Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muistakaa naiset käyttäytyä asiallisesti!1

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art- ... pos=ok-nln

"Naisten kuuluisi niiata ovensuussa ja nyökätä, että kyllä minä maksan"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

New Yorkin Kummola osaa kanssa: Stanley Cup-finaalilipun mediaanihinta $1200. Yhden pelin lipputulot ovat siis $20m paikkeilla. Koko perhe mukaan!

Kannatti päästä jatkoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Traaginen demarikohtalo.

Tästä kannattaa lasten ottaa opiksi: demariksi ryhtyessä voi tosiaan menettää Kaiken.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vuosi sitten taisin varovasti pohtia, olisiko tämä kisa syytää kieltää ihmisten suojelemiseksi heiltä itseltään. Kantani sai täystyrmäyksen.

http://www.hs.fi/urheilu/Mansaaren+ajoi ... 1846336233
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Entä löytyykö maailmalta muita tapahtumia, joissa mahdollisesti kuolee ihmisiä ja jotka haluat ihmisturvallisuusmielessä kieltää?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Vuosi sitten taisin varovasti pohtia, olisiko tämä kisa syytää kieltää ihmisten suojelemiseksi heiltä itseltään. Kantani sai täystyrmäyksen.
Kaks kuollutta on kuitenkin alle keskiarvon, joten vois sanoa, että meni odotettua paremmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En löytänyt aiempaa postaustani, varmaan juutuubi tai linkkiketjussa. Muistamani mukaan en silloinkaan ollut ehdottomasti kieltämisen kannalla, enkä ole nytkään. Mietin kantaani.

Edit: löytyi

http://kitina.net/viewtopic.php?f=12&t=401&start=4125

Kantani on, että jos kilpailijalla on vakuutus, joka tarvittaessa korvaa vaikka sata vuotta hoitoa neliraajahalvaantuneena hengityskoneessa (hinta Suomessa 275 000 vuodessa), niin osallistuminen on ok. Jos ei ole, niin ei saisi osallistua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16755
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nopealla googlailulla näytti, että osallistumismaksuun sisältyi viime vuonna vakuutus, joka korvaa hoitokuluja 185 000 euroon asti. Ei taida oikein olla riittävä.

Minullakaan ei oikein ole asiasta selkeää kantaa. Jossain toki menee kiellettävyyden raja, mutta en ole varma, missä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Kantani on, että jos kilpailijalla on vakuutus, joka...
Kaikki suomalaiset on vakuutettu valtion toimesta, mutta vakuutus kustantaa vain Suomessa tapahtuvan hoidon, joten ne Suomalaiset jotka harrastuksillaan itsensä haluaa vaarantaa joutuvat toki lisävakuutuksilla tai omalla lompakollaan kattamaan ensihoidon ja kuljetuksen Suomeen. Ulkomaalaisten terveydenhoidon järjestelyillä ei luulisi olevan merkitystä. Joten ei huolta, joudut maksamaan vain sen verran kuin laissa oman vakuutusmaksusi suuruudeksi on määritelty ja summakin kerätään kätevästi muiden verojen mukana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kantani on, että jos kilpailijalla on vakuutus, joka...
Kaikki suomalaiset on vakuutettu valtion toimesta, mutta vakuutus kustantaa vain Suomessa tapahtuvan hoidon, joten ne Suomalaiset jotka harrastuksillaan itsensä haluaa vaarantaa joutuvat toki lisävakuutuksilla tai omalla lompakollaan kattamaan ensihoidon ja kuljetuksen Suomeen. Ulkomaalaisten terveydenhoidon järjestelyillä ei luulisi olevan merkitystä. Joten ei huolta, joudut maksamaan vain sen verran kuin laissa oman vakuutusmaksusi suuruudeksi on määritelty ja summakin kerätään kätevästi muiden verojen mukana.
No en ajatellut pelkästään omaa lompakkoani vaan aivan maailmaa syleilevästi. Eli jos ottaa tietoisesti erittäin suuren vammautumisen riskin, niin se pitää ottaa omalla kustannuksella.

Sivuhuomautuksena, että mahdollinen vuosikymmenien neliraajahalvantuneen hoito toki tapahtuu suomalaiselle joka tapauksessa Suomessa (jos on vakuutus tai muuten varaa järjestää kuljetus Suomeen). Mutta tosiaan pääpointtini ei tässä ollut suomalaisten ja tai omat rahani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Pääpointti oli kieltää kuoleminen?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Pääpointti oli kieltää kuoleminen?
Kuten sanoin, en mä ole 130%:n varma kannastani. Mutta siitä olen kyllä varma, että ko. kisaan osallistuvilta pitäisi vaatia vakuutus, joka korvaa kaikki vammautumisesta aiheutuneet kulut.

185 000 euroa ei riitä mihinkään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Kuten sanoin, en mä ole 130%:n varma kannastani. Mutta siitä olen kyllä varma, että ko. kisaan osallistuvilta pitäisi vaatia vakuutus, joka korvaa kaikki vammautumisesta aiheutuneet kulut.
Saako kuollut rahat takas?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: No en ajatellut pelkästään omaa lompakkoani vaan aivan maailmaa syleilevästi.
Kaikesta sitä voi näköjään maailman tuskaa kokea. No karkeasti voi sanoa, että jos ei ole vakuutukset kunnossa tai muuten riittävästi maksuvalmiutta, niin potilasta ei hoideta, joka puolestaan on lähinnä itsensä vaarantaneen henkilökohtainen ongelma. Huolesi on siis turha. Voit taas hengittää rennosti :paijaa:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Kuten sanoin, en mä ole 130%:n varma kannastani. Mutta siitä olen kyllä varma, että ko. kisaan osallistuvilta pitäisi vaatia vakuutus, joka korvaa kaikki vammautumisesta aiheutuneet kulut.
Saako kuollut rahat takas?
Varmaan omaisille maksetaan jotain. Vakuutusyhtiö pitää vammautumattomien rahat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: No en ajatellut pelkästään omaa lompakkoani vaan aivan maailmaa syleilevästi.
Kaikesta sitä voi näköjään maailman tuskaa kokea. No karkeasti voi sanoa, että jos ei ole vakuutukset kunnossa tai muuten riittävästi maksuvalmiutta, niin potilasta ei hoideta, joka puolestaan on lähinnä itsensä vaarantaneen henkilökohtainen ongelma. Huolesi on siis turha. Voit taas hengittää rennosti :paijaa:
185 000 eurolla saa kyllä ambulanssilennon Suomeen, mutta se ei maksa pitkäaikaishoidon kustannuksia.

Ja en mä koe tästä tuskaa, kirjoittelen nettiin viihdyttääkseni itseäni.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:^ Pääpointti oli kieltää kuoleminen?
Eihän Jameksella ollut mitään kuolemista vastaan, oli vain huolissaan vakavasti loukkaantuvien hoitokuluista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vagabondo kirjoitti:Eihän Jameksella ollut mitään kuolemista vastaan, oli vain huolissaan vakavasti loukkaantuvien hoitokuluista.
Kisoihin tarvitaan siis ensihoito- ja eutanasiaryhmät.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hassu juttu muuten, että elco, joka tunnetusti on sitä mieltä, että yhteiskunnan menoja pitää karsia ja Vagis (joka muistaakseni on samaa mieltä) vastustavat (?) sitä, että tietoisen erittäin suuren riskin ottavat vaadittaisiin maksamaan kulunsa itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:No karkeasti voi sanoa, että jos ei ole vakuutukset kunnossa tai muuten riittävästi maksuvalmiutta, niin potilasta ei hoideta, joka puolestaan on lähinnä itsensä vaarantaneen henkilökohtainen ongelma. Huolesi on siis turha. Voit taas hengittää rennosti :paijaa:
185 000 eurolla saa kyllä ambulanssilennon Suomeen, mutta se ei maksa pitkäaikaishoidon kustannuksia.
Luitko sä mun viestiä? Jos sitä pitkäaikaishoitoa haluaa enemmän kuin kisajärjestäjän vakuutus korvaa, niin sitä varten pitää olla erillinen vakuutus, maksaa itse tarpeen mukaan, saada hoito jonkun vapaaehtoisen maksamana tai olla ilman pitkäaikaishoitoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

En muista vastustaneeni riittävää vakuutusturvaa. Muistuttaisin tässä, että avauspositiosi oli kieltäminen ihmisten suojelemiseksi itseltään eikä kattava vakuutusturva.

Jos aletaan sulkemaan ihmisiä harrastusten pohjalta tämän sinänsä vastustettavan hyvinvointivaltion suojaverkon ulkopuolelle niin ehdotan köyhille ja/tai lihaville preemioita regressiivisen verotuksen muodossa, koska ne tunnetusti ovat sairaampia kuin hoikat ja rikkaat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:Eihän Jameksella ollut mitään kuolemista vastaan, oli vain huolissaan vakavasti loukkaantuvien hoitokuluista.
Kuolema ei ole mikään tekosyy. Kisaajilta pitää vaatia myös henkivakuutus menetettyjen verotulojen turvaksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25848
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:No karkeasti voi sanoa, että jos ei ole vakuutukset kunnossa tai muuten riittävästi maksuvalmiutta, niin potilasta ei hoideta, joka puolestaan on lähinnä itsensä vaarantaneen henkilökohtainen ongelma. Huolesi on siis turha. Voit taas hengittää rennosti :paijaa:
185 000 eurolla saa kyllä ambulanssilennon Suomeen, mutta se ei maksa pitkäaikaishoidon kustannuksia.
Luitko sä mun viestiä? Jos sitä pitkäaikaishoitoa haluaa enemmän kuin kisajärjestäjän vakuutus korvaa, niin sitä varten pitää olla erillinen vakuutus, maksaa itse tarpeen mukaan, saada hoito jonkun vapaaehtoisen maksamana tai olla ilman pitkäaikaishoitoa.
Ei Suomessa ainakaan. Ei Suomessa eikä ainakaan muissa pohjoismaissa (ja tuskinpa Euroopassa missään) jätetä neliraajahalvaantunutta kuolemaan nälkään tai hengityshalvaantuneelta sammuteta hengityskonetta sen takia, että vakuutus ei korvaa kustannuksia.

Kyllä Suomessa tarvittaessa haetaan suoraan lentokentältä pitkäaikaishoitoon, oli vakuutus tai ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21511
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Jos aletaan sulkemaan ihmisiä harrastusten pohjalta tämän sinänsä vastustettavan hyvinvointivaltion suojaverkon ulkopuolelle niin ehdotan köyhille ja/tai lihaville preemioita regressiivisen verotuksen muodossa, koska ne tunnetusti ovat sairaampia kuin hoikat ja rikkaat.
Läskeille tuota on jo väläytelty. Tupakoitsijat ja alkon lipitäjät jo veroa maksavatkin.