Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
MarthaFocker

Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Tuo kuukaudittain toistuva hullunlehmäntauti. Voi meitä naisraukkoja.
No, onhan tästä puhuttu jo kyllästymiseen asti, mutta haluasinkin nostaa pöydälle miesten näkökulman aiheeseen.

Ok, naisilla flippaa päässä muutamana päivänä kuukaudesta TOSI pahasti. Miehille tämä on oivallinen valttikortti vetää esille keskustelussa kuin keskustelussa, kun halutaan tuoda esille, että nainen ei ole järkevä olento, eikä näin hänen keskustelupanoksellaan ole mitään merkitystä.
Valttikortti on pätevä myös silloin, kun ko. naisella ei hormonivaihtelun kanssa olisikaan ongelmia, koska kommmentit siitä saavat aina savun nousemaan korvista -osui se oikeaan tai ei. Ja kun hermot menee, niin sehän ei voi olla merkki mistään muusta kun niistä naisten vaivoista.

Itse olen aina tunnustanut, jos hermot ja tunteet ovat liian pinnassa, joten kanssani keskustelua yrittävät miehet eivät mitenkään voi kuvitella, että minulla olisi aina "pahat päivät". Ei ei, joidenkin mielestä toisen kommentin kuittaaminen "PMS" tai "kuukautiset" olan kohautuksella käy ihan milloin tahansa.

Minua turhauttaa tämä miehille annettu valttikortti. Se nitistää ja nolaa toisen keskusteluosapuolen, vaikka syyten hormonivaihtelusta menisikin metsään.
Esim. keskutelen mieshenkilön kanssa, ja yritän osoittaa puoltamani mielipiteen oikeaksi. Jossain vaiheessa (ainakin, jos mies alkaa jäädä keskustelussa heikoille) vedetään ässä hihasta: (mielellään mahd. kovaan ääneen) "Kuule, taitaa olla sulla nyt naisten päivät"
Mitäpä siihen hörönaurun päälle enää sanomaan, kun jos huudat kovaan ääneen metelin yli, että olet väärässä, niin mitäpä muutakaan äänen korottaminen tukisi, kuin miehen tulkinnan oikellisuutta.

Voi venäjä, minunhan se pitäisi tietää, koska päässä flippaa...


Kityn miehet, eikö tälläinen käytös ole mielestänne ala-arvoista?

Aion tästä lähien ignoorata jokaisen sutjautuksen aiheesta.
Tix

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja Tix »

Tuo kuukausittain, viikoittain tai päivittäin toistuva hullunlehmäntauti. Voi meitä miesraukkoja.
No, onhan tästä puhuttu jo kyllästymiseen asti, mutta haluasinkin nostaa pöydälle naisten näkökulman aiheeseen.

Ok, naisilla flippaa päässä muutamana päivänä kuukaudesta TOSI pahasti. Naisille tämä on oivallinen valttikortti käyttäytyä huonosti ja puhua mitä sylki suuhun tuo. Keskustelussa, kun halutaan tuoda esille, että jokaisella on vastuu tekemisistä ja sanoistaan, nainen voi aina vetäytyä hormonien taakse ja syyttää niitä käytöksestään, ja väittää ettei ollut oma itsensä, eikä hänen sanomisiaan tai tekemisiään voi tuomita.

Valttikortti on pätevä myös silloin, kun ko. naisella ei hormonivaihtelun kanssa olisikaan ongelmia, koska aina voi väittää että kyse on hormoneista, vaikka kyse olisi vain prinsesakompleksista, oikuttelusta tai huonosta käytöksestä. Ja tähänhä ei ole mitään vastaan väittämistä, hormonit ne kaiken takana aina ovat, nainenhan on täysin avuton niiden edessä eikä voi hallita itseään.

Itse olen aina tunnustanut, jos olen käyttäytynyt huonosti, joten kanssani riitelyä yrittävät naiset eivät mitenkään voi kuvitella, että sellainen käytös olisi miesten yläpuolella tai että olisin heitä parempi. Ei ei, joidenkin mielestä oman kommentin kuittaaminen "PMS" tai "kuukautiset" olan kohautuksella käy ihan milloin tahansa.

Minua turhauttaa tämä naisille annettu valttikortti. Se turhauttaa ja hermostuttaa toisen keskusteluosapuolen, vaikka hormonivaihtelusta ei olisi lainkaan kyse. Esim. keskutelen naishenkilön kanssa, ja yritän osoittaa hänen käytöksensä huonoksi. Jossain vaiheessa (ainakin, jos nainen alkaa jäädä keskustelussa heikoille) vedetään ässä hihasta: (mielellään mahd. kovaan ääneen) "minä en voi sille mitään, että olen nainen ja minulla on hormonitoimitaa! Sovinisti!"

Mitäpä siihen hörönaurun päälle enää sanomaan, kun jos huudat kovaan ääneen metelin yli, että olet väärässä, niin mitäpä muutakaan äänen korottaminen tukisi, kuin naisen tulkinnan oikellisuutta.

Voi venäjä, minunhan se pitäisi tietää, koska päässä flippaa...

Kityn naiset, eikö tälläinen käytös ole mielestänne ala-arvoista?

Aion tästä lähien ignoorata jokaisen sutjautuksen aiheesta.
Geetzu

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Rautavittu kirjoitti:Aion tästä lähien ignoorata jokaisen sutjautuksen aiheesta.
Tee se. En ole juurikaan kuullut miesten suusta tota, ehkä pitävät perusflippaajana muutenkin? Itselläni on ärsyttävä tapa syyttää hormoneita monesta. Kaikesta. Turhasta. Eikä ihan läpälläkään enää. Lähiympäristön ihmiset eivät juuri kalentereistaan tsekkaile vaan alistuvat hyväksymään suustani pääsevät tekosyyt. Tällainenkin on ala-arvoista, mut mä nyt jäänkin väittelyissä yleensä tappiolle ja woman's gotta do what woman's gotta do, niih!
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja Think »

Rautavittu kirjoitti: Kityn miehet, eikö tälläinen käytös ole mielestänne ala-arvoista?

Aion tästä lähien ignoorata jokaisen sutjautuksen aiheesta.
Eihän tuo kerro muusta kuin siitä, ettei joillain miehillä riitä keskustelukykyä/argumentointikykyä riittävästi naisen kanssa keskustelemiseen. Heti kun joudutaan ahtaalle, tartutaan ns. veto-oikeuteen. Helppo ja itselle ongelmaton tapa tappaa ikävä keskustelu.

Mitä suuremmassa joukossa tuon kommentin heittää, sitä mitättömämpänä luuserina kaveria voi pitää. Ei osoita kovin suuria älynlahjoja tai arvostusta ja kunnioitusta toista ihmistä kohtaan.

Jos on huono päivä, niin sitten on huono päivä. V*ttuako sillä on väliä mistä se johtuu. Toisaalta tämä tarkoittaa myös sitä, ettei se huono päivä (naisella tai miehellä) anna mihinkään etuoikeuksia.
Ovela kuin orgasmi
MarthaFocker

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Näppärä-näppärämpi-Tix

Kuten sanoin, olen myöntänyt, jos kyse on ollut hormonivaihteluista, mutta varmasti olette miehet joutuneet näkemään huonoa käytöstä, joka on perusteltu sillä.
Et silti vastannut siihen, mitä tässä haen takaa...
killkill

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja killkill »

Todella vaisu valttikortti hihasta vedettäväksi. Eiväthän likimainkaan kaikki naiszet kärsi tästä "taudista".
Parempi äszä on tietenkin "naisten logiikkaan vetoaminen", ja päälle vielä "voi rähmän rähmä" (Spede-vainaan äänellä) :D
gullible

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja gullible »

Geetzu kirjoitti: woman's gotta do what woman's gotta do, niih!
Haluaisin esittää tässä yhteydessä miehille oikeutta samantyyppiseen vasta-argumenttiin. Kyllähän sen nyt pitäisi olla lieventävä asianhaara, kun testopäissään panee ventovierasta nakkikioskin jonossa turpaan, mustasukkaisuuspäissään antaa akalle huutia tai muuten intohimorikollisen kirves heilahtaa.

Mikä ihmisen käytöksessä on sellaista, johon hormonit eivät vaikuta?
bedlam

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kokemukseni mukaan ne ovat pikemminkin naiset, jotka omaa käytöstään selittelevät niillä "pahoilla päivillä". Ja sehän taas on miehen kannalta täydellinen kommentti lopettaa riitelöitseminen, järjetöntähän siihen nyt olisi enää vastaan sanoa.
Filovirus

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Mä myönnän myös, että kuukautisten aikaan olen normaalia enemmän herkempi tappelemaan jos siihen aihetta, mut en mene sanomaan johtuuko hormooneista vaiko vaan kivusta ja vitutuksesta. Toisaalta kyllä sillon enemmän panettaakin ja pippeli tuntuu vähintää seitsemänneltä ihmeeltä. Mutta joo, myöskään minä en ole kuullut miehiltä tuollaista vasta kommenttia, typerää sanoisin.
Tix

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Tix »

bedlam kirjoitti:Kokemukseni mukaan ne ovat pikemminkin naiset, jotka omaa käytöstään selittelevät niillä "pahoilla päivillä". Ja sehän taas on miehen kannalta täydellinen kommentti lopettaa riitelöitseminen, järjetöntähän siihen nyt olisi enää vastaan sanoa.
Tähän viittasin vastakirjoituksellani. En ole koskaan pelannut itse hormonikorttia, sen sijaan tyttöystävä on - itsensä hyväksi ja kerran kysyessään eräältä kiukkuiselta naiselta tämän heikon asiakaspalvelun tason syitä.
Yönmustaritari

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Rautavittu kirjoitti:Näppärä-näppärämpi-Tix

Kuten sanoin, olen myöntänyt, jos kyse on ollut hormonivaihteluista, mutta varmasti olette miehet joutuneet näkemään huonoa käytöstä, joka on perusteltu sillä.
Et silti vastannut siihen, mitä tässä haen takaa...
Tämän "valttikortin" vetämiseen liittyy erittäin vahva epäily siitä, että nainen ei tunnista milloin *omituinen käytös johtuu hilloviikoista.

Joka tapauksessa käytöksen ollessa *omituinen on toki KK:n sanoin parempi vedota siihen logiikkaan tai sen puutteeseen.

*Lue
omituinen="mitä vittua säteet?/mistä vitusta sä puhut?" reaktion aiheuttava toiminta
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 15.08.2005 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MarthaFocker

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Menee kohta jankkaamiseksi, mutta joo. Itse tunnistan hormonien aiheuttamat jutut, enkä halua käyttää sitä valttikorttina, koska silloin vajoaisin samalle tasolle sitä käyttävien miesten kanssa. Olen toki joskus käyttäytynyt huonosti, mutta olen sen samalla hetkellä tajunnut ja pyytänyt käytöstäni anteeksi, ja jättänyt riitelyn sikseen. Nostanut aiheen pintaan uudestaan, kun olen "selvin päin" jos aihetta mielestäni asian käsittelyyn on ollut.
Kun tajuan itse olevani hölmö, lopetan sen. Mutta jos siitä syytetään silloin kuin aihetta ei ole, niin sitä pidän alentamisena.
bedlam

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tix kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Kokemukseni mukaan ne ovat pikemminkin naiset, jotka omaa käytöstään selittelevät niillä "pahoilla päivillä". Ja sehän taas on miehen kannalta täydellinen kommentti lopettaa riitelöitseminen, järjetöntähän siihen nyt olisi enää vastaan sanoa.
Tähän viittasin vastakirjoituksellani. En ole koskaan pelannut itse hormonikorttia, sen sijaan tyttöystävä on - itsensä hyväksi ja kerran kysyessään eräältä kiukkuiselta naiselta tämän heikon asiakaspalvelun tason syitä.
Juu, huomasinkin. Itse vain olen niin huono riitelemään, että olisin lähinnä tyytyväinen jos tuollainen "valttikortti" kaivetaan esiin vaikka täysin hihasta, koska se enteilee riidan loppumista. Toisaaltahan on epäreilua syyttää hormoneitaan siinä vaiheessa, kun huomaa olevansa väärässä, mutta sekin olisi vaihtelua minun tapauksessani, koska harvoin riidat ovat lähteneet mistään muusta kuin omasta typeryydestäni.
MarthaFocker

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Yönmustaritari kirjoitti:
Tämän "valttikortin" vetämiseen liittyy erittäin vahva epäily siitä, että nainen ei tunnista milloin *omituinen käytös johtuu hilloviikoista.
Jaa, mieskös sen paremmin tunnistaa?
Kas kun luulin, että ne päivät ohi, mutta voi voi, taisin olla väärässä, jos Paskis niin epäilee...
Exsat

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:Kokemukseni mukaan ne ovat pikemminkin naiset, jotka omaa käytöstään selittelevät niillä "pahoilla päivillä". Ja sehän taas on miehen kannalta täydellinen kommentti lopettaa riitelöitseminen, järjetöntähän siihen nyt olisi enää vastaan sanoa.
Ja tämä ei siis koske minua. Mä riitelen niin kauan, että toinen myöntää olevansa väärässä, oli alkutilanne ja kuukautiskierron vaihe mikä tahansa.
Yönmustaritari

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Rautavittu kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Tämän "valttikortin" vetämiseen liittyy erittäin vahva epäily siitä, että nainen ei tunnista milloin *omituinen käytös johtuu hilloviikoista.
Jaa, mieskös sen paremmin tunnistaa?
Kas kun luulin, että ne päivät ohi, mutta voi voi, taisin olla väärässä, jos Paskis niin epäilee...
Niin ei voi väittää. Toki jos em. *omituinen käytös on ns. luontaista niin sittenhän kohdetta voidaan mahdollisesti pitää myös ääliö-objektina tmv. sillä hetkellä ja koittaa edelleen väistää turhanjankuttaminen pms-kommentilla ja lopettaa kina menemällä siitä mistä aita on matalin.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Think »

Exsat kirjoitti:Mä riitelen niin kauan, että toinen myöntää olevansa väärässä, oli alkutilanne ja kuukautiskierron vaihe mikä tahansa.
Riippumatta siitä oletko oikeassa vai väärässä?
Ovela kuin orgasmi
MarthaFocker

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Yönmustaritari kirjoitti:jos em. *omituinen käytös on ns. luontaista niin sittenhän kohdetta voidaan mahdollisesti pitää myös ääliö-objektina
Tähän en taida viitsiä edes vastata.
Exsat

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Think kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Mä riitelen niin kauan, että toinen myöntää olevansa väärässä, oli alkutilanne ja kuukautiskierron vaihe mikä tahansa.
Riippumatta siitä oletko oikeassa vai väärässä?
Väärässä? Buahhaahaa! En minä ole väärässä. Koskaan. :twisted:
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Think »

Exsat kirjoitti: Väärässä? Buahhaahaa! En minä ole väärässä. Koskaan. :twisted:
Otan osaa, Bedlam. :roll:
Ovela kuin orgasmi
Gina

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja Gina »

Mietin asiaa. En tunnusta käyttäytyväni yhtään erillä tavalla menkkojen aikana, tosin niiden jälkeen tapaa iskeä ihan järkyttävä himotus.

Mun mieliala menee laidasta laitaan ihan ilman menkkojakin. Joskus olen itsekin joutunut miesten taholta sellaisen "sulla taitaa olla huono aika kuukaudesta" kommentoinnin kohteeksi ja pakko myöntää että on mahdollisesti yksi tehokkaimmista keinoista saada mun käyrä nousuun. Tyhmyys on ärsyttävää.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Rautavittu kirjoitti: Aion tästä lähien ignoorata jokaisen sutjautuksen aiheesta.
Elä! Sehän on oiva tilanne höyrytä kun kerran oikein yllytetään. Mies, joka naisen pahasta olosta syyttää joka kerran premenstruaalista syndroomaa pyrkien sillä tyrehdyttämään ristiriidat, saa totisesti mitä tilaa. Hän on jo ennakkoluulonsa osoittanut ja vain nunnamainen tyyneys loppuelämän ajan saisi hänet vakuuttumaan naisten kyvystä hillitä itseään. Ei siis mitään tarvetta säästellä mitä päästelee. Yleensä epäilijä on joku muu kuin kumppani, joten sillä nyt niin väliäkään vaikka vetää puheenaiheeksi markkinayhteiskunnan kauneusihanteet ja niistä johtuvat paineet, ydinsodan, miesten kiittämättömyyden naisten suorittamasta synnytyksestä ja rumat kravatit. Kaikki menee.

Naisena varoisin hormonikorttia, harvoin oireet niin sekaisin mentaalisesti laittavat, joskin kolotus, turvotus ja arkuus voivat ärtyneisyyttä nostaa. Kuten Tix totesi, vastuu puheista/teoista säilyy ja sitä tulee noudattaa.

Jos hormoneihin halutaan vedota, suosittelen e-pillereitä. Eihän mies toki halua rakkaalleen vaivaa yhteisen asian vuoksi, joten hupheijaa pian sitä yhteistä tavoitetta muotoillaan hieman toisin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
bedlam

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormoneista

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Think kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Väärässä? Buahhaahaa! En minä ole väärässä. Koskaan. :twisted:
Otan osaa, Bedlam. :roll:
Kiitos. Onhan tämä raskasta ja vaikeaa, mutta koetan jaksaa päivä kerrallaan.
MarthaFocker

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Melnais kirjoitti:Ei siis mitään tarvetta säästellä mitä päästelee. Yleensä epäilijä on joku muu kuin kumppani, joten sillä nyt niin väliäkään vaikka vetää puheenaiheeksi markkinayhteiskunnan kauneusihanteet ja niistä johtuvat paineet, ydinsodan, miesten kiittämättömyyden naisten suorittamasta synnytyksestä ja rumat kravatit. Kaikki menee.
Haluan sydämeni pohjasta uskoa tasavertaisuuteen, siksi en halua vahvistaa mitään käsityksiä. Ja mitä mainitsemiisi e-pillereihin tulee, niin niitä ennen käyttäessäni huomasin olevani tasaisen hullu koko ajan. Nyt kun niitä en käytä, nousee estrogeenin taso vain niinä tiettyinä päivinä, jolloin todella pahoittelen käytöstäni enkä mielelläni ala riitelemään.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Martta-tädin kootut mussutukset: osa 1, Vittuilu hormone

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Rautavittu kirjoitti: Haluan sydämeni pohjasta uskoa tasavertaisuuteen, siksi en halua vahvistaa mitään käsityksiä. Ja mitä mainitsemiisi e-pillereihin tulee, niin niitä ennen käyttäessäni huomasin olevani tasaisen hullu koko ajan. Nyt kun niitä en käytä, nousee estrogeenin taso vain niinä tiettyinä päivinä, jolloin todella pahoittelen käytöstäni enkä mielelläni ala riitelemään.
Testosteronin. Estrogeeni on se lauhkea söpöilyhormoni jonka pitoisuus laskee aallonpohjiin kuukautisia edeltävinä päivinä, joten hormonisuhteet elimistössä menevät pähkinöiksi.

Muuten tietysti oikea linja. Ideana kuitenkin ollen, että jos mies nillittää PMS-oireista, hän ei käsityksiään koskaan tule muuttamaan. Kaikki väärä mitä naiset maailmassa tekevät johtuu hormonimuutoksista ja tähän he uskovat naisellisuuden syvimmän olemuksen osoittajana kuin SingleMalt korkokenkiin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin