Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nojaa.

Ihan niinku aikuisten oikeasti: kyllä mun mielestä presidentille pitää maksaa hyvää liksaa. Ja onhan se nyt aivan sikapaska duuni.

En mä ainakaan ryhtyisi mistään hinnasta kiertämään maakuntia katsomassa lasten lauluesityksiä ja vierailemassa vanhainkodeissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^&^^ Sitäpaitsi, seuraava presidenttihän on mitä todennäköisimmin kokoomuslainen, ja kuten Kitinä vahvaan tapaansa argumentoi, kokoomuslaiselle kuuluu maksaa enemmän poliittisista tehtävistä kuin demarille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:Otteita syksyn palkkaneuvottelusta:

Teknologiateollisuudelle tarjotaan 0.9 %
Se on 1.9%!!

Tai siis tarkalleen huomioiden korkoa korolle 1.909%.

On se kumma, kun mikään ei riitä!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:On se kumma, kun mikään ei riitä!
No, eurooppalainen rahapolitiikka pelkää inflaatiota vakaammissa maissa, vaikka juuri niiden maiden korkea inflaatio on se, mitä tarvitaan syvän laman välttämiseksi. Siispä: tarvitsemme roimat palkankorotukset, erityisesti Saksaan, mutta miksei myös Suomeen. Kreikan asia on meidän! Vai meneeks tää sittenkään näin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On se kumma, kun mikään ei riitä!
No, eurooppalainen rahapolitiikka pelkää inflaatiota vakaammissa maissa, vaikka juuri niiden maiden korkea inflaatio on se, mitä tarvitaan syvän laman välttämiseksi.
Luin vasta tämän.

Suomella ei ole rahkeita kiskoa Espanjaa tai Italiaa ylös suosta ja eihän Paul Krugman tänne viittaakkaan. Mutta jos keski-eurooppa (=Saksa ja Ranska) pumppaisivat rahaa kulutukseen, niin mikäs siinä. Saksa on Suomen tärkeimpiä vientimaita.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Isolla asuntovelalla varustettuna mä olen tietenkin tällä kannalla. Inflaatio ja palkat ylös ja euro alas dollariin ja kaukoidän valuuttoihin verrattuna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Siispä: tarvitsemme roimat palkankorotukset, erityisesti Saksaan, mutta miksei myös Suomeen. Kreikan asia on meidän! Vai meneeks tää sittenkään näin?
No nyt luin tuon Oden tekstin.

Ode ei nyt oikein hiffaa. Parastahan on, että Saksa ja Ranska korottavat palkkoja ja inflaatio alentaa euron ulkoista kurssia ja samaan aikaan Suomi ei korota palkkoja.

Näin saamme sekä devalvaation että kustannuskilpailukyvyn.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Siispä: tarvitsemme roimat palkankorotukset, erityisesti Saksaan, mutta miksei myös Suomeen. Kreikan asia on meidän! Vai meneeks tää sittenkään näin?
No nyt luin tuon Oden tekstin.

Ode ei nyt oikein hiffaa. Parastahan on, että Saksa ja Ranska korottavat palkkoja ja inflaatio alentaa euron ulkoista kurssia ja samaan aikaan Suomi ei korota palkkoja.

Näin saamme sekä devalvaation että kustannuskilpailukyvyn.
Joo. Odella aina välillä pyörähtää vähän turhan suuri pyörä käyntiin ja kaveri funtsii, mikä olisi optimaalinen ratkaisu, jos hän saisi päättää Saksan, Ranskan ja ties minkä puljun politiikasta. Ei siis aina oikein sellainen reaalipoliittinen pienten asioiden viilailija, vaan vähän akateeminen idealisti. (No, onhan siellä toi klausuuli, että oletuksena hänellä on sekä halu tukea Kreikkaa (mahdollisesti Suomen lyhyen tähtäimen optimoinnin kustannuksella) että toimintasuosituksen riippuvuus Saksan valitsemasta politiikasta.) Mut joo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suomen ympyrät ovat Odelle liian pienet.

Tietenkin voi sanoa, että Suomenkin palkankorotustasosta keskusteleminen on akateemista puuhastelua, koska siitä päättävät työnantajat ja työntekijät keskenään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikka mä kuinka yrittäisin, niin en saa millään lietsottua itsestäni esiin kiinnostusta tähän Auer-keissiin yhtään sen enempää kuin vaikka siihen Kitinääkin kuohuttaneeseen Tampereen katoamiskeissiin. Minulla ei oikein ole mitään käsitystä, mistä näissä jutuissa on kyse, eikä kiinnostus riitä ottamaan selvää. Mä tietysti itse haihattelen, että kiinnostumattomuuteni on sellaista elitististä (hyvässä mielessä) piittaamattomuutta roskalehtien halusta kauhistella yksittäistapauksia minun kiinnostukseni kohdistuessa rakenteellisiin ja isoihin kysymyksiin yli human interest -kauhistelun, mutta pahoin pelkään, että oikeasti kyseessä on vain jonkinlainen omaa napaa koskettamattomuuteen perustuva välinpitämättömyys kaukaisen maailman menosta. Ei siis mitään kovin ylevää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Vaikka mä kuinka yrittäisin, niin en saa millään lietsottua itsestäni esiin kiinnostusta tähän Auer-keissiin yhtään sen enempää kuin vaikka siihen Kitinääkin kuohuttaneeseen Tampereen katoamiskeissiin. Minulla ei oikein ole mitään käsitystä, mistä näissä jutuissa on kyse, eikä kiinnostus riitä ottamaan selvää. Mä tietysti itse haihattelen, että kiinnostumattomuuteni on sellaista elitististä (hyvässä mielessä) piittaamattomuutta roskalehtien halusta kauhistella yksittäistapauksia minun kiinnostukseni kohdistuessa rakenteellisiin ja isoihin kysymyksiin yli human interest -kauhistelun, mutta pahoin pelkään, että oikeasti kyseessä on vain jonkinlainen omaa napaa koskettamattomuuteen perustuva välinpitämättömyys kaukaisen maailman menosta. Ei siis mitään kovin ylevää.
Nää. Kyllä se johtuu siitä, että olet tämmöisen yläpuolella.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Nää. Kyllä se johtuu siitä, että olet tämmöisen yläpuolella.
No sitähän minäkin! Kivi putosi sydämeltäni. Antaa rahvaan rypeä saastassaan, mä pohdin yleviä ideoita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti:Kuulin luotettavalta taholta huhun, että saksa valmistelee eurosta luopumista jo ihan käytännössäkin.
:D Joulupukilta (aka Risto Hentunen)?
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 30.09.2011 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Manzel »

urpiainen kirjoitti:
Manzel kirjoitti:Otin tämän esimerkiksi siitä syystä, että on tätä hienoa fundakulttuuria – jota ei saa arvostella – myös Suomessa.
Ihan ilman sarvia ja hampaita - kuka kumma sua rajoittaa tällaisissa tapauksissa? Oman kokemukseni mukaan näistä tietysti saa keskustella ja keskustellaan jatkuvasti. Käyvätkö nämä rajoittajat kimppuusi öisillä kujilla, vai miten tämä faktana esittämäsi juttu, joka kuulostaa minusta tyystin mielikuvitukselliselta, ilmenee?
Ei sitä kukaan rajoita. Suomessa vaan imho tuppaa olemaan nykyään sellainen ilmapiiri, että on ainoastaan kaksi opponenttia – ehdottomat maahanmuuton sallijat vs. rajoittajat – joihin leimautuu. Sanot puoleen tai toiseen, olet heti joko natsi tai vihervasuri.

Itseäni kumpikaan puoli ei puhuttele, kuten ei yleensäkään minkään puolueen rojina sellaisenaan, vaan napsin sellaiset rusinat ajatuspullasta, mitä en itse ole ajatellut aiemmin, puolueesta riippumatta. Mielestäni on lähinnä sairautta, että ihminen ajattelee yksi yhteen jonkun liturgian kanssa.

Se miksi en edes anonyymisti ryhdy esim. kanssasi väittelemään tästä, johtuu siitä, että kirjoittaminen on oma vahvuutesi, minulla taas on omani.

Olen huono kirjoittaja; en saa monista ajatuksistani luotua helposti sellaisia kokonaisuuksia, mistä kukaan saisi mitään irti. Ja vaikka ajan kanssa saisikin, kuluttaisi se liikaa sellaista vapaa-ajan energiaa, jonka haluan käyttää johonkin muuhun. Kasvotusten väittely toki sujuu huomattavasti paremmin.

Energiani käytän mieluummin mm. lentokoneisiin, musiikkiin ja näin loppusyksyllä suppilovahveroihin, joita keräsin iltapäivästä isukin kanssa 30 litraa.

Kitinässä jauhan lähinnä paskaa, koska se rentouttaa, vaikka tämä esimerkki ei ollutkaan sellainen ko. ihmiskohtalon osalta.

Itselleni työ ja huvit ovat toistensa vastakohtia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Kuitenkin kirjoitit, että naisen autonajosta saamaa raipparangaistusta ei saa Suomessa arvostella. Eli oletko sitä mieltä vai et?

Itse en ole kertaakaan nähnyt, että kukaan vakavissaan olisi paheksunut raipparangaistuksen arvostelua. Oletko sinä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kovaa peliä:

http://www.hs.fi/politiikka/Yritykset+v ... 5546275780

Suomessahan perinteisesti on saanut järjestää laittomia lakkoja miten haluaa. Miljoonien tappiot aiheuttaneista laittomista lakoista on määrätty ammattiliitolle muutaman tonnin korvaukset.

Nyt siis AY-johtajalta itseltään haetaan satojen tuhansien vahingonkorvausta. Erittäin mielenkiintoista.

Saa nähdä, hillitseekö tämä yhtään alkavan lakkosyksyn laittomien vauhdituslakkojen määrää.

Mulla ei ole mitään laillisia lakkoja vastaan. Ne ovat työntekijän laillinen oikeus. Nyt puhutaan laittomista lakoista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Saa nähdä, hillitseekö tämä yhtään alkavan lakkosyksyn laittomien vauhdituslakkojen määrää.
Totta munassa hillitsee. Luulen, että tässä mennään pari vuotta aika lailla suoraan lain kirjaimen kunnes KKO/EIT jne. ovat asiaan kantaa ottaneet. Toki ahnaajat yms. typerykset aikovat edelleen näitä varmaan harrastaa, vaikka tutkimus osoittaa että niillä ei ole vaikutusta. 98% laittomista lakoista ei ole saanut työnantajaa taipumaan mihinkään vaatimukseen.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei ole mitään laillisia lakkoja vastaan. Ne ovat työntekijän laillinen oikeus. Nyt puhutaan laittomista lakoista.
Laittomuus on ainoa oikeus mihin työmies voi turvautua!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Saa nähdä, hillitseekö tämä yhtään alkavan lakkosyksyn laittomien vauhdituslakkojen määrää.
Totta munassa hillitsee. Luulen, että tässä mennään pari vuotta aika lailla suoraan lain kirjaimen kunnes KKO/EIT jne. ovat asiaan kantaa ottaneet. Toki ahnaajat yms. typerykset aikovat edelleen näitä varmaan harrastaa, vaikka tutkimus osoittaa että niillä ei ole vaikutusta. 98% laittomista lakoista ei ole saanut työnantajaa taipumaan mihinkään vaatimukseen.
Luulisi tosiaan, että ainakaan Rinne ei kovin helpolla laita uusia laittomia lakkoja pystyyn, kun 600 000:n korvauskäsittely on juuri alkamassa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:98% laittomista lakoista ei ole saanut työnantajaa taipumaan mihinkään vaatimukseen.
Tuo ei olekaan se häirikkölakkojen pointti. Pointti on näyttää pomoille kaapin paikkaa eli käyttää valtaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti:98% laittomista lakoista ei ole saanut työnantajaa taipumaan mihinkään vaatimukseen.
Tuo ei olekaan se häirikkölakkojen pointti. Pointti on näyttää pomoille kaapin paikkaa eli käyttää valtaa.
Ei se nyt oikein mitään vallankäyttöä ole, jos sillä ei ole vaikutusta. Lakkoilijat menettävät palkkaa, työnantaja rahaa, asiakkaat häiriintyvät mutta mikään ei muutu.

Ihan typerää touhua. Kuka on kuullut, että yt-neuvottelut olisi keskeytetty koska ulosmarssi?
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Noi YT:n aiheuttamat ulosmarssit mä kyllä moraalisesti hyväksyn. Mun mielestä on ok marssia päiväksi ulos, kun työntaja ilmoittaa isoista irtisanomisista. Vaikka se onkin laitonta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lakkojen syy on usein hyvin, hyvin raadollinen. Liiton johtoon pääsee ja siellä pysyy vain jos osaa näyttää sopivaa kovuutta. Vuonna 2009 Rinne tienasi 189 000 €. eli tuommoiset 15 000 € kuussa. Tuon rahavirran säilyttääkseen Rinne ja kumppanit ovat valmiita upottamaan vaikka kaikkii suomen firmat.
http://www.taloussanomat.fi/verotiedot/ ... egoria/21/
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Ei se nyt oikein mitään vallankäyttöä ole, jos sillä ei ole vaikutusta. Lakkoilijat menettävät palkkaa, työnantaja rahaa, asiakkaat häiriintyvät mutta mikään ei muutu.
Niin, niin, mutta pomoille näytetään kaapin paikka. Mikään rahasumma kenellekään ei voi olla tärkeämpää.

Sun täytyy muistaa, että nyt ollaan tekemisissä janttereiden kanssa, jotka ovat tiukasti siellä gaussin käyrän vasemmalla laidalla - monessakin mielessä. Ja joukossa tunnetusti typeryys tiivistyy.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication