden Stephanie oli melkoinen kissa aikoinaan!

Race with the Devil (BD) **

Jonkinlaiseksi kulttiklassikoksi muodostunut kaahausleffan ja kauhuleffan sekoitus. Sori vain, mutta BOORING!! Toivottavasti samalta levyltä löytyvä Dirty Mary, Crazy Larry on parempi.

The Car (BD) ***1/2

Voi kun oisin nähnyt tämän penskana! Tappaja-auto saapuu pieneen ameriikkalaiseen kylään ja alkaa lahtaamaan porukkaa. Siinä koko leffan juoni. Diggailin Kauhun kilometreistä ihan täysillä, joten Kalmankaara olisi varmaan ollut myös suurimpia lemppareita, toimi nimittäin niin hyvin aikuisenakin. Hemmetin hölmö juoni ja pöhkö leffa muutenkin, mutta loistavasti kuvattu ja James Brolin sankarina on tietty MIÄS!

Static (BD) **

Lapsen menettäneen pariskunnan ovelle saapuu yöllä tyttö, joka kertoo huppupäisten miesten jahtaavan häntä. Sitten arvaillaan, jännitetään ja odotetaan lopputwistiä. Pelottelut ei oikein pelota, draama ei oikein pureudu syvälle ja loppuratkaisu on nähty miljoonaan kertaan. Ei jatkoon.

Dracula (BD) ***

Hammerin eka Dracula vuodelta 1958. En ole nähnyt leffaa aikoihin ja tää olikin vähän pettymys lopulta. Japanista asti vuosikymmeniä metsästetyt alunperin sensuroidut pätkät tuntuivat vähän hassuilta nykysilmillä, vaikka Draculan kuolokohtaus onkin aika vakuuttava. Peter Cushing ja Christopher Lee tietenkin ihan parasta.
Viimeksi muokannut disasterpiece, 29.07.2013 11:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Oblivion

Snadisti sokerinen loppu tällaiselle hermesetaksen ystävälle, mutta muuten yksi tyylikkäimmistä scifi-leffoista hetkeen. Juonta ei voi avata hirveästi spoilaamatta, mutta post-apokalyptisissa ja intergalaktisissa tunnelmissa mennään. Visuaalisesti hieno, eikä tomppakaan ollut TOMPPA vaan ihan siedettävä average joe oudossa ajassa.

Neljä dronea viidestä.

Kuva

Mun mielestäni loppu oli antikliimaksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pride and glory

Hieman häiritsevästä jenkkipaatoksestaan huolimatta pätevä kela. Syöpää sairastava vaimo oli täysin turha sivujuoni, en ymmärtänyt ollenkaan sen kontribuutiota.
Piti otteessaan.

4/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni loppu oli antikliimaksi.
Stevian ja aspartaamin ystävälle sokeri on aina antiliimaksi ;)

No ei se nyt NIIN huono ollut. Semmoinen armageddon-finaali, joita Suuri Amerikkalainen Elokuvayleisö (tm) rakastaa.
Amazing shit happens!
RolloTomasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

sivustahuutaja kirjoitti: Uskoisin tässä tarkoitetun arvostuksella elokuvantekotaitoja. Eli kuka tai ketkä ovat sellaisia kovia käsikirjoittaja-ohjaajia, jotka ovat tehneet useamman kuin yhden erinomaisen leffan 2000-luvulla?
Christopher Nolan on ihan hyvä, mutta olen nähnyt parempia, joista omat suosikkini ovat Terrence Malick, David Lynch ja Michael Haneke.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ lynchillä 2000-luvulla inland empire ja mulholland drive. MD oli fantastinen, mutta inlandin olen skipannut kun ei ole arvostelujen mukaan kummoinen. Se siis kuitenkin on niin hyvä, että lynch on tuolla kaksikolla 2000-luvun parhaita?

Malickilla tree of life ja new world. Ihanko noilla pääsee podiumille? Ja kumpaakaan ei ole edes käsikirjoittanut?

Henekella leffoja on enemmän, mutta nimet ei juuri sano meikäläiselle mitään. Cachea olen joskus kai harkinnut.

Makuasioitahan nämä tavallaan ovat, mutta esim. Malick ei edes teknisesti täytä kriteeriä 'käsikirjoittanut ja ohjannut useamman kuin yhden erinomaisen ja vaikuttavan leffan 2000-luvulla'.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Itse haluaisin varovasti ehdottaa Manoj Nelliyattu Shyamalania. Pidin siitä, että hän kokkasi usein erittäin yksinkertaisista aineksista elokuvan jonka halusi katsoa aina loppuun asti. Kuudes aisti ja Kylä nyt tietty parhaina.
Came here for school, graduated to the high life
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Minusta kahdella pallilla yhtä aikaa istuminen tuottaa elokuvanteossa aika usein huonompia tuloksia kuin se, että keskittyisi siihen yhteen asiaan minkä parhaiten osaa. Ohjaaja-käsikirjoittaja -multitaskaajilla lähtee usein homma lapasesta - oma teksti on niin saatanan pyhää, ettei pilkkuakaan saisi muuttaa. Herra varjele jos sama hahmo istuu vielä tuottajan-pallilla. vrt Dark Knight-trilogian II ja III tai "Sin City" jossa Frank Miller heilui sekä alkuperäisteoksen auteurina että toisena ohjaajana. Kristus, että se kertojaääni alkoi rassata 60 minuutin kohdalla...

Päinvastaisiakin esimerkkejä toki löytyy.
Amazing shit happens!
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti:"Sin City" jossa Frank Miller heilui sekä alkuperäisteoksen auteurina että toisena ohjaajana. Kristus, että se kertojaääni alkoi rassata 60 minuutin kohdalla...
Tä? Sin Cityhän on paras sarjakuvafilmatisointi koskaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:Eli kuka tai ketkä ovat sellaisia kovia käsikirjoittaja-ohjaajia, jotka ovat tehneet useamman kuin yhden erinomaisen leffan 2000-luvulla?
Ei tule äkkiseltään mieleen. Mutta ei se poista sitä, että mun mielestä Nolan on yliarvostettu. E: no Guillermo Del Toro on mun mielestä tehnyt parikin hyvää leffaa 2000-luvulla, käsikirjoittaja&ohjaajana.
RolloTomasi
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: Makuasioitahan nämä tavallaan ovat, mutta esim. Malick ei edes teknisesti täytä kriteeriä 'käsikirjoittanut ja ohjannut useamman kuin yhden erinomaisen ja vaikuttavan leffan 2000-luvulla'.
Onko sulla tietoa siitä, miksi Malickin elokuvien kirjoittajat ovat suostuneet siihen, että hän ottaa krediitit kuitenkin itselleen?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti:Tä? Sin Cityhän on paras sarjakuvafilmatisointi koskaan.
Makuasioita. Kieltämättä siinä on paljon hyvää, mutta mut se jatkuva kertojaäänen papatus ajaa hulluuden partaalle. Jos kuvassa ajaa auto, niin pitääkö kertojan vielä päälle selittää että "tässä minä ajan autolla"? Antakaa nyt katsojan itsekin hoksia jotain.
Amazing shit happens!
sivustahuutaja
Kitisijä

RolloTomasi kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Makuasioitahan nämä tavallaan ovat, mutta esim. Malick ei edes teknisesti täytä kriteeriä 'käsikirjoittanut ja ohjannut useamman kuin yhden erinomaisen ja vaikuttavan leffan 2000-luvulla'.
Onko sulla tietoa siitä, miksi Malickin elokuvien kirjoittajat ovat suostuneet siihen, että hän ottaa krediitit kuitenkin itselleen?
Mokasin. Piti katsoa imdb:stä, mutta katsoinkin muualta. 2 leffaa siis miehellä. Onko new world siis hyvä, erinomainen tai muuten vaan leffamaailmaa tuulettanut pätkä?
sivustahuutaja
Kitisijä

disasterpiece kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eli kuka tai ketkä ovat sellaisia kovia käsikirjoittaja-ohjaajia, jotka ovat tehneet useamman kuin yhden erinomaisen leffan 2000-luvulla?
Ei tule äkkiseltään mieleen. Mutta ei se poista sitä, että mun mielestä Nolan on yliarvostettu. E: no Guillermo Del Toro on mun mielestä tehnyt parikin hyvää leffaa 2000-luvulla, käsikirjoittaja&ohjaajana.
Panilla ja parilla hellboylla pääsee kärkikastiin?

Onko tässä nolanin yliarvostuksessa kyse siitä, että "jätkä ei oikeasti ole _niin_ hyvä"? Kun niitä reilusti parempia ei tunnu löytyvän, niin kritiikissä lienee kyse suhteellisesta paremmuudesta, eikä paremmuusjärjestyksestä.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:Panilla ja parilla hellboylla pääsee kärkikastiin?

Onko tässä nolanin yliarvostuksessa kyse siitä, että "jätkä ei oikeasti ole _niin_ hyvä"? Kun niitä reilusti parempia ei tunnu löytyvän, niin kritiikissä lienee kyse suhteellisesta paremmuudesta, eikä paremmuusjärjestyksestä.
En ole Hellboy-leffoja nähnyt. Mut jos mun mielestä Nolanin leffoja ylistetään vähän liian korkealle, niin eiks se ole sitten mun mielestä yliarvostettu? Miten tämä asia on jostain muista ohjaajista kiinni? E. Siis olen kyllä irvistelemättä katsonut miehen leffat, Bättiksistä olen tykännyt ja Mementosta vielä enemmän, mutta esim. Inceptionin ylistys meni mun mielestä ihan överiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä

disasterpiece kirjoitti: En ole Hellboy-leffoja nähnyt. Mut jos mun mielestä Nolanin leffoja ylistetään vähän liian korkealle, niin eiks se ole sitten mun mielestä yliarvostettu? Miten tämä asia on jostain muista ohjaajista kiinni?
Paras on on aina paras. Se on sitten eri juttu, onko paras yliarvostettu. Tätä tarkoitin sillä, että ilmeisesti kyse on suhteelisesta arvostuksesta ja tunnut tuossa itsekin vahvistavan asian. Tämän vuoksi olin kiinnostunut kuulemaan, onko tänä päivänä niitä nolania parempia vähemmän yliarvostettuja ohjaaja-käsikirjoittajia.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:Paras on on aina paras. Se on sitten eri juttu, onko paras yliarvostettu. Tätä tarkoitin sillä, että ilmeisesti kyse on suhteelisesta arvostuksesta ja tunnut tuossa itsekin vahvistavan asian. Tämän vuoksi olin kiinnostunut kuulemaan, onko tänä päivänä niitä nolania parempia vähemmän yliarvostettuja ohjaaja-käsikirjoittajia.
Paras on ihan yhtä subjektiivinen asia kuin yli/aliarvostettukin. Enkä itse ole missään vaiheessa itse asettanut ohjaajia paremmuusjärjestykseen, se nyt on ihan turhaa.

En tiedä hirveästi nykyohjaajista kun en hirveästi uusia elokuvia katsele, 90% kaikista katsomistani leffoista on 30-80 -luvuilta.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Jos et kykene pistämään ohjaajia edes karkeasti jonoon, niin miten voit ottaa kantaa suhteelliseen arvostukseen? Tuohan on looginen mahdottomuus.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:^ Jos et kykene pistämään ohjaajia edes karkeasti jonoon, niin miten voit ottaa kantaa suhteelliseen arvostukseen? Tuohan on looginen mahdottomuus.
Jos suuri osa ihmisiä ylistää jotain leffaa täydelliseksi mestariteokseksi ja minusta se ei ole sitä lähelläkään, niin se on silloin minusta yliarvostettu elokuva. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään muiden ohjaajien tai niiden paremmuusjärjestysten kanssa. Lopeta nyt tuo omituinen jankkaus!
RolloTomasi
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
Mokasin. Piti katsoa imdb:stä, mutta katsoinkin muualta. 2 leffaa siis miehellä. Onko new world siis hyvä, erinomainen tai muuten vaan leffamaailmaa tuulettanut pätkä?
The New World on mestariteos.

3. Niitä on kolme. Unohdit To the Wonderin.
sivustahuutaja
Kitisijä

disasterpiece kirjoitti:
Jos suuri osa ihmisiä ylistää jotain leffaa täydelliseksi mestariteokseksi ja minusta se ei ole sitä lähelläkään, niin se on silloin minusta yliarvostettu elokuva. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään muiden ohjaajien tai niiden paremmuusjärjestysten kanssa. Lopeta nyt tuo omituinen jankkaus!
No just ton takia kysyin: ketkä sitten on niitä parempia tai parhaita!? Jos paras on yliarvostettu, niin se on aika vaatimatonta yliarvostusta sanoisin.
sivustahuutaja
Kitisijä

RolloTomasi kirjoitti: The New World on mestariteos.
Ei näytä olevan kovinkaan monen mielestä. Toki hyväksyn sen, että sinun mielestäsi tuo leffa on loistava. Itse en ole koskaan edes vaivautunut katsomaan tuota kehujen puuttuessa.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti:
No just ton takia kysyin: ketkä sitten on niitä parempia tai parhaita!? Jos paras on yliarvostettu, niin se on aika vaatimatonta yliarvostusta sanoisin.
Eli mun täytyy siis sun logiikalla kai pitää Nolanin hieman keskivertoa parempia leffoja mestariteoksina, jos en keksi nyt luetella sulle käsikirjoittaja/ohjaajajia 2000-luvulta? Mä en tykkää hirveästi katsella uusia leffoja, enkä tiedä niistä paljoakaan, mutta keskinkertaisen elokuvan kutsuminen mestariteokseksi on mun mielestä yliarvostusta.
Viimeksi muokannut disasterpiece, 31.07.2013 22:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ koita nyt käsittää että kysyin parempaa paskaa sen takia että ei tarvitsisi turhaan kitistä paskan suhteellisesta laadusta?

- onko mäkki hyvä?
- ihan yliarvostettu
- oho? Mikäs on parempi?
- ei mikään. Mäkki on paras.
- häh? En ymmärrä? Minkä koneen mä ostan?
- osta mäkki, se on paras
- äsken sanoit sen olevan yliarvostettu?
- juu, ei se ole jumalallisen taivaallinen, pelkästään vaan helvetin erinomainen
Vastaa Viestiin