Lemmikkipulmaketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja brona »

safi kirjoitti:Purkista ainoastaan piimää kuppiin, niin vatsa pääsee rauhoittumaan. Mun koiruuksille tämä auttaa aina nopeasti ja litkivät vielä sitä piimää suurena herkkuna.
Jeps, näin ollaan toimittu. Tuokin tykkää piimästä.
Aamulla herätti kuuden jälkeen ja puoli kympiltä oltiin toisen kerran lenkillä. Taas veti heinää, joka tulikin puolessa tunnissa läpi ja aiheutti taas lievää verentuloa. Aamulla ei vielä ollut piimää, joten yritin antaa veden sekaista riisiä. Juippi kävi tuijottamassa kuppiaan ja meni syvään huokaisten maate :mrgreen: Hellyin ja annoin herralle omaa ab-jogurttiani, joka kelpas hyvin. Iltalenkillä maha oli vielä aika löysällä. Toivottavasti ensi yön sais nukkua vähän rauhallisemmin. Koiruus on aika sippi, mutta kyllähän syömättömyys tuppaakin ramasemaan.
...
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

prosessi kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Tätä minäkin epäilen, vaikka aluksi hiekka kelpasi hyvin. Ilmeisesti eivät tykkää, kun pissat on hiekan joukossa. Lisäksi tuo kristallihiekka osoittautui nyt pieneksi pettymykseksi....
Minä kyllä ihmettelen, että mitä ihmeen kissoja ne oikein ovat joilla tuo toimii. Meillä kristallihiekka alkoi haista jo ekana käyttöpäivänä, eikä meillä silloin vielä ollut edes kolleja.
Do diih.. Ja nyt tulee sit mielipiteitä tällä mallilla. Mä en vielä ole ehtinyt kokeilemaan asti tuota kristallihiekkaa ja nyt mietin alanko touhuun lainkaan.. Tuo hajuttomuushan siinä eniten itseä olis miellyttänyt ja nyt tuntuu tulevan kommenttia sitäkin vastaan..

Mutta Ninnillä siis toimii.. Onkohan tosiaan vaikutusta kissan sukupuolella tässä? Mitä Ninnillä on kisut? Mullahan on siis sekä uros että narttu ja molemmat leikattuja ja jos uusi tulokas tulee niin tulee olemaan leikkaamaton uros.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Juu tosiaan, kristallihiekka ei kestänyt tuossa enemmän käytetyssä laatikossa viikkoa kauempaa ja saattaa olla että aiheutti sitä sohvalle pissimistä. Sen jälkeen kun vaihdoin tuohon ykköslaatikkoon tavallista hiekkaa taas, ei kakkoslaatikolla ole käyty lainkaan. Minä olisin tykännyt kristallihiekasta, jos se olisi kestänyt pidempään, kissat ilmeisesti eivät.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Itse asiassa, aloin oikein tosissani miettimään tuota, että mitä ne kissat ovat, joille kristallihiekka sopii. Mieleen tuli ainakin se mahdollisuus, että jos kissat ovat erityisen runsasproteiiniselle ruokavaliolla, kuten ihan oikea liha tai eläinkauppojen ruoat, tulee pissistä väistämättä voimakkaampaa ja siten myös haisevampaa. Jos taas kissat syövät ruokakauppojen vähäproteiinisempia ruokia, eläinkauppojen eläkeläisruokia tai lintupohjaisia ruokia, voi hyvinkin olla, että pissi on niin laimeaa, että tuo hiekka toimii.

Meillä kissat syövät lihaa ja runsasproteiinisia ruokia, ei toiminut. Mitä Ninni teidän kissat syövät, ja entäs Lolita?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Meidän kissat syö sekaisin kaupan halpisruokaa, eläinkaupan ruokaa ja tuoretta lihaa ja kalaa. Jotenkin musta myös tuntuu, että pentukissat pissaa ja kakkaa aikuisia enemmän, näin muistelisin niistä alkukodissa olevista kissoista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun kissat leikkaamattomia narttuja. Ja kristallihiekka toimii kyllä. Kunhan vaan kusisivat aina sinne hiekkalaatikkoihinsa, eivätkä merkkais sitä mein nahkasohvaa :roll:
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:Mun kissat leikkaamattomia narttuja. Ja kristallihiekka toimii kyllä. Kunhan vaan kusisivat aina sinne hiekkalaatikkoihinsa, eivätkä merkkais sitä mein nahkasohvaa :roll:
Vaan mitä ne syövät?
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Multa ei kysytty mutta vastaan koska edelleen kaipaan tukea pohdinnoilleni alkaakko kokeilemaan kristallihiekkaa vai ei..

Mun kissat syö eläinkaupasta ostettuja kuivanaksuja (kuulemma suositellaan leikatuille kolleille ainakin) ja sit ihan päivittäiskaupan tuoremuonaa, kitekattia kastikkeessa. Hyvin harvakseltaan tuoretta kalaa tai lihaa (eivät edes hirveesti tykkää tai sitten ovat huonon tarjonnan takia tottumattomia).
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

prosessi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mun kissat leikkaamattomia narttuja. Ja kristallihiekka toimii kyllä. Kunhan vaan kusisivat aina sinne hiekkalaatikkoihinsa, eivätkä merkkais sitä mein nahkasohvaa :roll:
Vaan mitä ne syövät?
Purkkiruokaa, naksuja ja raakaa jauhelihaa/paistisuikaleita. Josta päästäänkin seuraavaan pulmaan: miten lihottaa näitä riukuja? Suvussa on saletisti jotain siamilaista, mutta kauhian laihoja tuppaavat olemaan. Tosin tämän hellekesän aikana ruokahalutkin niiltä jotenkin katosi...nyt syssymmällä ruoka on taas maistunut entiseen malliin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tänään ei ollut pissattu sohvalle (se haisee niin kamalalle, että tulee vettä silmistä kun siinä istuu) vaan vaihteeksi postien päälle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mun kissat leikkaamattomia narttuja. Ja kristallihiekka toimii kyllä. Kunhan vaan kusisivat aina sinne hiekkalaatikkoihinsa, eivätkä merkkais sitä mein nahkasohvaa :roll:
Vaan mitä ne syövät?
Purkkiruokaa, naksuja ja raakaa jauhelihaa/paistisuikaleita.
Kuinka usein lihaa?
Josta päästäänkin seuraavaan pulmaan: miten lihottaa näitä riukuja? Suvussa on saletisti jotain siamilaista, mutta kauhian laihoja tuppaavat olemaan. Tosin tämän hellekesän aikana ruokahalutkin niiltä jotenkin katosi...nyt syssymmällä ruoka on taas maistunut entiseen malliin.
Lihottaminen onnistuu rasvalla, esim. kookosrasvaa hyvin ruokaan sekoitettuna, tai vaikka kalaöljyä, jos suostuvat syömään. Ehkä yllättävää, mutta yksi hyvä keino lisätä kissan ruokahalua, on pimeän ajan lisääminen. Eli illalla aikaisemmin verhot eteen ja lamppuja mahdollisimman vähän, ainakin osassa asuntoa. Liittyy siihen, että kissa luonnostaan syö iltojen pimentyessä itselleen talvivaraa.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:Tänään ei ollut pissattu sohvalle (se haisee niin kamalalle, että tulee vettä silmistä kun siinä istuu) vaan vaihteeksi postien päälle.
Meillä kustaan kans kaikki paperit, mitkä unohtuu lattialle, ja joskus jopa pöydälle :roll:

Prosessi: lihaa 3-5 kertaa viikossa saavat raakana.
Sutenööri

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

ninnithequeen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Tänään ei ollut pissattu sohvalle (se haisee niin kamalalle, että tulee vettä silmistä kun siinä istuu) vaan vaihteeksi postien päälle.
Meillä kustaan kans kaikki paperit, mitkä unohtuu lattialle, ja joskus jopa pöydälle.
Kintaiksi vaan.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sutenööri kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Tänään ei ollut pissattu sohvalle (se haisee niin kamalalle, että tulee vettä silmistä kun siinä istuu) vaan vaihteeksi postien päälle.
Meillä kustaan kans kaikki paperit, mitkä unohtuu lattialle, ja joskus jopa pöydälle.
Kintaiksi vaan.
"Tulee hyvät rukkaset!" onkin aika usein täällä karjuttu fraasi...

Tosin, ihan omaa syytäni moinen. Joku vuosia sitten suositteli silputtua sanomalehteä kissojen hiekkalaatikkoon. Kokeilin. Hais hemmetin pahalle ja unohdin koko kokeilun. Kissani eivät.
Geetzu

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Joku vuosia sitten suositteli silputtua sanomalehteä kissojen hiekkalaatikkoon. Kokeilin. Hais hemmetin pahalle ja unohdin koko kokeilun. Kissani eivät.
On ne kyllä typeriä... Koiratkin lopettaa paprujen päälle kusemisen.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Joku vuosia sitten suositteli silputtua sanomalehteä kissojen hiekkalaatikkoon. Kokeilin. Hais hemmetin pahalle ja unohdin koko kokeilun. Kissani eivät.
On ne kyllä typeriä... Koiratkin lopettaa paprujen päälle kusemisen.
Ei se ole typeryyttä. Kissoilla on huomattavasti kovempi tarve merkata.
Geetzu

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Joku vuosia sitten suositteli silputtua sanomalehteä kissojen hiekkalaatikkoon. Kokeilin. Hais hemmetin pahalle ja unohdin koko kokeilun. Kissani eivät.
On ne kyllä typeriä... Koiratkin lopettaa paprujen päälle kusemisen.
Ei se ole typeryyttä. Kissoilla on huomattavasti kovempi tarve merkata.
No on ne kyllä typeriä. Merkkaako ne isäntäväenkin joka suihkun jälkeen? Hus luontoon siitä merkkailemaan hemmetti. xD
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:No on ne kyllä typeriä. Merkkaako ne isäntäväenkin joka suihkun jälkeen? Hus luontoon siitä merkkailemaan hemmetti. xD
En mä silti haukkuis mitään eläintä typeräksi. Pitää vaan ymmärtää kunkin lajin käyttäytymistä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Geetzu kirjoitti:No on ne kyllä typeriä. Merkkaako ne isäntäväenkin joka suihkun jälkeen? Hus luontoon siitä merkkailemaan hemmetti. xD
Merkkaa, tosin ei kusemalla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:No on ne kyllä typeriä. Merkkaako ne isäntäväenkin joka suihkun jälkeen? Hus luontoon siitä merkkailemaan hemmetti. xD
En mä silti haukkuis mitään eläintä typeräksi. Pitää vaan ymmärtää kunkin lajin käyttäytymistä.
Kyllähän mä ymmärrän. Pitäisin ne poissa sisätiloista. Kunhan lässytän. ;)
Geetzu

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Lolita kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:No on ne kyllä typeriä. Merkkaako ne isäntäväenkin joka suihkun jälkeen? Hus luontoon siitä merkkailemaan hemmetti. xD
Merkkaa, tosin ei kusemalla.
Ai nii, ne kiehnää sillee ihkusti...
Joo en oo ihan kissaihmisiä. Hermot menee aina anopin katteihin. Tää kisu ei suvaitse kuin yhden lajiaan per talous. Oon jopa ehkä hankalampi.
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:Tää kisu ei suvaitse kuin yhden lajiaan per talous. Oon jopa ehkä hankalampi.
Kuset säki laskujen päälle? :rofl:
Sutenööri

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Geetzu kirjoitti: Joo en oo ihan kissaihmisiä. .
Sama vika. Vastenmielisiä elukoita.
Geetzu

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Tää kisu ei suvaitse kuin yhden lajiaan per talous. Oon jopa ehkä hankalampi.
Kuset säki laskujen päälle? :rofl:
Ei, siis ne mä jätän miehen läppärin päälle siistiin pinoon!
Mut kiehnään joskus suihkun jälkeen raivostuttavuuteen asti. Ja nirsoilen safkan suhteen. Ja ja ja, kynsin! Mitä viel... No aika koira mä kyl oikeestaan oonkin. Meen pois täst ketjust. :p
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Onkohan mitään toivoa opettaa 7-vuotiasta kattia pysymään poissa sängystä?

Nimim. Alkaa todella mennä hermot, kun saa joka päivä imuroida sängyn