Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Mä ymmärrän pointin jossain määriin, mutta viime kädessä se kuitenkin on niin, että omistaja päättää, miten myy. Oli sitten kyse palvelusta, tavarasta tai taideteoksesta. Ostaminen on vapaaehtoista.

Sinä voit laittaa ehdoksi, että työsi palkka tulee maksaa pahkasta valmistettuina taideteoksina täydenkuun aikaan Esson parkkipaikalla. Työsi potentiaalinen ostaja sitten päättää, ostaako ko. ehdoin vai ei.
Sä elät vissiin uskossa että artisti määrää miten hänen teoksestaan maksetaan?
http://www.gramex.fi/fi/tietoa_gramexis ... a_hallinto

http://www.teosto.fi/teosto/websivut.ns ... enDocument

http://www.teosto.fi/teosto/websivut.ns ... akemus.pdf

Uskoni siis on oikea. Artisti käyttää valtaa molemmissa puljuissa. Artistit ovat halunneet tällaisen systeemin, koska heidän hallitsemansa puljut tällaista toteuttavat.
Tarkoitin siis että yksittäinen tyyppi ei voi vaikuttaa siihen miten hänen musiikkiaan käytetään jos tuohon jengiin liittyy.

Mutta joo, minun logiikan mukaan formaatin mukaan rankaiseminen on typerää ja väärin, ja ainoastaan ampuu pitkässä juokssa TO-toimijoita omaan jalkaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Sä elät vissiin uskossa että artisti määrää miten hänen teoksestaan maksetaan?
http://www.gramex.fi/fi/tietoa_gramexis ... a_hallinto

http://www.teosto.fi/teosto/websivut.ns ... enDocument

http://www.teosto.fi/teosto/websivut.ns ... akemus.pdf

Uskoni siis on oikea. Artisti käyttää valtaa molemmissa puljuissa. Artistit ovat halunneet tällaisen systeemin, koska heidän hallitsemansa puljut tällaista toteuttavat.
Tarkoitin siis että yksittäinen tyyppi ei voi vaikuttaa siihen miten hänen musiikkiaan käytetään jos tuohon jengiin liittyy.

Mutta joo, minun logiikan mukaan formaatin mukaan rankaiseminen on typerää ja väärin, ja ainoastaan ampuu pitkässä juokssa TO-toimijoita omaan jalkaan.
Sun kannattaa ottaa osaa em. puljujen päättäviin kokouksiin ja pyrkiä muuttamaan systeemiä. Sun kollegas ovat halunneet tällaisen systeemin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vagabondo kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Mä en tajua, mitä tarkoitat: Beatport ja muut myyntikanavat toimittaa kuitit ostoista, niin mitä muuta siinä tarvii? Mistä Gramex / teosto varmistaa ettei soittamasi CD ole mustamäen torin taidokas kopio? Tuleeko Gramex setä selaamaan levylaukkusi lävitse?
Huomaan :tiistai:

Yritäppä ajatella asiaa sieltä toiseltakin puolelta. Sen jälkeen väsäät ohjelman, joka kerää tiedostoon noista myyntikanavista kuitit ja vertaa niitä sitten DJ:n soittamiin biiseihin ja erottelee Gramexille ja Teostolle valmiin laskutuksen kopioimalla hankituista kappaleista ja antaa muista varmistuksen, että maksettu on. Sitten menet kauppaamaan idean järjestöille, jotta systeemiä saa muutettua.

Voit tietysti aloittaa myös tosta idean kehittelysta (toi kun nyt oli ensimmäinen mikä tuli mieleen) ja kauppaamisesta ja jättää koodaamisen jollekin muulle.
DJ ilmoittaa jo nyt soitetut kappaleet TO-tahoille, joten en näe vaikeaksi laittaa kerran mukaan liitteet missä näkyy koska biisi ostettu ja mistä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
http://www.gramex.fi/fi/tietoa_gramexis ... a_hallinto

http://www.teosto.fi/teosto/websivut.ns ... enDocument

http://www.teosto.fi/teosto/websivut.ns ... akemus.pdf

Uskoni siis on oikea. Artisti käyttää valtaa molemmissa puljuissa. Artistit ovat halunneet tällaisen systeemin, koska heidän hallitsemansa puljut tällaista toteuttavat.
Tarkoitin siis että yksittäinen tyyppi ei voi vaikuttaa siihen miten hänen musiikkiaan käytetään jos tuohon jengiin liittyy.

Mutta joo, minun logiikan mukaan formaatin mukaan rankaiseminen on typerää ja väärin, ja ainoastaan ampuu pitkässä juokssa TO-toimijoita omaan jalkaan.
Sun kannattaa ottaa osaa em. puljujen päättäviin kokouksiin ja pyrkiä muuttamaan systeemiä. Sun kollegas ovat halunneet tällaisen systeemin.
Hahaha, joo siellä on varmasti DJ:t kauheasti olleet vaikuttamassa asiaan. Anssi Kelat ja sun muut nuo säännöt sorvaa. DJ:t tarvitsevat oman etujärjestön ehdottomasti, siitä ei ole epäilystä.

Levyttävä rap-artisti ystäväni Stepa ( 2 albumia, molemmat suomen virallisella listalla) oli jossain paneelissa Teoston kanssa, ja oli tyypeillä ollut kova paikka ymmärtää edes koko Dj ja hiphop-kulttuuria, jossa toiminta perustuu osaksi sille että lainataan vanhaa josta tehdää jotain uutta.

Ei mahtunut tajuntaan heille se että miksi joku artisti antaa omastaan pois että joku saa tehdä uutta millä voi tehdä rahaa keikalta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti: DJ ilmoittaa jo nyt soitetut kappaleet TO-tahoille, joten en näe vaikeaksi laittaa kerran mukaan liitteet missä näkyy koska biisi ostettu ja mistä.
Uskoisin, että ne pitää lähettää käytännössä joka kerta tai luoda niistä tietokanta joihin soitettuja kappaleita verrataan, jotta se on helpommin valvottavissa. Kehittele vielä vähän ideaa ja ala lobbaamaan musiikkipiirejä ja niiden etujärjestöjä. Jos systeemi on kaikille helppokäyttöinen, oikeudenmukainen, varmatoiminen ja helposti valvottavissa, niin tuskin sen lobbaaminen mahdoton tehtävä on.

Siis, jos sinua oikeasti kiinnostaa ratkaista esittämäsi ongelma. Ulkopuolisen silmään kun tuo tilanne näyttää siltä, ettei kukaan ole oikeasti pohtinut asiaan parasta ratkaisua, vaan on otettu teoston ja gramexin kannalta looginen ja helppo vaihtoehto.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
Sun kannattaa ottaa osaa em. puljujen päättäviin kokouksiin ja pyrkiä muuttamaan systeemiä. Sun kollegas ovat halunneet tällaisen systeemin.
Hahaha, joo siellä on varmasti DJ:t kauheasti olleet vaikuttamassa asiaan. Anssi Kelat ja sun muut nuo säännöt sorvaa. DJ:t tarvitsevat oman etujärjestön ehdottomasti, siitä ei ole epäilystä.

Levyttävä rap-artisti ystäväni Stepa ( 2 albumia, molemmat suomen virallisella listalla) oli jossain paneelissa Teoston kanssa, ja oli tyypeillä ollut kova paikka ymmärtää edes koko Dj ja hiphop-kulttuuria, jossa toiminta perustuu osaksi sille että lainataan vanhaa josta tehdää jotain uutta.

Ei mahtunut tajuntaan heille se että miksi joku artisti antaa omastaan pois että joku saa tehdä uutta millä voi tehdä rahaa keikalta.
Mutta ymmärtänet kuitenkin, että se on vähän hassua, että sä valitat esim. mulle, että sun oma edunvalvontajärjestösi toimii väärin.

Sama kuin jos mä valittaisin sulle Lääkäriliiton toimintaa. Toki voisin valittaakkin, mutta oikea tapa mulle olisi kuitenkin pyrkiä vaikuttamaan liiton toimintaan jäsenenä. Niin kuin olen yrittänytkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Sun kannattaa ottaa osaa em. puljujen päättäviin kokouksiin ja pyrkiä muuttamaan systeemiä. Sun kollegas ovat halunneet tällaisen systeemin.
Hahaha, joo siellä on varmasti DJ:t kauheasti olleet vaikuttamassa asiaan. Anssi Kelat ja sun muut nuo säännöt sorvaa. DJ:t tarvitsevat oman etujärjestön ehdottomasti, siitä ei ole epäilystä.

Levyttävä rap-artisti ystäväni Stepa ( 2 albumia, molemmat suomen virallisella listalla) oli jossain paneelissa Teoston kanssa, ja oli tyypeillä ollut kova paikka ymmärtää edes koko Dj ja hiphop-kulttuuria, jossa toiminta perustuu osaksi sille että lainataan vanhaa josta tehdää jotain uutta.

Ei mahtunut tajuntaan heille se että miksi joku artisti antaa omastaan pois että joku saa tehdä uutta millä voi tehdä rahaa keikalta.
Mutta ymmärtänet kuitenkin, että se on vähän hassua, että sä valitat esim. mulle, että sun oma edunvalvontajärjestösi toimii väärin.

Sama kuin jos mä valittaisin sulle Lääkäriliiton toimintaa. Toki voisin valittaakkin, mutta oikea tapa mulle olisi kuitenkin pyrkiä vaikuttamaan liiton toimintaan jäsenenä. Niin kuin olen yrittänytkin.
Gramex / Teosto ei ole DJ:den etujärjestö, meillä ei sellaista ole.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Hahaha, joo siellä on varmasti DJ:t kauheasti olleet vaikuttamassa asiaan. Anssi Kelat ja sun muut nuo säännöt sorvaa. DJ:t tarvitsevat oman etujärjestön ehdottomasti, siitä ei ole epäilystä.

Levyttävä rap-artisti ystäväni Stepa ( 2 albumia, molemmat suomen virallisella listalla) oli jossain paneelissa Teoston kanssa, ja oli tyypeillä ollut kova paikka ymmärtää edes koko Dj ja hiphop-kulttuuria, jossa toiminta perustuu osaksi sille että lainataan vanhaa josta tehdää jotain uutta.

Ei mahtunut tajuntaan heille se että miksi joku artisti antaa omastaan pois että joku saa tehdä uutta millä voi tehdä rahaa keikalta.
Mutta ymmärtänet kuitenkin, että se on vähän hassua, että sä valitat esim. mulle, että sun oma edunvalvontajärjestösi toimii väärin.

Sama kuin jos mä valittaisin sulle Lääkäriliiton toimintaa. Toki voisin valittaakkin, mutta oikea tapa mulle olisi kuitenkin pyrkiä vaikuttamaan liiton toimintaan jäsenenä. Niin kuin olen yrittänytkin.
Gramex / Teosto ei ole DJ:den etujärjestö, meillä ei sellaista ole.
Mutta varmaan olet jäsen, koska saat sieltä korvauksiakin?

edit:
Haemaeraemies kirjoitti: Jos itse Teoston jäsenenä

Lista toiveista
Eli onhan Teosto sun etujärjestös. Jos se toimi kuten haluat, käytä valtaasi!
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 17.04.2012 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mutta ymmärtänet kuitenkin, että se on vähän hassua, että sä valitat esim. mulle, että sun oma edunvalvontajärjestösi toimii väärin.

Sama kuin jos mä valittaisin sulle Lääkäriliiton toimintaa. Toki voisin valittaakkin, mutta oikea tapa mulle olisi kuitenkin pyrkiä vaikuttamaan liiton toimintaan jäsenenä. Niin kuin olen yrittänytkin.
Gramex / Teosto ei ole DJ:den etujärjestö, meillä ei sellaista ole.
Mutta varmaan olet jäsen, koska saat sieltä korvauksiakin?
Missä olen antanut ymmärtää että saan korvauksia? Jos jotain niin joudun maksamaan heille.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Gramex / Teosto ei ole DJ:den etujärjestö, meillä ei sellaista ole.
Mutta varmaan olet jäsen, koska saat sieltä korvauksiakin?
Missä olen antanut ymmärtää että saan korvauksia? Jos jotain niin joudun maksamaan heille.
Haemaeraemies kirjoitti: Jos itse Teoston jäsenenä (ja sieltä itselleni ihan merkittävästikin rahaa vuosittain saavana) koen..
:?:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mutta varmaan olet jäsen, koska saat sieltä korvauksiakin?
Missä olen antanut ymmärtää että saan korvauksia? Jos jotain niin joudun maksamaan heille.
Haemaeraemies kirjoitti: Jos itse Teoston jäsenenä (ja sieltä itselleni ihan merkittävästikin rahaa vuosittain saavana) koen..
:?:
Oho, siitä tipahti alku pois, kyseinen kommentti oli ensimäisen viestin linkistäni pasteama, missä esiintyvä artisti itse selitti tilannettaan kys. järjestöjen kanssa.

Pahoitteluni huonosta lainauksesta ja harhaanjohtamisesta, en tosiaan tahtonut antaa ymmärtää että itse olisin esiintyvä artisti joka sieltä saa rahaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Ok. Mutta edelleen se on niin, että oikeuksien haltijat ovat päättäneet myydä oikeuksia näin. Ostaminen on vapaaehtoista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Novakeissistä Merisalolle 6 vuotta linnaa ja Kanervalle melkein yhtä paljon ehdollista kuin pari hengiltä ajaneelle kaaharille. Sanoisin, että kaiken kaikkiaan aika kovia rangaistuksia jaettu.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... usi-vuotta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:Novakeissistä Merisalolle 6 vuotta linnaa ja Kanervalle melkein yhtä paljon ehdollista kuin pari hengiltä ajaneelle kaaharille. Sanoisin, että kaiken kaikkiaan aika kovia rangaistuksia jaettu.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... usi-vuotta
Samaa ajattelin. Vaikka istuvatkin vain puolet, niin kolme vuottakin on aika pitkä aika.

Merisalollehan ei ollut eka kerta kiven sisässä kyllä.

Mutta selvää ministeriainesta!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus+Kuol ... 5560114969

Kuva

No niin elco! Joko alat uskoa!!

Ilmastonmuutos on totta!

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

En tajua miten tuosta ilmastonmuutoksesta jaksetaan jauhaa, koska kyllähän kaikki vähänkään fiksummat ovat jo aikoja sitten tajunneet, että kyseessä on vedätys. Olisi tietty hienoa, jos seuraukset rajoittuidivat siihen, että pidetään tolloja peloissaan ja sumutetaan auktoriteettiuskovia pellejä. Ongelma vaan on että tollojen ja pellejen valtuutuksella kupataan meiltä fiksummilta rahaa biljoonakaupalla humpuukiin ja siinä sivussa kehitetään kaikenmoista kurjuutta, riesaa ja sortotointa kaikille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tää on kyllä ollut kummallinen kohu. TS tekee tylsän (=ei naurattanut) blogipakinan pohjalta vääristelevän kohu-uutisen persujen ja bloggaajan leimaamiseksi. Lopputuloksena bloggaajan työnantaja erotetaan puoleksi vuodeksi eduskuntaryhmästä, kun ei suostunut antamaan bloggaajalle potkuja. Bloggaajahan on valittanut uutisesta JNS:lle ja tehnyt tutkintapyynnön poliisille, mutta mitä niiden tutkimuksia odottelemaan ennen tuomionjakoa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/121818- ... erotettiin

Mielestäni tosi ala-arvoista ja paskamaista uutisointia median puolella ja käsitäämätöntä rähmällään oloa persuilta. Suhteellisuuden taju tuntuu kadonneen täysin. Asianomaisista Hirvisaari on mielestäni ainoa, joka on toiminut suoraselkäisesti.

Persut voisivat lainata suhteellisuuden tajua ja tervettä itsetuntoa vaikka joiltain kokoomuspoliitikoilta, niin ehkä puolueen ja median suhde voisi joskus normalisoitua.

http://eijariitta.puheenvuoro.uusisuomi ... utisointia
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

http://www.basso.fi/keskustelu/lehti/he ... rdseen#new

Helsingissä tehtiin viikonlopun aikana harvinaisen laaja poliisivetoinen ravintolatarkastusten sarja. Musiikintekijäjärjestö Gramexin pistokokeet olivat yhtenä osana tarkastuksia.

’’Useampi yksikkö on ollut liikkeellä ilta- ja yöaikaan. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Helsingissä tarkastetaan ravintoloiden musiikkia näin vahvalla miehityksellä’’, ravintola Kuudes Linjalta perjantai-lauantaivälisenä yönä tavoitettu Gramexin alue-edustaja Olli Hänninen kertoo.

Meneillään olleet Dance pon di corna -tanssijuhlat jouduttiin keskeyttämään, kun Gramex halusi selvittää soittavan Komposti Soundin oikeudet esittämäänsä musiikkiin. Parin kymmenen minuutin ajan musiikki oli katkolla ja DJ-kopissa käytiin keskustelua soundin ja tarkastajien välillä. Poliisi valvoi tilannetta yhdessä ravintolan järjestyksenvalvojien kanssa.

EFF:llä kiinnostaa mitä TTVK tekee mukana ratsiassa:

Effin Ville Oksanen nostaa esiin myös TTVK:n roolin koko toiminnassa. Mitä yksityinen lobbauspulju tekee mukana poliisiratsiassa? "Kyseessä olisi siis vähän sama, jos Greenpeace kutsuttaisiin mukaan ratsaamaan paperitehtaita tai AKT tekemään poliisin ja tullin kanssa ratsioita satamiin." Oksanen ihmettelee.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nalle on arvostelee omia rahastojaan, mutta sanoo firman vain vastaavan kysyntään:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1204156325

On se melkoisen yksisilmäinen uusliberaali tai jotain.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16749
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Mielestäni tosi ala-arvoista ja paskamaista uutisointia median puolella ja käsitäämätöntä rähmällään oloa persuilta. Suhteellisuuden taju tuntuu kadonneen täysin. Asianomaisista Hirvisaari on mielestäni ainoa, joka on toiminut suoraselkäisesti.
Mä olen kyllä periaatteessa samaa mieltä Korholan ja ilmeisesti sinun kanssasi siitä, että tällainen skandaalihakuinen väärinymmärtäminen on vähän tympeätä. Tapaus muistuttaa osin tätä Halla-ahon sotilasjuntta-kohua.

Yhtäläisyydet jatkuvat siinäkin, että on kuitenkin vähintään yhtä selvää, että Hirvisaaren avustajan kirjoitus on huonosti kirjoitettu, tylsä ja totutun vastenmielinen uusintaessaan tätä uutta ilmapiiriä, jossa on itsestäänselvää, että ukomaalaiset ovat joitain toisia, muita kun meitä, joista voi laskea kollektiivisesti minkälaista leikkiä tahansa. Koko kirjoitus osoittaa tältä eduskunta-avustajalta niin suurta harkintakyvyn puutetta ja suoranaista typeryyttä, että kesken olevan koeajan jälkeen työsuhteen voisi ihan tältä pohjalta jättää jatkamatta.

Mutta tuota analyysia persujen rähmälläänolosta en ihan suoraan osta. Varmaan tässä on tuon uutisvälineiden älyllisesti laiskan skandaalihakuisuuden lisäksi pikemminkin kyse myös persujen sisäisestä linjanmäärittelystä: ilmeisesti ne vähän asiallisemmat persut (sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas) Soinin ja Pirkko R-L:n johdolla pelkäävät koko ajan, että nämä Suomen Sisusta ponnistavat yhden asian urpofanaatikot hännystelijöineen koettavat kaapata itselleen oikeuden määritellä puolueen identiteetin. Euron kriisi ja kotimaan kiihtyvä luokkautuminen kun ovat tarjonneet Soinin populismille mahdollisuuden nousta ihan oikeaksi poliittiseksi tekijäksi, jolloin lienee aika turhauttavaa se, miten tämä oman puolueen imbesillein ksenofobipoppoo pyrkii latistamaan koko ryhmän jonkinlaiseksi naurettavaksi kuriositeetiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti: Tää on kyllä ollut kummallinen kohu. TS tekee tylsän (=ei naurattanut) blogipakinan pohjalta vääristelevän kohu-uutisen persujen ja bloggaajan leimaamiseksi. Lopputuloksena bloggaajan työnantaja erotetaan puoleksi vuodeksi eduskuntaryhmästä, kun ei suostunut antamaan bloggaajalle potkuja. Bloggaajahan on valittanut uutisesta JNS:lle ja tehnyt tutkintapyynnön poliisille, mutta mitä niiden tutkimuksia odottelemaan ennen tuomionjakoa.
Jsn on täysin tarpeeton instanssi, joka pitäisi lakkauttaa. Tai no, saahan toki mikä vain kerho kokoontua, mutta kokoontukoon omilla rahoillaan.

Mutta kumma on kohu juu. Tämä kohu entisestään vahvistaa päätöstäni olla maksamatta uutisista: korruptoituneen ja kyvyttömän valtakoneiston äänenkannattaja kirjoittaa paskalehdessään nimettömiä vääristeltyjä uutisia vallan vihollisia vastaan.

Ja sitten ajattelukyvyttömät idiootit kauhistelevat facebookissa ja äänestävät vaaleissa vihreitä.

Mutta kaipa tuo toimii. Persujen johto munasi taas kun turhaan ylireagoi tyhjään älämölöön. Samaan aikaan toisaalla Käteinen ja Urpilainen ottavat 20 miljoonaa lainaa päivässä, että saadaan hyvinvontivaltion palvelut ja "kasvu" turvattua.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Bloggaajahan on valittanut uutisesta JNS:lle ja tehnyt tutkintapyynnön poliisille, mutta mitä niiden tutkimuksia odottelemaan ennen tuomionjakoa.
JSN ei vissiin tutki jos poliisi tutkii samaa asiaa. Toivon kyllä, että TS saa asiasta tuomion tavalla tai toisella. Sen verran törkeää touhua.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Bloggaajahan on valittanut uutisesta JNS:lle ja tehnyt tutkintapyynnön poliisille, mutta mitä niiden tutkimuksia odottelemaan ennen tuomionjakoa.
JSN ei vissiin tutki jos poliisi tutkii samaa asiaa. Toivon kyllä, että TS saa asiasta tuomion tavalla tai toisella. Sen verran törkeää touhua.
Törkeetä ja törkeetä. Mun käsittääkseni TS varsin tunnollisesti selosti, mitä blogissa sanottiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.