Mikä on polkupyöräilyä?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
RolloTomasi

Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tästä on varmaan keskusteltu aikaisemminkin, mutta muistin virkistämiseksi kysyn, että mikä kaikki on polkupyöräilyä? Satulaan nouseminen, vaihteiden vaihto, ohjaaminen, taluttaminen, polkeminen...
Minulle oikeastaan vain polkeminen on polkupyöräilyä. Näin siis minun mielessäni. Vaikka huonokuntoinen olenkin, niin taluttaminen on sellaista säälittävää nyhertämistä. Ja nuo muut edellä mainitut, niin ne ei ihan riitä mulle, koska en niissä yksistään pääse eteenpäin. Eteenpääsy on mulle henk.koht. se mittari, että mikä on polkupyöräilyä, pois lukien tietysti se taluttaminen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Komppaan Rolloa, pyöräilyä on eteenpäin meneminen polkemalla. Taluttaminen ei ole pyöräilyä eikä se slamin pyörän kanssa temppuileminen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
1108

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vitut ole, pyöräily on jotakin hienoa.

Kuva

DOWNHILL!!!

Lajia nuorempana tosissani harrastaneena voin vain kaiholla muistella niitä kiksejä jotka hommasta sai. Ja niitä tällejä jotka hommasta sain (solisluut, kylkiluut, polvet, pari aivotärähdystä...)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lain mukaan pyörän renkaiden varassa liikkuminen on pyöräilyä, esim. polkupyörällä ei saa potkutella tien yli käyttäen jalankulkijoille tarkoitettua suojatietä.
Nighthawk

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

1108 kirjoitti:Lajia nuorempana tosissani harrastaneena..
Jos saa udella, niin ajoitko omalla vai jonkun tallin kalustolla? Ja lopetitko ennen vuosituhannen vaihdetta?
Bhven

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Polkupyörä on ajoneuvo. Taluttaminen ei ole ajoneuvoilua, vaan jalankulkua.
Aito_Johanna

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kun raportoin Kityn Ikiliikkujiin pyöräilemistäni matkoista, olen mitannut matkat polkupyörän matkamittarilla. Lukema kasvaa silloinkin, kun talutan pyörää. Tässä mielessä siis pyörän taluttaminenkin on pyöräilyä.
slam

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja slam »

vertti olisi aika rokkia, mutta taitavat olla suomessa niin pieniä nuo rampit, että eihän niistä mies ilmaa ota. :P
1108

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nighthawk kirjoitti:Jos saa udella, niin ajoitko omalla vai jonkun tallin kalustolla? Ja lopetitko ennen vuosituhannen vaihdetta?
Lopetin ennen armeijaa (-98) ja jatkoin epäsäännöllisesti harrastamalla pari vuotta sen jälkeen. Omalla kalustolla mentiin aina kunnes pyörävaraston lattialla oli kaksi kryptoniten lukkoa palasina...
Nighthawk

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

1108 kirjoitti:Lopetin ennen armeijaa (-98) ja jatkoin epäsäännöllisesti harrastamalla pari vuotta sen jälkeen. Omalla kalustolla mentiin aina kunnes pyörävaraston lattialla oli kaksi kryptoniten lukkoa palasina...
Kuulostaa siltä että meillä saattaa olla pieni kasa yhteisiä tuttuja noilta ajoilta.

Ja tuohon pöllimiseen.. Voin uskoa että vitutti.
Itse käytän aina kolmea U-lukkoa, joista kaksi on Kryptoniten luomuksia. Kolmannen merkkiä en muista.
Herra Manala

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:Lopetin ennen armeijaa (-98) ja jatkoin epäsäännöllisesti harrastamalla pari vuotta sen jälkeen. Omalla kalustolla mentiin aina kunnes pyörävaraston lattialla oli kaksi kryptoniten lukkoa palasina...
Kryptonitet ovatkin tunnetusti maineensa veroisia.
Leila

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Hahhahahhaa... hauskaa.
slam

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja slam »

minullakin runko pitäisi vaihtaa tai ostaa kestävämäpi pyörä. Maksaa. vannekin saisi olla uusi ja eihän tuolla ammattilainen ajaisi kun 20cm :P
1108

Re: Mikä on polkupyöräilyä?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Kryptonitet ovatkin tunnetusti maineensa veroisia.
No joo... Ne oli kyllä katkaistu todennäköisesti akkukäyttöisillä raudottajan leikkurilla.
Vastaa Viestiin