Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pyry-Matias kirjoitti:
prosessi kirjoitti:"Sirkushuvien" myyntiarvon minä kyllä ymmärrän, mutta tuo keskustelun aloittanut uutinen ei millään mahdu sirkushuvilokeroon.
Itse lähden siitä, että tuonkin uutisen arvo on tarkkaan laskettu, haitat ja hyödyt punnittu. Tuokin uutinen myy. Toimituksen virallinen perustelu olisi korkeintaan osatotuus.com.
Jos ne noin tarkkaan laskisivat ja punnitsisivat, ne eivät saisi aikaiseksi uutta lehteä joka aamuksi. Liian kiire miettiä tarkkaan kun päivä- ja iltapäivälehdistä puhutaan.
Monelle tulee huono omatunto siitä, että asia kiinnosti edes sen artikkelin lukemisen verran. Sitten syytetään toimitusta ikään kuin se olisi syypää alkurikokseen. Mutta se on se ihmisen mieli sellainen.
Minä en ainakaan syytä toimitusta mistään, ihmettelen vaan. Mutta enpä kyllä olisi koko uutiseen törmännytkään ilman Rouva Pupun linkkiä, joten en taida kuulua kohderyhmään.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Kohta prosessi kyselee miksi kukaan julkaisee Amerikan psykon kaltaisen kirjan. Miksi kukaan tekee Untold Storyn kaltaisen elokuvan. Ja kyllä! Ja kyllä sitä heti herää kysymys haluaako kukaan oikeasti nähdä Palssan tauluja. Tuskin, tuskin, tuskin.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Crowbar kirjoitti:Kohta prosessi kyselee miksi kukaan julkaisee Amerikan psykon kaltaisen kirjan. Miksi kukaan tekee Untold Storyn kaltaisen elokuvan. Ja kyllä! Ja kyllä sitä heti herää kysymys haluaako kukaan oikeasti nähdä Palssan tauluja. Tuskin, tuskin, tuskin.
Ei kannata olettaa liikaa. Sen sijaan Kalervo Palsan nimi kannattaa kirjoittaa oikein, jos haluaa vaikuttaa fiksulta. Minä pidän uutisten ja fiktion/taiteen toisistaan erillään pitämistä tärkeänä, mutta taidan olla aika yksin ajatusteni kanssa.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

No nöf nöf. Siksi nuo esimerkit, kun eivät eroa todellisuudesta mitenkään. Kysymyksesi miksi julkaistaan uutinen tapauksesta, jossa vauvalta on leikattu kurkku auki on hölmö. Hölmömpi on ihmetellä kiinnostaako ketään ko. uutinen.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Crowbar kirjoitti:No nöf nöf. Siksi nuo esimerkit, kun eivät eroa todellisuudesta mitenkään.
Tietenkin eroavat. Ihmisaivot kun käsittelevät uutisia erilaisilla filttereillä kuin tiedetysti fiktiivistä materiaalia.
Kysymyksesi miksi julkaistaan uutinen tapauksesta, jossa vauvalta on leikattu kurkku auki on hölmö. Hölmömpi on ihmetellä kiinnostaako ketään ko. uutinen.
Hölmöihin kysymyksiin saa usein mielenkiintoisia vastauksia, joten suosin niitä.
Pyry-Matias

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

prosessi kirjoitti:Jos ne noin tarkkaan laskisivat ja punnitsisivat, ne eivät saisi aikaiseksi uutta lehteä joka aamuksi. Liian kiire miettiä tarkkaan kun päivä- ja iltapäivälehdistä puhutaan.
Ammattitaito ja rutiini poistavat kiirettä.
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pyry-Matias kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos ne noin tarkkaan laskisivat ja punnitsisivat, ne eivät saisi aikaiseksi uutta lehteä joka aamuksi. Liian kiire miettiä tarkkaan kun päivä- ja iltapäivälehdistä puhutaan.
Ammattitaito ja rutiini poistavat kiirettä.
Vähentävät mutteivät poista. Laskepa jonain päivänä huviksesi miten monta juttua yhdestä iltapäivälehdestä löytyy, niin saat käsityksen siitä miten sekasortoista homma on. Varsinkin kun etukäteissuunnittelulle on vain rajatusti mahdollisuuksia.
Tix

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:No nöf nöf. Siksi nuo esimerkit, kun eivät eroa todellisuudesta mitenkään.
Tietenkin eroavat. Ihmisaivot kun käsittelevät uutisia erilaisilla filttereillä kuin tiedetysti fiktiivistä materiaalia..
En olisi tuosta lainkaan niin vakuuttunut. Kauhuleffoja katsellaan samasta syystä kun hidastetaan kolarin kohdalla. Kaikki tavallisesta poikkeava omaa uutis/viihdearvoa. Siksi elokuvissa ei käydä teboililla tankkaamassa & paskalla vaan ajetaan pinkissa pikkutakissa ferrarilla kovaa konnia karkuun. Ihmisluontoon kuuluu uteliaisuus.
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:No nöf nöf. Siksi nuo esimerkit, kun eivät eroa todellisuudesta mitenkään.
Tietenkin eroavat. Ihmisaivot kun käsittelevät uutisia erilaisilla filttereillä kuin tiedetysti fiktiivistä materiaalia..
En olisi tuosta lainkaan niin vakuuttunut. Kauhuleffoja katsellaan samasta syystä kun hidastetaan kolarin kohdalla. Kaikki tavallisesta poikkeava omaa uutis/viihdearvoa.
Totta, mutta se filtteröinti on kuitenkin vähän eri asia. Kolaripaikalla hidastaminen taitaa kuitenkin uteliaisuuttakin enemmän liittyä siihen, että tavallisesta poikkeava voi myös olla uhka, ja kolaritilanteessa olevat voivat hyvinkin käyttäytyä järkytyksestään johtuen ulkopuolisille vahingossa vaaraa aiheuttavasti. Niinpä niissä tilanteissa tunteita aiheuttavat ilmiöt pääsevät yleensä läpi aivoihin asti vasta kun ns. utelias on jo ehtinyt ohittaa paikan, katseleminen puolestaan tapahtuu hyvinkin neutraalisti. Elokuvien kohdalla tuollaista lykkäämisfiltteriä ei tarvita, joten silloin tuntemukset siirtyvät havainnoista ajatuksiin paljon nopeammin. Eli aivot kyllä hoitavat filtteröinnin ihan itse, kunhan niillä on pohjatieto siitä, onko havainto faktaa vai fiktiota. Näin ei nykyään uutisten kohdalla aina oikein tahdo olla.
Siksi elokuvissa ei käydä teboililla tankkaamassa & paskalla vaan ajetaan pinkissa pikkutakissa ferrarilla kovaa konnia karkuun. Ihmisluontoon kuuluu uteliaisuus.
:D Katsot eri elokuvia kuin minä. Niissä minun katsomissani puhutaan yleensä aika paljon, joskus jopa pytyllä istuen tai huoltoasemalla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Luettakoon inho uutisiin Laskettelijan onnettomuus ja AMPUTAATO!
Eihän ampitaatiota käytetä kuin sotaelokuvissa ja pelastamaan mprs tai jokin muu bakteerin korkkaamia vanhuksia, jotka muutenkin joutaisivat mennä!

Sovitaan että Amputaatio onkin pelastus eikä huono sana, se voi pelastaa ihmiskurjan hengen, mihin? voidaan sitten kysyä takaisin? Ilman jalkaa voi elää ilman päätä tai sydäntä on vaikeampaa..

Ja uutinen sripparista
Am. Idolissa aika lahna juttu storyvilleen voi mennä kuuntelemaan erotiikan naista myös!

Palkitun elokuvan käsikirjoittaja oli entinen strippari! Kuka näitä laskee amerikassa ilmeisesti hyvä keino raivata tie tähtiin?
Pyyhin Netikettiin..
aimohaiku

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803 ... 8_ul.shtml

No jopa jotakin. Miksi vain digiboksit ovat herkkiä sähköverkon ylijännitteelle? Eikä edes ole aprillipäivä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pian työskentelet entistä ahtaammin

Huomattu. Eilen tähän tilaan, missä akateeminen sorvini sijaitsee, tungettiin kuusi työntekijää lisää ja tämäkin on firman entinen autotalli. Seuraavaksi työpisteeni sijaitsee kai siivouskomerossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bhven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tanska on tylynä muslimipakolaisille

"Ajan myötä olemme oppineet, että käytännössä ongelmia ei ole juuri muiden kuin muslimien kanssa."

http://www.kaleva.fi/plus/juttu715984_page0.htm
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

"Tieto-Enator ryssi tietoyhteiskuntahankkeita"

http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1320593
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Mulli75

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1497436

Tulkitaankohan aihe kohta niin että puutteessa olevat ohjataan lääkäriltä apteekkiin ja seksin puute on peruste sairaslomalle.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vadim »

NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vadim kirjoitti:Taistelevat kokkareet
"Iltalehden saamien tietojen mukaan tappelun syynä on ollut päihteiden hallussapito."

Öh?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vadim »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Taistelevat kokkareet
"Iltalehden saamien tietojen mukaan tappelun syynä on ollut päihteiden hallussapito."

Öh?
Vittu älä vie mun viinoja!
Pyry-Matias

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Vadim kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Taistelevat kokkareet
"Iltalehden saamien tietojen mukaan tappelun syynä on ollut päihteiden hallussapito."

Öh?
Vittu älä vie mun viinoja!
On tuo kyllä ontuva otsikko. Vrt. "Liukas keli suisti auto ojaan"
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
"Iltalehden saamien tietojen mukaan tappelun syynä on ollut päihteiden hallussapito."

Öh?
Vittu älä vie mun viinoja!
On tuo kyllä ontuva otsikko. Vrt. "Liukas keli suisti auto ojaan"
Niin. Tuskin se hallussapito sinänsä aiheuttaa tappelua. Mullakin on kaapissa viinaa (hui!), eikä se ole riitaa aiheuttanut. Moni muu asia kylläkin.
Chap

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
Vittu älä vie mun viinoja!
On tuo kyllä ontuva otsikko. Vrt. "Liukas keli suisti auto ojaan"
Niin. Tuskin se hallussapito sinänsä aiheuttaa tappelua. Mullakin on kaapissa viinaa (hui!), eikä se ole riitaa aiheuttanut. Moni muu asia kylläkin.
Odotas vaan kun vaimo hokaa sun salaisen viinajömman.
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
On tuo kyllä ontuva otsikko. Vrt. "Liukas keli suisti auto ojaan"
Niin. Tuskin se hallussapito sinänsä aiheuttaa tappelua. Mullakin on kaapissa viinaa (hui!), eikä se ole riitaa aiheuttanut. Moni muu asia kylläkin.
Odotas vaan kun vaimo hokaa sun salaisen viinajömman.
Mä oon piilottanu ne varararenkaan sisään.
elco

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:
Chap kirjoitti: Odotas vaan kun vaimo hokaa sun salaisen viinajömman.
Mä oon piilottanu ne varararenkaan sisään.
Se leka on sun ongelmistasi pienin, kun sieltä pullahtaa Britni-playboy.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Elämme tosiaan vaarallisesti.