Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Halla-aho mun muistaakseni sai tuomion uskonrauhan rikkomisesta, ei kiihottamisesta kansanrauhaa vastaan.
Eiks korkein oikeusaste mätkäissyt käräjäoikeuden uskonrauhan rikkomistuomion päälle vielä lisätuomion kansanryhmästä kiihottumisesta?

Oli miten oli, mun hataran historiallisen muistini mukaan yksi Paasikiven merkittäviä saavutuksia oli aikanaan kokoomuksen ja IKL:n pesäeron varmistaminen ja selkeyttäminen; jos persut meinaa olla oikea puolue, samanlaista vastuullisuutta kaivattaisiin sielläkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos uskoisi pirullisen ovelaan suunnitelmaan, voisi ajatella Persujen haluavan lietsoa näitä natsigatejuttuja, jotta saadaan huomio pois paljon suuremmasta ongelmasta, eli siitä, että ei enää euroakaan Kreikalle -Soinin takki kääntyi heti, kun hallitukseen pääsi.
Mä en oikein koskaan tunne vetoa tämänsuuntaisiin red herring -teorioihin politiikassa. Paljon enemmän näyttää siltä, että persut koettavat samaan aikaan olla sekä hallituspuolue (joka tukee Kreikkaa ja kantaa osavastuuta Euroopan kasvavasta mamu-kuormasta) että päävaihtoehto niille, jotka haluavat nykyhallituksen linjaa tiukempaa Kreikka- ja/tai mamupolitiikkaa. Persuäänestäjille tämä saattaa jopa mennä läpi, ja tietysti monipuoluehallituksessa saattaa olla tottakin (tosin uskottavampaa meno olisi, jos Soini ei olisi ministerisalkkujen valinnassakin pitänyt ohjenuoranaan vastuun välttelyä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jos uskoisi pirullisen ovelaan suunnitelmaan, voisi ajatella Persujen haluavan lietsoa näitä natsigatejuttuja, jotta saadaan huomio pois paljon suuremmasta ongelmasta, eli siitä, että ei enää euroakaan Kreikalle -Soinin takki kääntyi heti, kun hallitukseen pääsi.
Mä en oikein koskaan tunne vetoa tämänsuuntaisiin red herring -teorioihin politiikassa..
No tässä tapauksessa en minäkään tuohon usko, mutta kyllä suuressa maailmassa näitä tapahtuu. Tulee mieleen klassinen Wag the Dog tapaus kun Bill Clinton jäi kiinni sikaroiden humidoinnista Monica Lewinskin kanssa, niin Clinton päätti ampua joitain risteilyohjuksia johonkin Afganistaniin.

Mutta red herringiä enemmän Soinille mielestäni sopii Chewbacca-puolustus, jossa hän esim. horisee jotain lippalakeista, meloneista ja omenoista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielestäni outoa, että kaksi eritrealaista puukottaa kaksi randomisti valittua medelsvenssonia ja poliisi heti tietää, että iskulla ei ollut poliittista motiivia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

IKEAt on suljettava kaikkialla maailmassa, ne johtavat tekoihin joita ei voi selittää, voi yrittää selittää IKEAhan perustaa toimintansa roskan tuottamiseen halvalla halvan työvoiman maissa eli riistää köyhiä IKEA on siis länsimainen kehittyviä maita ryöstävä ikoni..

Täytyy kysyä tutulta eritrealaiselta, mitä mieltä se on? Mikä on taas sitä kuulua rassismia..

Huomiohuora iskee taas! Suomeen on hyvä tulla keuhkoamaan, erottuu tapetista..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harmi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Harmi.
Leegojen hoidosta tulee aikas lailla kalliimpaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pitäisin todennäköisenä, että tämä vaikuttaa mun tulotasooni. Mahdotonta sanoa, kuinka paljon. Noh, täytyy sitten tehdä enemmän töitä. Kuukaudessa on 30 päivää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Pitäisin todennäköisenä, että tämä vaikuttaa mun tulotasooni. Mahdotonta sanoa, kuinka paljon. Noh, täytyy sitten tehdä enemmän töitä. Kuukaudessa on 30 päivää.
Mä en usko, että ainakaan työterveyshuollon tarjoamisessa tulee mitään äkkijarrua. Vakuutusten hinta kyllä noussee aika lailla, koska vakuutusyhtiön osa lääkärinlaskusta nousee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Laastarien rasismi huolestuttaa Ruotsissa

http://www.hs.fi/ulkomaat/a143951678853 ... -art-new-2
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Tuleekohan tästä vielä sota?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Laastarien rasismi huolestuttaa Ruotsissa

http://www.hs.fi/ulkomaat/a143951678853 ... -art-new-2
Luen Hesarin uutisen pointin olevan pikemminkin se, että Tanskassa on näemmä levinnyt nationalistis-populistinen hölmöily Venstreen ja ulkoministeriin asti. Tämä ei oikein ole toivottavaa kehitystä poliittisessa kulttuurissa, ja ihan uutisoinnin arvoinen asia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Laastarien rasismi huolestuttaa Ruotsissa

http://www.hs.fi/ulkomaat/a143951678853 ... -art-new-2
Luen Hesarin uutisen pointin olevan pikemminkin se, että Tanskassa on näemmä levinnyt nationalistis-populistinen hölmöily Venstreen ja ulkoministeriin asti. Tämä ei oikein ole toivottavaa kehitystä poliittisessa kulttuurissa, ja ihan uutisoinnin arvoinen asia.

No toki se oli HS:n uutisen pointti, mutta mua kiinnostaa huomattavasti enemmän tuo laastarirasismikohu an sich. Eli jos arkipäivän rasismi on Ruotsissa sitä, että laastarit ovat väärän värisiä, niin ehkä siitä voi päätellä, että asiat ovat sillä rintamalla varsin hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:No toki se oli HS:n uutisen pointti, mutta mua kiinnostaa huomattavasti enemmän tuo laastarirasismikohu an sich. Eli jos arkipäivän rasismi on Ruotsissa sitä, että laastarit ovat väärän värisiä, niin ehkä siitä voi päätellä, että asiat ovat sillä rintamalla varsin hyvin.
Mä en ole mitenkään varma minkään laajemman kohun olemassaolosta missään muualla kuin hommahenkisten klikkauksista elävässä iltapäivämediassa. Voisin hyvin arvella, että hauska havainto pikkuasiasta on alunperin noussut esiin illustraationa normaaliuden etnis-sosiaalisesta konstruktiosta ilman kohua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Laastarien rasismi huolestuttaa Ruotsissa

http://www.hs.fi/ulkomaat/a143951678853 ... -art-new-2
Luen Hesarin uutisen pointin olevan pikemminkin se, että Tanskassa on näemmä levinnyt nationalistis-populistinen hölmöily Venstreen ja ulkoministeriin asti. Tämä ei oikein ole toivottavaa kehitystä poliittisessa kulttuurissa, ja ihan uutisoinnin arvoinen asia.

No toki se oli HS:n uutisen pointti, mutta mua kiinnostaa huomattavasti enemmän tuo laastarirasismikohu an sich. Eli jos arkipäivän rasismi on Ruotsissa sitä, että laastarit ovat väärän värisiä, niin ehkä siitä voi päätellä, että asiat ovat sillä rintamalla varsin hyvin.
Aika avuton pitää olla, jos ei edes laastarin ostaminen omilla rahoilla onnistu.
http://www.amazon.com/Urban-Armour-Adhe ... ords=Black

Ehkä laastarinostaja on joku moniosaaja?

Toisaalta poliitikonkin pitää olla varsinaisen kädetön tapaus, jos ei ymmärrä että markkinat kyllä tarjoavat kaikille ostettavaa kunhan on valmis maksamaan.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Kai se on nykyään uutinen, että raiskauksesta(tai ylipäänsä mistään paitsi vihapuheesta tai veropetoksesta) tuomitaan ehdottomaan vankeusrangaistukseen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

ROTEVOITUNUT
Miksi pitää kaikkea käännellä, kun ihminen on saanut lisää ihraa ympärilleen, kyseessä on lihavoituminen eli läskistyminen, ei rotevoituminen..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuuluuko sitten tähän vai keansanperinneryhmään, mene ja tiedä..
Vähissä on jutunaiheet lehdissä..
Tätä ei ole kopioitu ainakaan ulkomaan pellein lehdistä kuten useimmat lehtijutut..

parhaita?

hätäpaskansuo
hevonvitunjärvi
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

http://www.iltalehti.fi/meikki/20150817 ... 8_mn.shtml

Miten mulla tuli välittömästi Pertsa mieleen?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ryssäthän ne tässä kartoittavat kaistaletta länsirannikolta kohta alkavaa maihinnousua varten? (Kumma muuten ettei tiedetä edes minkä maalainen siviilikone tuo oli)

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015081820198930_uu.shtml
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/meikki/20150817 ... 8_mn.shtml

Miten mulla tuli välittömästi Pertsa mieleen?
Pertti on trendsetter!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/meikki/20150817 ... 8_mn.shtml

Miten mulla tuli välittömästi Pertsa mieleen?
Pertti on trendsetter!
Tarkoittaako tää, että kohta eurodance tuulipuvussa on kuuminta hottia?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

FDA hyväksyi seksuaalista halukkuutta lisäävän lääkkeen naisille

http://www.nytimes.com/2015/08/19/busin ... .html?_r=0

:?

En oikein tiedä, mitä mieltä tästä olisin. Toki jos nainen on sitä mieltä, että hän haluaa hoitaa seksuaalista haluttomuuttaan, niin onhan se ok, jos siihen löytyy lääke. Mutta miksi seksuaalista haluttomuutta pitäisi hoitaa? Oma ajatuskulkuni menee niin, että ihmiset ovat erilaisia ja jos seksi ei kiinnosta, niin miksi se vaatisi hoitoa. Mutta edelleen, jos se naista itse häiritsee, niin kaipa sitten. Mun mielestäni tämä on kyllä medikalisaatiota, jos mikä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja