Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Ymmärtääkseni kukaan ei ole korostanut näiden tekijöiden yksittäisyyttä? Molemmat osapuolet kuuluivat kiistatta hörhöjengiin, jotka ottivat yhteen molempien osapuolien suunnitelmien mukaisesti.
No onhan sitä korostusta ollut sekä julkisessa keskustelussa että Kitinässä:
elco kirjoitti:Ja lisää lunta tupaan. Tämä ei ole yksittäistapaus? Ministeri siis kuvittelee tosissaan, että taustalla on joku organisoitunut übernatsiarmeija, joka tekee laskelmoituja iskuja demokraattista maltillista yhteiskuntaa vastaan.
Übernatsiarmeijasta puhe on toki Elcon tuttua faktojen väistelyä, mutta kyllä se yksittäistapauksen raja tässä tosiaan alkaa vähän häilyä.

Mun mielestä edelleen se sisäasianministeriön tilannekatsaus on järkevimpiä lukemiani kuvauksia tästä ongelmatiikasta, ja sen pohjalta voisi - tuntien toki faktat liian huonosti jyrkän kannan muodostamiseksi - arvella, että kenties Brax on oikeassa moittiessaan tuon sinunkin toisteleman kannan, jonka mukaan näiden patrioottien vastapuolella olisi Jyväskylässäkään ollut niihin mielekkäästi järjestäytyneisyytensä tai väkivaltahakuisuutensa suhteen vertautuva vastavoima, faktapohjaa. Sellaista vastavoimaa ei vain Suomesta mitä ilmeisimmin löydy, vaikka tämä fakta huonosti kitinäläisten ideologisiin toiveisiin maailman makaamisesta istuisikin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

elco kirjoitti:
saira kirjoitti:No siis mun mielestä näissä kaikissa tilanteissa on nyt vallalla asenne "meidän lapset, muiden kakarat". Ideaalitilanteessahan kaikki ryhmät katsois omien selkiensä taakse, ja seurailis mitä ne taustajoukot touhuaa, ja yrittäis niihin puuttua. Sitä en tässäkään tapauksessa ole niinkään nähnyt.
Kuka täällä puolustelee kiiluvasilmäisiä maanalaisia natsiorganisaatioita ja niiden ruskeapaitaisia terroristijäseniä, jotka pitävät puukkoineen maailmaa kauhun otteessa? En minä ainakaan.

Minä ja ymmärtääkseni Donkey Rider myös vain protestoimme sitä, että pata kattilaa soimaa kun äärivasemmisto mussuttaa äärioikeiston väkivallasta. Paskasakkia mitä paskasakkia. Toisekseen, minä vastustan tähän keskusteluun voimakkaasti liittyvää tuplastandardia sananvapaudesta.
Niin, mä en kyl ottanu kantaa yksittäisiin puoliin tai puolustuksiin, tai edes tähän ketjuun täällä Kitinässä, vaan koko yleiseen keskusteluun asioista. Ja siihen, että tilanne erilaisten ryhmien välillä tuntuu vain koko ajan kärjistyvän, ja ainoa vastaus tähän on "ei meidän porukat".
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:Pelottava ajatus, että urpsu lukee aamulehteä. Kohta tulee joku tut.fi mailiosoite ja uubervasemmistolaisen poliittisen osaston päivystävä dosentti urpiainen. Vain tappajatintit ovat maailmanvalloituksen tiellä suomen punaisimmassa kaupungissa. :)
Urpsu olis kyllä utalainen eikä tutalainen!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
ND ei ole muuta tietoa kuin, että huvikseen luin pari nettisuolta läpi jos jotakin olisi lehdistä unohtunut.
No pakkohan sen on sitten pitää paikkansa, jos kerran keskustelupalstalla joku nimimerkki niin on sanonut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-suo ... endocument

Siinä poliisitiedote Jyskylästä, tänään luvattiin tulevan lisää.

"Puukotuksen uhrin epäillään käyttäneen tilanteen aikana teleskooppipatukkaa." Loppu on spekulaatiota.
Niin. Edelleenkään siinä ei sanota, käyttikö hän teleskooppipatukkaa ennen vai jälkeen puukotuksen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tai ylipäänsä käyttikö hän sitä ollenkaan :D Joka tappauksessa, miun maun mukkaan donareilta väärin olla järkkäämättä apua tiedossa ollein perustein, mutta väärin myös järjestäjiltä ottaa oikeus omiin käsiin ja aseistautua tuolla tavalla. Ei tässä missään helkkarin sotatilassa olla, vaan pohjoismaisessa demokratiassa. Vähän enemmän älämölöä kyttikselle päin ja lehdistötiedotetta aiheesta, varmaan ois muutama poliisi joutanut pariksi tunniksi seisoskelemaan sinne oville, tuskin Jyväskylässä niin kiireistä on.

No, kunnon farssi silloin tällöin piristää näinkin staattista yhteiskuntaa, sano.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Niin. Edelleenkään siinä ei sanota, käyttikö hän teleskooppipatukkaa ennen vai jälkeen puukotuksen.
Toisaalta ihan sama kummin päin. Teleskooppipatukka on kielletty ihmisen vahingoittamiseen tarkoitettu väline ja lisäksi hän oli aseistettu teräaseella julkisella paikalla.

Jos minä hakkaisin teleskooppipampulla itseäni puukottavaa kotiini tunkeutuvaa ihmistä aamukolmelta saisin takuulla syytteen hätävarjelun liioittelusta. Jos nyt paljastuukin, että pamppua käytettiin ensin voi puukottajan tutkintanimike vaihtua siksi. Ja kyseessä sentään julkinen verovaroilla ylläpidetty paikka.

Tix korjannee laki "mumbojumbon".
Susta ei ota nyt selvää, onko susta oikein puolustautua astaloa käyttäen puukon kanssa kimppuun käyvää vastaan, vai ei. Mun mielestäni on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Tai ylipäänsä käyttikö hän sitä ollenkaan :D Joka tappauksessa, miun maun mukkaan donareilta väärin olla järkkäämättä apua tiedossa ollein perustein, mutta väärin myös järjestäjiltä ottaa oikeus omiin käsiin ja aseistautua tuolla tavalla. Ei tässä missään helkkarin sotatilassa olla, vaan pohjoismaisessa demokratiassa. Vähän enemmän älämölöä kyttikselle päin ja lehdistötiedotetta aiheesta, varmaan ois muutama poliisi joutanut pariksi tunniksi seisoskelemaan sinne oville, tuskin Jyväskylässä niin kiireistä on.

No, kunnon farssi silloin tällöin piristää näinkin staattista yhteiskuntaa, sano.
Ei minua se haittaa, että jossakin jyskylässä typerykset vähän kisailevat ketkä ovat isoimpia typeryksiä. Kun en itse lapsieni kanssa ollut siinä kirjastossa esim.

Mutta tämä typerä julkisuus a la Päivä Lipponen ja rasistinen hyökkäys Tamperelaiseen pitseriaan.
Unohtamatta Maon ja Stalinin hirmutekoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ongelma vaan on siinä, että saattavat kisailla seuraavan kerran juurikin siinä turkkulaisees kirjastos, missä sinä lapsinesi satut olemaan sillä hetkellä.
Tai siinä kauppakeskuksessa. Tai sillä ostoskadulla.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Susta ei ota nyt selvää, onko susta oikein puolustautua astaloa käyttäen puukon kanssa kimppuun käyvää vastaan, vai ei. Mun mielestäni on.
Se on sivuseikka tässä. Tarkoitan, että jos käyttää kiellettyä asetta on syytä saada syyte, varjeli sitten itseä tai ei. Ainakin virosta tuoduista kaasuaseista on tullut penaltia vaikka miten koetat baaritappelusta päästä eroon.
Onko tässä nyt joku syy olettaa, että teleskooppipamppumies ei saa syytettä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei missään tapauksessa ole poliittinen virkanimitys. Puolue nyt vaan sattuu olemaan sama ja viis esittelijöiden mielipiteestä.

http://yle.fi/uutiset/demari_uudeksi_st ... an/6486255
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja KKK »

Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kannattaa postata ne kitinään!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä muuten säälitti ja hävetti sen seksibloggaaja Melissan puolesta kun se eilen oli Enbuske&Linnanahde showssa, jota jostain syystä satuin katsomaan. Samaa sakkia tuksujen ja nykäsen kanssa, ei pitäis mun mielestä hyötyä ihmisestä jolla niin selkeesti ei oo kaikki muumit laaksossa. Tyttöparka tuhoaa kohta loputkin mahdollisuudet luoda uraa muualla kuin aikusviihteen jännittävässä maailmassa. No, mutta ehkä se viihtyy siellä, mikäs siinä.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kun nyt tuli puheksi, niin mun vähän käy sääliksi niitä bussikakkaajatyttöjä. Ei ne varmaan etukäteen arvenneet, minkälainen kakkamyrsky (pun intended) siitä seuraa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun nyt tuli puheksi, niin mun vähän käy sääliksi niitä bussikakkaajatyttöjä. Ei ne varmaan etukäteen arvenneet, minkälainen kakkamyrsky (pun intended) siitä seuraa.
Totta kai tiesivät ja varmaan sitä halusivatkin.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun nyt tuli puheksi, niin mun vähän käy sääliksi niitä bussikakkaajatyttöjä. Ei ne varmaan etukäteen arvenneet, minkälainen kakkamyrsky (pun intended) siitä seuraa.
Totta kai tiesivät ja varmaan sitä halusivatkin.
Jaa-a. Vaikea sanoa. Jotenkin luulen, että ne on niin naiiveja, että ei ne oikein ole sisäistäneet tota asiaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

u
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun nyt tuli puheksi, niin mun vähän käy sääliksi niitä bussikakkaajatyttöjä. Ei ne varmaan etukäteen arvenneet, minkälainen kakkamyrsky (pun intended) siitä seuraa.
Totta kai tiesivät ja varmaan sitä halusivatkin.
Jaa-a. Vaikea sanoa. Jotenkin luulen, että ne on niin naiiveja, että ei ne oikein ole sisäistäneet tota asiaa.
Minusta sinä suhtaudut nyt aika alentuvasti näiden nuorten naisten älykkyyteen.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jaa-a. Vaikea sanoa. Jotenkin luulen, että ne on niin naiiveja, että ei ne oikein ole sisäistäneet tota asiaa.
Minusta sinä suhtaudut nyt aika alentuvasti näiden nuorten naisten älykkyyteen.
Voi olla joo. Mun oon vaan jotenkin niin vaikea tajuta, miksi joku haluaisi tehdä itsestään sylkykupin koko maan edessä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kuitenki hei akateemisii ja kaikkee. Miks ne ei oo kommentoinu tota kohua missään, vai ovatko? Oliko se siis statement vanhustenhoidon tilasta, vai ihan pelkkä hupikakkaus? Nauratti kyllä hemmetisti kun luin jutun, mutta muuten ihan puhdasta idiotismia, ei taidetta ;) Mitä jos ne on keksiny koko jutun? Siksi odotan että joko pyytävät anteeksi tai kertovat jutun olleen nuorisokielellä "läppä" ts. epätosi.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Voi olla joo. Mun oon vaan jotenkin niin vaikea tajuta, miksi joku haluaisi tehdä itsestään sylkykupin koko maan edessä.
Who knows. Statement journalismin tilaa kohtaan, performanssitaidetta tms. Eipä nuo näytä kauhesti julkisuudesta hötkyntyneen, joten uskon että se oli odotettua.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Kuitenki hei akateemisii ja kaikkee. Miks ne ei oo kommentoinu tota kohua missään, vai ovatko? Oliko se siis statement vanhustenhoidon tilasta, vai ihan pelkkä hupikakkaus? Nauratti kyllä hemmetisti kun luin jutun, mutta muuten ihan puhdasta idiotismia, ei taidetta ;) Mitä jos ne on keksiny koko jutun? Siksi odotan että joko pyytävät anteeksi tai kertovat jutun olleen nuorisokielellä "läppä" ts. epätosi.
Pöh - luithan varmasti Saska Saarikosken analyysin Hesarista? Saarikoski esittelee humanistista ammattitaitoaan osaamalla lukea jutun kontekstissaan, eli nimenomaan Ylioppilaslehden 100-vuotisnumerossa, ja näkee jutussa aika riemukkaan piruilun aiempien sukupolvien (ja omansa) kakantärkeille ponnisteluille Ylkkärissä. Ja kaikki me Jytinää Eestissä -kirjan kasvattamat voimme vielä Saskaakin taidokkaammin nähdä kakkakepposessa myös aika raadollisen arvion Ylioppilaslehden kulttuuriradikalismin laadusta: sellaista akateemista Sleepy Sleepersiä koko jengi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Kuitenki hei akateemisii ja kaikkee. Miks ne ei oo kommentoinu tota kohua missään, vai ovatko? Oliko se siis statement vanhustenhoidon tilasta, vai ihan pelkkä hupikakkaus? Nauratti kyllä hemmetisti kun luin jutun, mutta muuten ihan puhdasta idiotismia, ei taidetta ;) Mitä jos ne on keksiny koko jutun? Siksi odotan että joko pyytävät anteeksi tai kertovat jutun olleen nuorisokielellä "läppä" ts. epätosi.
Pöh - luithan varmasti Saska Saarikosken analyysin Hesarista? Saarikoski esittelee humanistista ammattitaitoaan osaamalla lukea jutun kontekstissaan, eli nimenomaan Ylioppilaslehden 100-vuotisnumerossa, ja näkee jutussa aika riemukkaan piruilun aiempien sukupolvien (ja omansa) kakantärkeille ponnisteluille Ylkkärissä. Ja kaikki me Jytinää Eestissä -kirjan kasvattamat voimme vielä Saskaakin taidokkaammin nähdä kakkakepposessa myös aika raadollisen arvion Ylioppilaslehden kulttuuriradikalismin laadusta: sellaista akateemista Sleepy Sleepersiä koko jengi.
Ei paskaa sioille. Lukijat eivät osaa arvostaa jutun neroutta!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En ole lukenut, täytyypä kurkata.
Prepare for the worstest.