Rivitalon takapihan terassit yms...

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
safi

Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja safi »

Nyt on se aika vuodesta, että takapihalleni pitäisi saada tehtyä hienoakin hienompi terassi, josta naapuritkin olisivat kateellisia. Olen auttamatta aivan kädetön tälläisten asioiden suunnittelussa, joten mistä ihmeestä löydän kuvia erillaista malleista, joiden pohjalta omaakin olisi helpompi hahmottaa. Minulle saa laittaa suoraan kuvia ja suunnitelmia, vaikka siitä omalla pihalla sijaitsevasta terassista..
Kahtotaan löytyykö täältä ratkaisua suuren suureen ongelmaani *täti tahtoo jo päästä järkkäilemään grillipippaloita*
slam

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja slam »

Ollaan krillailtu taloyhtiön maksamia makkaroita, tuossa muutamana päivänä hiilikrillä parvekkeiden alla terassilla. Saapi nähdä, koska joku valittaa asiasta. :lol:

Täytyy sanoa valittajalle, että minä siivoan pihoja ja syön. Kärsi sinä savusta, kun et tullut siivoustalkoisiin. :lol:
Chantal
Kitisijä
Viestit: 7
Liittynyt: 07.09.2005 13:49

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja Chantal »

Itsellä sama savotta meneillään ja aikani tuskailtuani netin onnetonta terassimallitarjontaa bongasin tämän sivuston: http://www.decks.com/photosearch.aspx ja johan tärppäsi.

Ruksailet vain haluamaasi materiaalisorttia, käyttötarkoitusta jne. ja sitten vaan silmittelemään runsasta tarjontaa.
(Saaliiksi itse sain liki 60 kuvaa.)

Woimia projektiin!
PerttiMakimaa

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

safi kirjoitti:Nyt on se aika vuodesta, että takapihalleni pitäisi saada tehtyä hienoakin hienompi terassi, josta naapuritkin olisivat kateellisia. Olen auttamatta aivan kädetön tälläisten asioiden suunnittelussa, joten mistä ihmeestä löydän kuvia erillaista malleista, joiden pohjalta omaakin olisi helpompi hahmottaa. Minulle saa laittaa suoraan kuvia ja suunnitelmia, vaikka siitä omalla pihalla sijaitsevasta terassista..
Kahtotaan löytyykö täältä ratkaisua suuren suureen ongelmaani *täti tahtoo jo päästä järkkäilemään grillipippaloita*
Eräs tuttuni samaisessa kaupungissa, jossa tuo terassi tullee olemaan kattoi onnistuneesti tilan kestopuulla. Lankkukehikko ja siihen päälle vaan. Kai noilta mainituilta sivuilta löytyy ohjeita perustan tekemiseksi. Se lienee olennaisin osa rakennelmaa.

Sinullahan oli uusi kämppä, joten ensimmäinen kesä voi olla siinä multapölypilvessä aika kehno paitsi sadepäivinä. Jos siellä on pölyä (eli juuri istutettu nurmikko) niin on pakko offtopicata sen verran, että imuroi huolella ilmanvaihtolaiteen suodattimet ekana kesänä. Ja vähän väliä. Säästyt monelta harmilta.

Ja takaisin on topicciin. Kata se paikka ainakin istumapaikkojen osalta. Ja unohda hiiligrillit. Panosta samantein kaasugrilliin. Jo parilla sadalla saa ihan mukiinmenevän aloituspaketin ja hämmästelee kun työpäivän jälkeen saa aloittaa grillauksen heti töistä tultua. Hana auki ja tarpeet lämpenemään.
safi

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja safi »

Chantal kirjoitti:Woimia projektiin!
Ah luit täysin ajatukseni siitä millaista sivustoa olen hakenut jo pitemmän aikaa. Tuhannet kiitokset, tuosta on todella hyötyä omankin suunnitelman valmiiksi saamisessa.

Laita ihmeessä kuvia omasta "takapihastasi" sen valmistuttua, vaikkapa galleriaan.
safi

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja safi »

PerttiMakimaa kirjoitti: Eräs tuttuni samaisessa kaupungissa, jossa tuo terassi tullee olemaan kattoi onnistuneesti tilan kestopuulla. Lankkukehikko ja siihen päälle vaan. Kai noilta mainituilta sivuilta löytyy ohjeita perustan tekemiseksi. Se lienee olennaisin osa rakennelmaa.

Sinullahan oli uusi kämppä, joten ensimmäinen kesä voi olla siinä multapölypilvessä aika kehno paitsi sadepäivinä. Jos siellä on pölyä (eli juuri istutettu nurmikko) niin on pakko offtopicata sen verran, että imuroi huolella ilmanvaihtolaiteen suodattimet ekana kesänä. Ja vähän väliä. Säästyt monelta harmilta.

Ja takaisin on topicciin. Kata se paikka ainakin istumapaikkojen osalta. Ja unohda hiiligrillit. Panosta samantein kaasugrilliin. Jo parilla sadalla saa ihan mukiinmenevän aloituspaketin ja hämmästelee kun työpäivän jälkeen saa aloittaa grillauksen heti töistä tultua. Hana auki ja tarpeet lämpenemään.
Ihanaa huolenpitoa. Ihan mieltä lämmittää. Itseasiassa katselin viime kesänä vierestä, kun tuo naapuri väkersi omaa terassiaan. Hän laittoin harkot alimmaiseksi ja siihen sitten runko päälle. Vaikutti mielestäni järkevältä ja pitkäikäiseltä ratkaisulta. Ajattelin toimia samoin.

Mitä sitten tulee taas grillaamiseen, niin minulla on ollut kunnon kaasugrilli jo useamman vuoden. Kesällä tulee grillattua tosi usein kaveriporukalla ja monesti teen siinä iltaisin töistä tullessani pelkästään itselleni tosi nopsasti sapuskaa. Kuka sitä hiilien kanssa jaksaa enää nykyään tuhdata. Liian hankalaa, hidasta ja sotkuista puuhaa.
safi

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja safi »

McJanne kirjoitti: Räppäseppä kosteussulku tuohon kevytsoraharkon ja puun väliin niin olet varmemman puolella. Mielellään bitumia, hätätilassa tavallista muovia.
Jeps näin tehdään.
ninnithequeen

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vähän asian vierestä kysytään nyt kaikilta: saako teidän taloyhtiössänne grillata? Siis kerrostalossa, sähkögrillillä? Yllättävän monessa taloyhtiössä moinen on ankarasti kielletty.
Kerrostalo tämä meidänkin, mutta oma piha meillä kuitenkin on, joten jos ei perkele omalla pihalla saa sähkögrilliä käyttää niin tulkoon isännöitsijä itse repimään töpselin seinästä :evil:
"Aito" grilli olisi tietysti hurjan paljon kivempi, mutta en mie kehtoo naapureita sellaisella käryllä kiusata, yläpuolella kun on kuitenkin parvekkeita.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Vähän asian vierestä kysytään nyt kaikilta: saako teidän taloyhtiössänne grillata? Siis kerrostalossa, sähkögrillillä?
Me ei kyselty miehen kanssa aikoinaan lupaa, grillattiin vaan. Sähkögrillistä lähtee niin vähän sitä ruuankäryä, ettei voi pahemmin häiritä. Riippuu tietenkin grillattavasta määrästä, paljonko sitä nyt kahdelle hengelle grillasi tavaraa kerralla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja killkill »

ninnithequeen kirjoitti:saako teidän taloyhtiössänne grillata? Siis kerrostalossa, sähkögrillillä?
En tiedä onko meillä sallittua vai ei, mutta olen grillannut kaasugrillillä kohta viisi vuotta. Ei ensimmäistäkään valitusta. Mulle ei vittuilla! 8)
ninnithequeen

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mies meni ja yllätti minut ostamalla meille tänään kaasugrillin. Grillikausi alkakoon siis ensi viikolla :h: (perkeleen työt kun sotkee viikonlopun)

Ja nyt sitten hyviä grilliruokavinkkejä resepteihin kiitos :P
1108

Re: Rivitalon takapihan terassit yms...

Viesti Kirjoittaja 1108 »

safi kirjoitti:Olen auttamatta aivan kädetön
Tajusit viimein itsekin? Olet oikealla tiellä, seuraavaksi huomaat olevasi aivoton, isoperseinen ja lattarinta.
Vastaa Viestiin