Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Wat? En mäkään lähtis kevyin mielin maahan jossa voi olla mahdollisia turvallisuusuhkia, ilman että joku luotettava taho olisi takaamassa turvallisuuttani.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja KKK »

Iran esittelee sukellusvenelaivastoaan

Kuva

Eikö öljyrahoilla saa yhtään parempaa kalustoa?
Amazing shit happens!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Dumiz, toi logiikassa oleva ristiriitahan nimenomaan on siinä, että Halla-aho sanoi Somalian olevan turvallinen maa, jonne somalit voivat palata, eivätkä tarvitse enää turvapaikkaa muista maista.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

saira kirjoitti:Dumiz, toi logiikassa oleva ristiriitahan nimenomaan on siinä, että Halla-aho sanoi Somalian olevan turvallinen maa, jonne somalit voivat palata, eivätkä tarvitse enää turvapaikkaa muista maista.
No kyllä siinäkin logiikassa jokin pissii että lomaillaan siinä maassa josta ollaan lähdetty karuun ja haettu turvapaikkaa suomesta. Vai? Olisi lienee paikallaan selvittää nyt asiat kunnolla.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

saira kirjoitti:Dumiz, toi logiikassa oleva ristiriitahan nimenomaan on siinä, että Halla-aho sanoi Somalian olevan turvallinen maa, jonne somalit voivat palata, eivätkä tarvitse enää turvapaikkaa muista maista.
Sun mielestä kansanedustaja Halla-Ahon turvallisuusasema Somaliassa on sama kuin sieltä kotoisin olevan? Ei ole ihan kauhean kaukaa haettu ajatus, että jollakulla voisi olla Halla-Ahoa vastaan jotain hampaankolossa ja ei nämä kotimaiset kansanedustajat missään turvamiessaattueessa matkusta panssariautoilla liput liehuen.

Kylllä, sinulla tosiaan on naisen logiikka.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Aika monikin maa on turvallisempi oman maan kansalaisille, esimerkkinä läheltä naapurimme Venäjä. Ja jotenkin uskoisin, että jos kansanedustaja pyydetään paikalle, häntä ei tykkitulien eteen heitettäisi, vaan luonnollisesti turvallisuudesta huolehdittaisiin ilman erillisiä vaatimuksia. Ja toisaalta jos koko perhe ja suku olisi jossain kaukana, niin saattaisin minäkin ottaa riskin ja käydä katsomassa heitä, vaikka maa ei turvallisin olisikaan. Se ei silti tarkoita, että uskaltaisin asua siellä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9495
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

saira kirjoitti:Aika monikin maa on turvallisempi oman maan kansalaisille, esimerkkinä läheltä naapurimme Venäjä. Ja toisaalta jos koko perhe ja suku olisi jossain kaukana, niin saattaisin minäkin ottaa riskin ja käydä katsomassa heitä, vaikka maa ei turvallisin olisikaan. Se ei silti tarkoita, että uskaltaisin asua siellä.
Se ei myöskään välttämättä tarkoita, että olisi oikeutettu turvapaikkaan tai että millään vieraalla valtiolla olisi mitään velvoitetta myöntää oleskelu- tai työlupaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Mutta onko se syy perua jo myönnettyä lupaa? Ei minusta, koska maa ei edelleenkään ole turvallinen. Somalimaa on eri asia, ja sinne on käsittääkseni jo ihmisiä vapaaehtoisesti palannutkin, ja hallituksen kanssa tehty jonkinlainen sopimus koskien vapaaehtoista palaamista.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9495
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

saira kirjoitti:Mutta onko se syy perua jo myönnettyä lupaa? Ei minusta, koska maa ei edelleenkään ole turvallinen.
Kyllä se mielestäni jossain vaiheessa on. Ei ehkä vielä, mutta olosuhteiden myönteisen kehityksen jatkuessa sellainenkin päätös olisi suotavaa tehdä.

Ulkoistan vastuun rajanvedosta jollekin paremmin turvallisuustilanteista ymmärtävälle ja KO tapaukseen perehtyneelle henkilölle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Kyllä, jossain vaiheessa toki. Ja juuri lueskelin, että Irakiin, Kosovoon, Nigeriaan, Afganistaniin ja Ghanaan on jo ihmisiä palaillut vapaaehtoisesti, nyt kun ovat voineet.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

saira kirjoitti:Aika monikin maa on turvallisempi oman maan kansalaisille, esimerkkinä läheltä naapurimme Venäjä. Ja jotenkin uskoisin, että jos kansanedustaja pyydetään paikalle, häntä ei tykkitulien eteen heitettäisi, vaan luonnollisesti turvallisuudesta huolehdittaisiin ilman erillisiä vaatimuksia. Ja toisaalta jos koko perhe ja suku olisi jossain kaukana, niin saattaisin minäkin ottaa riskin ja käydä katsomassa heitä, vaikka maa ei turvallisin olisikaan. Se ei silti tarkoita, että uskaltaisin asua siellä.
Mikä taho Somaliassa huolehtisi ilman erillistä vaatimusta suomalaisen kansanedustajan turvallisuudesta? Jykevä keskushallinto toimivine turvallisuuskoneistoineen?

Olen tismalleen sitä mieltä, että jos joku kokee tarpeeksi turvalliseksi lomailla jossain, kyllä siellä passaa asuakin. Viittaa puhtaaseen elintasopakolaisuuteen. Turvallisuutensa puolesta pelkäävä henkilö ei mene vapaaehtoisesti paikkaan jossa turvallisuus on uhattuna.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Jos kutsujana on Kirkon Ulkomaanavun johtaja, niin luulisi tämän tahon olevan se, joka katsoo minne ja miten kannattaa mennä, ja huolehtisi muutenkin hyvinvoinnista. :D

Nii, mä taas olen sen verran läheinen oman sukuni kanssa, että voisin hyvin käydä katsomassa heitä, vaikka matkassa riskinsä olisikin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

saira kirjoitti:Jos kutsujana on Kirkon Ulkomaanavun johtaja, niin luulisi tämän tahon olevan se, joka katsoo minne ja miten kannattaa mennä, ja huolehtisi muutenkin hyvinvoinnista. :D

Nii, mä taas olen sen verran läheinen oman sukuni kanssa, että voisin hyvin käydä katsomassa heitä, vaikka matkassa riskinsä olisikin.
Ööh kirkon ulkomaanavulla on varmasti tukeva joukko ammattitaitoisia palkkasotureita turvaamassa vieraita, kyllä.

Kysehän ei ole pelkästä lomailusta, vaan sinne lähetään muksuja jopa vuosikausiksi joko "oppimaan tavoille" tai lapsimorsiameksi. Lähettäisitkö lapsesi paikkaan, jonka koet turvattomaksi? Minä en.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Nii, mä olen käsittänyt, että tätä suositaan enemmänkin Somalimaassa, joka onkin paljon turvallisempi, tosin todella köyhä. (Sen, mitä olen somalialaisista lukenut tutkimusta, niin kyllä, lapsia lähetellään välillä pois Suomesta, mutta yleensä määränpää on joku sukulainen toisessa maassa, ei Somalia. Saattaa olla muuttunutkin, tämä tutkimus oli 2000-luvun alusta.) Ja kyllä, mun mielestä kutsujalla on se velvollisuus huolehtia vieraastaan. Eiköhän kirkon ulkomaanapu ole huomannut ettei siellä ole ihan yhtä turvallista kuin täällä kansanedustajien kulkea...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en edelleenkään ymmärrä, miten sä et näe selkeää turvallisuuseroa siinä, että Abdi Mohammed menee kotimaahansa sukuloimaan vs. Abdi Mohamedin ykkösinhokki menee käymään Abdin kotimaassa jossa rynnäkkökiväärin saa 20 taalalla. Musta tässä on vähän niinkuin päivä ja yö eroa.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Onhan siinä eroa, mutta niinkuin olen monta kertaa sanonut, uskoisin, että kutsujat jo muutenkin huolehtivat turvallisuudesta, ilman erillisiä vaatimuksia asian suhteen. Ja hei, vaikka esim Irakin pakolaiset on ryhmänä suurin vapaaehtoisesti palaava turvapaikanhakijaryhmä, mun naapurissa asuuu Irakin kristittyjä, joilla ei ole enää mitään asiaa kotimaahansa. Joillekin joku maa voi olla turvallinen palata, joillekin ei. Halla-aho sen sijaan totesi, että somalialaiset (ryhmänä) voisivat palata Somaliaan, koska siellä on turvallista. Tämä on se ristiriita, joka Halla-ahon puheissa on.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mä menisin toki katsomaan isääni, veljeäni tai äitiäni maahan jossa olisi vaarallista, mutta en mä sitä lomaksi kutsuisi.

edit: Tietty jos olis avoin sota päällä, niin sitten pitäisi miettiä erittäin tarkkaan.
Viimeksi muokannut Dumiz, 30.11.2012 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

saira kirjoitti:Onhan siinä eroa, mutta niinkuin olen monta kertaa sanonut, uskoisin, että kutsujat jo muutenkin huolehtivat turvallisuudesta, ilman erillisiä vaatimuksia asian suhteen.
Mä en vaan ymmärrä mihin tuo sun uskosi perustuu. Kirkon ulkomaanavun merkittävään kokemukseen poliittisten delegaatioiden viemiseen kriisimaihin?
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Dumiz kirjoitti:Mä menisin toki katsomaan isääni, veljeäni tai äitiäni maahan jossa olisi vaarallista, mutta en mä sitä lomaksi kutsuisi.

edit: Tietty jos olis avoin sota päällä, niin sitten pitäisi miettiä erittäin tarkkaan.
Extreme-loma? :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

saira kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:Mä menisin toki katsomaan isääni, veljeäni tai äitiäni maahan jossa olisi vaarallista, mutta en mä sitä lomaksi kutsuisi.

edit: Tietty jos olis avoin sota päällä, niin sitten pitäisi miettiä erittäin tarkkaan.
Extreme-loma? :D
Reissuksi isääni/äitiäni/veljeäni/siskoani katsomaan. Saattaisin viedä rahaakin yms.
Mutta kyllä siitä varmasti lomafiilis olis kaukana.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

So Hard kirjoitti:
saira kirjoitti:Onhan siinä eroa, mutta niinkuin olen monta kertaa sanonut, uskoisin, että kutsujat jo muutenkin huolehtivat turvallisuudesta, ilman erillisiä vaatimuksia asian suhteen.
Mä en vaan ymmärrä mihin tuo sun uskosi perustuu. Kirkon ulkomaanavun merkittävään kokemukseen poliittisten delegaatioiden viemiseen kriisimaihin?
Ei, kyl ne varmaan antaisi sotatilassa olevassa maassa vaan kirkon tunnukset selkään, ja ilmoittais, et voit mennä minne vaan?! :-D

Luulis, et nekin sentään osaa laskea 1+1=2, huonoa mainosta sekin on jos kansanedustaja tapettais. En mä ainakaan minkään ryhmän edustajana kutsuis ketään minnekään jos en olis valmis huolehtiin turvallisuudesta, jos ei omilla voimilla ni sit palkkaamalla jonkun huolehtimaan siitä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Dumiz kirjoitti:
saira kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:Mä menisin toki katsomaan isääni, veljeäni tai äitiäni maahan jossa olisi vaarallista, mutta en mä sitä lomaksi kutsuisi.

edit: Tietty jos olis avoin sota päällä, niin sitten pitäisi miettiä erittäin tarkkaan.
Extreme-loma? :D
Reissuksi isääni/äitiäni/veljeäni/siskoani katsomaan. Saattaisin viedä rahaakin yms.
Mutta kyllä siitä varmasti lomafiilis olis kaukana.
Näin toimisin minäkin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ennustelin, että JJ:n tuomio tippuu hovissa, mutta en nyt ihan tätä odottanut. Tätä se tekee kun on varaa maksaa todistajaksi oikeuslääkäri ja onnettomuustutkija.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Ennustelin, että JJ:n tuomio tippuu hovissa, mutta en nyt ihan tätä odottanut. Tätä se tekee kun on varaa maksaa todistajaksi oikeuslääkäri ja onnettomuustutkija.
Kun epäselvissä tapauksissa tuomitaan syytetyn eduksi, niin eihän tuo se huomioiden ollut yllättävää. IMHO.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.