Aarnen ajomäärillä noita ei varmasti ihan heti pyörähdä mittariin, ja auton vaihtokin lienee jo silloin taas ajankohtainen, joten varaosien hintojen tuijottelu on ehkä merkityksettömintä mihin voi takertua varsinkin tällaisessa autoluokassa.
C4:ssä on ihan tavalliset kierrejouset edessä ja takana. 2.0 VTR on kyllä ihan "kilpailukykyisesti" hinnoiteltu 23 tuhanteen euroon jos ei oteta huomioon sitä, että 22 tonnilla saa jo uuden Octavian, joka on sisätiloiltaan selvästi suurempi auto ja myös paljon parempi ajaa.
No mulla on sekä 3-ovinen coupe että 5-ovinen farmari, ja täytyy kyllä sanoa, että se kauppakassi hoituu kotiin näppärimmin 3-ovisella.Sinkkumatti kirjoitti:Ei tarvitse olla edes isoja, vaan se kauppakassi, tai treenikassi on näppärä pudottaa siitä sivuovesta takapenkille.Pehmis kirjoitti: No jos kuljetat usein isoja tavaroita, niin tietysti 5-ovinen ja mieluiten farmari tai ei ainakaan sedan.
Ovi auki ja kuskin penkki taitetaan eteen, ruokakassi pudotetaan kuskin penkin taakse jalkatilaan ja läväytetään penkki takaisin taka-asentoon. Siellä pysyy kuin paska Junttilan tuvan seinässä, vaikka kotimatka kulkisi Ahveniston moottoriradan kautta. Sen sijaan 4-5 -ovisissa sama ei onnistu, koska penkki ei kaadu eteen. Ne kauppakassit sitten todella ovat siellä takapenkillä huonosti tuettuina, ja kassin sisältö pitkin takapenkkiä ja jalkatiloja, jos erehtyy ottamaan mutkaa yhtään tiukemmin kuin rollaattorilla vanhainkodin pääkäytävällä.
Olen vähän samaa mieltä Pehmiksen kanssa muutenkin korimalliasioista. 4-ovista sedania turhempaa korimallia ei enää ole. Sellaisella ei pysty kuljettamaan yhtään mitään. Yleensä saman mallisarjan pienemmällä, 3-ovisella pystyperälläkin selviää paremmin isojen artikkeleiden kuljetuksesta, kuin sedanilla jossa ei ole yhtäkään suurta luukkua mistä isohkon pahvilaatikon saisi autoon edes sisälle.
PS. Voisiko blissi editoida niiden IMG-tagien sijaan URL-tagit sille Citroen-kuvalleen? Tuo saatanan iso ja ruma kuva pilaa täysin sivun luettavuuden.