Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lentokoneessa tulee katsottua elokuvia, joita ei muuten katsoisi ja joskus se on hyvä. En muuten olisi kapteeni amerikkaa katsonut

Kuva

Mukava pläjäys, olen nyt ehkä viimeinkin päässyt jossain määrin eroon sukkahoususankarileffoja vastaan tuntemastani ennakkoluulosta. Joskus aiemmin oli musta outoa, miten joku aikuinen näitä "men in tights" -leffoja katsoisi.

Voisi katsoa ykkösenkin (siis leffan, latojan huomautus).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Katsoin, Yleltäkö se nyt tuli, Juoppuhullun päiväkirjan. Siis vähintäänkin keskisuurta paskaa sanan aidoimmassa merkityksessä. Enkä mä kyennyt kokonaan katsomaan, 20 minsaa vain.

0/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ 10 minuuttia seurasin epämääräisestä kohdasta. En kehtaa antaa edes nollaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Gone Girl - http://www.imdb.com/title/tt2267998/

Katsoin, vaikka tarkoitukseni oli saada se kirja luettua ensin pois alta. Noh, en saanut joten ajattelinpa että katson leffan niin tiedän, mistä pöhistään. Ihan ok leffa.

Before I go to Sleep - http://www.imdb.com/title/tt1726592/

Tämäkin ihan ok, mutta kyllä se kirja oli parempi. Mutta niinhän se usein on.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ikämiehet tekee leffaa ikämiehille. Ikämiehenä on pakko tykätä.

http://www.imdb.com/title/tt1204975/
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21132
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bhven kirjoitti:
Tämä ei ollut varsinaisesti paska, mutta leffa tuntui kovin, kovin turhalta. Hyvin tehty, mutta turha.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21132
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tykkäsin alkuperäisestä Takenista ja tekisi mieli katsoa 2 ja 3, mutta arvostelut om jo niin paskoja, ettei vaan pysty:
http://www.rottentomatoes.com/search/?search=taken

Alkuperäinen on aika hyvä esimerkki leffasta, josta katsojat tykkäsivät ja kriitikot eivät:
http://www.rottentomatoes.com/m/taken/
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Looper

Olipas pettymys. Predestination oli huomattavasti parempi. 2,5/5
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Juuri äsken netistä "The Arrow". Alunperin Suomenkin teeveessä näytetty CBC:n minisarja. Mutta menköön elokuvasta, tässä peräti 2:53 pitkänä koosteena-

Ei liity mihinkään jousipyssyilyyn, mutta herkälle poikkevalle mielelleni itkettävää kamaa. Onhan kyseessä ehkä maailman parhaan interceptorin surullinen kohtalo.

Tosin tässä ylidramatisoituna. (eihän tuo suinkaan ollut eka tailless dalta, ei eka jossa oli aseistus sisällä area rulekin oli keksitty jo ennen eikä toimi noin kuin tuossa kolapullossa). Mutta joo, tulihan tuosta insinörtistä NASA:n suosikkini Geminin pääsuunnittelija.

Avro Arrow oli siis tämä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Canada_CF-105_Arrow

Sitten imelä leffa.

Lopuksi että jotkut hulllut esittävät projektin (modernisoituna) elvyttämistä koska Kanadallekin tarjottu F-35 on siis ihan paska.




This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nightcrawler - sopivan kiero ja tyly elokuva. Lou ryhtyy videojournalistiksi ja uran edetessä panokset kovenee jopa siinä määrin, että yritetään lain rajat. Työmoraali on kova, mutta muu (moraali) onkin sitten vähän kyseenalaista.

http://www.imdb.com/title/tt2872718/
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viikossa aikuiseksi
Heppoinen, vasurilla väännetty kotimainen komediaviritys.

1,5/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

katsoin muutama päivä sitten Keigo Higashinon kirjan (englanniksi The Devotion of Suspect X) pohjalta tehdyn elokuvan "Suspect X". Kirja oli noin sata kertaa parempi. Elokuva oli ihan ok, mutta kirjan salaperäistä ja älyllistä tunnelmaa se ei saavuttanut. Lisäksi elokuvassa oli henkilöiden painopisteitä muutettu melko tavalla kirjaan verrattuna eikä se miellyttänyt minua.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suspect_X
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Whiplash

Paras näkemäni elokuva noin vuoteen. Pitänee katsoa pian uudelleen piilotekstien perkaamiseksi. Perfektionismiin tahoillaan täysin eri keinoilla pyrkivien opettajan ja oppilaan konflikti kantaa kauniisti koko elokuvan. Ihme jos JK Simmons ei nappaa sivuosa-Oscaria. R Lee Ermeyn ohella aikamme parhaita "vittu mikä äijä" -luonnenäyttelijöitä. Olisi kyllä hauska nähdä, miten äijä pärjäisi romanttisessa komediassa - mutta tuskin tapahtuu.

Jotain leffan lumovoimasta kertonee se, että rasvanahkainen rokkarikin rupesi googlailemaan jazz-albumeita. Tämä musiikin alalaji kun mennyt tähän asti melkein nollahuomiolla.

Neljä kokonaista ja yksi katkennut rumpukapula viidestä.

Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Itse ilkimys 2

Naapurit kiittää kun urvelo hekottaa hallitsemattomalla äänenvoimakkuudella. Oli riittävästi romantiikkaakin meikäläisen tarpeisiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Yritin katsoa The Wolf of Wall Street leffaa. En vissiin päässyt paria minuuttia pidemmälle kun kun aistin ääniraidalta, että toi oli Hound Dog Taylor ja heti kohta tarjottiin Howlin' Wolf. Oli pakko lopettaa heti alkujaan. En vain pysty keskittymään tarinaan tai kuvalliseen antiin jos joutuu keskittymään siihen mitä siellä taustalla soi. Oireyhtymästä syytän leffaa 'Paris, Texas' ja Ry Cooderia.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti: Tästä uudelleenlämppäyksestä tykkäsin kovasti, ainakin Gattis ymmärtänee miksi :D
Siinä oli joku 16v komistus?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti:Mukava pläjäys, olen nyt ehkä viimeinkin päässyt jossain määrin eroon sukkahoususankarileffoja vastaan tuntemastani ennakkoluulosta. Joskus aiemmin oli musta outoa, miten joku aikuinen näitä "men in tights" -leffoja katsoisi.
Ihan ookoo, joskin "The Winter Soldier" oli alkuperäiscomicsina vielä pari astetta parempi teos.

Jos jotain Marvel-sarjista toivoisi filmattavaksi niin Mark Millarin kirjoittamaan "The Ultimates" - joka siis on Kostajat vähän eri kokoonpanolla ja eri lähtökohdista. Nastaa dialogia * ja päähenkilöiden keskinäisestä kemiasta revitään huomattavia nyansseja. Tosin popkorn-yleisö tuskin haluaa nähdä Hulkia rikkomassa Manhattania ja tappamassa siinä sivussa satoja ihmisiä, hippi-Thoria siemaileassa bisseä hip-yökerhossa jalat reteästi pöydällä ja Pymin pariskunnan perheväkivaltaa joka vie Waspin lopulta sairaalaan. Lopussa on tietty eeppinen interplanetaarinen invaasio ettei ihan kauniiksirohkeiksi mennä. Millar on kyllä hyvässä nosteessa, tuotantoon ovat päässeet jo Kick-Ass ja "Kingsmen: Secret Service". "Superior":iin on Fox hankkinut oikeudet ja "Supercrooks" on huhujen mukaan myös vahvasti ryömimässä kohti tuotantoputkea.

Toivoisin kyllä että Kapun uniformua modernisoitaisiin huomattavasti reippaamma kädellä. Toi pääkappale vituttaa mua erityisesti.

* suosikki-sitaatti alla. Tipahdin!

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mukava pläjäys, olen nyt ehkä viimeinkin päässyt jossain määrin eroon sukkahoususankarileffoja vastaan tuntemastani ennakkoluulosta. Joskus aiemmin oli musta outoa, miten joku aikuinen näitä "men in tights" -leffoja katsoisi.
Ihan ookoo, joskin "The Winter Soldier" oli alkuperäiscomicsina vielä pari astetta parempi teos.
Joo. Katoin ton kanssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Easy Riders, Raging Bulls

Laadukas doku perinteisen Hollywood-studiojärjestelmän romahduksesta ja sitä seuranneesta nuorten nerojen vallankumouksesta: Coppola, Scorsese, Spielberg, Lucas etc
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

X-Men: Days of Future Past

Paras X-men leffa vaikka loppu olikin tylsä ja Jennifer Lawrence ei ollut läheskään niin hottis kuin Rebecca Romijn.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

The Imitation Game - http://www.imdb.com/title/tt2084970/

Olipas mielenkiintoinen elokuva matemaatikosta, jonka ansiosta meillä on tietokoneet. Alan Turing alkoi kiinnostaa minua enemmänkin, joten täytynee vaiks lukea hänen elämäkertansa, jos sellainen on kirjoitettu. Luulisi, että on kun kaikestahan melkein on.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

The Theory of Everything - http://www.imdb.com/title/tt2980516/

Kuva

Oli pakko katsoa kys. pätkä, koska kiinnosti. Luin jokunen aika sitten Stephen Hawkinin kirjoittaman My Brief History, joka tosiaan oli aika brief. Hawking kävi siinä läpi elämänsä "kohokohdat" lähinnä opiskelu- ja työelämässä. Sossupokea ei pahemmin tarjoiltu eli Hawkingin yksityiselämä (ja persoonallisuus) jäi aika vähälle huomiolle.

Olisin halunnut lukea Jane Hawkingin samannimisen kirjan, mutta ei voi koska liian pieni fontti. En jaksa lukea kirjaa mikroskoopin kanssa. En tajua, miksi pitää tehdä niin pientä pränttiä. Leffa oli ihan ok. Oliskohan snadisti romantisoitu niin kuin elokuvia yleensä. Anyway, ihan kiinnostava pläjäys. Kyynel tirahti silmäkulmaan lopussa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Avengers Age of Ultron

Möhköä, överiä, liikaa kaikkea. Eniten nautin ns pienistä kohtauksista kuten illanistujaisten 'kuka jaksaa nostaa Thorin vasaraa' -skabasta. Ooihan se hieno ja vauhdikas mutta silmäkin turtuu kun sitä karkkia on vaan niin perkeleesti liikaa.

Hawkeye sai kyllä runsaan hyvityksen sille, että jäi täysin seinäkukkaseksi edellisessä osassa.

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti:Edge of tomorrow

Ihan mukava Sci fi action pläjäys.
Tipahti juuri Netflixiin, kieltämättä varsin mukavan katsottava pätkä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ex Machina

Hieno psykologinen sci-fi thrilleri



Suosittelen.

Siitä harvinainen leffa, että sitä miettii vielä elokuvan jälkeenkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin