Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mikä on "oikeastaan rikollinen". Jos mies esim. naarmuttaisi poliisikonstaapelin uuden Astran, niin olisiko mies sitten "oikeastaan rikollinen"?
Yleensä noilla puheilla viitataan näihin hörhöihin, joilla on hyvin yhteisön normistoon sopimaton kapea pakkomielle, joka ei kuitenkaan ole kovin haitallinen. Tämmöisiä henkilöitä on tapana rankaista silleen ymmärtäen.
No tottakai se on nuppivikainen. Mietin vain leikkimielisesti sitä, kuinka ymmärtäväinen poliisi olisi, jos miehen aktiviteetti kohdistuisi poliisikonstaapelin omaan lähipiiriin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mikä on "oikeastaan rikollinen". Jos mies esim. naarmuttaisi poliisikonstaapelin uuden Astran, niin olisiko mies sitten "oikeastaan rikollinen"?
Yleensä noilla puheilla viitataan näihin hörhöihin, joilla on hyvin yhteisön normistoon sopimaton kapea pakkomielle, joka ei kuitenkaan ole kovin haitallinen. Tämmöisiä henkilöitä on tapana rankaista silleen ymmärtäen.
No tottakai se on nuppivikainen. Mietin vain leikkimielisesti sitä, kuinka ymmärtäväinen poliisi olisi, jos miehen aktiviteetti kohdistuisi poliisikonstaapelin omaan lähipiiriin.
No silloin heppuli ei olisi hillunut noin kauaa löytämättä ja olisi pidätystilanteessa vähän saanut vahingossa pampusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

http://myoccupylaarrest.blogspot.com/20 ... l?spref=fb

Jos kiinnostaa miten Occupy movementtia oikeasti kohdellaan. Family Guy:n käsikirjoittajalla on vähä raakaa sanomista LAPD:n toimintavoista.

Ja media pelasi kyllä hyvin messissä: "Jättivät jälkeensä 30 tonnia roskaa" ... No varmaan jää rojua jälkeen kun LAPD tulee, tuhoaa ja pidättää väkivaltaisesti. Vittu mitä paskaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:No tottakai se on nuppivikainen. Mietin vain leikkimielisesti sitä, kuinka ymmärtäväinen poliisi olisi, jos miehen aktiviteetti kohdistuisi poliisikonstaapelin omaan lähipiiriin.
Minulla on se käsitys, että poliisi suhtautuu varsin ymmärtävästi näihin rassukoihin. Ja poliisihan on ihan oikeassa. Vaikka poliisi ei olisi tehnyt mitään mönjä-miehen suhteen, niin mönjä-mies tuskin olisi ryhtynyt kovempiin rikoksiin ja toisaalta kukaan muu tuskin olisi alkanut tehdä samaa helpon rahan toivossa.

Ylinopeus tappaa enemmän kuin mönjä-mies.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Mutta kun miehet aiheuttavat enemmän kolareita :cry: ...eivais, onhan nainen keskimäärin arempi kuski, arka ja pelokas, varsinainen teiden tukko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miesten taidot saattavat samoihin oloihin kalibroituna olla naisia parempia, mutta naiset sovittavat taitonsa olosuhteisiin tavalla, joka tuottaa paremman lopputuloksen.

Voisi siis sanoa, että naiset ovat nyrkkeilyn euroopan mestareita ja miehet niitä, jotka saivat maailmanmestarilta turpaansa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Joskus vuotena eräänä väänsin EWSE:n kanssa aiheesta kummat ovat taitavempia kuskeja. Tämä kirjainlyhennehirviö ei kyennyt ymmärtämään taitavan kuskin syvintä olemusta, vaan itseään toistaen vetosi kolaritilastoihin ja miesten kolariherkkyyteen. Otin tuolloin turhautuneena esimerkin futismaailmasta, jossa taitavin pelaaja hyvin harvoin on vähiten virheitä tekevä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt menet metsään. Taitavuus ei tarkoita kierrosaikoja kun puhutaan yleisten teiden liikenteestä. Yleisillä teillä ei ole tarkoitus päästä perille mahdollisimman nopeasti, vaan turvallisesti ja luotettavasti. Tietyillä marginaalisilla alueilla miehet ovat parempia, miehet esim. käyttävät parkkipaikat tehokkaammin osatessaan paremmin vaikkapa taskuun parkkeerauksen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Nyt menet metsään. Taitavuus ei tarkoita kierrosaikoja kun puhutaan yleisten teiden liikenteestä. Yleisillä teillä ei ole tarkoitus päästä perille mahdollisimman nopeasti, vaan turvallisesti ja luotettavasti. Tietyillä marginaalisilla alueilla miehet ovat parempia, miehet esim. käyttävät parkkipaikat tehokkaammin osatessaan paremmin vaikkapa taskuun parkkeerauksen.
Itse menet metsään, kun oletat minun puhuvan (korostetusti) kierrosajoista. Mä näen taitavuuden kolariherkkyyden lisäksi myös muuten. Siitä tässä silloin oli kyse. Miesten taitavuus kumpuaa juuri paremmasta itseluottamuksesta ja kokemuksesta. Sellaista tervettä, liikenteen sujuvuutta lisäävää itseluottamusta löytyy enemmän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä näen taitavuuden kolariherkkyyden lisäksi myös muuten. Siitä tässä silloin oli kyse.
Ok. Eli luetteles ne speksit, joilla mitataan kuskin ajotaito yleisessä liikenteessä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Ok. Eli luetteles ne speksit, joilla mitataan kuskin ajotaito yleisessä liikenteessä?
Heitän tähän oman mutulistan:

- ajoneuvon käsittelytaidot (yleinen sujuvuus ja varmuus sekä poikkeustilanteet)
- liikennesääntöjen tunteminen ja etenkin noudattaminen
- yleinen liikennekäyttäytymisen ja ajotapojen ymmärtäminen (osaa toimia yhdessä muiden liikkujien kanssa, eikä pelkästään nojaa kirjatietoon)
- itsetuntemus: tietää taitotasonsa ja tunnetilansa, jolloin toimii niiden pohjalta

Nämä nyt ensin tuli mieleeni. Jokainen voi painottaa jotain erityisesti, mutta on tyhmää jättää jotain kokonaan pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kolariherkkyyttä et sitten listaa lainkaan? Onko kuoleminen ja tappaminen niin merkityksetön asia?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Kolariherkkyyttä et sitten listaa lainkaan? Onko kuoleminen ja tappaminen niin merkityksetön asia?
Katso liikennesääntöjen noudattaminen!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miks miehet muka osais paremmin parkkeerata? Oon taskuparkkeerauksen kruunaamaton kuningatar!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2011120814907171_au.shtml

Hyvä että syyllinen sentään on tiedossa.

Aikamoinen muna-kana ongelma.
:lol:
" Huomattiin, että ne naiset, jotka saivat vuolaita kehuja ajotaidoistaan, ajoivat paremmin kuin ne, jotka eivät saaneet palautetta tai saivat huonoa palautetta.
"

No voi voi. Antavatkohan vaimot yleensä hyvää palautetta miestensä ajotaidosta :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi taitavuuteen liittyvä seikka tuli vielä mieleeni eli oman ajokkinsa tunteminen. Tämä voisi olla miesten taitavuutta puoltava seikka, mutta en ole varma onko tämä riittävän relevantti vaikutin kuitenkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tää on kait merkittävä uutinen?

http://www.hs.fi/politiikka/Perustuslak ... 5550952586

Tarkoittanee ymmärtääkseni, että Suomi ei voi hyväksyä määräenemmistösäädöstä ilman perustuslain muuttamista. Määräenemmistösäädöksen hyväksyminen taas kait pitäisi tehdä yksimielesesti. Suomen kanta siis kaataa ko. asian.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Kolariherkkyyttä et sitten listaa lainkaan? Onko kuoleminen ja tappaminen niin merkityksetön asia?
Katso liikennesääntöjen noudattaminen!
Eh? Haluan empiirisesti mitattavaa kamaa, enkä jotain subjektiivista äijäpaskaa.

Liikenteessä menetetään vuodessa elinikänä 15400 vuotta. Vuosittainen ajo henkilöautoilla kestää n. 98k vuotta. Kuolemien aiheuttama ajanmenetys vastaa siis noin 16% tiputusta nopeuksissa. Tästä pystyy äkkiseltään järkeilemään sen, että kolariherkkyys on huomattavasti merkittävämpi asia kuin pienet erot ajon sujuvuudessa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:enkä jotain subjektiivista äijäpaskaa.
Älä vaahtoa! Totesin jo, että jos vedotaan pelkästään kolariherkkyyteen, vieläpä tietämättä täsmälleen tilastoja ajomäärästä sukupuolittain, ollaan jätetty paljon oleellista pois. Ei minua kiinnosta varsinkaan sinun kanssa tästä enempää vääntää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:Tästä pystyy äkkiseltään järkeilemään sen, että kolariherkkyys on huomattavasti merkittävämpi asia kuin pienet erot ajon sujuvuudessa.
Eli nostetaan ajokortti-ikää ja vastaavasti otetaan kortti pois nuorempana, että saadaan riskiryhmät pois liikenteestä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Tää on kait merkittävä uutinen?
:shock: Kataiselta napattiin kynä pois kädestä, ettei se pääse allekirjoittamaan lisää rahaa eteläeurooppaan.
Taitaa Saksan ja Ranskan sumplima sopimus karahtaa kiville.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tää on kait merkittävä uutinen?
:shock: Kataiselta napattiin kynä pois kädestä, ettei se pääse allekirjoittamaan lisää rahaa eteläeurooppaan.
Taitaa Saksan ja Ranskan sumplima sopimus karahtaa kiville.
Eipä tuo estä rahan jakoa, mutta se täytyy sitten tehdä yksimielisesti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Eipä tuo estä rahan jakoa, mutta se täytyy sitten tehdä yksimielisesti.
Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Älä vaahtoa! Totesin jo, että jos vedotaan pelkästään kolariherkkyyteen, vieläpä tietämättä täsmälleen tilastoja ajomäärästä sukupuolittain, ollaan jätetty paljon oleellista pois. Ei minua kiinnosta varsinkaan sinun kanssa tästä enempää vääntää.
Lukulasit päähän. Meikä vaahtoaa oikeasti aika harvoin.

Lukujeni perustella kolariherkkyys dominoi taloudellisia ja ajallisia menetyksiä liikenteessä. Eli puhutaan ensin pihvistä ja lasketaan sämpylän päältä löytyvät sesamin siemenet sen jälkeen.

Toisaalta, joku voi väittää, että lihaa syövän heteromiehen vitutuksen määrää liikennevaloissa käkkivän ämmän takia ei voi mikään mahti maailmassa mitata.

Miehiä kuoli liikenteessä 211, naisia 70. Näkemieni arvioiden mukaan miehet ajavat tuplat naisiin nähden, eli miesten kolariherkkuus naisiin verrattuna on reilusti suurempi. Valitettavasti en pikaisesti näytänyt sukupuolen mukaan jaettuja tilastoja kolareihin syyllistyneistä, jotta tiedettäisiin tappaako toinen sukupuoli omien kuolemiensa lisäksi myös enemmän toista sukupuolta. Melkein veikkaisin, että miehet aiheuttavat vielä enemmän kuolemia kuin sukupuolten kuolemien suhteista voisi päätellä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pääaiheuttajan kuolonkolarissa on mies 83% todennäköisyydellä. Naisten ajosuorite on vain neljännes miesten ajosuoritteesta jos en väärin muista. Miehet ovat siis yliedustettuja.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Mieh ... 5232196612

Edit: eihän se nyt sentään neljännestä ole. "Osittain miesten suurta liikennekuolleisuutta selittää se, että miehet ajavat lähes kolme kertaa niin paljon autoa kuin naiset. Vuonna 2004 julkaistun viimeisimmän tutkimuksen mukaan miehet autoilevat päivässä keskimäärin 32 kilometriä kun naiset kulkevat vain 12,5 kilometriä. "
Universaali disclaimer.