Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:Ei helvetti. Tämä ei ilmeisesti ole vitsi?

http://nyt.fi/a1453171356651?ref=hs-art-uusimmat-#8

"Meidän poika sai COD:sta kympin"
Amista käyvä tuttava kertoi reilu 20 v. sitten että heillä on myös yleissivistäviä aineita mm. äidinkieltä ym. Ajattelin että miksi? Ei kai siellä pitäisi opettaa muuta kuin 1) työtunteja 2) ammattiteoriaa ja 3) matikkaa ja fysiikkaa. Numero 3:a lähinnä mahdollisten jatko-opintojen (teku) takia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti:Amista käyvä tuttava kertoi reilu 20 v. sitten että heillä on myös yleissivistäviä aineita mm. äidinkieltä ym. Ajattelin että miksi? Ei kai siellä pitäisi opettaa muuta kuin 1) työtunteja 2) ammattiteoriaa ja 3) matikkaa ja fysiikkaa. Numero 3:a lähinnä mahdollisten jatko-opintojen (teku) takia.
Arvon herra "elämänkoulun käynyt".

Kerrohan yksi semmoinen ala, jolla ei vaadita alakohtaisia taitoja yleissivistävien aineidenkin kohdalla?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lisäksi juuri sen äidinkielen opetus on myös aika tärkeää mahdollisten jatko-opintojen tai muun jatkuvan kehittämisen kannalta. Mulla on sellainen käsitys, että jopa teknillisessä yliopistokoulutuksessa nimenomaan hyvä arvosana ylioppilaskirjoitusten äidinkielessä ennustaa aika hyvin tulevaa opintomenestystä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Amista käyvä tuttava kertoi reilu 20 v. sitten että heillä on myös yleissivistäviä aineita mm. äidinkieltä ym. Ajattelin että miksi? Ei kai siellä pitäisi opettaa muuta kuin 1) työtunteja 2) ammattiteoriaa ja 3) matikkaa ja fysiikkaa. Numero 3:a lähinnä mahdollisten jatko-opintojen (teku) takia.
Arvon herra "elämänkoulun käynyt".

Kerrohan yksi semmoinen ala, jolla ei vaadita alakohtaisia taitoja yleissivistävien aineidenkin kohdalla?
En oikein ymmärrä kysymystä.
Siis peruskoulun funktio on antaa yleissivistävää opetusta ja ammatillisten oppilaitosten ammatillista opetusta. Ei se oikein tulevaa puuseppää tms. auta osata suomen sijamuotoja tai Suomen kirjallisuutta tai tietää mitä en snickare tarkoittaa. Tai siis tuo pitäisi opettaa peruskoulussa.
Siis kaikki tuo yleissivistävä opetushan on POIS ammatillisesta opetuksesta. Työelämässähän vasta sitä tullaan myöhemmin ammattilaiseksi (ensin on opittu vasta perustaidot) mutta jos amiksen opetuksesta ehkä 40 % on yleissivistävää opetusta (eikä 100 % ammatillista opetusta) ei se anna kovin hyviä eväitä työelämään...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Puuseppä saattaa joutua laskemaan geometriaa, kirjoittamaan työhakemuksia, hoitamaan kirjanpitoa, lukemaan vieraskielisiä työohjeita, käymään ulkomaankauppaa tai ohjelmoimaan sorvia. Yleissivistyksestä ei juuri ole harmia, mutta siitä voi olla hyötyä merkittävästi.

Saatika sitten että puuseppä saattaa haluta jatkaa ammattikorkeakouluun, innostua designistä ja perustaa menestysyrityksen, jonka markkinointiin kuuluu sivistynyt small talk suurimman asiakkaan toimitusjohtajan ja tämän ruotsalaisen mallivaimon viinitastingissa. Kyllä silloin saattaisi harmittaa jos ei osaisi snackata snickareista.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oliskohan Otaniemen kuuluisa naisten pikkareiden silpoja jäänyt kiinni:

https://www.poliisi.fi/lansiuusimaa/tie ... essa_43656
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:Puuseppä saattaa joutua laskemaan geometriaa, kirjoittamaan työhakemuksia, hoitamaan kirjanpitoa, lukemaan vieraskielisiä työohjeita, käymään ulkomaankauppaa tai ohjelmoimaan sorvia. Yleissivistyksestä ei juuri ole harmia, mutta siitä voi olla hyötyä merkittävästi.

Saatika sitten että puuseppä saattaa haluta jatkaa ammattikorkeakouluun, innostua designistä ja perustaa menestysyrityksen, jonka markkinointiin kuuluu sivistynyt small talk suurimman asiakkaan toimitusjohtajan ja tämän ruotsalaisen mallivaimon viinitastingissa. Kyllä silloin saattaisi harmittaa jos ei osaisi snackata snickareista.
Minusta tuntuu että et vieläkään ymmärtänyt pointtia. Se on priorisointi. Tietysti yleissivistys on hyvä juttu, mutta ammattiaineet ovat tärkeämpiä. Eli jos amisopetus on edelleen (?) sitä että melkein puolet aineista on yleissivistäviä, ammattiteoriatunneilla käydään läpi huonekalujen historiaa, tyylisuuntia ym. epärelevanttia ja työtunneilla tyypit odottavat kärsivällisesti (tai kärsimättömästi) että opettaja tulisi neuvomaan, niin on pieni ihme jos oppivat edes perustaitoja. Matikkaa ja fysiikkaa toki sopii lukea (mahdollisten) jatko-opintojen takia jos haluavat inssiksi. Teknikko-koulutus lienee lopetettu? Ainakin ennen tekun pääsykokeetkin olivat pelkkää matikkaa, pari tehtävää mahdollisesti fysiikkaa.

Muutenkin on kai aivan mielekäs työnjako että peruskoulu ja lukio huolehtivat yleissivistävästä ja ammatilliset oppilaitokset ammatillisesta opetuksesta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Poliisin hallussa kaksi aktivistia – kaksi on kettingeillä kiinni työkoneissa Pyhäjoella

Toivottavasti poliisit tuumaa oikein pitkään kuinka huligaanit saadaan turvallisesti irroitettua, vaikka huomiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Poliisin hallussa kaksi aktivistia – kaksi on kettingeillä kiinni työkoneissa Pyhäjoella

Toivottavasti poliisit tuumaa oikein pitkään kuinka huligaanit saadaan turvallisesti irroitettua, vaikka huomiseen.
Minusta voisivat oikeastaan kiristää ketjuja ja laittaa pari lisälukkoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ ja ^^ juu. Ei mitään kiirettä irrottaa. Eiköhän muutaman päivän pakkasessa istumisen jälkeen jo ala ketjut irtoamaan omatoimisesti.

Mun mielestäni olisi hyvä menettelytapa, jos poliisit istuisivat lämpimässä autossa ja seuraisivat tilanteen kehittymistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En ota kantaa.
Viimeksi muokannut Homeboy65, 22.01.2016 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:Aivan OK toimintaa. Tarkoitan aktivisteja. :cheer:
Miksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ilmeisesti elämänkoulu on opettanut, että sähköä saa töpselistä. Miksi siis rakentaa ydinvoimaloita suotta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Aivan OK toimintaa. Tarkoitan aktivisteja. :cheer:
Miksi?
Homeboy65 kaksi tuntia myöhässä kirjoitti:En ota kantaa.
Priceless!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kepun nykyjohdossa ei Väyrysen poisjäämistä varmaan pidetä suurena menetyksenä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Paavo alkoi kasvamaan korkoa! Väistämätön comeback 2018 presidentinvaaleissa tai vähintää ulkoministeriksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisu ... -uusi-alku

Vahva messiaskompleksi. Keskustassa Väyrynen ei voi pelastaa ihmiskuntaa, joten hänen täytyy vaikuttaa muiden kanavien kautta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Maatalousministeri vastaa valtion toimista PKS:n asuntorakentamisessa. Kumma kun tulosta ei synny?!

http://www.hs.fi/kaupunki/a145369106233 ... etuimmat-6
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisu ... -uusi-alku

Vahva messiaskompleksi. Keskustassa Väyrynen ei voi pelastaa ihmiskuntaa, joten hänen täytyy vaikuttaa muiden kanavien kautta.
Tämä on kyllä väkevää tekstiä. Hauska oli myös tuo huomio siitä, että viime aikoina keskusta on onnistunut olemaan aatteellisesti johdonmukainen ja kannatettava vain edellisessä presidentinvaalikampanjassa.

Mutta siis, 70-vuotias Paukkis haluaa uuden alun, jotta voi alkaa rakentaa poliittista uraansa puhtaalta pöydältä (sopivastihan Paavo taisi pari vuotta sitten julkaista kirjan isästään, jonka pääasiallisena viestinä oli, että Väyrysen suvun miehet silyttävät täyden tarmonsa ja virkeytensä 100-vuotiaaksi asti). Julkisuudessa tätä on kai tulkittu siten, että Pate olisi valmistelemassa loikkausta persuihin. Luulen, että tämä on väärä tulkinta. Paavon analyysi lienee, että kun Soini on asemoinut itsensä sivuun kaikesta mieliä nyt kiihottavasta politiikasta, ja muut ministeripersut ovat täydellisen merkityksettömiä puhuvia päitä Sipilän ja kokoomuksen talutusnuorassa, niin maasta puuttuu nyt kokonaan juntti-oikeistopopulistinen ääni, jolle kuitenkin on aina tilausta ja kannatuspotentiaalia.

Populistiliike on kuitenkin väistämättä oppositioliike, ja siksikään persut eivät nyt hallitusvastuussa tätä tyhjiötä voi täyttää. Paavo taas on innovatiivinen poliittinen uudisraivaaja, joka muuttaa pelin sääntöjä. Sanoutumalla irti virallisen keskustan linjasta ja elimistä hän ilmoittautuu nyt viralliseksi oikeistopopulistiseksi oppositioksi Suomeen. Vain Paavo voi edes yrittää vetää tällaista roolia päähallituspuolueen kunniapuheenjohtajana. Täytyyhän miehen siekailematonta härskiyttä edes vähän kunnioittaa.

Luulen, että Paavo ei halua erota kepusta, eikä liittyä persuihin, koska juuri tällä hetkellähän näyttäisi siltä, että seuraavissa eduskuntavaaleissa persut romahtavat ja käytännössä hajoavat Suomidemokraatteihin ja SMP:hen. Lisäksi Paavo saattaa hyvinkin olla ihan oikeassa siinä, että tehokkaasta maakuntakuppauksesta huolimatta Sipilän ja erityisesti Bernerin kokoomusta vahvempi kokoomuslaisuus ärsyttää kalapuikkoja, ja Sipilän hävitessä pääministeripaikan kepu vaihtaa takaisin lähemmäksi Väyrysen linjaa, jolloin persujen SMP-siipi, tai ainakin heidän kannattajansa, saattaa olla altis hyppäämään kepun kelkkaan. Tämän uuden SMP-kepun johtoa Paavo varmaan havittelee, mahdollisesti jonkinlaisena takapiruna keulakuvajohtajan taustalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Paavo ehkä odottaa, että Sipilät ja Bernerit kuolevat vanhuuteen ja hän palaa sitten Kepun johtoon.

Mun on vaikea ottaa Väyrystä vakavasti, olisiko maassa kuitenkin riittävästi ihmisiä, jotka tekevät niin? En usko.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun on vaikea ottaa Väyrystä vakavasti, olisiko maassa kuitenkin riittävästi ihmisiä, jotka tekevät niin? En usko.
No, eikö esim. 2012-pressanvaalissa ollut aika paljon aiemmin lähes täysjärkisenä pidettyä porukkaa, jotka kuitenkin innostuivat äänestämään Väyrystä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun on vaikea ottaa Väyrystä vakavasti, olisiko maassa kuitenkin riittävästi ihmisiä, jotka tekevät niin? En usko.
Paavo on kyllä hyvin erikoinen tapaus. Samanlaista täyttä itsekritiikittömyyttä ei oikein muualta löydä. Väyryskä on muuten vuosien varrella ollut varmaan kymmenen kertaa Stillerin Pressiklubissa. Rubenhan naljailee ja leikittelee Paavon kustannuksella välillä melko surutta, joskin hieman kieroilla huumorin keinoilla. Mutta tämäkin tukee juuri tuota täydellistä itsekritiikin puutetta, mikä hänellä on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mun on vaikea ottaa Väyrystä vakavasti, olisiko maassa kuitenkin riittävästi ihmisiä, jotka tekevät niin? En usko.
No, eikö esim. 2012-pressanvaalissa ollut aika paljon aiemmin lähes täysjärkisenä pidettyä porukkaa, jotka kuitenkin innostuivat äänestämään Väyrystä.
Väyrysen äänestäminen on kyllä niin kiistaton todiste täyden järjenjuoksun puutteesta, että ihmettelen kuka tai mikä on se taho joka näitä tyyppejä on erehtynyt pitämään muuna kuin lanttuvikaisina?
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin