Kekseliäs keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Ruthlessboy
Kitinäaddikti
Viestit: 93
Liittynyt: 20.11.2005 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ruthlessboy »

Gwyneira kirjoitti:
killkill kirjoitti:Gallup: kuinka moni teistä vaihtaa renkaansa itse? 0/
En Omaan kyllä vaihdoin huimat kaksi kertaa aikanaan! (tällä on pakko jaksaa päheillä)
Kuva
Excuse me sir, but you have mistaken me for someone who gives a fuck.
Bliss

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti:kuinka moni teistä vaihtaa renkaansa itse?
0/

Teen myös muut pikku huollot itse.
killkill

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

AarneAnkka kirjoitti:Mutta kun minä käyn rengasliikkeessä, se johtuu vain siitä että olen liian heikko ja epämiehekäs käsi vaihtamaan renkaat itse.
Mä ARVASIN, että vastaat juuri näin :mrgreen:

Tässä ei ollut tarkoituksena osoitella ketään sormella. Minua vaan ihmetyttää, miten uusavuttomia meistä on tulossa. 1980-luvulla KUKAAN ei vaihdattanut renkaitaan ulkopuolisella. Nyt maksamme mukisematta ulkopuoliselle 20-30 euroa samasta työstä, joka on kyllä kenen tahansa kuolevaisen tehtävissä puolessa tunnissa - myös naisen. Toki kevytmetallivanteilla olevien renkaiden vaihtamisen jättäisin todennäköisesti ulkopuoliselle, koska momentteja on vaikea saada käsipelissä kohdalleen. Ehkä tärkein syy miksi vaihdan jääräpäisesti renkaat itse on se, että juuri muuta ei nykyisiin autoihin pystykään tekemään ilman autoinsinöörin koulutusta.

Pulttien jämähtämiseen on muuten hyvä niksi. Vaihdon yhteydessä pyöräytä ohut kerros akselirasvaa pyöränpultteihin ennen mutterien kiristämistä. Aukeavat huomattavasti helpommin seuraavassa vaihdossa.
Bliss kirjoitti:Teen myös muut pikku huollot itse.
Autoonkin? Nuff rrrrespect! Ensimmäiseen ajokkiini vaihdoin kardaaniakselin ja vedin sähköt uudestaan pienen oikosulusta aiheutuneen sähköpalon jälkeen, mutta eipä tähän nykyiseen pysty..
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja par-sky »

o/ minäkin vaihdan renkaat itse. ainakin toimin apujoukkoina. ne renkaat kun painaa niin vitusti että hyvä kun jaksaa nostaa.

kerran kesken renkaan vaihdon huomasin, että yksi rengas oli kadonnut. olin ihan sata että olin neljä rengasta tallista kantanut pihalle. eikä sitä oikeen kukaan ollu voinu viedä, kun ei siinä ollu kilometrien säteellä ketään. mietin jo tonttuja, kun huomasin että se oli vaan piilossa läheisessä ojassa. (siis rengas, ei tonttu)
Me transmitte sursum, Caledoni!
Geetzu

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Täytyy kyllä sanoa, että ajelen nykyään kovin luottavaisin mielin heti kun uudet kiekot alla. Ammattilaisen laittamina niiden on oltava turvallisemmin kiinni siitä autossa niinq. :] Silloin kun itse vaihdoin niin halusin jonkun vahvan miehen tarkistamaan ne pultit pariinkiin kertaan seuraavan viikon aikana... Niih, ja paineiden mittailukin huoltoasemalla, vaikka se on mulle näytetty aikas monta kertaa, tuottaa tuskanhien naamalle.

Mua ei ole koskaan vaivannut se, että jollekin maksaa työstä. Suunnittelen juuri ikkunanpesijänkin palkkaamista kotiin. Näin sen kuuluukin mennä! :]
Bliss

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti:Autoonkin?
Joo. Toistaiseksi ainakin, kun vielä kykenen (=auto on hyvää vanhaa 1993 vuosikertaa). Työsuhdeauto vuosimallia 2006 astuu kehiin syksyllä kun palaan töihin. Sitten tuskin edes vaihdan renkaita enää itse :D
killkill

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gwyneira kirjoitti:Mua ei ole koskaan vaivannut se, että jollekin maksaa työstä
No mihin sen rajan kukin vetää. Itseä vaivaa kyllä, jos maksaa laiskuuttaan ulkopuoliselle duunista, jonka olisi itsekin voinut hoitaa - vaikka pienellä yrittämisellä. Rahaa kun on vain rajallinen määrä. Mutta minähän olen hamalla 1960-luvulla syntynyt dinosaurus :kääkkähymiö:
swirl

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Suuressa älykkyydessäni päätin sitten tulla töihin puolikuntoisena... mahaan sattuu, päähän sattuu, niveliä särkee, silmiä kirvelee - mistä lie johtuukaan - ja ennen kaikkea vituttaa. Himassa vaan meinasin tulla hulluksi, kun ajattelin kaikkia niitä kasautuvia hommia :cry:
Avatar
Ruthlessboy
Kitinäaddikti
Viestit: 93
Liittynyt: 20.11.2005 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ruthlessboy »

MTV:ltä tulee Wycleffin ja Shakiran Hips don´t lie. Aivan mielettömän hyvä biisi! SHAKIRA, SHAKIRA!!!
Excuse me sir, but you have mistaken me for someone who gives a fuck.
Kid

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kid »

Huomenta! Olipas mukava ilta eilen. Mistermister oli päivällä vähän huonolla tuulella ja ajattelin piristää sitä. Tein hyvää ruokaa ja jälkkäriks oli juustoja, keksiä, viinirypäleitä ja vähän viiniä. Mies oli myyty :P
Tänään leffaan!!!

Swöölille pikaista paranemista! Ei saa rehkiä puolikuntosena, joten katotaan vaik ens viikol...
Geetzu

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

killkill kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:Mua ei ole koskaan vaivannut se, että jollekin maksaa työstä
No mihin sen rajan kukin vetää. Itseä vaivaa kyllä, jos maksaa laiskuuttaan ulkopuoliselle duunista, jonka olisi itsekin voinut hoitaa - vaikka pienellä yrittämisellä. Rahaa kun on vain rajallinen määrä. Mutta minähän olen hamalla 1960-luvulla syntynyt dinosaurus :kääkkähymiö:
Mun ukko on hamalla 70-luvulla syntynyt ja viljelee myös noita kääkkäjuttujaan. :p (kun taas isä 50-luvulta ajattelee ja toimii kuten minä)
ninnithequeen

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Huomenta Kitykansa.
Ai renkaat, mitä ne on? Ei olla saatu omia renkaita vielä ja Kirpun renkaat on meitin kellarissa edelleen, damn....No mut broidi käy sillä Keski-Suomessa kuitenkin, siellähän on vielä lunta ja liukasta :vihelt:

Ja Gee, haista kakka. Nimim. hamalla 70-luvulla syntynyt.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lolita »

McJanne kirjoitti:Jaa. Ajattelin vaan tulla kertomaan että mulle sanottiin tänään etten ole ihan paska ihminen. Valvotti.
Mutku sä et ole ihan paska ihminen. Olis sitä voinut lauantai-iltansa huonommassakin seurassa viettää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

Kuka tuossa Lolitan avattarassa hymyelee?
ninnithequeen

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

killkill kirjoitti:Kuka tuossa Lolitan avattarassa hymyelee?
Se itse?
millivanilli

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Joku tpk..

BAck to work.. kiirus, paljon tekemistä ja vain 3h töitä.. iischk!!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lolita »

killkill kirjoitti:Kuka tuossa Lolitan avattarassa hymyelee?
Joku oikean nimeni kaima. Tosin etunimeni oli tämän perunanenäiseltä paluumuuttajamummolta näyttävän naisen sukunimi. Ausilia oli International Association of Papyrologists:n jäsen ja hän kuoli vuonna 2002.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Ja Gee, haista kakka. Nimim. hamalla 70-luvulla syntynyt.
Oon vaan kade, haluisin olla jo 30.
ninnithequeen

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Gwyneira kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja Gee, haista kakka. Nimim. hamalla 70-luvulla syntynyt.
Oon vaan kade, haluisin olla jo 30.
Vaihetaanks osia?
Mä täytän vuoden päästä 30 nimittäin....
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Ei tullut sitten eilen mieleen, kun sen varapuhelimen sain, että täytyyhän sitä ladatakin joskus.. :roll: Ei sovi mun laturit tommosiin kääkkäpuhelimiin.

Tänään olis aika paljon kaikkee hässäkkää. On taas kyllä niin ihana ilma että voi että! Vaikeuksia taas suhtautua noihin vaatetusasioihin. Ja mua rupee kohta arveluttamaan että lähteekö noi mun ihanat (mustat) silmäpussit enää ikinä pois..
Geetzu

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja Gee, haista kakka. Nimim. hamalla 70-luvulla syntynyt.
Oon vaan kade, haluisin olla jo 30.
Vaihetaanks osia?
Mä täytän vuoden päästä 30 nimittäin....
Nääh, kyllä mä maltan odottaa. On vielä reilut 6 vuotta aikaa tehdä ne asiat, jotka piti olla tähän ikään mennessä tehtynä. Joskus päätin, että naikkari ja lapset tulee sit kolmekymppisenä, no vähän vaihtunut osat asioilla. :]
killkill

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

Lolita kirjoitti:Joku oikean nimeni kaima
On kyllä siksi muheva ilmestys, notta jos treffi-ilmoitukseen tulisi vastaus tuollaisella kuvalla, saattaisin jäädä ilmestymättä paikalle :D

Kauhea designer's block! Pitäisi äheltää budo-aiheiset sivut, mutta a) ei kiinnosta b) ei keksi mitään. Palaset olisi periaatteessa kasassa, mutta näistä ei vaan tahdo syntyä mitään mielekästä. Perkele!
hebuli

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ann kirjoitti:Hulluja ootte kaikki, nimimerkkienvaihtojen, viestihistorioiden nollaamisien ja muiden vetojenne kanssa.
Itse olet vaihtamassa avatarta joka viikko. Mylwäyskö noita sulle etsii?

Hyvänä uutisena kerrottakoon että kirjoitteluni Cityyn (sekä pariin muuhun keskustelufoorumiin) sekä Usenettiin on tyrehtynyt lähes kokonaan (joskus kauan sitten opiskeluaikoina olin kova Fidonet/Usenet Warrior ulkomaita myöten, onnistuin hankkimaan paljon vihamiehiä ympäri maailman). Edistystä? Myöskään missään chateissa en pyöri nykyisin ollenkaan, en tajua niiden viehätystä. Jutut ovat vieläkin typerämpiä ja sisäänpäin lämpeneviä kuin täällä. Muistaakseni jossain Suomi24 chatissakin näkee enemmän hymiöitä kuin kirjoitettua tekstiä, jopa wanhuksille tarkoitetussa chatissa.

Keksikää mulle jotain parempaa tekemistä näiden tylsien palaverien ajaksi, pliis?
hebuli

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja hebuli »

killkill kirjoitti:Gallup: kuinka moni teistä vaihtaa renkaansa itse? 0/
Ei tulis muu mieleenkään. Onko tämä nykyisin kovinkin extremeä, vähän niinkuin öljynvaihto?

Ps. Kuka vaihtoi ekana? Minä vaihdoin toissa sunnuntaina (pääsiäisenä).
killkill

Re: Kekseliäs keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

hebuli kirjoitti:Kuka vaihtoi ekana? Minä vaihdoin toissa sunnuntaina (pääsiäisenä).
Viime lauantaina. Ennen pääsiäistä ei uskaltanut, kun tiedossa oli "off-road"-ajelua.