Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:^Noi YT:n aiheuttamat ulosmarssit mä kyllä moraalisesti hyväksyn. Mun mielestä on ok marssia päiväksi ulos, kun työntaja ilmoittaa isoista irtisanomisista. Vaikka se onkin laitonta.
Joo, mutta mikä järki niissä on, kun ne eivät vaikuta mihinkään mitään?
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Noi YT:n aiheuttamat ulosmarssit mä kyllä moraalisesti hyväksyn. Mun mielestä on ok marssia päiväksi ulos, kun työntaja ilmoittaa isoista irtisanomisista. Vaikka se onkin laitonta.
Joo, mutta mikä järki niissä on, kun ne eivät vaikuta mihinkään mitään?
No ei kaikkia hommia pidä hoitaa vain järjellä. Kyllä mä uskon, että on terapeuttista marssia ulos vs. että jää vain tekemään duunia normaaliin tapaan. Vaikka se ei asioita reaalisesti muutakaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:No ei kaikkia hommia pidä hoitaa vain järjellä. Kyllä mä uskon, että on terapeuttista marssia ulos vs. että jää vain tekemään duunia normaaliin tapaan.
Voihan se terapeuttista olla, mutta musta se on vähän lapsellista ja kääntyy tarkoitustaan vastaan. Iskulauseiden huutelu, huono julkisuus ja asiakkaille haitan tuottaminen eivät yleensä mitenkään paranna yrityksen työllistämismahdollisuuksia. Jos olisi oma firma ja tulisi ulosmarssi, pitäisin ilman muuta sitä osaa jengistä joka ei marssi lojaalimpana ja järkevämpänä osana porukkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Joo, mutta mikä järki niissä on, kun ne eivät vaikuta mihinkään mitään?
Laivat seisoo, työnantaja menettää rahaa, asiakkaiden luottamus karisee ja pomot saavat opetuksen, että meille ei vittuilla. Kyllähän tuo vaikuttaa.

Meinaat viissin, mikä järki siinä on, kun duunarit itse eivät hyödy mitään? Ei se ole tässä mitenkään oleellista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Joo, mutta mikä järki niissä on, kun ne eivät vaikuta mihinkään mitään?
Laivat seisoo, työnantaja menettää rahaa, asiakkaiden luottamus karisee ja pomot saavat opetuksen, että meille ei vittuilla. Kyllähän tuo vaikuttaa.

Meinaat viissin, mikä järki siinä on, kun duunarit itse eivät hyödy mitään? Ei se ole tässä mitenkään oleellista.
Yhtä paljon kuin altruismissa ja siinä harjoitetussa rankaisemisessa?
Nature kirjoitti:Altruistic punishment means that individuals punish, although the punishment is costly for them and yields no material gain. We show that cooperation flourishes if altruistic punishment is possible, and breaks down if it is ruled out.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Joo-o.

Usein (ei tietenkään aina) työntekijät tekevät enemmän, kuin mitä työsopimus ja laki vaativat. Itse usein näen, että porukka menee sairaana töihin, koska muuten hommat kusisivat. Vastavuoroisesti he sitten olettavat, että työnantajakin antaisi omasta puolestaan enemmän, kuin ehdottoman minimin. Kun sitten porukkaa aletaan laittaa kilometritehtaalle, vaikka firma tuottaa voittoa, työntekijät kokevat työnantajan pettäneen heidät.

Tässä valossa näen ulosmarssin irtisanomistilanteessa aivan luonnollisena tekona, vaikka työntekijäpuoli itsekin kärsii siitä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No ei kaikkia hommia pidä hoitaa vain järjellä. Kyllä mä uskon, että on terapeuttista marssia ulos vs. että jää vain tekemään duunia normaaliin tapaan.
Voihan se terapeuttista olla, mutta musta se on vähän lapsellista ja kääntyy tarkoitustaan vastaan.
Ulosmarssi nyt ei välttämättä ole paras keino, mutta kyllä tuollaiseen daven kuvaamaan tilaan kannattaa viritellä jokin arjesta poikkeava tapa käsitellä asiaa.

Itsekin heitän hanskat naulaan, jos duunissa tulee riittävän pysäyttävä tilanne vastaan, eli jos vaikka hävitään varmana pidetty kauppa puskista tulleelle haastajalle. Ei tuollaisessa tilanteessa vaan enää kykene mihinkään tuottavaan. Tosin palavereja en lähtisi perumaan, joten siinä mielessä 'ulosmarssini' eivät ole olleet ihan autenttisia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Usein (ei tietenkään aina) työntekijät tekevät enemmän, kuin mitä työsopimus ja laki vaativat. Itse usein näen, että porukka menee sairaana töihin
No lakimiehenä näkee aika usein kyllä näkee sitäkin, että jengi tekee merkittävästi vähemmän kuin mitä työsopimus, työnantaja tai laki edellyttävät, ts. haetaan saikkua olemattomin perustein, lööbaillaan aina kun esimiehen silmä välttää ja yleisesti ottaen perseillään duunipaikalla miten sattuu. Riippuu vähän viiteryhmästä, että miten siellä ollaan. Diplomi-insinööri painaa pitkää viikkoa nurkumatta mutta auta armias kun peruskoulusta rimaa hipoen ulos selvinnyt lahja maailmalle joutuisi jossain välissä jättämään päivän kolmannen kahvitauon väliin.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Säätäkää foliohatut maksimiteholle:

http://www.taloussanomat.fi/ymparisto/2 ... 1114043/12

Yhdysvallat laajentaa lähetystöaluettaan Helsingin Kaivopuistossa ja rakentaa sinne muun muassa energiatehokkuutta tutkivan innovaatiokeskuksen

Niin varmaan!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Katolla taitaa tosiaan olla josjonkinlaista antennia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Säätäkää foliohatut maksimiteholle:

http://www.taloussanomat.fi/ymparisto/2 ... 1114043/12

Yhdysvallat laajentaa lähetystöaluettaan Helsingin Kaivopuistossa ja rakentaa sinne muun muassa energiatehokkuutta tutkivan innovaatiokeskuksen

Niin varmaan!
Microsoft sai jo Noksun nartukseen, joten ei suomessa ole enää muuta kiinnostavaa kuin energiatehokkuus, joka siis on yhdysvaltojen hallituksen agendalla.

Tuonne laajennukseen tulee Carnivoren sivupiste ja sieltä vedetään valokuitu suomeen tulevaan internetin runkolinjaan. Koko systeemi on hyvin innovatiivinen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lottoarvonnat pitää KIELTÄÄ! Tai sitten pitää laittaa K-18 lätkä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Norjalaiset kirkonpolttajat ovat kevyttä kamaa ruotsalaisten kirkonmiesten rinnalla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti: Tuonne laajennukseen tulee Carnivoren sivupiste ja sieltä vedetään valokuitu suomeen tulevaan internetin runkolinjaan. Koko systeemi on hyvin innovatiivinen.
Veikkaan, että NSA:n.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/politiikka/Sis%C3%A4mi ... 5546324343

Kantani on sama kuin ennenkin, eli en tiedä, mikä olisi oikein.

Sormenjälkiä passia varten antaessani niitä ei saanut käyttää rikoksen selvittämiseksi. Toisaalta, jos teen vakavan rikoksen, ansaitsen joutua kiinni.

Ehkä sormenjälkirekisterin käyttö olisi ok, mutta parempi olisi, jos sitä alettaisiin käyttää vasta uusien, lain muuttamisen jälkeen kerättyjen sormenjälkien kanssa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onx tää nyt paskasakin riehuntaa vai sorrettujen kapinaa?

http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:http://www.hs.fi/politiikka/Sis%C3%A4mi ... 5546324343

Kantani on sama kuin ennenkin, eli en tiedä, mikä olisi oikein.

Sormenjälkiä passia varten antaessani niitä ei saanut käyttää rikoksen selvittämiseksi. Toisaalta, jos teen vakavan rikoksen, ansaitsen joutua kiinni
Vakavan rikoksen? Jos noihin saadaan lupa, niin kyllä sitä samaa infraa tullaan käyttämään ihan kaikkiin rikoksiin. Ihan kuten nyt passien infraa halutaan käyttää siihen mihin ei alun perin pitänyt.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Lisää valoa nopeammista neutriinoista:
FAZ: Interview with German member of OPERA collaboration
The final question is also worth quoting:
[If true], might satellite navitation in the future be based on neutrino rays rather than light?

Yes, maybe. But then our GPS devices would weigh some thousand tons.
:lol:
Life is complex, it has real and imaginary parts.
küllküll

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Huomenta, miltä kahvi tuoksuu?

Tor Network starttasi vuonna 2002 ja rikollisessä käytössä oleva Thorlauta on ollut käytössä vuoden, ennen kuin KRP ja lehdistö saivat asiasta vihiä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:Huomenta, miltä kahvi tuoksuu?

Tor Network starttasi vuonna 2002 ja rikollisessä käytössä oleva Thorlauta on ollut käytössä vuoden, ennen kuin KRP ja lehdistö saivat asiasta vihiä.
Mistä toi thorlauta löytyy?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Mistä toi thorlauta löytyy?
Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Ai se on niin julkinen. Mä luulin, että pitää osata naputtaa joku oikea IP-osoite selaimeen.
küllküll

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:^Ai se on niin julkinen. Mä luulin, että pitää osata naputtaa joku oikea IP-osoite selaimeen.
No ei ole julkinen, mutta googlaamalla pääset alkuun tarvittavien kilkkeiden suhteen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Ai se on niin julkinen. Mä luulin, että pitää osata naputtaa joku oikea IP-osoite selaimeen.
No ei ole julkinen, mutta googlaamalla pääset alkuun tarvittavien kilkkeiden suhteen.
No joo. Löytyihin sitä infoa.