Katsoin leffan
Re: Katsoin leffan
Western-klassikko Sheriffi eilen Teemalta. Pääosassa Mauno Koivisto! Ei kun...Gary Cooper.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Apollo 11.
No joo, olihan siinä komeaa kuvaa ja ennennäkemätöntä materiaalia. Myös lennonvalvonnan reaktioita. Hieno.
Toisaalta asia on minulle jo niin perinjuurin tuttu. Maallikoksi olen melkoinen asiantuntija. Suurimmat fibat sain liveteeveestä heinäkuussa 1969. Ja jo youtubesta löytää hurjempaakin Apollo-lennoista.
Joten arvostin leffaa, mutta en itkenyt.
Edit: Youtubessa on gaziljoona videota, vaikkapa Apollo 17 komiammissa maisemissa kuuauton kera.
Vaan Apollo !!-lennosta olisvat saaneet leffaan suoraan pultata tämän kokonaan. (Joskin joo selostuksiensa puolesta muokattua, muuten ehtaa.)
Edit 2 yleisempää. Kaikissa kuuhunlaskeutumisissa loppulaskeutuminen tehtiin käsiohjauksella. Kuumodulin sunnittelijalla Grummanilla oli vedonlyönti, antaako joku tietokoneen tehdä sen. En muista minkä lennon komentaja myöhemmin selitti: "Jos lapsenlapseni kysyvät: "Vaari, laskeuduitko sinä Kuuhun?", en halua vastata: "No en minä oikeasti. Tietokone sen teki." "
Apollo 11 laskeutumisessa käsiohjaus oli välttämätönkin, koska tietokone oli ohjaamassa kivikkoon. Aiempi "1202" taas johtui siitä, että Aldrin piti päällä sekä lähestymistutkaa että laskeutumistutkaa, koska "ei luottanut vain yhteen tutkaan". Ja kahteen tutkaan se pieni tietokone tukkeutui mutta reboottaili sentään nopeasti. . Myöhemmin tutkittiin, oliko se säännön vastaista, mutta ei proseduureissa tai koulutuksessa ollutkaan että silloin vain yksi tutka. Luultiin kai, että ymmärtävät sen itsekin.
Näin tuon torstaina, viimeistä päivää Varkaudessa. Ei jättilakanalta, vaan Varkauden Maximin kolmesta näyttämöstä se keskikokoinen.James Potkukelkka kirjoitti: ↑03.09.2019 8:50 Oli se hieno. En ole varmaan missään elokuvassa itkenyt yhtä paljon.
No joo, olihan siinä komeaa kuvaa ja ennennäkemätöntä materiaalia. Myös lennonvalvonnan reaktioita. Hieno.
Toisaalta asia on minulle jo niin perinjuurin tuttu. Maallikoksi olen melkoinen asiantuntija. Suurimmat fibat sain liveteeveestä heinäkuussa 1969. Ja jo youtubesta löytää hurjempaakin Apollo-lennoista.
Joten arvostin leffaa, mutta en itkenyt.
Edit: Youtubessa on gaziljoona videota, vaikkapa Apollo 17 komiammissa maisemissa kuuauton kera.
Vaan Apollo !!-lennosta olisvat saaneet leffaan suoraan pultata tämän kokonaan. (Joskin joo selostuksiensa puolesta muokattua, muuten ehtaa.)
Edit 2 yleisempää. Kaikissa kuuhunlaskeutumisissa loppulaskeutuminen tehtiin käsiohjauksella. Kuumodulin sunnittelijalla Grummanilla oli vedonlyönti, antaako joku tietokoneen tehdä sen. En muista minkä lennon komentaja myöhemmin selitti: "Jos lapsenlapseni kysyvät: "Vaari, laskeuduitko sinä Kuuhun?", en halua vastata: "No en minä oikeasti. Tietokone sen teki." "

Apollo 11 laskeutumisessa käsiohjaus oli välttämätönkin, koska tietokone oli ohjaamassa kivikkoon. Aiempi "1202" taas johtui siitä, että Aldrin piti päällä sekä lähestymistutkaa että laskeutumistutkaa, koska "ei luottanut vain yhteen tutkaan". Ja kahteen tutkaan se pieni tietokone tukkeutui mutta reboottaili sentään nopeasti. . Myöhemmin tutkittiin, oliko se säännön vastaista, mutta ei proseduureissa tai koulutuksessa ollutkaan että silloin vain yksi tutka. Luultiin kai, että ymmärtävät sen itsekin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
-KB
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Mennään nörtteilyyn, mutta mun käsittääkseni asia ei vain tullut simulaattorissa esiin, koska siellä ei ollut oikeaa kuun pintaa. Telakoitumiseen tarkoitettu lähestysmistutka oli turhaan päällä. Se oli päällä, koska ohjeissa ei oltu käsketty sulkemaan sitä. Ei kukaan ollut asiaa miettinyt, koska se ei ollut tullut esiin. Ei siis, että "ymmärtävät itsekin". Asia vain ei ollut tullut esiin. Eikä kyse ollut reboottailusta, vaan suunnitellusta käyttöjärjestelmän ominaisuudesta, jonka mukaan eri prosesseilla oli eri prioriteetit ja kun tietokoneen käyttöaste nousi 100 prosenttiin, alemman prioriteetin prosesseja jätettiin tarkoituksella tekemättä. Systeemi ei kaatunut. Osa prosesseista vain jätettin suorittamatta.Gat kirjoitti: ↑13.09.2019 19:37
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
- James Potkukelkka
- Kitisijä

https://www.imdb.com/title/tt0111161/
Muka maailman paras elokuva https://www.imdb.com/chart/top
Mitä vittua? Ihan kiva kaveri-vankilapako leffa, mutta muka maailman paras?? Öö?
Nyt meni kyllä täysin usko imdb:n user ratingiin.
Jos katsoo esim. listan kakkosta ja kolmosta eli kummisetä I ja II niin kyllähän esim. ne ovat aivan eri tasoa olevia elokuvia.
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
^ Ei tuolla listalla kyllä muutenkaan pääsisi yliopiston elokuvakerhon bileistä mukaan jatkoille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ onko noissa bileissä naisia?
- James Potkukelkka
- Kitisijä

Taidat olla oikeassa. Reboottausta ei silloin tarvittu. Kuitenkin muistaakseni Apollon minitietokoneissa oli erikoisuus, että käyttömuisti säilyi reboottauksen yli.James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.09.2019 8:34 Mennään nörtteilyyn, mutta mun käsittääkseni asia ei vain tullut simulaattorissa esiin, koska siellä ei ollut oikeaa kuun pintaa. Telakoitumiseen tarkoitettu lähestysmistutka oli turhaan päällä. Se oli päällä, koska ohjeissa ei oltu käsketty sulkemaan sitä. Ei kukaan ollut asiaa miettinyt, koska se ei ollut tullut esiin. Ei siis, että "ymmärtävät itsekin". Asia vain ei ollut tullut esiin. Eikä kyse ollut reboottailusta, vaan suunnitellusta käyttöjärjestelmän ominaisuudesta, jonka mukaan eri prosesseilla oli eri prioriteetit ja kun tietokoneen käyttöaste nousi 100 prosenttiin, alemman prioriteetin prosesseja jätettiin tarkoituksella tekemättä. Systeemi ei kaatunut. Osa prosesseista vain jätettin suorittamatta.
Aldrinin osuuden ja selityksen olen lukenut jostain kirjastani tai NASA:n raporteista, joista 18 "ostin" just eilen lopullisesti Aalto-yliopistolta. (Osasin käyttää pankkitunnuksia!) Halvalla, ja eihän niitä "kadonneita" ole kukaan muu pariinkymmeneen vuoteen kaivannut. Muita on kertynyt Sotatieteen kirjastosta ja America Centeristä. Luovuttivat aikoja sitten, joten nekin taitavat olla minun.

Tässä ihana avaruushistorioitsija Amy Shira Teitel selittää lyhyesti 1201 ja 1202 ja tietokonetta.
Ja vaikka ei leffa vaan dokumentti, tässä puolitoista tuntia Mercury- Gemini- ja Apollolennoista lennonvalvonnan perspektiivistä.
-KB
-KB
Kas, tuohon on jatkokin, sukkula-ajalta failureineen.
-KB
-KB
Lisää avaruuslentoteemaan, vaikka ei leffa olekaan vaan dokumentti.
Apollo 11 oli historiallisesti merkittävin, muistan suoran lähetyksen itsekin. (Eka kerta kun vanhempani antoivat minun katsoa telkkaria niin myöhään, olin seven mutta en vielä ala-asteella). Kun kuului "The Eagle has landed", isäni pomppasi tuolista ja hurrasi. Sitten kuulennot alkoivat tuntua arkisilta, paitsi Apollo 13. Silloin luultiin että kohta päästään Marsiinkin. Ja paskat, poliitikkojen ja suuren yleisön kiinnostuksen lopahdettua ei saatu rahoitusta. Apollon aikaan NASA:n budjetti oli melkein 5 prosenttia valtion budjetista, nykyään vain 0,4.
Merkittävin Apollo-kuulento oli kuitenkin se viimeinen, Apollo 17.
Tässä dokkari. Kuuauto, geologi (ainoa tiedemiesastronautti vielä silloin) ja komeampaa maisemaa, kolmena päivänä "ulkoilua".
Apollo 11 oli historiallisesti merkittävin, muistan suoran lähetyksen itsekin. (Eka kerta kun vanhempani antoivat minun katsoa telkkaria niin myöhään, olin seven mutta en vielä ala-asteella). Kun kuului "The Eagle has landed", isäni pomppasi tuolista ja hurrasi. Sitten kuulennot alkoivat tuntua arkisilta, paitsi Apollo 13. Silloin luultiin että kohta päästään Marsiinkin. Ja paskat, poliitikkojen ja suuren yleisön kiinnostuksen lopahdettua ei saatu rahoitusta. Apollon aikaan NASA:n budjetti oli melkein 5 prosenttia valtion budjetista, nykyään vain 0,4.
Merkittävin Apollo-kuulento oli kuitenkin se viimeinen, Apollo 17.
Tässä dokkari. Kuuauto, geologi (ainoa tiedemiesastronautti vielä silloin) ja komeampaa maisemaa, kolmena päivänä "ulkoilua".
-KB
-KB
- James Potkukelkka
- Kitisijä
La iltana (oikeaoppisesti) "Saturday night fever" Teemalta.
Tämä oli pieni järkytys. Vaikka edellisestä kerrasta ei varmaankaan ole kuin vajaa 20 vuotta, niin leffa yllätti negatiivisesti. Naiskuva oli jopa kaltaiselleni non#me_too miehelle hyvin vastenmielinen. Lisäksi häiritsi se, miten ihmiset olivat niin epäluonnollisia.
Lahkeet ja kaulukset olivat hienoja.
Edit: voi olla, että ymmärsin elokuvan nyt väärin.
Tämä oli pieni järkytys. Vaikka edellisestä kerrasta ei varmaankaan ole kuin vajaa 20 vuotta, niin leffa yllätti negatiivisesti. Naiskuva oli jopa kaltaiselleni non#me_too miehelle hyvin vastenmielinen. Lisäksi häiritsi se, miten ihmiset olivat niin epäluonnollisia.
- Haemaeraemies
- Kitisijä
Ei, kyllä se oli tosi vastenmielinen leffa joka mittarilla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑07.10.2019 9:51 La iltana (oikeaoppisesti) "Saturday night fever" Teemalta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Niin. Ihmeellistä kyllä, miten ajat ovat muuttuneet. Ja se, miten minä ilmeisesti olen muuttunut, koska en muista, että aiemmin olisin kokenut noin. Aiemmin se oli vain korni. Nyt se oli vastenmielinen.Haemaeraemies kirjoitti: ↑09.10.2019 10:27Ei, kyllä se oli tosi vastenmielinen leffa joka mittarilla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑07.10.2019 9:51 La iltana (oikeaoppisesti) "Saturday night fever" Teemalta.
- Haemaeraemies
- Kitisijä
Vaikka ootkin kova oman tien menijä monessa kohtaa, niin uskon että yhteiskunnan muutokset ( varsinkin järkevät sellaiset) on jotain minkä voit implementoida käyttöön ilman suurempaa moraalista keskustelua. Vaikka et ole Meetoo - miehiä, niin minun on vaikea kuvitella sinun vähättelemässä naisten kertomia kokemuksia ahdistelusta, vai läpsimässä toimistosihteeriä pyllylle palkkaneuvotteluiden yhteydessä.James Potkukelkka kirjoitti: ↑09.10.2019 10:29Niin. Ihmeellistä kyllä, miten ajat ovat muuttuneet. Ja se, miten minä ilmeisesti olen muuttunut, koska en muista, että aiemmin olisin kokenut noin. Aiemmin se oli vain korni. Nyt se oli vastenmielinen.Haemaeraemies kirjoitti: ↑09.10.2019 10:27Ei, kyllä se oli tosi vastenmielinen leffa joka mittarilla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑07.10.2019 9:51 La iltana (oikeaoppisesti) "Saturday night fever" Teemalta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Haemaeraemies kirjoitti: ↑09.10.2019 10:37Vaikka ootkin kova oman tien menijä monessa kohtaa, niin uskon että yhteiskunnan muutokset ( varsinkin järkevät sellaiset) on jotain minkä voit implementoida käyttöön ilman suurempaa moraalista keskustelua. Vaikka et ole Meetoo - miehiä, niin minun on vaikea kuvitella sinun vähättelemässä naisten kertomia kokemuksia ahdistelusta, vai läpsimässä toimistosihteeriä pyllylle palkkaneuvotteluiden yhteydessä.James Potkukelkka kirjoitti: ↑09.10.2019 10:29Niin. Ihmeellistä kyllä, miten ajat ovat muuttuneet. Ja se, miten minä ilmeisesti olen muuttunut, koska en muista, että aiemmin olisin kokenut noin. Aiemmin se oli vain korni. Nyt se oli vastenmielinen.Haemaeraemies kirjoitti: ↑09.10.2019 10:27
Ei, kyllä se oli tosi vastenmielinen leffa joka mittarilla.

Mullahan on ollut tämä, että minusta esim. Sormusten herra -filmatisoinnit ovat hyvältä näyttävää roskaa, ja näitä sukkahoususankarileffoja en kerta kaikkiaan jaksa edes katsoa. Scorsese sanoo (https://www.nytimes.com/2019/11/04/opin ... arvel.html), että tämä on hänen ikäluokalleen tyypillinen ongelma. Mä olen kai vähän nuorempi kuin Scorsese, mutta herkässä iässä kahdenkympin molemmin puolin livahdin elokuva-arkistoon pahimmillaan useita kertoja viikossa katsomaan Hollywood-klassikkoja, ranskalaista uutta aaltoa, italialaista neorealismia ja muuta, joiden matkassa Scorsesekin varmaan aikuistui. Ehkä tämä selittää ongelmiani. Koen Scorsesen kulman läheiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^Mutta eikö isot leffat ole aina tehty pelkästään rahan takia? En oikein ymmärrä tuota puolta Scorsesen kritiikissä.
Voi olla. Minusta näytti, että tässä hän yritti argumentoida, jotain sen suuntaista, että rahanteon ja taiteellisen vision jännite oli aiemmin mukana suurissa viihdespektaakkeleissakin, mutta nyt se on laajalti kadonnut:James Potkukelkka kirjoitti: ↑06.11.2019 10:16 ^Mutta eikö isot leffat ole aina tehty pelkästään rahan takia? En oikein ymmärrä tuota puolta Scorsesen kritiikissä.
When the Hollywood studio system was still alive and well, the tension between the artists and the people who ran the business was constant and intense, but it was a productive tension that gave us some of the greatest films ever made — in the words of Bob Dylan, the best of them were “heroic and visionary.”
Today, that tension is gone, and there are some in the business with absolute indifference to the very question of art and an attitude toward the history of cinema that is both dismissive and proprietary — a lethal combination. The situation, sadly, is that we now have two separate fields: There’s worldwide audiovisual entertainment, and there’s cinema. They still overlap from time to time, but that’s becoming increasingly rare. And I fear that the financial dominance of one is being used to marginalize and even belittle the existence of the other.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^Mitä tuo oikeastaan tarkoittaa ” When the Hollywood studio system was still alive”?
Paljastan tietämättömyyteni; miten se aiemmin oli hengissä ja nyt ei ole?
ps. tuskin näitäkään aikansa blockbuster leffoja tehtiin rakkaudesta elikuvataiteeseen
https://en.wikipedia.org/wiki/Category: ... ster_films
Paljastan tietämättömyyteni; miten se aiemmin oli hengissä ja nyt ei ole?
ps. tuskin näitäkään aikansa blockbuster leffoja tehtiin rakkaudesta elikuvataiteeseen
https://en.wikipedia.org/wiki/Category: ... ster_films
No siis mä luin sen viittauksena siihen, että Hollywoodin kulta-aikana isot studiot kiinnittivät ohjaajia, käsikirjoittajia, näyttelijöitä jne. ihan kuukausipalkalla tekemään elokuvataidetta (useita elokuvia), jolloin tavallaan elokuvat lähtivät liikkelle taiteilijoiden (erityisesti ohjaaja-käsikirjoittajien) työstä ja näkemyksestä. Tämä ylläpiti taiteen ja rahan jännitettä. Nyt studiot palkkaavat henkilökunnan toteuttamaan projektikohtaisesti ei-taiteilijoiden näkemyksen. Samaa jännitettä ei silloin synny. Siis noin niinku kärjistetysti.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^Tuosta olisi mielenkiintoista lukea lisää.
Voi olla, että Scorsesen tulkinta kulta-ajasta (joka varmaan loppui ennen noita 70-luvun katastrofifilmejä, noita aikansa supersankarileffoja) on vanhan miehen perusteetonta nostalgiaa siitä, miten ennen kaikki oli paremmin. Minusta olen lukenut myös sellaisia tulkintoja, että studiosysteemin juokseva kuukausipalkka paitsi laski kunnianhimoa, myös antoi studiopomoille täyden kontrollin kaikkeen. Aika erilainen tulkinta kuin Scorsesella. Mut trikooleffat on yhtä kaikki tylsiä ja mitä luultavimmin kertakäyttöviihdettä.
- McJanne
- Kitisijä
- Viesti:
Katsoin eilen Jason Momoaa puppeliasussa vesileikeissä.
Lähes eroottinen kokemus.
Lähes eroottinen kokemus.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Long Shot
Vähän erilainen romcom. Potkut saanut freelance-toimittaja törmää lapsuuden ihastukseensa - nykyiseen ulkoministeriin, joka rekryää jäbän puheenkirjoittajakseen. Parista paikkaa paistaa, että alkuperäinen käsis on ollut huomattavasti äkkiväärempi, mutta erittäinkin kelpo viihdyke näinkin. En digauta yleensä lajityypin edustajista kovinkaan paljoa, mutta tässä oli sopivasti särmää. Charlize Theron venyy hyvin ja Seth Rogen on... Seth Rogen.
Bonustietona: minulla on ollut 1980-luvulla JUST SAMA tuulipuku, jonka takin näet Rogenin päällä mm tässä trailerissa.
Vähän erilainen romcom. Potkut saanut freelance-toimittaja törmää lapsuuden ihastukseensa - nykyiseen ulkoministeriin, joka rekryää jäbän puheenkirjoittajakseen. Parista paikkaa paistaa, että alkuperäinen käsis on ollut huomattavasti äkkiväärempi, mutta erittäinkin kelpo viihdyke näinkin. En digauta yleensä lajityypin edustajista kovinkaan paljoa, mutta tässä oli sopivasti särmää. Charlize Theron venyy hyvin ja Seth Rogen on... Seth Rogen.
Bonustietona: minulla on ollut 1980-luvulla JUST SAMA tuulipuku, jonka takin näet Rogenin päällä mm tässä trailerissa.
Amazing shit happens!
Joker
Ei ihan hypensä arvoinen, mutta kyllä tuolle tämmöinen paatunut Batman-fanaatikko pystyy 3.5 hahaa viidestä myöntämään.
Vaikutteita oli tosiaan rippailtu vähän sieltä sun täältä, ilmeisimpien "Taksikuskin" ja "Koomikkojen kuninkaan" lisäksi loppusuoralla kaivettiin naftaliinista Frank Millerin "Yön Ritari":n ykkös ja kolmososat (helminauha lentää ilmassa kun Martha Wayne tapetaan, Jokerin sisääntulo talk-showhun). Samaten alkuidea siitä että Rikoksen Kruununprinssi voisi olla epäonnistunut stand-up-koomikko juontaa tietenkin juurensa Alan Mooren mestarillisesta "The Killing Jokesta".
Elokuvan väkevin voima oli sekä sen vahvuus että heikkous. Jokerin psykopatologia kumpusi ihan perinteisestä hyväksikäytöstä, pahoinpitelyistä, syrjäytymisestä, valkoisesta raivosta, siitä kun kaikki kaatuu päälle päivä toisensa jälkeen. Inhorealismia oli vähintäänkin riittävästi. Näin voisi käydä - jos ei nyt kenelle tahansa, niin jollekulle - oikeassa elämässäkin. Harvempi putoaa Acme-kemikaalitehtaan happoaltaaseen ja sekoaa siitä.
Jotain pientä "fantasia-elementtiä" jäin kuitenkin kaipaamaan, ehkä joukkokohtaus lopussa antoi pientä vihjausta siitä mitä on tulossa. Tuskin päänäyttelijä tästä Oscaria saa, semminkin kun Heath Ledger samasta hahmosta postuumisti sellaisen pokkasi.
Summa summarum - kiitettävän virkistävä luenta kalutusta aiheesta - muttei kuitenkaan elämää suurempi mestariteos. Valkokangas-Jokereista Ledgerin tulkinta on edelleen ylittämätön. Mielenkiinnolla odotan jääkö tämä DCCU;n ulkopuoliseksi "välityöksi" vai pääseemmekö parin vuoden sisällä ihmettelemään Phoenix v Pattinsonia seuraavassa Batman-installaatiossa.
Ei ihan hypensä arvoinen, mutta kyllä tuolle tämmöinen paatunut Batman-fanaatikko pystyy 3.5 hahaa viidestä myöntämään.
Vaikutteita oli tosiaan rippailtu vähän sieltä sun täältä, ilmeisimpien "Taksikuskin" ja "Koomikkojen kuninkaan" lisäksi loppusuoralla kaivettiin naftaliinista Frank Millerin "Yön Ritari":n ykkös ja kolmososat (helminauha lentää ilmassa kun Martha Wayne tapetaan, Jokerin sisääntulo talk-showhun). Samaten alkuidea siitä että Rikoksen Kruununprinssi voisi olla epäonnistunut stand-up-koomikko juontaa tietenkin juurensa Alan Mooren mestarillisesta "The Killing Jokesta".
Elokuvan väkevin voima oli sekä sen vahvuus että heikkous. Jokerin psykopatologia kumpusi ihan perinteisestä hyväksikäytöstä, pahoinpitelyistä, syrjäytymisestä, valkoisesta raivosta, siitä kun kaikki kaatuu päälle päivä toisensa jälkeen. Inhorealismia oli vähintäänkin riittävästi. Näin voisi käydä - jos ei nyt kenelle tahansa, niin jollekulle - oikeassa elämässäkin. Harvempi putoaa Acme-kemikaalitehtaan happoaltaaseen ja sekoaa siitä.
Jotain pientä "fantasia-elementtiä" jäin kuitenkin kaipaamaan, ehkä joukkokohtaus lopussa antoi pientä vihjausta siitä mitä on tulossa. Tuskin päänäyttelijä tästä Oscaria saa, semminkin kun Heath Ledger samasta hahmosta postuumisti sellaisen pokkasi.
Summa summarum - kiitettävän virkistävä luenta kalutusta aiheesta - muttei kuitenkaan elämää suurempi mestariteos. Valkokangas-Jokereista Ledgerin tulkinta on edelleen ylittämätön. Mielenkiinnolla odotan jääkö tämä DCCU;n ulkopuoliseksi "välityöksi" vai pääseemmekö parin vuoden sisällä ihmettelemään Phoenix v Pattinsonia seuraavassa Batman-installaatiossa.
Amazing shit happens!