Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Olen eri mieltä. Naisymmärrykseen verrattuna kyseessä on suhteellinen talousnero. Talounerouteen verrattuna kyseessä on suhteellinen kosmopoliitti. Absoluuttisesti ei ulkomailla sitten -77. Ja silloinkin teltassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Raahen terästehtaan työntekijät taisivat ensimmäisinä ehtiä löymään hanskat naulaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »


Mutta intät kumminkin. Noin yleisellä tasolla ihmetyttää aina miksi sotket tosiasiat ja mielipiteet niin railakkaasti keskenään. Jos näissä keskusteluissa toteaa sinulle aivan neutraaleja, arvovapaita ja kiistattomia faktoja, sinä suutut. Et kiistä ko. faktoja mitenkään mutta suutut kuitenkin. Minulla on paljon kokemusta työttömyydestä ja aina olen pärjäillyt. Syksyllä 1996 elin VÄHEMMÄLLÄ kuin minimituilla ja silti pärjäsin. Kävin jopa kapakoissa ja kerran ajoin taksilla. Mutta minähän elän eri todellisuudessa... :roll:
Kaikille ei ole työtä, totta. Totean (tämä on siis toteamus eikä mielipide) että taloudelliselta kannalta pieni työttömyys on hyvä asia. Koska täystyöllisyys voisi merkitä sitä että työntekijäpuoli voisi hinnoitella palkkatason aika pilviin.
Sitten ne työpaikkojen vaatimukset. Voihan sitä aikuinenkin hankkia koulutusta ko. paikkoihin, vaikka taksikuskiksi tai laivahitsariksi. Miten se sananlasku menikään? Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Sitten se yrittäminen. Eikös siihen edelleen saa yhteiskunnalta ns. starttirahaa? Pankistakin voi varmaan saada lainaa.
Työttömyyskorvausten vastikkeellisuudesta olen kanssasi samaa mieltä.

Niin ja kun kehotat menemään töihin, kerron että olen menossa rekrytointitilaisuuteen ensi tiistaina.
Pointsit Homielle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:Raahen terästehtaan työntekijät taisivat ensimmäisinä ehtiä löymään hanskat naulaan.

Onhan se selvä, että jatkuvaa kolmivuorotyötä tekeviä watuttaa sunnuntailisien leikkaaminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/politiikka/a1441765014 ... -nprio-1-1

SAK:han tämän viimeksikin torppasi. Tuskin hallitusta kiinnostaa alkaa uudelleen vääntämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Jotenkin vaikea ymmärtää työpaikkoja, jossa on tuollainen hypermystinen vakiomäärä työtä. Aina. ... Kuulostaa duunilta, missä rautalangasta taitellaan paperiliittimiä. Tuhat päivässä.
Ja pystys helposti tekemään kaksi tuhatta, mutta systeemi pakottaa tekemään tuhat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Luulin aiemmin, että homeopaattiset lääkkeet ovat huijausta, mutta tehokkaitahan nuo vaikuttavat olevan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/politiikka/a1441848792 ... -nprio-1-1

Saa nähdä, mitä sieltä tulee. Ihmettelinkin, että näinkö tosiaan pystytään populismi täysin välttämään, mutta eipä tietenkään.

Veikkaan pääomatuloverotuksen korottamista.

Jos solidaarisuusvero kiristyy, olen todella pettynyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/a1441849590891?ref=hs-prio-A1

Ministeriö suunnittelee suljettua järjestely­keskusta turvapaikan­hakijoille
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Keskitysleirin perustaminen Lappiin tuntuu suunnilleen oikealta tavalta pienentää vetovoimaa. Immosesta komendantti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Saa nähdä, mitä sieltä tulee. Ihmettelinkin, että näinkö tosiaan pystytään populismi täysin välttämään, mutta eipä tietenkään.

Veikkaan pääomatuloverotuksen korottamista.

Jos solidaarisuusvero kiristyy, olen todella pettynyt.
Ilman muuta tuloveron kiristys "rikkaille". Ei epäilystäkään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Malli Stalin käyttöön ja pakolaisleirien asukit päällystämään Lappia asvaltilla paljain käsin! Ja kanava Inarinjärvestä Oulujärven ja Päijänteen kautta Suomenlahdelle!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Saa nähdä, mitä sieltä tulee. Ihmettelinkin, että näinkö tosiaan pystytään populismi täysin välttämään, mutta eipä tietenkään.

Veikkaan pääomatuloverotuksen korottamista.

Jos solidaarisuusvero kiristyy, olen todella pettynyt.
Molemmat. Solidaarisuusvero alkaen 72k€ ja ylin pääomavero +1. Kyllä tällä Suomi pelastuu!

Stubb valehtelee aivan pokalla, että tuloverotus ei kiristy. Kenellä kiristyy ja kenellä ei, kun progressio aina vaan lisääntyy.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Saa nähdä, mitä sieltä tulee. Ihmettelinkin, että näinkö tosiaan pystytään populismi täysin välttämään, mutta eipä tietenkään.

Veikkaan pääomatuloverotuksen korottamista.

Jos solidaarisuusvero kiristyy, olen todella pettynyt.
Molemmat. Solidaarisuusvero alkaen 72k€ ja ylin pääomavero +1. Kyllä tällä Suomi pelastuu!

Stubb valehtelee aivan pokalla, että tuloverotus ei kiristy. Kenellä kiristyy ja kenellä ei, kun progressio aina vaan lisääntyy.
Joo. Lupaukset on tehty rikottaviksi. Vielä hallitusohjelmaa tehtäessä Stubb vakuutti pokkana, että kenenkään työn verotus ei kiristy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Eipä toi kateusvero paljon tunnu. Siihen tepsii loistavasti se, että tienaa vaan entistä vähemmän!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Lupaukset on tehty rikottaviksi.
Joo, NYT-liitehän näillä on tässä iloitellut, mutta kyllä klovnikavalkadi pistää taas ihan itse paremmaksi, kun piirijohtajakin pahoittelee julkisesti, että puolueen de facto politiikka sotii puolueen poliittista ohjelmaa ja vaaliohjelmaa vastaan, eikä ylin johto perustele tätä mitenkään puolueväelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onneksi maanviljelijöiltäkin leikataan, että peli pysyy reiluna! Eiku...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:No pakkohan niitä tuloveroja ja kelamaksuja ja takuulla alviakin on nostaa kun työnantajat saavat palkanalennuksien lisäksi 850millin lahjan veronmaksajilta sosiaaliturvamaksumuutoksen muodossa.

Yhteisövero ei onnistunut, alvia piti nostaa. Kelamaksun pudotus aiemmin ei auttanut, veroja nostettiin.

Mutta kun me nyt annamme taas ilmaista rahaa yrityksille niin tällä kertaa he lopultakin työllistävät.

Lyön vetoa, että ainut raketoija on yrittäjien pankkitilin saldo.
Nyt tehdään niin kepulaista politiikkaa kuin suinkin voidaan, etkä ole tyytyväinen? Miksi? Sähän olet palstan suurin kepufani.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:samaa paskaa kuin ennenkin
SiisIsis mä en jaksa inttää sun kummista tavoista miten just sä olet köyhänä tyytyväinen. Kumma asenne vasurille. Ja olet ollut taksin kyydissä työttömänäkin? Juhuu. Hankipa ajokortti ja auto.

Eikä juttuni muutamakin sivu Pointti ollut miten hyvin juuri sinä kyvytön tyytyväinen orja pärjäät almuilla ja vähällä rahalla.

Vaan miten rautalangasta pitää vääntää, että pointtini oli että miten muka kansantaloutta hyödyttää ihan sivuasiana työttömien nöyryyttäminen, turhat työllistämishöpöt tai jopa sun "rekry"kurssit jopa paremmille ihmisille ja ehkä pakottaminen tuottamattomaan työhön edes syödäkseen? Saati vanhojen ihmisten eläkeiän nostaminen, vieden työpaikan nuoremmilta? Saati koko ideologia että kansantalous nousisi moraalisoinnilla että pitää tehdä enemmän työtä. Eihän sillä ole merkitystä. Jos se moraalinen työ ei tuota lisäRAHAA.

Noin ihan muillekin yleisemmin, että eihän tämä Hallituksen juttu minua niin häiritse. Koska ei juuri minua koske, hehheh.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015090 ... 7_uu.shtml

Onhan siinä jotain pikkujuttuja.
Sairaustapauksissa entäs työtapaturmat?
Ja muutenkin minun käsitääksen iharva ihminen on niin kutsumusammatissaan, että se ylittää kaiken muun. Vaan itsensä takia. Joten vaikkei itse, niin jos vaikka lapsi tai vaikka koira olisi sairaana, niin fuck työnantaja.

Itse kun olen joskus ollut jopa viisi vuotta vakituisena työntekijänä, olin sairauslomalla vain kaksi kertaa. Ekan olin pötsi kipeenä ja samalla selkä venähtänyt. Tokalla oli peräpukamani pyllistynyt ulos. Pomo kysyi "Jaa perse kipeenä? Minä: "Joo, se haittaa tätä istumatyötä".

Ja mites että julkisen puolen lomia lyhennetään?
Siis julkisten alojen? Siinä saattaa Kuu närettä kiertää, että se auttaa Suomen vientiä ja kansantaloutta. Luulisinpa, että käy näin: Julkisella puolella tarvitaan vähemmän vuorottelua. Joten vähemmän työntekijöitä. Joten potkut ja Sossun eläteiksi ne pummit. Veronmaksaja maksaa. Vientitalous ei hyödy.

Aivan liian yksioikoisia päätöksiä.
Äänestäkää minut Johtajaksenne. Kerään hyvät neuvonantajat, jotka viime mulkku kädessä tottelevat vain Minun Päätäksiäni. Ein Volk. Ein Gattaca! Heil Gattaca! :mrgreen:
Viimeksi muokannut Gat, 10.09.2015 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: Ja mites että julkisen puolen lomia lyhennetään?
Siis julkisten alojen? Siinä saattaa Kuu närettä kiertää, että se auttaa Suomen vientiä ja kansantaloutta..
Julkisen puolen lomien lyhentäminen vähentää valtion kustannuksia ja siitä säästyvällä rahalla kustannetaan yksityisten työantajien 1.72 prosenttiyksikön sotu-maksun alennus. Eli se siis alentaa yksityisten työnantajien kustannuksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti: Ja mites että julkisen puolen lomia lyhennetään?
Siis julkisten alojen? Siinä saattaa Kuu närettä kiertää, että se auttaa Suomen vientiä ja kansantaloutta..
Julkisen puolen lomien lyhentäminen vähentää valtion kustannuksia ja siitä säästyvällä rahalla kustannetaan yksityisten työantajien 1.72 prosenttiyksikön sotu-maksun alennus. Eli se siis alentaa yksityisten työnantajien kustannuksia.
Entäs mites paljon se vähentää tarvetta pitää henkilökuntaa lomapäiviä paikkaamaan julkisella puolella? Kenkää niille ja menkööt töihin?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti: Ja mites että julkisen puolen lomia lyhennetään?
Siis julkisten alojen? Siinä saattaa Kuu närettä kiertää, että se auttaa Suomen vientiä ja kansantaloutta..
Julkisen puolen lomien lyhentäminen vähentää valtion kustannuksia ja siitä säästyvällä rahalla kustannetaan yksityisten työantajien 1.72 prosenttiyksikön sotu-maksun alennus. Eli se siis alentaa yksityisten työnantajien kustannuksia.
Entäs mites paljon se vähentää tarvetta pitää henkilökuntaa lomapäiviä paikkaamaan julkisella puolella? Kenkää niille ja menkööt töihin?
Tuohon kysymykseen en osaa suoraan vastata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
Sairaustapauksissa entäs työtapaturmat?
Työtapaturman aiheuttaessa sairaslomatarpeen sairasloman palkka menee työtapaturmavakuutusyhtiön pussista. Siihen tällä ei ole vaikutusta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.09.2015 8:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja