Lemmikkipulmaketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä epäilen että Pekka on homo. Meidän pihalla jutteli kännykkäänsä sellainen sakkolihan rajamailla oleva paidaton ja hyvin treenattu nuori mies, ja Pekka lähti heti seuraamaan ja juoksemaan sen perään. Joko Pekka on homo tai sitten se yrittää pyydystää mulle saalista, jotta mä kehuisin sitä.
Viimeksi muokannut Lolita, 14.07.2006 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sheri on nyt rauhottunut taas. Ne on kuitenkin löytäneet uuden kivan piilopaikan, ton kiipeilypuun alimman tason, jossa on vaan kissanmentävä reikä. Siellä on hyvä piileksiä. Nyt ne lokoilee siellä kylki kyljessä kaiket päivät. Iltaisin kun on viilennyt, ne jaksaa tulla pesästään pois.
Toi kiipeilypuu on ollu meillä vuosia, ja nyt ne vasta hiffas että tommonen kiva piilokin sieltä löytyy. Hassuja otuksia.
DeliriumTremens

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Lolita kirjoitti:Mä epäilen että Pekka on homo. Meidän pihalla jutteli kännykkäänsä sellainen sakkolihan rajamailla oleva paidaton ja hyvin treenattu nuori mies, ja Pekka lähti heti seuraamaan ja juoksemaan sen perään. Joko Pekka on homo tai sitten se yrittää pyydystää mulle saalista, jotta mä kehuisin sitä.
Onks Pekka leikattu? ;D

tuntuu ett kaikki leikatut poikakissat on homoja! Varsinki mun kissa... Tosin se aina tunkee mun tisseille o_O
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No niin, ja molemmilla on nyt sit mouru.

Sheri-parka taitaa ennen kiimaansa välillä käyttäytyä vaan tolleen. Ihan kavereita ovat taas muksun kanssa, mut kyllä tuo katti mulle jaksaa sydämentykytyksiä aina aiheuttaa :roll:

Jäniksistä vielä: mein homojussit on nyt jo 5,5 vuotiaita. Mies kyselee innoissaan että eihän ne kauaa enää elä. Kokemuksia pitkä-ikäisistä kaneista? Serkun kääpiökani eli peräti 13-vuotiaaksi.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:Jäniksistä vielä: mein homojussit on nyt jo 5,5 vuotiaita. Mies kyselee innoissaan että eihän ne kauaa enää elä. Kokemuksia pitkä-ikäisistä kaneista? Serkun kääpiökani eli peräti 13-vuotiaaksi.
Koko ratkaisee, isoimmat (yli 7 kiloa) elävät monesti vain noin 5-vuotiaiksi, pienimmät (alle 1 kilon) pisimmillään jopa 15-vuotiaiksi. Muut jotain siltä väliltä, painon mukaan.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

prosessi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Jäniksistä vielä: mein homojussit on nyt jo 5,5 vuotiaita. Mies kyselee innoissaan että eihän ne kauaa enää elä. Kokemuksia pitkä-ikäisistä kaneista? Serkun kääpiökani eli peräti 13-vuotiaaksi.
Koko ratkaisee, isoimmat (yli 7 kiloa) elävät monesti vain noin 5-vuotiaiksi, pienimmät (alle 1 kilon) pisimmillään jopa 15-vuotiaiksi. Muut jotain siltä väliltä, painon mukaan.
Jaahas, voin siis lohdutella miestäni, että mein puoliksi lihakanit ovat pian kypsää kauraa :(
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Koko ratkaisee, isoimmat (yli 7 kiloa) elävät monesti vain noin 5-vuotiaiksi, pienimmät (alle 1 kilon) pisimmillään jopa 15-vuotiaiksi. Muut jotain siltä väliltä, painon mukaan.
Jaahas, voin siis lohdutella miestäni, että mein puoliksi lihakanit ovat pian kypsää kauraa :(
Jos niillä ei ole pasteurellaa (välillä nuhaa/rohinaa), pitenee ennuste heti roimasti. Puoliksi lihakani tuskin kuitenkaan yli 9-vuotiaaksi.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

prosessi kirjoitti:Jos niillä ei ole pasteurellaa (välillä nuhaa/rohinaa), pitenee ennuste heti roimasti. Puoliksi lihakani tuskin kuitenkaan yli 9-vuotiaaksi.
Ei mitään rohinaa ollut koskaan kummallakaan.

Tuo toinen (isompi) on kyllä maailman laiskoin ja nälkäisin otus. Se saattaa heittää pitkäkseen ja mussuttaa siinä samassa heinänkorsiaan :lol:
Ja kissojen kimppuun se hyökkäilee, ei voi pitää vapaana samassa huoneessa kuin katit. Jätkällä on asennetta ;)
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Mitä tehdä kun rotalta on selvästikin mennyt hermot ja pahasti.

Tämä tarkottaa siis sitä, että rotta ei pysty ottamaan kunnon otetta mistään, liukuu alas kädeltä, matelee maata pitkin kävellessään, syö maasta jos ollenkaan, ei nouse takajaloilleen jne.

Kävi tänään lääkärissä, eikä siitä löydetty mitään ilmeistä vikaa.

Mikä avuksi?

Autakke!
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Razormaid kirjoitti:Mitä tehdä kun rotalta on selvästikin mennyt hermot ja pahasti.

Tämä tarkottaa siis sitä, että rotta ei pysty ottamaan kunnon otetta mistään, liukuu alas kädeltä, matelee maata pitkin kävellessään, syö maasta jos ollenkaan, ei nouse takajaloilleen jne.

Kävi tänään lääkärissä, eikä siitä löydetty mitään ilmeistä vikaa.

Mikä avuksi?

Autakke!
Meillä aikoinaan yhdellä kissanpennulla oli vastaavia oireita, eläinlääkäri ehdotti "haulikkohoitoa". Kuulostaa pahemmalta kuin onkaan, käytännössä se siis sisälsi kaikki mahdolliset hoitokeinot, antibiootti, kipulääkkeet, matokuuri, tyjy vitamiini ja hivenainekuuri sekä korkeaenerginen ruokavalio. Auttoi, vaikka kenellekään ei tietenkään myöskään selvinnyt, että mikä noista auttoi. Ehdota eläinlääkärille, niin saat tarvittavat tökötit.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Jotta elämä ei olisi liian helppoa, diagnosoitiin Eppu-kissallamme tänään diabetes. Luulisi, että yksi ihmis- ja yksi kissadiabeetikko olisivat riittäneet, mutta ei, ei kahta ilman kolmatta. Eppu sai jo kaksi pussia nestettä ihon alle eilen ja toissapäivänä ennen lopullista diagnoosia, tänään mennyt jo puolitoista pussia suoraan suoneen, plus sokeriliuostakin hiukan. Lisäksi jumalattomia määriä insuliinia (normaali kissan vrk-annos 3-4 yksikköä, Eppuun mennyt tänään jo 24 yksikköä, kun on pitänyt sitä sokeriliuosta tasata). Vielä pitäisi saada ainakin puolitoista pussia uppoamaan, mutta ei ole kivaa, kun toisesta päästä nesteyttämisen takia kusta vuotavaa kissaa täytyy pitää jatkuvasti sylissä, ja välillä se rimpuilee tosissaan. Noihin jäljellä oleviin pusseihin kuluu aikaa puoli yötä, ja kunhan verensokerit on saatu tarpeeksi alas, täytyy aloittaa pakkoruokkiminen.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Oli siellä takana jotain muuta vaivaa, vaikka verensokerit saatiinkin jo yöksi normaaliksi, meni Eppu tänään nopeasti huonompaan kuntoon, ja jouduimme käymään lopetuttamassa sen. Kuulemma olisi joka tapauksessa kuollut yön aikana, joten säästyi poika kuolinkamppailulta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Voi Eppua :(

Onko tuo Piru tuossa sun avataressa?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Voi Eppu-raukkaa :(

Koputellaan puuta ettei mein ronteilla mitään onkelmia, paitsi toisella sydänvika, joka ei kuitenkaan mitenkään näy tai oireile. Mutta mistäs sen tietää koska se prakaa, kun tuota ikääkin neideillä jo on :(
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Lolita kirjoitti:Voi Eppua :(
Niinpä. Ainakin sillä oli todella korkea verenpaine, sillä vaikka se olikin kuivunut ennen eläinlääkärille viemistä, olivat suonet erittäin hyvät, eli tiputuksen sai laitettua helposti. Kuivumisasteen huomioiden tipan laiton olisi pitänyt olla lähes mahdotonta.
Onko tuo Piru tuossa sun avataressa?
Itse asiassa tämä on Epeli. Piruhan kuoli vähän ennen viime joulua, ja minä kuvittelin että joutuisin elämään loppuelämäni ilman varisystävää. Toisin kuitenkin kävi, Pirusta tietoinen naapuri otti yhteyttä toukokuussa, että heidän lehmiensä jaloissa tallottavana oli pesästä tippunut variksenpoikanen, jota emme puun hentouden takia saaneet takaisin pesään, joten Epeli muutti meille. Hyvin huomaa, että vaikka Epelilläkin oli toinen jalka kipeä alkuaikoina, on se kasvanut ihan eri tavalla kuin Piru, joten nyt todella näkee, miten paljon se todettu ahtauma Pirun selkärangassa oli sen kasvuun vaikuttanut. Epelistä näyttäisi tulevan valtava.
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Niin muuten.
Edellä mainittu rottakin muuten kuoli.

Nyt on sitten vain yksi nahkakorva jäljellä, sentään yli kaksivuotias eli saa loppuelämänsä tyytyä minun eläimelliseen seuraani.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tää nyt ei ole oikeastaan pulma. Tai ratkaisu on osaltani kokeilun alla.

Kissat ovat nyt kahtena päivänä pissanneet tuohon eteisen matolle oven eteen, siis se pieni "kuramatto". Jos se ei vielä ole tarpeeksi, niin ne pissat ON MUN POSTIEN PÄÄLLÄ!!!1 Telkkarilehti on nyt kuivumassa pyykkien kanssa, jos siitä vaikka vielä tulisi jotakin. Onneksi muuta tärkeää postia ei ole tullut. (Ovessa olevasta kiellosta huolimatta minulle oli jaettu myös Vantaan Lauri, eli seurakunnan lehti. Sai pissaa niskaan :twisted: )

Matto pesty, lattia pesty ja huomenna katsotaan asiaa uudelleen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Siihen mattoon kannattaa laittaa kissakarkoitetta. Matto kun kerää hajuja ulkomaailmasta aina kun sille kengillä astutaan, joten se haisee vieraalle ja täytyy välillä merkata kodiksi. Joten parasta kun kissoilla ei ole edes tarvetta tutkia maton hajuja sen tarkemmin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En tullut ajatelleeksi, täytyypä ruikkia mattoa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:En tullut ajatelleeksi, täytyypä ruikkia mattoa.
Joko ruikit kristallihiekkaa toiseen laatikkoon? :D
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:En tullut ajatelleeksi, täytyypä ruikkia mattoa.
Joko ruikit kristallihiekkaa toiseen laatikkoon? :D
Ruikin ruikin, ja sitä sitten ihmeteltiin kauan ja hartaasti. Taisi Pekka maistaakin sitä. Tarpeita sinne ei ole vielä tehty ja se onkin se vähemmän käytetty laatikko.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Lolita kirjoitti:Mä epäilen että Pekka on homo. Meidän pihalla jutteli kännykkäänsä sellainen sakkolihan rajamailla oleva paidaton ja hyvin treenattu nuori mies, ja Pekka lähti heti seuraamaan ja juoksemaan sen perään. Joko Pekka on homo tai sitten se yrittää pyydystää mulle saalista, jotta mä kehuisin sitä.
Heh! Nykyisten kaupunki/kerrostalokissojeni kanssa ei ole kokemusta moisista taipumuksista mutta aikoinaan meillä oli kotonakotona kissa joka aina toi kotiin kehuttavaksi erinäisiä saaliitaan, jospa Pekka onkin siis vain nykyaikainen kissa ja ymmärtää, että et sä kuitenkaan mistään hiirenrutjakkeesta innostuis jos sen kotiin kiikuttais ;) Viisas kissa :D
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Koira pisteli poskeensa tölkin. Nyt sen kakkelissa on sitten metallinkappaleita. Ihan kätevää, kierrätys ei tyssää pelkästään biojätteisiin. Hanki sinäkin terrieri!
Rotan aivot valtasivat pääni.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ann kirjoitti:Koira pisteli poskeensa tölkin. Nyt sen kakkelissa on sitten metallinkappaleita. Ihan kätevää, kierrätys ei tyssää pelkästään biojätteisiin. Hanki sinäkin terrieri!
Se on oppinu ton Myltsiltä.

Myltsi piikille vaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei ole taaskaan pulmaa, tulin vaan raportoimaan kokemuksia kristallihiekasta.

Kissat on pissanneet laatikkoon ja parit kakatkin sinne on pyöräytetty (Minni tosin vasta sen jälkeen, kun yritti kakata ammeeseen ja lennätin papanoita suoltavan kissan laatikkoon) eikä laatikko haise. Ollenkaan. Siis kakathan olen vetänyt vessasta jo, mutta vaikka hiekka on keltaista, se ei haise. Hiekkalaatikko haisee aina hieman, jos ei muulle niin kissanhiekalle. Kristallilaatikko ei myöskään ole pölynnyt, ja koska kristallit eivät sula, kylppärinlattia on siistimpi kuin hiekan kanssa. Ehkä me vaihdetaan tähän, kunnes haluan kokeilla taas jotain uutta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx