Australialainen kauhuleffa ei ihan vakuuttanut. Muutama nuori heittää road trippiä Ausseissa, kun auto hajoaa. Paikalle osuu maajussi, joka hinaa nuoret tilalleen ja lupaa korjata auton. Luonnollisesti hinaaja on sarjamurhaaja ja teurastus voi alkaa.
Ennen kuin elokuvassa päästään noinkaan pitkälle, täytyy katsella lähes tunti turhaa alustuslätinää. On joo nuorilla kivaa ja plaa plaa. Pinnallisiksi jäivät nämä hahmot, joten ihan sama miten heille käy. Kovin hyvin ei käynyt. Sen verran hyvin eräälle kuitenkin, että jatko-osa on joskus tehty. Kai sekin on pakko katsoa - vaiks joskus viiden vuoden kuluttua tjsp.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Katselin tota ekaa Sin Cityä n 1½ tuntia pari päivää sitten. Oli toki håtteja naisia ja muutenkin visuaalisesti päräyttävä, mutta ei kuitenkaan oikein mun teekuppini.
Musta Sin City:n sarjakuvalle uskollinen ilme on hieno. Eikä mua yhtään häiritse se kertojaääni, joka tuntuu olevan K^3:lle kovin epämiellyttävä kokemus. Tavallaan se kertojaääni liittyy tuohon uskollisuuteen originaaliformaattia kohtaan ja sen tapaan kertoa tarinaa.
Katselen kakkososan sitten joskus kun sen saa sopivan halvalla hyllyyn tuohon ykkösosan viereen. Enempää näitä ei sitten tarvi valmistellakaan, kun sarjakuvien oleellinen juoni taitaa olla tämän jälkeen käyty läpi ja kolmannessa osassa olisi rahastamisen ja vanhan kierrättämisen maku oletettavasti jo liian vahvasti mukana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti:Katselin tota ekaa Sin Cityä n 1½ tuntia pari päivää sitten. Oli toki håtteja naisia ja muutenkin visuaalisesti päräyttävä, mutta ei kuitenkaan oikein mun teekuppini.
Eikö se nyt ole vähän perusedellytys hienolle teokselle, että joku pitää sitä ihan paskana. Kaikkia miellyttämään pyrkivät tuotokset tuppaa pakosta olemaan aika keskinkertaiseksi siloteltua kamaa, ettei niissä vain olisi mitään ärsytystä aiheuttavaa tartuntapintaa mihin tarttua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Scifi-tomppacruise viettää "päivää murmelina" exoskeletonissa foxin shewarriorin (Emily Blunt) kanssa alienien invaasiota torjuen. Aina kun henki lähtee, päivä alkaa alusta.
Kuten aina ajan manipulointia ja aikamatkustusta käsittelevissä elokuvissa katsojan ei pidä ruveta liian syvällisesti pohtimaan juonesta väistämättä löytyviä dropshipilla läpilennettäviä aukkoja. Hävyttömän viihdyttävä ja visuaalisesti laadukas tieteistekelehän tämä, rytinää ja pauketta riitti. Alienit oli siksi vikkeliä, ettei silmä meinannut perässä pysyä. Tomppa on päässyt kiitettävästi eroon vanhoista maneereistaan, ei enää hosumista tai hainhymyjä. Emily Blunt oli vetänyt itsensä häiritsevän kireään kuntoon, aikaisemmin viehättävä naama näytti vähän kolkolta - toki sopien riutuneen eliittisotilaan luukkiin. Kuluttaahan se, kun samaa kukkulaa valtaa päivä toisensa jälkeen...
Suvinen kirjoitti:^Tykkäilin myös. Eilen taas katsottiin viasatilta ilimaaseks toinen Tomppa eli vähän vanhempi Oblivion. Juonen arvasi jotakuinkin kokonaan noin kymmenen minuutin jälkeen, mutta onneksi ei ihan täydellisen tarkkaan kuitenkaan. Aika amerikkalainen tieteis/avaruus/tulevaisuusleffa taas kerran, viihdyttävyydessä edge of tomorrow oli paljon parempi mutta kyllä tämänkin katsoi. Jaime Lannister oli kyllä ihan miellyttävä yllätys!
Oblivionin loppu oli tylsä. Pommin vieminen emoalukseen on niiiin nähty.
^ Oli, mutta visuaalisesti hieno paketti kaikin puolin. Tomppa toimii ihmeen hyvin ison rahan mainstream-tieteispätkissä (kaksi yllämainittua, Minority Reportia tai War Of The Worldsia unohtamatta).
okei, Wolwerine (en tiiä oliko tää nyt niin ihmeellinen mutta hei: Hugh Jackman!) Yritin katsoa juoppohullun päiväkirjaa mutta oli niin kertakaikkisen paska etten saanu kahlattua loppuun. 21 tapaa pilata avioliitto oli aika hyvä mutta tähän hetkeen ehkä ihan pikkasen liian osuva! Vedin tässä pikku morkkikset päälle omasta epäonnistumisesta. Jos koittais täsä nukkua väliin, kasipallo on vielä jäljellä ja kaveri lupas roudata mulle huomenna lisää leffoja!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Eihän näitä nykyisiä uutuuksia jaksa eikä edes tarvitse katsoa kokonaan. Setä ei suosittele:
Sex Tape
Lähiöpariskunta hakee nuupahtaneeseen makuuhuonetouhuun uutta eloa ja nussiin kamasutran kannesta kanteen iPadin kuvatessa. Tietenkin tallenne unohtuu erasoida ja se pääsee jakoon. Jotenkin pitäisi estää se kulkeutumasta rouvan uuden tiukkapipoisen työantajan näppeihin...
Vässyä ja väsynyttä chickflickiähän tämä. Camera Diazin naamaa retusoitu niin perkeleesti ja siippani heiluva ennen hauska Jason Siegel näyttää ojasta ryömineeltä. Ukko on muuten kerrassaan mainio hupailuissa "Forgetting Sarah Marshall" ja "I Love You, Man", sääli että sotkeutui tähän soppaan.
Ainoa hyvä puoli tämän katsomisessa oli havainto, etten ole juonut tequilaa miesmuistiin. Taidan kipaista sopivan tilaisuuden tullen hoseekuervon kultaista kolme varttia ja katsoa millä mantereella herään...
Open Windows
Cyberstalkkausta ja takaa-ajoa entisen pornotähti Sasha Greyn esittämän starletin ympärillä. Alussa vaikutti kiinnostavalta - mentiin vähän kuin find-footage-meiningillä eli tarina kerrottiin päähenkilön läppäriruudun kautta jossa oli auki milloin webbikameraa, milloin puhelinta tms... mutta aika pian homma tikahtui omaan mahdottomuuteensa. Lyhärinä olisi toiminut, nyt reilu puoltoistatuntinen pakotti keskeyttämään.
Varauksin tätä kehtaa suositella känniviihteeksi, muttei oikein muuten. Kyllä tästä joku on tykännytkin IMDB perusteella, mutta minusta ei käännynnäistä tullut. Mielenkiintoista sinänsä että miss "nastiest porn-starlet to date" Grey yrittää Shagwillestä Haliwuudiin ihan tosissaan (tehnyt yhden filmin Steve Soderberghinkin kanssa). Aikamoinen ennakkotapaus jos breikkaa edes b-listalle asti...
^ ei, kyllä kaikki A-listan tähdet tekee omat stunttinsa
Tämä markkinointiväite jaksaa aina naurattaa. Ikään kuin yksikään studio ottaisi riskiä, että 100-250.000.000 USD budjetilla väännettävä tuotanto pantaisiin jäihin, kun Teh Tähti parantelee murtuneita kylkiluitaan...
Total Recallin uusintaversio. IMDB:n palstoilla on jokaisen leffan kohdalla yksi "Worst movie ever" -viesti, mutta nyt oltiin kyllä jo lähellä. Eipä olisi uskonut ennen leffan tsekkausta, että Arskan esiintyminen alkuperäisessä olisi Oscarin arvoinen suoritus Colin Farrelliin nähden. Mutta ylivoimaisesti noloin suoritus tuli Kate Beckinsalelta, joka ilmeisesti ohjaajan emäntä. Kauheeta. Annoin IMDB:ssä 3/10 ja tää director's cut oli kuitenkin kaikesta päätellen parempi kuin teatteriversio?
KKK kirjoitti:
Tämä markkinointiväite jaksaa aina naurattaa. Ikään kuin yksikään studio ottaisi riskiä, että 100-250.000.000 USD budjetilla väännettävä tuotanto pantaisiin jäihin, kun Teh Tähti parantelee murtuneita kylkiluitaan...
Black Swanin kohdalla kait tuottaja korosti, miten Natalie Portman ja Mila Kunis olivat lapsena harrastaneet balettia ja treenanneet vuoden osaan. Aidot ballerinat vetivät herneet sieviin neniinsä ja sanoivat, että kukaan ei tanssi Joutsenlampea satubaletin ja vuoden treenien pohjalta. Myöhemmin sitten paljastuikin body doublien käyttö.
Eiku se olikin Hannibal Lecter rising tms. Oli yllättävän hyvä ja goree oli valitettavan vähän ja loppuratkaisu oli laimea
Paitti jos tietää minkälainen saaga siitä alkaa!
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
"Näin tehtiin..." dokkari parhaasta päästä. Paljon toki puhuvia päitä, mutta paljon myös leikkaamon lattialle jäänyttä materiaalia, bloopereita yms. Toisin kun nykyisissä making-off -puffeissa näyttelijöillä oli muutakin kuin ylisanoja lausuttavaksi kollegoista ja ohjaajasta, virkistää.
Ridley Scott on kyllä lähes nero, kun puhutaan elokuvasta visuaalisena taidemuotona. Harmi vaan, että ottaa välillä luokattoman paskoja käsiksiä filmattavaksi ("Legenda", "Erään Murhan Varjossa", "Prometheus")