Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Edith

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Edith »

Bliss kirjoitti: Pienryhmät, max. 6 hlö, henkilökohtainen ohjaus. 2 tuntia/kerta. Ainakin täälläpäin. Eikä niitä tunteja voi ohjata ihan kuka tahansa jumppamisu.
killkill kirjoitti: Tietty siksi, kun koko homman kehittäjä, tunnetusti rahanahne liikemies Pontius Pilates kerää provikat. Kaikkien etu olisi, jos ukko pesisi kätensä koko jutusta..
Hmm, onhan Blisskin varmasti vähintäänkin oikeilla jäljillä, mutta killkillin vastauksessa on varmasti myös totuudellisuutta. Kun samassa paikassa saman tanssitaiteen maisterin pitämät pilatestunnit ovat kuitenkin selkeästi kalliimpia kuin tanssitunnit. Molemmat samanmittaisia eivätkä ryhmät ole tanssissakaan kovin suuria. Joo, kai mullakin on rahaa pilatekseen vasta joskus, jos oon maisteri ja koulutusta vastaavassa työssä...
Herra Manala

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Saz kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mä olen tuossa joku aika takaperin re-enkoodannut ne kaikki 3 DVD:tä Xvid-muotoon.
Onko kovin monimutkainen juttu? Mulla on vähänlaisesti tilaa koneella, että tarvis varmaan jotain tollasta, että sen voisi tässä pitää.
Kyllä se valitettavasti edellyttää kohtalaisen hyvää tuntemusta videokuvan käsittelystä ja editoinnista. Realistisempaa saattaisi olla puhua jo olemassaolevien tuotteiden varmuuskopioinnista esimerkiksi cd-rom levyä käyttäen.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Voisin vielä suositella jumppapalloa. ( Ei maksa kuin n.20e) Hankin sellaisen tuossa viikko sitten, ja hitto että on vatsalihakset kipeenä! Mulla on toi keskivartalon lihaksisto aika hyvässä kondiksessa ollut aiemminkin, mutta näköjään tuon pallon avulla tehdyt vatsa- ja selkälihasliikkeet löytää ihan uusia lihaksia keskivartalosta.
Aito_Johanna

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Saz kirjoitti:Voisin vielä suositella jumppapalloa. ( Ei maksa kuin n.20e) Hankin sellaisen tuossa viikko sitten, ja hitto että on vatsalihakset kipeenä! Mulla on toi keskivartalon lihaksisto aika hyvässä kondiksessa ollut aiemminkin, mutta näköjään tuon pallon avulla tehdyt vatsa- ja selkälihasliikkeet löytää ihan uusia lihaksia keskivartalosta.
Entisellä kuntosalillani oli sellainen, tykkäsin. Nykyisellä ei ole, kaipaan. Kotiin ei viitsi ostaa, kun sellainen iso möhkäle veisi rumasti asunnossa tilaa.
eps

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja eps »

Aito_Johanna kirjoitti:
Saz kirjoitti:Voisin vielä suositella jumppapalloa. ( Ei maksa kuin n.20e) Hankin sellaisen tuossa viikko sitten, ja hitto että on vatsalihakset kipeenä! Mulla on toi keskivartalon lihaksisto aika hyvässä kondiksessa ollut aiemminkin, mutta näköjään tuon pallon avulla tehdyt vatsa- ja selkälihasliikkeet löytää ihan uusia lihaksia keskivartalosta.
Entisellä kuntosalillani oli sellainen, tykkäsin. Nykyisellä ei ole, kaipaan. Kotiin ei viitsi ostaa, kun sellainen iso möhkäle veisi rumasti asunnossa tilaa.
Mulla on myös sellainen kotona. Se tosiaan vie tilaa, mutta on siitä kyllä paljon iloakin. Se sopii esim. päätetyöskentelyyn tuoliksi. Selkä ei väsy ollenkaan, kun sen kanssa jotuu tasapainoilemaan ja siten laittamaan lihakset liikkeelle.

e.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Aito_Johanna kirjoitti:Kotiin ei viitsi ostaa, kun sellainen iso möhkäle veisi rumasti asunnossa tilaa.
No hei, jos sen tyhjentää joka käytön jälkeen niin saa ennen joka treenikertaa mukavan alkulämmittelyn kun sen pumppaa taas täyteen. :P

Mä ostin kirkkaanpunaisen, on oikestaan tosi pirteä. Käytän jo ihan huonekaluna, eli tuolina telkkaria katsottaessa jne.
mustakikkeli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kävin tänään salilla. Näytänkö mä läskiltä näissä farkuissa?
chunkbite
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 06.09.2005 12:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja chunkbite »

Tämä on selkeästi kiireisille ja kyltymättömille naisille suunniteltu 2-in-1 kuntoilulaite.

Kuva
Tosin tuollaisen naamioiminen vaikkapa kangashupun alle saattaisi johtaa epämieluisiin kokemuksiin pahaa aavistamattomalle istujalle :shock:
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Juuri kokeilin sitä Winsor Pilates 20 minuutin work outtia. Jotenkin jäi sellainen olo, että hirmuisesti jäi lihaksia treenaamatta, kuten esim kädet.. selkä jne. Vatsatreenit olivat hyviä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Tuplis!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Kid

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kid »

mustakikkeli kirjoitti:Kävin tänään salilla. Näytänkö mä läskiltä näissä farkuissa?
Sä oot tosi timmin näkönen ja sun pylly näyttää nois varkuissa tosi herkulliselta. Saako kokeilla?
mustakikkeli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kirjoitin tuon viestin kauan aikaa sitten. Olen sittemmin fläsähtänyt.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

millivanilli kirjoitti:Juuri kokeilin sitä Winsor Pilates 20 minuutin work outtia. Jotenkin jäi sellainen olo, että hirmuisesti jäi lihaksia treenaamatta, kuten esim kädet.. selkä jne. Vatsatreenit olivat hyviä.
20 minuuttia? Ja mitä sillä pitäisi saada aikaiseksi? Edes aerobinen glykogeenienergiantuotanto ei ehdi startata tuolla.
Ja tietysti liikkeet ovat hitaita ja harkittuja, joten edes maksimikestävyyttä tai voimaa ei pystytä treenaamaan.
Pilates on kyllä muuten tietääkseni aika hyväksi todettu liikuntamuoto, tuohon pariminsaapäivässä-kakkaan en vaan jaksa uskoa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mylwin kirjoitti:20 minuuttia? Ja mitä sillä pitäisi saada aikaiseksi? Edes aerobinen glykogeenienergiantuotanto ei ehdi startata tuolla.
Ja tietysti liikkeet ovat hitaita ja harkittuja, joten edes maksimikestävyyttä tai voimaa ei pystytä treenaamaan.
Pilates on kyllä muuten tietääkseni aika hyväksi todettu liikuntamuoto, tuohon pariminsaapäivässä-kakkaan en vaan jaksa uskoa.
Eipä tuossa 20 minuutissa ehdi kuin vähän saada vatsalihaksiin sellaista tuntua, että mahdollisesti ehkä on jotain tehnyt. Ja joo, pilateksessa liikkeet ovat hyvin loppuunvietyjä ja rauhallisia, ei mitään hirveää hosumista kauhealla tempolla. Toi 20 min dvd on hyvä "jälkiruoka" sellaisella tunnin dvd:lle.

Olen havainnut tuon pilateksen minulle sopivaksi, jumppaa ei pää kestä (monta kertaa olen meinannut pyörtyä aerobickiin). Anttilasta ostamani pari pilates-dvd:tä (kesto n.1h) ovat varsin hyviä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

millivanilli kirjoitti: Olen havainnut tuon pilateksen minulle sopivaksi, jumppaa ei pää kestä (monta kertaa olen meinannut pyörtyä aerobickiin). Anttilasta ostamani pari pilates-dvd:tä (kesto n.1h) ovat varsin hyviä.
Puolta tuntia pidetään yleensä muutenkin minimiaikana, jos halutaan urheilusta muutakin aikaan kuin hikeä.
Syötkö tarpeeksi hiilihydraatteja?
Silmäile tuota linkkiä, jonka postasin, siellä on varusmiestuuban seassa ihan asiaa urheilusta yleensä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Kid

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kid »

mustakikkeli kirjoitti:Kirjoitin tuon viestin kauan aikaa sitten. Olen sittemmin fläsähtänyt.
Njääh, en mä sitten.
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mylwin kirjoitti: Puolta tuntia pidetään yleensä muutenkin minimiaikana, jos halutaan urheilusta muutakin aikaan kuin hikeä.
Syötkö tarpeeksi hiilihydraatteja?
Silmäile tuota linkkiä, jonka postasin, siellä on varusmiestuuban seassa ihan asiaa urheilusta yleensä.
Eiköhän se heikotus/huippaus johdu esim anemiasta ja alhaisesta verenpaineesta, eikä niinkään hiilihydraattien puutteesta.

Kiitti linkkivinkistä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

millivanilli kirjoitti: Eiköhän se heikotus/huippaus johdu esim anemiasta ja alhaisesta verenpaineesta, eikä niinkään hiilihydraattien puutteesta.

Kiitti linkkivinkistä.
Jos siulla ei ole todettu anemiaa tai alhaista verenpainetta niin hiilihydraattivaje on aika todennäköinen syy, jos näännyt nopeasti korkeilla sykkeillä. Toki, jos siulla sellaisia on, niin sekin voi vaikuttaa, mutta jos sitä esiintyy vain urheilun yhteydessä niin molemmilla saattaa olla vaikutusta.

Energiantuotanto siirtyy jo 40-60% maksimisyketeholla betaoksidaatiosta (rasvanpoltto) lihaksiin varastoituneihin hiilihydraatteihin (ensin aerobiseen ja sitten tehon kasvaessa anaerobiseen glykolyysiin). Jos hiilarivarastot ovat tyhjiä niin elimistö yrittää pakottaa proteiinisynteesin muodostumista ja se aiheuttaa yleisesti heikotusta ja huonoa oloa.
Myös jos verensokeri on korkealla ennen tiukkaa treeniä, saattaa aiheutunut hypoglykemia aiheuttaa huonoa oloa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Pehmis

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

millivanilli kirjoitti:Eiköhän se heikotus/huippaus johdu esim anemiasta ja alhaisesta verenpaineesta, eikä niinkään hiilihydraattien puutteesta.

Kiitti linkkivinkistä.
Jos noin on, sulla on hiton hyvä tekosyy syödä rasvaisia ja suolaisia ruokia ja erityisesti salmiakkia kohottaaksesi verenpainetta! Mä käytän sitä kaiken aikaa. Verenpaine, mikä ihana tekosyy! :cheer:
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mylwin kirjoitti:Jos siulla ei ole todettu anemiaa tai alhaista verenpainetta niin hiilihydraattivaje on aika todennäköinen syy, jos näännyt nopeasti korkeilla sykkeillä.
Energiantuotanto siirtyy jo 40-60% maksimisyketeholla betaoksidaatiosta (rasvanpoltto) lihaksiin varastoituneihin hiilihydraatteihin. Jos hiilarivarastot ovat tyhjiä niin elimistö yrittää pakottaa proteiinisynteesin muodostumista ja se aiheuttaa yleisesti heikotusta ja huonoa oloa.
Myös jos verensokeri on korkealla ennen tiukkaa treeniä, saattaa aiheutunut hypoglykemia aiheuttaa huonoa oloa.
Niin, siis kyllä mä jaksan treenata korkealla sykkeellä, esim työmatka 40-45 minuuttia menee aika sydänkurkussa :P koko ajan, eikä sen jälkeen ole mitenkään huono tai heikko olo.. hengästyttää vaan perkuleesti. Suvussa on tuota alhaista verenpainetta enemmänkin, ja niin on mullakin. Anemiaakin oli joskus muutama vuosi sitten, pitäisi varmasti käydä taas testauttamassa arvot. Silloin joskus lääkäri määräsi rautatabletteja.. Saakohan niitä ihan myös ilman reseptiä? (tarvitsikohan mä silloin reseptiä.. hmm.. ei voi muistaa)
ElanorRaven

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Nyt Elanor on tosissaan niiden kuntoiluvinkkien tarpeessa! Homman nimi on siis seuraava:

Olen 11.8. lähdössä pyörällä kiertämään Saariston Rengastien, eli suomeksi sanottuna neljään päivään n. 250 kilometriä pyöräilyä. Jonkinlainen pohjakunto minulla jo on, ja tällä hetkellä käyn kaksi kertaa viikossa bodypumpissa ja pyöräilen arviolta 70-100 kilometriä viikossa, en kuitenkaan kerralla kovinkaan pitkiä (max. 20 km) matkoja. Tuolla reissulla päivän pyöräilysaldoksi kertyy kuitenkin päivästä riippuen 40-70 kilometriä - noin pitkiä matkoja en ole juurikaan tottunut polkemaan. Olemme varanneet riittävästi aikaa pysähdystaukoja varten, mutta kerralla tulee kuitenkin poljettua kymmeniä kilometrejä.

Miten minun kannattaisi valmistua reissuun? Kannattaako jo ennakkoon polkea kokeeksi pidempiä reissuja, vai riittääkö nämä lyhyet matkat harjoitukseksi? Pitäisikö bodypumpin lisäksi mukaan ottaa jotain muun sortin liikuntaa, esim. juoksulenkkejä? Muutkin huomionarvoiset vinkit otetaan mielellään vastaan!
Nisäkäs

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Nisäkäs »

ElanorRaven kirjoitti:Miten minun kannattaisi valmistua reissuun? Kannattaako jo ennakkoon polkea kokeeksi pidempiä reissuja, vai riittääkö nämä lyhyet matkat harjoitukseksi? Pitäisikö bodypumpin lisäksi mukaan ottaa jotain muun sortin liikuntaa, esim. juoksulenkkejä? Muutkin huomionarvoiset vinkit otetaan mielellään vastaan!
Tärkeintä on varmistaa että on hiertämättömät pöksyt ja jotain tummelin tapaista kun hiertyy persus kumminkin.
ElanorRaven

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Nisäkäs kirjoitti:Tärkeintä on varmistaa että on hiertämättömät pöksyt ja jotain tummelin tapaista kun hiertyy persus kumminkin.
Uuh.

*kirjoittaa muistilistaan*
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mutta varot sitten kun olet rasvannut takapuolesi Tummelilla, se on liukas ja voi lipsahtaa satulasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin