Täytettä pitsaan!

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
1108

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

tonttu kirjoitti:Vaihtelee fiiliksen mukaan, mutta näitä nyt ainakin:

- Kinkku
- Valkosipuli tomaattimurskaa
- Salamia
- Chilitonnikalaa
- Jauhelihaa
- Ananasta
- Sipulia
- Juustoa
- Fetajuustoa
- Pizzamaustetta

Ei kaikkia välttämättä yhellä kertaa tai yhteen pitsaan.
Plikka apinoi!
tonttu

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja tonttu »

1108 kirjoitti:Plikka apinoi!
Saanko banaanin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Himo iski tämän ketjun perusteella, taidan siis suunnata kauppaan ostamaan aineksia semmoiseen pieneen ja herkulliseen patalappuseen. Pohjaa en taida jaksaa vääntää tälläkään kertaa.

Päälle runsaasti sipulia, isoja katkarapuja ja mozzarellaa.

Toisaalta rasvapommikin kävisi, mozzarellaa, cheddaria ja jotain tulista iljettävän näköistä saapasmaan kinkkua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
1108

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

tonttu kirjoitti:Saanko banaanin?
Et, saat kepistä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vaola kirjoitti:Olenkohan mä ainoa ihminen maan päällä, joka EI halua pizzansa päälle hirveää juustoröykkiötä? Juustoa toki saa laittaa, mutta kohtuudella, niin että muutkin osaset pilkistävät ja ennenkaikkea maistuvat. Eli eivät peity sen juustokasan alle.
Täällä myös! Pitsan voi helposti pilata liialla juustolla.
Pitsaan menee kerta kerran jälkeen:
Jauheliha
Tomaatti
Kapris
Paprika (punainen)
Sipuli
Valkosipuli
Tietysti tomaattipyre ja juusto
Joskus myös: Kinkku tai salami
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
hermine

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja hermine »

Vaola kirjoitti:Olenkohan mä ainoa ihminen maan päällä, joka EI halua pizzansa päälle hirveää juustoröykkiötä? Juustoa toki saa laittaa, mutta kohtuudella, niin että muutkin osaset pilkistävät ja ennenkaikkea maistuvat. Eli eivät peity sen juustokasan alle.
Mä oon aina inhonnut juustoa, pizzassakin. Nykyään en enää syö juustoa muutenkaan. En tosin tiedä, onko se pizza enää pizzaa jos siihen ei laita juustoa, no en laita silti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvää oli, aineksina punasipuli, mozzarella ja sopresso. Kokonaisuuden pilasi hiukan valmispohja, mutta laiskuudesta joutuu aina kärsimään jotenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sudenhenki

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Tonnikalaa, katkarapuja, simpukoita ja sipulia (ei kuullotettua) on meikäläisen suosikki pläjäys. Voihan sitä joskus otta sellaisen kana-aurajuusto-sieni-sipuli pläjäyksenkin.

Yleisesti ottaen en paljoa pitsoja vierasta, mutta ananas on minusta pitsassa niin helkkarin karseaa että ne nypin pois jos moista löytyisi minun pitsastani. Kinkku on toinen jota en suosi, mutta sen voi vielä sietää.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Sudenhenki kirjoitti: ananas on minusta pitsassa niin helkkarin karseaa että ne nypin pois jos moista löytyisi minun pitsastani. Kinkku on toinen jota en suosi
:komp:

Oma suosikkitäytelistani vapaasti yhdistellen on tämäntyylinen:
Fetajuusto
Aurajuusto
Sipuli (must)
Valkosipuli (ilman vs+++:aa pizza ei ole pizzaa)
Tonnikala
Salami
Herkkusienet
Paprika
Katkaravut
Jauheliha (vain kotona siis, ei ikuna pizzeriassa)

Uutena tuttavuutena oliivit, joita opettelen sietämään. Ajattelin ostaa niitä kotijääkaappiin, ja aion testata niitä ensiksi pizzassa.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
ninnithequeen

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mie en syö pizzaa.
Liian monta joutunna elämäni aikana tekemään. Eikä kukaan kyl valittanu...
Sudenhenki

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti:Mie en syö pizzaa.
Liian monta joutunna elämäni aikana tekemään. Eikä kukaan kyl valittanu...
Hmm? tuo kuulosti aivan tarjoukselta :).
ninnithequeen

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sudenhenki kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mie en syö pizzaa.
Liian monta joutunna elämäni aikana tekemään. Eikä kukaan kyl valittanu...
Hmm? tuo kuulosti aivan tarjoukselta :).
Voinhan mie tehä sulle jos haluut, mut ite EN syö.
Oikeesti. Mittari täynnä. Liian monta saanu tehdä nois baarihommissa, ei tosin onneksi tuossa nykyisessä - ja viimeisessä baarissani.
Sudenhenki

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti: Voinhan mie tehä sulle jos haluut, mut ite EN syö.
Oikeesti. Mittari täynnä. Liian monta saanu tehdä nois baarihommissa, ei tosin onneksi tuossa nykyisessä - ja viimeisessä baarissani.
*Slurps* Ohjettahan löytyy sitten ylempää :P .
ninnithequeen

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sudenhenki kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Voinhan mie tehä sulle jos haluut, mut ite EN syö.
Oikeesti. Mittari täynnä. Liian monta saanu tehdä nois baarihommissa, ei tosin onneksi tuossa nykyisessä - ja viimeisessä baarissani.
*Slurps* Ohjettahan löytyy sitten ylempää :P .
Tomskusoossi, jauheliha, kinkku, sipuli, paprika, jalapeno, ja miljoonasti valkosipulia sekä juustoraastetta?
Sudenhenki

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti: Tomskusoossi, jauheliha, kinkku, sipuli, paprika, jalapeno, ja miljoonasti valkosipulia sekä juustoraastetta?
Höpsis, tomskusoossi ja miljoonasti juustoraastetta kuuluu itsestäänselvyyksiin.
Sudenhenki kirjoitti:Tonnikalaa, katkarapuja, simpukoita ja sipulia (ei kuullotettua) on meikäläisen suosikki pläjäys. Voihan sitä joskus otta sellaisen kana-aurajuusto-sieni-sipuli pläjäyksenkin.
ninnithequeen

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sudenhenki kirjoitti:aurajuusto
Yök yök yök.
Sudenhenki

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:aurajuusto
Yök yök yök.
Hassu, ethän sä sitä syö :D .
ninnithequeen

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sudenhenki kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:aurajuusto
Yök yök yök.
Hassu, ethän sä sitä syö :D .
Mut mua aina inhotti leikkiä sen kans. Yök. Ei se haju lähteny käsistä millään.

(miks mä repesin....)
mustakikkeli

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Asiaan liittyen, nykyisin tuntuu erinomaisen vaikealta löytää varsinaisista pizzerioista maittavia pizzoja. Vanhanaikaiset ohuet lätyt ovat joko mauttomia tai muuten vaan yök, ja jopa paksupohjaisemmat pannupizzatkaan eivät yleensä ole mitenkään erikoisia. Nekin ovat joko täysin mauttomia, tai sitten ne on pilattu liiallisella "hot barbeque"-kastikkeella jonka alta ei maistu yhtikäs mikään muu.

Kumma juttu että työpaikalla tarjottavat uuninpellipizzat ovat aina niitä parhaimipia ja mehukkaimpia. Mikseivät pizzeriat valmista sellaisia?
mustakikkeli

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Suvinen kirjoitti:Koska runsastäytteiset, paksupohjaiset ja mehevät pitsat vaativat sellaiset raaka-aineet, ettei niitä vitosella enää myydäkään. Joten ei kukaan ostakaan.
No paljonko menisi yli, kun työpaikalla kyseinen ateria maksaa alle sen viiden euron, ja siihen kuuluu kuitenkin mukaan juomat, leivät, salaatit ja jälkiruoat? Tiedän kyllä että työruokailulla on veroetu ja myydään volyymilla, mutta silti.
killkill

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Olen tässäkin asiassa toivottoman jumahtanut: Frutti Di Mare, jonka on ehdottomasti sisällettävä:
- herkkusieni
- simpukka
- tonnikala
- katkarapu
- ananas
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kerran yks mies teki mulle pitsaa mihin se itse keitteli ne tomaattisoseet. Ihan purkkisosetta se keitti ja murskattuja tomaatteja. (tölkistä) Maustoi jollakin. Yhteensä ainetta oli varmaan melkein litra sitä pellin pitsaa kohti. Mutta hyvää se oli, ei oo vaan itse vielä jaksanut nähdä vaivaa :oops:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Geetzu

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hampparihimoissani tilaan nyt pizzan. Siihen tulee ehdottomasti:
-kebablihaa
-sipulia
-aurajuustoa
-juustoa extrana

Tuo on siis rasvalätty nro 1.

Kotona pizzaan voi sitten tunkea rehujakin, harvoin kyllä mitään oliivia kevyempää... No tomaattia ehkä. :]
Herra Manala

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Pizzani saattaa sisältää vähänmitäikinä mielialojen mukaan. Se ei kuitenkaan koskaan sisällä:
- sipulia
- paprikaa
- kaprista
- anjovista
- homeisia juustoja

Sen sijaan en osaa tehdä itselleni pizzaa ilman että roiskisin päälle jalapenoja. Jalapenojen kanssa taas hyvin sopii yhteen esimerkiksi kana, ananas ja kevytsalami. Normimetukassa/salamissa on niin paljon rasvaa, että ne helposti pilaavat pizzan, ja pizzasta tulee öljyinen. Sama käy helposti myös liian juuston kanssa.

Juusto on asia josta olen aika tavalla eri mieltä enemmistön kanssa (koska enemmistö ei tiedä paremmasta!) sillä varsinkin suomalaiset valion etc. mozzarellaraasteet ovat aivan käsittämättömän mautonta selluloosaa. Sama kuin sulattaisi raejuustoa pizzansa päälle! Oman kokemukseni mukaan ne halvimmat mahdolliset ulkomaiset (hollantilaiset) pizza-mix raastesekoitteet noin puolen kilon paketeissa ovat valovuosia parempia ja maukkaampia pizzajuustoraasteita kuin suomalaiset mozzarellaraasteet.

Ja juustolla ei tosiaankaan kannata peittää kaikkia täytteitä. Itse asiassa ainoastaan kastikemaiset ja lämpöherkimmät ainekset (esim. herkkusieni, todella ohuet kinkkusuikaleet ja tietyt vihannekset) kannattaa sijoittaa juuston alle, muuten ainekset sijoitetaan ehdottomasti juuston päälle.

Ja yksi pizzan aliarvostetuimmista osa-alueista on ilman muuta pohjan tomaattikastike. Hyvällä pohjasoosilla saa köyhätäytteisestäkin pizzasta maistuvan, parhaimmillaan herkullisen. Ja toisaalta surkealla ja mitäänsanomattomalla kastikeella saa herkullisista täytteistä valmistetun pizzankin maistumaan vain kohtuulliselta.

Pohjasoosia sopii maustaa ihan reippaalla kädellä: mustapippuria, merisuolaa, basilikaa, ruohosipulia, etikkaa, chilijauhetta jne. Kaksi viimeistä voi myös korvata erinomaisesti lorauttamalla sekaan purkitettujen jalapenojen lientä. Kastikkeen pohjana voi käyttää tomaattipyrettä, mutta jos aikaa on, paseeratusta tomaatista kokoon keittämällä saa parempaa.

Vaola kirjoitti:Voileipäkakussahan joka toinen kerros on tummaa ja joka toinen vaaleaa vuokaleipää.
Öhm, minkä ihmeen lakisäädöksen mukaan? Kyllä esimerkiksi herkullisin katkarapu-graavilohikakku tulee mielestäni ihan pelkkään laivurin vaaleaan tehtynä.

Ja voileipäkakkujen täytteiden pohjana kannattaa myös kokeilla kreikkalaista maustamatonta jugurttia kevyempänä vaihtoehtona smetana-ranskankermamössöille.
ninnithequeen

Re: Täytettä pitsaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

ninnithequeen kirjoitti:Mie en syö pizzaa...
Tämä on varmaan oikea ketju ilmoittaa, että söin pizzaa eilen pienen slaissin.
Vastaa Viestiin