Geetzu kirjoitti:Äh, Rakkaus hei. Kaiken se kestää, menee jopa joskus oman egon edelle. No kyllä mä itekin sanoisin tässä ketjussa "jätä se sika" mut yritän vältellä ja olla eri mieltä ku muut. Siinä vaiheessa kun kaikki tosiaan on suhteen eteen yritetty voi lähteä kävelemään. Silloin ei jää skismoja puolin eikä toisin. Ja itse tehtävä päätös koska se kaikki mahdollinen on tehty...
Oikeesti joo.
Ihme parisuhdekäsityksiä kitinäläisillä? Jos menee huonosti, syytetään toista osapuolta minkä ehditään ja huudetaan vakiovastausta:
Jätä se sika! Palstan
Miehinen Mies -jaosto vielä korostaa sitä, kuinka
jotkut sitten ei koskaan opi. Sallinette, että kysyn, mitä mahdatte itse olla oppineet parisuhteessa olemisesta? Senkö, että jos homma ei toimi, kannattaa lähinnä laittaa muija kiertoon ja sormet ristissä toivoa että seuraavalla kerralla saa pyydystettyä
paremman? Joopa joo. Suhteen epäonnistuminenhan on toki poikkeuksetta kiinni siitä, että kumppani oli
huono. Ei koskaan omasta toiminnasta.
Kyllähän aloittajan tilanne perin kurjalta kuulostaa. Noin vähillä tiedoilla on kuitenkin aivan mahdotonta sanoa miten suuri tai pieni vaivannäkö vaadittaisiin myönteisen lumipalloefektin käynnistämiseen. Kuulostaa vähän siltä, että vaivaa ei ole tähän mennessä suhteen eteen nähty lainkaan. Eikä ilmeisesti kitisijöiden mielestä kannata edes kokeilla?
Paskapuhetta, lievästi sanottuna. Vaivannäkö kannattaa aina. Vaikka suhde kaatuisi vaivannäöstä ja yhteisestä asioiden selvittämisestä huolimatta, ero tulee olemaan moninkertaisesti helpompi kuin silloin, jos kirjoittaja lähtee noinkin tulehtuneesta tilanteesta ovet paukkuen, vastauksia saamatta ja antamatta. Lisäksi, kuten jo sanoin toisessakin ketjussa, tällaiset ongelmat ovat harvemmin yksinomaan toisesta osapuolesta johtuvia. Useimmiten ne ovat eskaloituneet vuosien hoitamattomuuden ja välinpitämättömyyden tuloksena - ja mitä ajattelette tapahtuvan kun tilanteen osapuolet aloittavat tahoillaan uusia suhteita? Yhtäkkiä kaikki on kuin ruusuilla tanssimista? As if.
Jos teidän huutelijoiden ainut parannusehdotus tilanteeseen on:
Seuraavalla kerralla jätät niskoittelevan muijan aikaisemmin!, enpä haluaisi olla sivusta seuraamassa sitten, kun omalle kohdallenne nalli napsahtaa.