Asiat vai ihmiset?

Yleinen lätinä jä kitinä

Asiat vs. ihmiset

asiat
17
49%
ihmiset
18
51%
 
Ääniä yhteensä: 35

silsakenraali™

Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Oletko kiinnostunut asioista vai ihmisistä? Varmasti olet molemmista, mutta kumpi ominaisuus on sinussa hallitsevampi? Voiko esimerkiksi kalpea kammionörtti olla sosiaalisuuden seitsemän oikein? Syökö nämä kaksi vaihtoehtoa toisiaan, vai miten?

Minua on aina kiinnostanut ihmiset asioita enemmän, esimerkiksi tekniset asiat eivät juurikaan minua kiinnosta, toki niistä pääosin perusasiat tiedän. Mutta lukiessani esimerkiksi tämän palstan teknisiä keskuteluja, tulee usein ulkopuolinen olo. Suurin osa tuntuu tietävän tietotekniikasta yms. paljonkin, siis minun asteikolla, mutta samalla monet valittavat (onnistuneiden) sosiaalisten kontaktien vähyyttä.

Minkälaisena näet itsesi: teknisenä asioihin pureutujana vai sosiaalisista kontakteista positiivisen energiansa saavana ihmisenä?

Muistahan äänestää!
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Mikäli osasin muotoilla ajatuksen pääsäni oikein, pallotin ihmiset.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
1108

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pallotin "Tissit ja perse" vaihtoehdon.
Bliss

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Joo. Ihmiset, koska en mistään asioista mitään ymmärrä.
slam

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja slam »

silsakenraali™ kirjoitti:
Muistahan äänestää!
Säästä mainoslauseesi kunnallispolitiikkaan. Eiköhän noita immeisiä kuulu ruokkia asioilla, että ne selviää talven yli.
hermine

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä olin aiemmin kiinnostunut enemmän (ei teknisistä) asioista ja ilmiöistä, mutta tälleen vanhemmiten musta on tullut kamala juoruämmä. Eli ihmiset.

Paitsi että ei mua edelleenkään kyllä kiinnosta kuunnella joka kahvitunti selvitystä joidenkin itselleni tuntemattomien tuttavien arkisista toimista tai siitä miten ihana poikaystävä jollain on. (mielummin luen vaikka jotain asialehteä) Mutta kyllä suurin osa niistä jännistä jutuista liittyy silti ihmisiin, yhteiskuntaan ja sosiaalisiin suhteisiin.
Herra Manala

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ihmiset ovat tylsiä ja yksinkertaisia. Ja kuten herminekin sanoi, ihmisistä kiinnostuneet ihmiset ovat juoruämmiä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Asiat

Haluaisin olla enemmän kiinnostunut ihmisistä, mutta kiinnostavat persoonat ovat niin kovin harvinaisia. Tosin ruksatessani 'asiat' luokittelin myös kaikki sosiaaliset ilmiöt asioiksi silloin kun kyse ei ole yhdestä yksilöstä.
AarneAnkka

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Voisit pistää galluppiin vaihtoehdot erikseen naisille ja miehille. Haluan todistaa vääräksi / oikeaksi uumoiluni että naiset keskittyvät keskimäärin enemmän ihmisiin ja miehet enemmän asioihin.
Leila

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Ihmiset ovat kiinnostavampia. Minusta on kiva kuulla juttuja esim. anopin tuttavista ja sukulaisista, sekin tuntee ihan ihme tyyppejä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Rasioista.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Asiat ja ilmiöt. Tekniset, yhteiskunnalliset, taloudelliset, sosiaalisetkin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
mustakikkeli

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Pitääköhän paikkansa väite että ihmisistä kiinnostuneet ovat useammin uusavuttomia kuin asioista kiinnostuneet? Esim. silsakenraali ei osaisi puhdistaa auton kaasareita, asentaa Windowsia, avata tukkeutunutta lavuaaria, tapetoida seinää yms., siinä missä asioista enemmän kiinnostunut kuten Lolita osaisi, tai ainakin haluaisi oppia?

Minä asensin eilen kotikoneelleni Linuxin, kun huomasin että piraatti-XP alkoi jatkuvasti valittaa aitoudestaan uudelleenasennuksen yhteydessä. Nyt opettelen sitten Linuxin ihmeelliseen maailmaan, unixin käytöstä onkin jo aika paljon aikaa. Joskus töissä tuli leikittyä HP-UX:n kanssa kaaauan aikaa sitten, ja korkeakouluaikoina asensin kotikoneeseen sen aikaisen Linuxin. Vaihdan myös öljyt, ilmansuodattimet ja renkaat autooni itse, pintaremontoin kämppääni ja kaikkea sellaista kivaa. Olen asiallinen mies.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ihmiset.

T. Vitun Juoruämmä
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Asiat.
swirl

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Asiat kiinnostavat enemmän. Olen epäsosiaalinen ja ihmiset, joista jaksan oikeasti olla kiinnostunut, ovat kovin harvassa.
Edith

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ihmiset kumminkin enemmän.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

En koita olla hypernokkela, mutta aidosti kiinnostavat ne asiat joita ihmiset tekevät, miten ja millä perustein sekä millaisia ihmiset joukkona ovat, yleistykset. Yksittäinen ihminen on epäkiinnostava, ainakaan täällä ruodittavaksi. Duunissa taas nimenomaan kohtaamani ihminen on kiinnostava ja tärkeä, hoitoon kun ei voi käyttää yleistä mallia vaan se on räätälöitävä sopivaksi jokaiselle erikseen.
Viimeksi muokannut Melnais, 16.05.2006 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja cardic »

asiat
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Elukka

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Taitaa mennä enempi asialinjalle.
silsakenraali™

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

mustakikkeli kirjoitti:Esim. silsakenraali ei osaisi puhdistaa auton kaasareita, asentaa Windowsia, avata tukkeutunutta lavuaaria, tapetoida seinää yms., siinä missä asioista enemmän kiinnostunut kuten Lolita osaisi, tai ainakin haluaisi oppia?
Kyllähän tuo silsis osaa kaikennäköistä. Ei se, että ei ole juurikaan kiinnostunut esim. atk-jargonista tarkoita, että olisi ihan kädetön noin yleisesti. Kato mulla on munaa myöntää, että en ihan läheskään kaikkea osaa, koska ihan läheskään kaikkea ei ole tarkoituskaan osata, eikä joka asiasta tarvitse olla kiinnostunut.

Kutsun sinut ja muut epäilevät tuomaat vaikka kylään mun kämppääni, jonka olen ihan itse rempannut, jos oikein vaikeaksi menee.
tonttu

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Peenis... eiku ihmiset siis.
mustakikkeli

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

silsakenraali™ kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:Esim. silsakenraali ei osaisi puhdistaa auton kaasareita, asentaa Windowsia, avata tukkeutunutta lavuaaria, tapetoida seinää yms., siinä missä asioista enemmän kiinnostunut kuten Lolita osaisi, tai ainakin haluaisi oppia?
Kyllähän tuo silsis osaa kaikennäköistä. Ei se, että ei ole juurikaan kiinnostunut esim. atk-jargonista tarkoita, että olisi ihan kädetön noin yleisesti. Kato mulla on munaa myöntää, että en ihan läheskään kaikkea osaa, koska ihan läheskään kaikkea ei ole tarkoituskaan osata, eikä joka asiasta tarvitse olla kiinnostunut.

Kutsun sinut ja muut epäilevät tuomaat vaikka kylään mun kämppääni, jonka olen ihan itse rempannut, jos oikein vaikeaksi menee.
Kyse on tendensseistä, aivan kuten vihjailu että asioista kiinnostuneet olisivat kädettömiä ihmissuhteissa. Onhan kuitenkin päivänselvää että henkilö, joka kokee synnynnäistä mielenkiintoa sitä kohtaan miten eri asiat toimivat ja miten eri asioita tehdään, on paljon epätodennäköisemmin uusavuton kuin henkilö, joka tarttuu siihen vasaraan ja poraan vasta kun on ihan pakko. Jälkimmäinen ei esim. nikkaroi mitään vain omaksi ilokseen, tai tunne sisäistä tarvetta selvittää netistä tai kirjallisuudesta miten jokin asia oikeasti toimii.

Johtopäätös: asiaihmiset ovat sosiaalisesti kyvyttömiä, ihmisihmiset uusavuttomia. Sitten on kai paljon niitä välimuotoja ja kolmisilmäisiä mutantteja.

Minua jäi kiinnostamaan, miten todistat epäileville tuomaksille että olet rempannut kämppäsi itse etkä teettänyt sitä jollain toisella? Näkeekö sen työn laadusta?
silsakenraali™

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

mustakikkeli kirjoitti:Minua jäi kiinnostamaan, miten todistat epäileville tuomaksille että olet rempannut kämppäsi itse etkä teettänyt sitä jollain toisella? Näkeekö sen työn laadusta?
Mustakikkelillä nyt on samanlainen vahva taipumus kuin manalla saada henkilöt vänkäämään eikä asiat. En koe tarpeelliseksi vastata tähän - ei kiinnosta.
Aito_Johanna

Re: Asiat vai ihmiset?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Omituinen kysymys. Riippuu tietysti asiasta ja ihmisestä.
Vastaa Viestiin