Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
KKK
Kitisijä

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

This Is The End

Joukko nuoria hollywood-tähtiä esittämässä itseään sekoilupätkässä, jossa James Francon kesken tupaantuliaisten iskee enkelten kaupunkiin raamatullisen mittakaavan tuho.

Ilmeisesti sisäpiirin vitsistä lavennettu kokoillan sekoilupätkä. Monia hykerryttäviä kohtia alapää- ja screwball-huumorin ystäville. Lievästä ylimitastahan tuo kärsi, mutta hyvää koomaviihdettä perjantai-iltaanhan tuo oli. Ei kestä kyllä uusintakatselua, mutta kiva kertsiviihdyke. Härskeimmän roolin veti ehdottomasti "Eastbound & Downin" ykköstörkimys Danny McBride, eikä Michael Ceran kokkelisekoilu juuri toiseksi jäänyt.

Amazing shit happens!
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Loistavaa! :D

Michael Sera? Haloo taas suomentaja, you suck. Varmaan teki muitakin virheitä, mutten ehtiny tarkkaileen!11
Prepare for the worstest.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Que Cera, Cera.
Amazing shit happens!
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

disasterpiece kirjoitti:Tower of Evil (BD) ***1/2

Slasher-leffa aikakaudelta ennen slasher-leffoja. Joukko nuoria joutuu salaperäisellä saarella tuntemattoman murhaajan uhreiksi. Yksi tyttö löytyy saarelta elossa, muttei kykene shokiltaan kertomaan tapahtumista. Matkaan lähetetään myöhemmin joukko tutkijoita etsimään samaiselta saarelta huhujen mukaan löytyvää aarretta ja samaan paattiin lähtee myös murhista kiinnostunut tutkija. Irtopäitä, nakuilua, sekstailevia nuoria, pilvenpolttoa, murhaajan näkövinkkelistä kuvattuja veritekoja ja tapahtumapaikkana saari ja sieltä löytyvä majakka. Ihan täysin slasher-leffan vaatimukset täyttävä pläjäys siis. Yllättävän tuntematon tekele, tämä oli itselleni toinen katselukerta ja tästä tulee varmaan sellainen parin vuoden välein katsottava pikkusuosikki.
Kuva

...kun meen kerta toisensa jälkeen näihin trollauksiin. En muista ihan pieneen hetkeen nähneeni paskempaa näyttelemistä, paskempaa screenplayta, paskempaa ohjaamista, paskempaa koordinoimista, paskempaa lavastamista ja paskempia "tehosteita". Tän pätkän mörkö-, kauhu- ja taistelukohtaukset saavat Star Trek TOS:n planeettatappelut kaikennäkösiä folioviritelmiä vastaan näyttämään ninjojen reality-showlta. Koko leffa oli niin monimuotoisen karulla tavalla katsojan olon väsyneeksi tekevä, että vaikka totaalinen huonous aina välillä vähän epäuskoisesti hymähdyttikin, niin munuaisista asti kumpuava myötähäpeä esti edes tahattomasta camp-arvosta nauttimisen. Ei saatana, on kyllä "yllättävän tuntematon" ihan syystä. Yksi säälitähti koska tissit:

*
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

MrM kirjoitti:...kun meen kerta toisensa jälkeen näihin trollauksiin. En muista ihan pieneen hetkeen nähneeni paskempaa näyttelemistä, paskempaa screenplayta, paskempaa ohjaamista, paskempaa koordinoimista, paskempaa lavastamista ja paskempia "tehosteita". Tän pätkän mörkö-, kauhu- ja taistelukohtaukset saavat Star Trek TOS:n planeettatappelut kaikennäkösiä folioviritelmiä vastaan näyttämään ninjojen reality-showlta. Koko leffa oli niin monimuotoisen karulla tavalla katsojan olon väsyneeksi tekevä, että vaikka totaalinen huonous aina välillä vähän epäuskoisesti hymähdyttikin, niin munuaisista asti kumpuava myötähäpeä esti edes tahattomasta camp-arvosta nauttimisen. Ei saatana, on kyllä "yllättävän tuntematon" ihan syystä. Yksi säälitähti koska tissit
Ensinnäkään tässä leffassa ei ollut tasan yhtään mörköä, eikä kyllä muistaakseni yhtään taistelukohtaustakaan. Ja tosiaan, monesko kerta tämä oli kun iskit päätä seinään katsomalla mun kehuman leffan? Mulla ei tulisi mieleenkään katsoa leffaa sun kehujen perusteella, koska tiedän meidän leffamaut täysin päinvastaisiksi. Tosin nautit ilmiselvästi suunnattomasti siitä, että saat lytätä muiden mielipiteet "vääriksi" ja saat siitä jotain ihmeellistä nautintoa. Ehkä siinä sitten syy. Mutta mun mielestä sulla on ihan tasan yhtä surkea leffamaku kuin mulla on sun mielestä. Minä vain en viitsi tuhlata aikaani katsomalla paskoja leffoja ja itkemällä sitten jälkeenpäin. Ehkä sunkin kantsis jo uskoa?

Ja minusta vähän tuntuu, ettet ole slasher-genreen hirveästi perehtynyt, millä tahansa mittarilla toi voittaa 95% niistä halpistekeleistä joita sikisi Halloweenin ja Friday the 13th-leffojen jalanjäljissä. Parempi leffa toi itse asiassa minusta oli kuin Friday the 13th, jota tuskin kukaan muistelisi ilman jatko-osia ja niissä ikoniksi muodostunutta lätkämaski-Jasonia.
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

disasterpiece kirjoitti:Ensinnäkään tässä leffassa ei ollut tasan yhtään mörköä, eikä kyllä muistaakseni yhtään taistelukohtaustakaan.
Oot tavallaan ihan oikeassa, koska mörkö kuulostaa edes etäisesti pelottavalta ja taistelu oli sitä että (huonon screenplayn) uhrit odottaa paikallaan seisten saavansa turpaan kaverilta, jonka liikkeet ovat geriatrisia.
disasterpiece kirjoitti:Ja tosiaan, monesko kerta tämä oli kun iskit päätä seinään katsomalla mun kehuman leffan?
Oisko kolmas? Aivoilla on tosin tapana unohtaa traumaattisia kokemuksia, joten voihan niitä olla enemmänkin.
disasterpiece kirjoitti:Mulla ei tulisi mieleenkään katsoa leffaa sun kehujen perusteella, koska tiedän meidän leffamaut täysin päinvastaisiksi.
Pelkästään sen perusteella, että pidän muutamaa korkealle arvioimaas leffaa paskana?
disasterpiece kirjoitti:Mutta mun mielestä sulla on ihan tasan yhtä surkea leffamaku kuin mulla on sun mielestä.
Minkähän pitämieni paskaleffojen perusteella, jos uskallan kysyä?
disasterpiece kirjoitti:Minä vain en viitsi tuhlata aikaani katsomalla paskoja leffoja ja itkemällä sitten jälkeenpäin. Ehkä sunkin kantsis jo uskoa?
Mutku tykkään perehtyä tähän slasher-genreen!
disasterpiece kirjoitti:Ja minusta vähän tuntuu, ettet ole slasher-genreen hirveästi perehtynyt, millä tahansa mittarilla toi voittaa 95% niistä halpistekeleistä joita sikisi Halloweenin ja Friday the 13th-leffojen jalanjäljissä.
Nämäkö oli siis mielestäsi ne leffat jotka "perustivat" slasher-genren ja Tower of Evil oli aikakaudelta ennen niitä? Minne sulta unohtui sellaiset leffat kuten Blood and Black Lace (1964), Hatchet for the Honeymoon (1970), The Bird with the Crystal Plumage (1970), Blade of the Ripper (1971), Bay of Blood (1971), Case of Scorpion's Tail (1971), The Last House on the Left (1972), Torso (1973), Black Christmas (1974), Texas Chainsaw Massacre (1974), Deep Red (1975) ja Alice Sweet Alice (1976)? Jokainen noista vie Tower of Hillbilliesiä 12-0 vaikka ne katsois silmät kiinni.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

MrM kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti:Ensinnäkään tässä leffassa ei ollut tasan yhtään mörköä, eikä kyllä muistaakseni yhtään taistelukohtaustakaan.
Oot tavallaan ihan oikeassa, koska mörkö kuulostaa edes etäisesti pelottavalta ja taistelu oli sitä että (huonon screenplayn) uhrit odottaa paikallaan seisten saavansa turpaan kaverilta, jonka liikkeet ovat geriatrisia.
No eihän tän genren suurimmatkaan klassikot ole pelottavia, enkä olettanut että tällaiselta leffalta kukaan oikeaa jännitystä hakee. Näihin leffoihin kuuluu dorkat uhrit, jotka jää kirkumaan paikoilleen tai ryhtyy paneskelemaan vaikka ulkona riehuu murhaaja. En tarkoittanut "markkinoida" tätä mitenkään pelottavana kokemuksena. Perjantain kaljotteluleffana oikein viihdyttävä.
MrM kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti:Mutta mun mielestä sulla on ihan tasan yhtä surkea leffamaku kuin mulla on sun mielestä.
Minkähän pitämieni paskaleffojen perusteella, jos uskallan kysyä?
Tämä lienee ihan järkevä olettamus sen perusteella, että monasti diggailemani leffat saa sinulta jonkun lollerohymiön, kiroilua, hirveää paasausta ja haukut päälle. Ethän edes hirveästi postaile koko ketjuun omia elokuvamielipiteitäsi muuten kuin siinä tapauksessa, että täytyy oikaista jonkun väärät mielipiteet. Postaile itsekin arvioita, niin sitten sen varmaksi näkee. Voin toki olla väärässäkin.
MrM kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti: Nämäkö oli siis mielestäsi ne leffat jotka "perustivat" slasher-genren ja Tower of Evil oli aikakaudelta ennen niitä? Minne sulta unohtui sellaiset leffat kuten Blood and Black Lace (1964), Hatchet for the Honeymoon (1970), The Bird with the Crystal Plumage (1970), Blade of the Ripper (1971), Bay of Blood (1971), Case of Scorpion's Tail (1971), The Last House on the Left (1972), Torso (1973), Black Christmas (1974), Texas Chainsaw Massacre (1974), Deep Red (1975) ja Alice Sweet Alice (1976)? Jokainen noista vie Tower of Hillbilliesiä 12-0 vaikka ne katsois silmät kiinni.
Halloween ja Friday the 13th olivat ne leffat, joiden yllättävä menestys polkaisi muutaman vuoden kestäneen slasher-villityksen ja varsinaisen kultakauden käyntiin. En ole missään väittänyt noiden perustaneen genreä, samantyylisiä leffoja tehtiin kymmeniä aiemminkin, Black Christmas nyt varsinkin on kuin Halloweenin esiosa. Luetteloimistasi leffoista suurin osa on gialloja, toki yksi slasherin esiasteista sekin niinkuin saksalaiset krimit. Voihan slasherin juuret vetää Hitchockiin ja siitäkin taaksepäin, mutta toi amerikkalaisten liukuhihnaslasher 80-luvun alussa oli pitkälti noiden leffojen ansiota. Ja itse asiassa muutama noista mainitsemistasi leffoista on mun mielestä itse asiassa huonompi kuin Tower. Mutta en viitsi sanoa mitkä, kun siitäkin alkaa sitten taas uusi vääntö.
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

Jacob's Ladder (BD) ****1/2

Niitä harvoja leffoja, joiden loppuratkaisu on jäänyt mieleen vaikka edellisestä ja ainoasta katselukerrasta (kitinäseurassa) on melkein 10 vuotta. Tim Robbins esittää Vietnamista palannutta sotilasta, jota vainoavat pelottavat näyt sekä sodan muistot. Näkyjen muuttuessa yhä groteskimmiksi ja häiritsevimmiksi hän alkaa epäillä, että niissä on kyse jostain muusta kuin vain sodan jättämistä arvista. Tietyssä mielessä tämä on trilleri enemmän kuin kauhuleffa, mutta varsinkin loppupuolella maisemat muuttuvat niin helvetillisiksi että kyllä tämä kepoisasti kauhugenreen uppoaa. Hokasin vasta tällä katsomalla, että Silent Hill -pelisarja on tälle leffalle paljon velkaa. Loppupuolen sairaalakohtaus on suoraan kuin noista peleistä. Leffalla on ehkä hieman liikaa pituutta ja siitä huomaa, että kohtauksia on poistettu välistä. Toivoisinkin joskus näkeväni pidemmän version, jossa nuo kohtaukset ovat paikallaan. Varsinkin yksi elokuvan loppupuolelta saksittu kohtaus olisi ollut leffan ikimuistoisimpia.

Crystal Lake Memories (BD)

Leppoisat 7 tuntia kestävä dokumentti Friday the 13th-leffoista. Erikoisversion mukana olisi tullut vielä 4 tuntia ekstraa sisätävä levy, mutta kyllähän tässä jo piisasi tavaraa. En ole mikään Perjantai-leffojen suuri fani, mutta elokuvien tekoon liittyvät dokumentit ovat aina kiinnostaneet ja tämä viihdytti suurelta osin enemmän kuin itse leffat. Kylläpä harmitti tekijöiden puolesta ne MPAA:n raiskaukset. Kuolokohtauksethan ovat näiden leffojen kohokohtia ja monesti yhteen tehosteeseen käytettiin päivätolkulla aikaa ja se jouduttiin sitten saksimaan kokonaan pois. Onneksi joitain videotallenteita oli sentään säilynyt esim. kutosen ja seiskan gorekohtauksista ja oishan ne ollu melko messeviä. Harmi, että Universal päätti dumpata leikatut pätkät roskikseen vuosia sitten.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

American psyco

Bret Easton Ellisin kirjaan perustuva leffa.

Elokuvan asetelma on lupaava. Komea, erittäin pinnallinen 80-luvun lopun juppimies elää kaksoiselämää investointipankin menestyvänä työntekijänä ja sarjamurhaajana. Tyylilaji on ehkä satiiri.

Pääosassa erittäin timmissä kunnossa oleva Christian Pale.

Jotenkin tämä kuitenkaan ei oikein pure.

2/5 käyntikorttia.

Käyntikorttien vertailua

Patrick Bateman harmistuu toisten hienommista käyntikorteista niin, että tappaa lohdutukseksi kodittoman miehen. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Alkuperäiskirja on huomattavasti kylmäävämpi kokemus.

Kaikkia viikon aikana katsomiani leffoja en enää edes muista. Yksi harvoja mieleenjääneitä oli pari vuotta vanha "Fracture". Traileri saattaa näyttää vähän kornilta, mutta itse pätäkkä on haliwuud-tuotteeksi varsin pätevä. Hopkins tekee eräänlaisen salonkikelpoisen version Lecteristä ja Ryan Gosling on muuten vaan jees.

Amazing shit happens!
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

Lifeforce (BD)

Astronautit ovat tutkimassa Halleyn komeettaa ja löytävät komeetan likeltä salaperäisen avaruusaluksen. Aluksesta löytyy kolme kapsulia, joissa kaikissa on ihmisen ruumiit ja tutkijaryhmä vie nämä mukaansa alukseensa. Pian selviää, että ruumiit eivät olekaan kuolleita ja niillä on salaperäisiä voimia. Alkuperäinen nimi "Space Vampires" avaakin sitten loppua.

Tämä olikin enemmän kalkkunaviihdykettä kuin muistelin. Melko käsittämätön keitoshan tämä loppujen lopuksi on, ja on uskomatonta että jo valmiiksi kalliin tuotannon annettiin venyä moninkertaiseksi näinkin "spesiaalin" tapauksen kanssa. Ei tapahtuisi tänä päivänä.

Elokuva muistetaan varmasti parhaiten siitä, että suurinpiirtein täydellisellä vartalolla siunattu (kuvaamisen aikaan vasta 18-vuotias) Mathilda May käyskentelee elokuvan alkukolmanneksen täysin nakuna. Sen lisäksi leffassa on lepakko-otuksia, avaruusaluksia, zombeja ja muutenkin aikaansa nähden todella prameita efektejä. Tobe Hooperillahan oli pohja-ajatuksena tehdä ison budjetin Hammer-leffa ja varsinkin loppukohtaus muistuttaakin todella paljon Quatermass and the Pit -leffaa. Mutta mun mielestä leffa olisi ehdottomasti vaatinut kieli poskella -mentaliteettiä toimiakseen, nyt hauskuus on lähinnä tahatonta. Käsikirjoituksen viilailuun palkattu Don Jakoby (muistaakseni) toteaakin ekstroissa, että luettuaan käsiksen hän oli ihmetellyt että onhan tämä nyt siis tarkoitettu parodiaksi?

Kuva oli Arrowin levyllä hyvä ja ekstroja oli kyllä täydellä rahalla. Kolme kommenttiraitaa, yli tunnin mittainen making of ja vielä muutama erillinen haastis. Ekstrat viihdyttivätkin itse asiassa tässä(kin) tapauksessa itse elokuvaa enemmän.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Miss May olikin ainoa syy koskea koko pätkään. Nostetaan mainittu syy tähän, niin kenenkään muun ei tarvi aikaansa mokomaan haaskata...

Kuva
Amazing shit happens!
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Samaan lopputulokseen päädyin itsekin. Munatonta, väsynyttä rahastusta. Ensimmäinen oli kyllä kelpo pätkä.

The Wolverine

X-miesten kenties suosituimman hahmon toinen soolofilmi ei ole ihan niin kökköinen kuin ensiyritys, mutta ei tässäkään hurraamista ole. Cop Landilla ja Walk The Linella kannuksia kerännyt James Mangold oli kyllä täysin väärä valinta directorin tuoliin. Kun tarinassakaan ei ole hurraamista, filkan pace on kuin koomapotilaalla (pari siedettävää ja yksi hyvä toimintakohtaus toki piristävät), konnat ovat kökköjä... ei siinä auta A1-Priima Beefcake-kuntoon itsensä pumpannut Huu Scatmankään. Murskatuomioon saattoi toki vaikuttaa takaraivossa kolkutellut Frank Millerin kirjoittama Wolvis Japanissa-seikkailu, jolta tämä leffanrääpäle lainailee puolivillaisesti. Kannattaa ehdottomasti lukea, jos jostain käsiinsä saa.

Alkoi oikeasti vituttaa tämä raita niin paljon, että piti katsoa mainia X-Men First Class lääkkeeksi perään. Saman franchisen seuraavaa teosta "Days Of Future Pastia" odotellessa...

Kuva
Amazing shit happens!
RolloTomasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Suvinen kirjoitti:Hangover part III
Oletko optimisti?
KKK kirjoitti:Ensimmäinen oli kyllä kelpo pätkä.
Musta ois ollu parempi, jos Dougia ei olisi löytynyt.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Elysium

Dystopiaa pukkaa. Kansa raataa työssä paskaisella maapallolla kun eliitti lekottelee keinotekoisen avaruusaseman yltäkylläisyydessä. Säteilymyrkyttyneen päähenkilön ainoa toivo henkiinjäämisestä löytyy samalta satelliitilta, joten ei muuta kuin eksosuit-up ja raamit kaulassa rynnäkköön.

Ihan kelpo saifai-viihdykehän tämä oli. Monta kivaa featurea löytyi, mutta melkein yhtä monta pikkujuttua vitutti. Kokonaisuudessaan semmoinen kolmen tekotähden kertsiviihdyke. Matt Damonin tavaramerkiksi näkyy muodostuneen tämä poikamaiseen nauruun repeily kesken vakavankin kohtauksen. Aina ei tiedä katsooko itse elokuvaa, vai ylijäämämateriaa epäonnistuneista otoista.

Kuva
Amazing shit happens!
Diddley Bow
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Get the Gringo

http://www.imdb.com/title/tt1567609/

Mä ole nyt kattonut tuon jo pari kertaa suht lyhyen ajan sisällä. Hillittömän hyvä sekoitus omituisuutta, raakuutta ja omintakeista rakkautta. Mukava sekoitus Eastwoodia ja Rodriguezia. Toimii ainakin mulle.
Who says you need to buy a guitar?
disasterpiece
Elämätön Kitisijä

Gattaca (BD) 4,5/5

No hemmetti, tämäkin klassikko tuli vasta nyt nähtyä. Eletään lähitulevaisuutta ja Vincent Freeman (Ethan Hawke) on avaruusmatkalle halajava mies. Ihmisten tulevaisuus päätetään pitkälti vastasyntyneenä otetun DNA-näytteen ja siitä saatavan elinennusteen perusteella ja Vincentillä ei sen perusteella ole toivoakaan moisesta. Täytyy siis ostaa uusi identiteetti "paremman" DNA:n omaavalta ihmiseltä ja tällaiseksi valikoituu halvaantunut huippu-urheilija Jerome Morrow (Jude Law). Matkaan mahtuu asioita sotkeva murha (leffa onnistui muuten täydellisesti harhauttamaan murhaajan identiteetin) sekä rakkauskuviota Uma Thurmanin esittämän Irenen kanssa. Kaunis ja rauhallisesti etenevä draama, melkein täydellistä hipova elokuva. Lopussa oli esim. pieni ällölässyily, jonka olisi voinut jättää pois, mutta pieniä kauneusvirheitä nuo. Paljon mielenkiintoisia ja kuvainnollisia yksityiskohtia esim. lavasteissa (esim. Vincentin ja Jeromin kimppakämpän DNA-ketjun mieleentuovat portaat).

Bay of Blood (BD) 2,5/5

Tämä Mario Bavan esi-slasher on kyllä mielenkiintoinen tapaus. Aika pitkälle elokuva sai edetä, ennenkuin tajusin että kai tämä ihan oikeasti olikin tarkoitettu mustaksi komediaksi eikä vain tahattomaksi sellaiseksi (olin tämän joskus teininä nähnyt, mutta muistikuvat vähintäänkin hatarat). Friday the 13th -sarja kopioi tätä leffaa myöhemmin aika surutta ja miksikäs ei. Brutaalia murhia, nakuilua, POV-kuvausta, nuoria bilettämässä syrjäisellä maaseudulla, kaikki myöhemmin kliseiksi muodostuneet slasher-osaset oli vuosikymmen aiemmin jo tiukassa paketissa. Mutta kaikista parhaiten elokuvasta silti jää mieleen juonenkäänteet, jotka saivat kyllä elokuvan lopussa hymyilemään. Loppu tuntui melkein kuin saippuasarjalta, jossa ihmissuhteilujen tilalla oli murhatouhut. Silti, kauas tässä Bavan parhaimmistosta jäätiin. Elokuvan alkukohtaus oli niin komea, että sen jälkeen touhu vähän lässähti. Arrowin BD:llä loistava kuva ja vähän tuhnuinen ääni, sekä loistavat ekstrat niinkuin tapana.

Contagion (BD) 3/5

Maailmalla leviää tappava ja nopeasti leviävä virus, yhteiskunta joutuu sekasortoon ja seuraamme muutamaa avainhenkilöä läpi elokuvan. Oonks mä nähnyt tän joskus? No, tällä kerralla poikkeuksena on se, että Soderberghin leffassa on tavallista dokumentaarisempi ote ja miehen tavoitteena on ollut kuvata jotakuinkin realistisesti tällaista tilannetta, joka aivan hyvin voisikin joskus tapahtua. Kliinisestä tyylistä huolimatta leffassa on paljon tähtinäyttelijöitä (Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Kate Winslet, Laurence Fishburne, Jude Law) ja varmaan osaltaan siksi tämä tuntui hieman epätasapainoiselta kokonaisuudelta. Ehken tuntemattomimmilla kasvoilla tämä olisi ollut tehokkaampi. Toki tuossa oli se hyöty, että tietyt kuolintapaukset onnistuivat jopa yllättämään. Vaikeimpia pisteytettäviä kyllä ikinä, annetaan nyt se kolme tähteä. Vähän hämmentävä fiilis tästä jäi, kuin jonkun tv-kanavan tuottama fiktiivinen muka-dokumentti mutta Hollywood-näyttelijöillä.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Deadgirl

Kaksi teini-ikäistä luuseria löytää hylätyn sairaalan kellarista paareihin kahlitun naisen, joka aluksi vaikuttaa kuolleelta. Nainen ei kuitenkaan ole kuollut, ja sattumalta pojat huomaavat, ettei nainen kuole sitten millään. Ja siitähän se ajatus sitten lähtee.

Omituinen sekoitus teinileffaa, kauhuleffaa ja ehkä vähän jotain zombien suuntaista. Teinikauhua ilman minkäänlaista pelottelua tai jännitystä. Verta, märkiviä haavoja ja suolenpätkiä (kirjaimellisesti), mutta ei yököttävässä tai mässäilevässä määrin, sivuosassa enemmän. Ajatuksia herättelevää, miten pitkälle mennään porukan painostuksesta ja kun kiinni jäämisestä ei ole pelkoa. Milloin toisesta ihmisestä tulee todellakin pelkkä objekti; kukaan ei elokuvan aikana kysy naiselta mitään. Kukaan ei odotakaan hänen puhuvan. Ja onko se raiskaus, jos toinen ei ole oikeastaan elossa vaikka onkin elävä.

Tämä ei todellakaan läpäisisi ruotsalaisten elokuvaluokittelua naisten kaltoin kohtelun perusteella.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gravity 3D.

Hienot efektit, siinäpä se. 3D-avaruusviihteenä hienoa. Moonflight-nörtit tullee pöksyihinsä.
Universaali disclaimer.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Pilvikartasto

Olipa erikoinen elokuva. Epäilin aluksi että miten näin sekavaa monen tarinan yhtäaikaista kuljettamista jaksaa kolmea tuntia katsella, mutta se toimi sittenkin.

4/5
Tasan ei mene muumit kanootissa.
So Hard
Kitisijä

aasi kirjoitti:Pilvikartasto

Olipa erikoinen elokuva. Epäilin aluksi että miten näin sekavaa monen tarinan yhtäaikaista kuljettamista jaksaa kolmea tuntia katsella, mutta se toimi sittenkin.

4/5
Mulle tuo oli yksi leffavuoden kohokohdista.
Universaali disclaimer.
aasi
Kitisijä

So Hard kirjoitti: Mulle tuo oli yksi leffavuoden kohokohdista.
No enpä voi väittää tänä vuonna vielä mitään parempaakaan nähneeni.
So Hard
Kitisijä

aasi kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Mulle tuo oli yksi leffavuoden kohokohdista.
No enpä voi väittää tänä vuonna vielä mitään parempaakaan nähneeni.
Ei kyllä oikeastaan voi. Enkä odota smaugin tuholta enempiä.
Universaali disclaimer.
aasi
Kitisijä

Suvinen kirjoitti:Amy Adams Lois Lanena loistava supersankarin heila
Jouduin tarkistamaan leffan jälkeen että millois tuo oikein on syntynyt, kun tuli vähän mieleen että nyt on rooleissa puuma ja teräspoika.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Ender's Game. En ollut lukenut kirjaa, joten ei tarvinnut pettyä detskuihin. Diggasin, vaikka jotenkin aina välillä premissi eli lasten kouluttaminen sodanjohtoon ja muu koulutuksen fullmetaljacketointi tuntuikin vähän orvolta. Samaistuin kovasti teinipäähenkilöön ja vaikka loppu olikin osin arvattavissa niin siinä oli jotenkin oikeanlaista tunnetta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin