Allergiat

Yleinen lätinä jä kitinä

Kärsitkö allergioista?

En ollenkaan
17
33%
Hiukan
7
14%
Jonkin verran
15
29%
Huomattavasti
8
16%
Asun ulkomaailmalta eristetyssä kopissa
2
4%
Vain tuulenpuiskista (EVVK)
2
4%
 
Ääniä yhteensä: 51

Sudenhenki

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Unohtuipa tuo, eli pölyallergia on myöskin, ja helkkarin pahaa laatua vieläpä.

EDIT: Helkkariako sitä erikseen luettelemaan, olen ruoka-aineita lukuunottamatta allerginen ihan kaikelle mille vaan voi olla, ja välillä meinaa pää revetä asian kanssa.
Viimeksi muokannut Sudenhenki, 08.05.2006 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En ole allerginen millekään. Eikä kukaan muukaan tässä perheessä. Paitsi toinen kissoistamme kalalle :shock:
tonttu

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja tonttu »

En ole ollut allerginen millekään. Nyttemmin vieraillessani kaverini luona jolla on 2 kissaa, nenä alkaa vuotaa ja aivastuttaa.
Sinänsä jännä juttu, että meillä oli lapsuudenkodissani kissa yli 10-vuotta eikä koskaan ollut mistään vastaavasta tietoakaan.
Harmittaa, kun suunnittelin ottavani vielä joku päivä kissan. Toivottavasti tämä menee ohi. :(
pajazzo

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Lucky me, ei allergioita. Kieltämättä sellainen juttu, mistä on syytä olla tyytyväinen! :D
Bliss

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Unohdin kokonaan mainita eläinallergiat.
Kissat, kanit, marsut, ilmeisesti jyrsijät yleensä, häkkilinnut.

Koirille ja hevosille en ole allerginen testien mukaan, silti hevoset saavat silmät kirvelemään ja nenän vuotamaan. Sääli sinänsä.
ninnithequeen

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:hevosille en ole allerginen testien mukaan, silti hevoset saavat silmät kirvelemään ja nenän vuotamaan. Sääli sinänsä.
Vai olisiko se heinäpöly talleilla joka sen aiheuttaa?
Durasel

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Durasel »

tonttu kirjoitti:En ole ollut allerginen millekään. Nyttemmin vieraillessani kaverini luona jolla on 2 kissaa, nenä alkaa vuotaa ja aivastuttaa.
Sinänsä jännä juttu, että meillä oli lapsuudenkodissani kissa yli 10-vuotta eikä koskaan ollut mistään vastaavasta tietoakaan.
Harmittaa, kun suunnittelin ottavani vielä joku päivä kissan. Toivottavasti tämä menee ohi. :(
Miulla on aikalailla samanlainen stoori ja sitkun menin kysäsemään kipusiskolta että onko se nyt siinä, niin sain aikalailla sellaisen vastauksen että olis :(

Ihmisen vastustuskyky on kuulemma kuin joku tiimalasi että joskus se joiltain vain kuluu loppuun, paremmin tietävät voinevat korjata jos puhun palturia.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Allergiatestejä en ole teetättänyt itselleni sitten lapsuusaikojen mutta omien havaintojen mukaan muutamat jutut aiheuttavat allergialle ominaisia oireita..

Tuore tomaatti rikkoo suun, onneksi ei muutenkaan olisi mitään suurta herkkua minulle.

Pähkinät saavat aikaan ikäviä vatsaoireita, tämä on vähän paha kun niitä on vaan joskus pakko syödä senkin uhalla..

Kalalle olin allerginen lapsena, nykyään kestäisin, ainakin jossain määrin mutta ei kuulu kuitenkaan suuremmin ruokalistalleni.

Aiemmin sain oireita homejuustosta mutta ne ovat loppuneet, jee! Aura rocks.

Siitepölyaikana tahtoo nenä olla tukossa aamuisin ja vuotaa pitkin päivää, en ole osannut tarkemmin yhdistää, että minkä kukinnan aikaan on pahimmillaan.

Lapsena todettiin atooppinen ekseema ja sillon se oli pahempana mutta nykyään selviän tosi vähällä tuon kanssa, joskus satunnaisesti iho oireilee milloin millekin, kuivuu paikallisesti ja kutisee mutta ei tuo nyt niin kamalaa ole.

Enpä ole muuta havainnut ja näiden kanssa kyllä pärjäileepi vallan mukavasti.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Ebola

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Karvaisille eläimille olen allerginen, välillä pahat oireet välillä lievät, joskus lääkkeet tehoavat joskus eivät. Marsuille olen erittäin allerginen, minuutinkin altistus aiheuttaa keuhkoputkien tulehduksen, allergiatesteissäkin jouduin kökkimään tuon vuoksi himo kauan kun tuli koko käden peittävä turpoama, joten niitä vältän kuin syöpää, nopeasti sitä opikseen ottaa.Koivu, leppä, timotei, pujo, huone pöly ym. aiheuttavat kröhää, limakalvojen pahaa kuivumista, joista taas aiheutuu päänsärkyä, korvakipua ym. kivoja hommeleita, nyt kuitenkin tuntuu että suht hyvät lääkkeet löydetty, kun ei ole vielä yhtäkään poskiontelontulehdusta tänä siitepölykautena sairastanut *koputtaa puuta*. Nikkeliallergia vaivaa ajoittain, kipeänä tai muuten vajaakuntoisena iskee helpoiten esimerkiksi kuluneista oven kahvoista, housun napeista ym.
Ruoka-aineille en onneksi ole allerginen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Kevyt siitinpölyallergia. Ei muita.

EDIT: Jaa, ampiaiset.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ElanorRaven

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Ei minkäänlaista algeriaa, onneksi!
HellBell

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ajankohtainen allergia: vähän aurinkoallergiaa. Silloin tällöin.

Mutta ei haittaa kummemmin, koska en kauheasti edes viihdy auringossa. Puoliaurinkoinen on parempi.

Ja kevätmyrskyt..
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja ak »

Päivitystä aikaisempaan: Eilen alkoi lenkillä tai sen jälkeen silmät kutisemään. Näyttäisi jatkuvan tänään. Ei nyt vielä kauheasti häiritse, mutta pitäis varmaan Zyrteciä hommata varastoon.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Eilen hehkutin, miten olen kestänyt ihan hyvin yhden päivän ilman lääkettä. Luulin pahimman olevan takana. Tänä aamuna tuli takapakkia ja silmät ovat taas turvoksissa, samoin nenä. Kutittaa! Takaisin lääkkeiden pariin siis.
Ebola

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Kävin eilen taas tankkaamassa allergialääke varastoni ja jo toistamiseen käyttämäni nenäsuihke oli loppuunmyyty, että aikamoiset pössöt tuolla ilmassa on. Viikonlopuksi luvattiin sadetta, sitä ei vain kuulu. Me want happea, happea ja kerran vielä happea. Pitääkö tässä sadetansseja vedellä.
Varmasti tällä hetkellä kärsii sellaisetkin ihmiset, jotka yleensä eivät oireita siitepölyistä ym. saa.
Turbohaltija

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Lolita kirjoitti:Eilen hehkutin, miten olen kestänyt ihan hyvin yhden päivän ilman lääkettä. Luulin pahimman olevan takana. Tänä aamuna tuli takapakkia ja silmät ovat taas turvoksissa, samoin nenä. Kutittaa! Takaisin lääkkeiden pariin siis.
Hei, eihän niitä mömmöjä kannata kesken kaiken lopettaa, totta kai oireet tulee takaisin niin kauan kuin pölykausi jatkuu. Itse vedän Heinixiä ja Flixonasea elokuulle asti. Yksi kesä lopetin heinäkuun lopussa ja sain aivan mielettömiä allergiaoireita heti perään.

Onneksi Mylwin on komentoportaassa niin ei pahemmin tarvitse tetsata siitepölyallergian kanssa? Mulla oli mielenkiintoinen tukehtumiskokemus, kun pistettiin ryömimään heinikossa keskellä pahinta heinäkautta. Alikeisarit karjui kun nousin sieltä kaikki röörit umpeen turvonneina haukkomaan henkeäni, onneksi paikalla oli luutnantti joka tajusi mistä oli kyse. Yhdellä kaverilla oli huonompi mäihä; vielä pahemmat allergiat kuin mulla ja pakotettiin tetsaamaan. Pääsikin muistaakseni teho-osastolle lepäilemään sen jälkeen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Allergiat ovat homoutta.

Säälittävää nykymaailmassa, että meikäkynäniska ei saa pillua, koska on muka fyysisesti kelpaamaton. Siis ruipelo ja ruma ja nyt vanhakin. Sen sijaan miehet, jotka ovat allergiakimppuja ja diabeetikkoja, mutta persjalkakönsiköitä ja vielä bodanneita, saavat pillua.

Kelatkaa vähän kumpi on TODELLA biologisesti kelvompi ja siis parempi Siittäjä: Ruma meikäkynis jolla ei ole allergioita, homointoleransseja tai diabetestä, vai joku persjalka bodannut nallekarhu, joka luonnonmaailmassa saatana KUOLEE heti, jos tuulen siitepölyä tai eläimen karvaa haistaakaan?

Yltiöekstovertti-nallekarhu-työ"kaverillani" oli poika, joka joutui sairaalaan, koska kerran kosketti pöytää, jolle joku oli laskenut kananmunan, ja toisen kerran, koska metsän laidassa seisoi Hirvi.

Mun mielestä se lapsi joutais tappaa, mutta saanee pillua ennen minua, koska on vanttera persjalka ja nallekarhu suomalaiseen makuun ja saanut isänsä puuttuu-piuha-päästä-tykkään-kaikista-ekstrovertti-älytönhymynvirne-geenit.

(Allergiset naiset älkööt vaivautuko vonkaamaan minua)
(Älkööt pystytisuttomatkaan)
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Turbohaltija

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:
Säälittävää nykymaailmassa, että meikäkynäniska ei saa pillua, koska on muka fyysisesti kelpaamaton. Siis ruipelo ja ruma ja nyt vanhakin. Sen sijaan miehet, jotka ovat allergiakimppuja ja diabeetikkoja, mutta persjalkakönsiköitä ja vielä bodanneita, saavat pillua.
Aivan! Mahtaa vituttaa? :lol:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbohaltija kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
Säälittävää nykymaailmassa, että meikäkynäniska ei saa pillua, koska on muka fyysisesti kelpaamaton. Siis ruipelo ja ruma ja nyt vanhakin. Sen sijaan miehet, jotka ovat allergiakimppuja ja diabeetikkoja, mutta persjalkakönsiköitä ja vielä bodanneita, saavat pillua.
Aivan! Mahtaa vituttaa? :lol:
Sulla on vielä viihdearvoa. Säälistä tapaan (tai tapan) sinua joskus, jos ei Kityläisiä 500 metrin säteellä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Turbohaltija

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:
Sulla on vielä viihdearvoa. Säälistä tapaan (tai tapan) sinua joskus, jos ei Kityläisiä 500 metrin säteellä.
No hyi!!!!1111!! Himoällöä!! :laatta:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbohaltija kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
Sulla on vielä viihdearvoa. Säälistä tapaan (tai tapan) sinua joskus, jos ei Kityläisiä 500 metrin säteellä.
No hyi!!!!1111!! Himoällöä!! :laatta:
Mua hieman häiritsee, että City/Kity tuli Rakkautemme väliin. Toisaalta Kityläinen olet ollut syntymästäsi saakka, tajusit sitä tai et, ja ihan kuolettava virhe viettää sun kanssa tuntikausia aikaa samassa miestenvessan kopissa.

Onneksi en ole homo, ja olet niin ruma (äitini mielestä minä olen komeampi) että sellaiset tunteet sinua kohtaan olisivat Mahdottomia.

Ja olenko kännissä? Joo? muuten en Kityyn postaisikaan.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gattaca kirjoitti:[.
Aika komeeta, lauantaina jo puoliltapäivin kännissä. Näinhän jokatytön unelmamies toimii. Hyvin menee viikonloppu.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

BrianW kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:[.
Aika komeeta, lauantaina jo puoliltapäivin kännissä. Näinhän jokatytön unelmamies toimii. Hyvin menee viikonloppu.
Olen kännissä vain, koska (pimeitä) duuneja kotona tehdäkseni minun täytyy olla kännissä keksiäkseni nerokkaita uusia oivalluksia asiakkaiden (jotka maksaa pimeesti) nettisivuille.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gattaca kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:[.
Aika komeeta, lauantaina jo puoliltapäivin kännissä. Näinhän jokatytön unelmamies toimii. Hyvin menee viikonloppu.
Olen kännissä vain, koska (pimeitä) duuneja kotona tehdäkseni minun täytyy olla kännissä keksiäkseni nerokkaita uusia oivalluksia asiakkaiden (jotka maksaa pimeesti) nettisivuille.
No sittenhän se on alkoholin hyötykäyttöä. Pääasia kun toimii.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Allergiat

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

BrianW kirjoitti:No sittenhän se on alkoholin hyötykäyttöä. Pääasia kun toimii.
Toimii, mutta älkää kielikö. AiakasAkka (liian vanha maksaakseen luonnossa että minä panisin) On Ryssä jolla on kontakteja Venäjän Mafian Ammattihakkaajiin.
Viimeksi muokannut Gattaca, 13.05.2006 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin