Huippuyksilö löytyi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Olen pitkään luullut, että Kitinästä löytyvät ne Suomen nerokkaimmat, ylivertaisella IT-osaamisella ja kansainvälisellä bisnesneroudella varustetut, fyysisestikin ylittämättömät PuoliJumalat, joiden edessä meikäläinen maalaismies voi vain kumartaa ja päästellä nöyristeleviä äännähdyksiä.

Tämä kuitenkin voittaa kaikki!
--------------
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... &start=600

Hyvää päivää!

Tärkeää tietoa on viestini lopussa, lukekaa se muun viestin lisäksi! Olen Esa Samuli von Neumann-Hurskainen, 39-vuotias tietojohtamisen opiskelija LTY:n eli Lappeenrannan Teknillisen Yliopiston tuotantotalouden osastolta. Haen mielelläni mieluiten tieto- ja/tai mobiilitekniikan organisaatiossa toimea, sillä kaikki, mitä olen yllä ja alla kirjoittanut, on puhdas kristitty totuus elämästäni, mistä olen valmis millaiseen testiin tahansa milloin tahansa mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ilmeisesti kaikki kunnianhimoiset, teknisesti, henkisesti ja fyysisesti taitavat johtajiksi haluavat ihmiset eivät ole esimerkiksi lain edessä tasavertaisessa asemassa täällä Kaakkois-Suomessa, vaikken ole missään tekemisissä lain väärällä puolella olevien ihmisten tai asioiden kanssa enkä juurikaan tekemisissä viranomaisten kanssa muutenkaan. Syynä tähän on silkka kateus kaikkea sitä kohtaan mitä puhtaissa kristityissä periaatteissani on aina ollut sekä kateus niin tietojohtamisen opintojani kohtaan että myös sitä seikkaa kohtaan, että tietyt työnantajat Suomessa ovat noteeranneet tietotekniset lahjakkuuteni, ihmisten johtamiskykyni sekä puhtaat kristityt periaatteeni todella korkealle. Kaikki edellä mainitut seikat ovat käyneet ilmi suojelupoliisin haastattelussa kesällä 2001 työskennellessäni ohjelmistosuunnittelijana sekä tämän jälkeen sähköasentajana Partek Nordkalk Oyj Abp:ssä Lappeenrannassa suojelupoliisin todetessa maineeni täysin puhtaaksi ajatellen esimerkiksi mahdollista työskentelyäni pääjohtajana tulevaisuudessa. Tosiaankin, olen ollut täysin selvin päin kahta poikkeusta lukuunottamatta Uuden vuoden aatosta 2002-2003 lähtien ja tulen olemaan täysin selvin päin useita kuukausia eteenpäin.

Työurastani tarkemmin liitteenä olevasta resume:sta. Tämän lisäksi myös opiskelu-urastani tarkemmin koko kevään 1999 kestäneestä Ihmisten johtaminen-kehittämisohjelmasta, josta sain parhaan arvosanan kurssiltamme ennen varsinaisia insinööri- tai diplomi-insinööriopintojani, mutta joka voidaan liittää nykyisiin diplomi-insinööriopintoihini. Valitettavasti olen joutunut tekemään viime hetken muutoksia kolmannen ja neljännen periodin lukujärjestyksiini niin kurssien päällekkäisyyksistä johtuen kuin uskomatonta kyllä, tasoni ollessa englannin kielessä liian korkea tietyille peruskursseille, johon pääsyvaatimuksena on a-, b- tai c-kielitaso englannin kielen ylioppilaskirjoituksissa. Kirjoitin itse niin magna cum laude approbaturin (m) yleisarvosanaksi ylioppilaskirjoituksissa kuin magna cum laude approbaturin (m) englannin kielessä. Muun muassa matematiikka L:n tentti ei mennyt päin peetä, kuten väitettiin, vaan erinomaisesti vastaten oikein kolmeen ja puoleen kysymykseen neljästä ja mikäli sähköpostissanne on tilaa ja esimerkiksi Hotmail antaa liittää skannaamani tentin 6.8.2004 tilanpuutteen vuoksi muiden todistusten lisäksi, tulee sekä 6.8.2004 Matematiikka L:n tentti sekä 13.8.2004 Matematiikka B:n tentti liitetiedostoina tämän viestin ohessa ja liitteenä kaksi aiempaa Matematiikan tenttiä. En tule koskaan opiskelemaan lääketiedettä, englanniksi Medical Science:ia, vaikka se on automaattinen päivitys vanhemmiltani ja heidän naapureiltaan mukaan lukien koko von Neumann-Hurskainenn suku.

Normaalisti noin viiden tunnin täyspitkän matkan marathon-kunnostani mainittakoon, että neljänä sunnuntaina peräjälkeen aina 15.8.2004 asti juoksin joka sunnuntai vähintään 12 kilometriä sen lisäksi, että arkiviikolla juoksin kolmesta neljään 5-7 kilometrin lenkkiä ja pyöräillen vähintään 40 kilometriä viikossa. Muun muassa 1.8.2004 ja sitä edeltävänä sunnuntaina juoksin 24 kilometriä alle kolmeen tuntiin (itse asiassa 2 tuntiin 40 minuuttiin), pyöräilin 6.-7.8.2004 vanhempiemme kesämökille ja takaisin kotiini noin 58 kilometriä edestakaisin alle kolmeen tuntiin ja juoksin 8.8.2004 12 kilometriä alle tuntiin 20 minuuttiin. Myös 15.8.2004 juoksin viimeisen lenkkini Helsinki City Marathonia ajatellen 26 kilometriä matkalla Skinnarilasta Lappeenrannan sataman kautta toiselle puolelle Lappeenranta-kaupunkia Furulundiin, josta Hakaliin ja keskustan kautta takaisin Skinnarilaan alle kolmeen tuntiin. Juoksin epävirallisen ajanoton mukaan Helsinki City Marathonin 21.8.2004 kilpailunumerolla 3737, joka on onnistunut tuplayhdistelmä ikääni 5 tuntiin 38 minuuttiin joutuen kävelemään viimeiset 7 kilometriä 195 metriä, mutta virallinen loppuaikani on 5 tuntia 37 minuuttia 13 sekuntia sen ollen tosi huono marathon-aikani 17.8.2004 alkaneen flunssani takia ja sen takia, että ollen tavoitteessani alle viiden tunnin marathon-ajassa vielä hieman yli puolimatkaan 23 kilometriin, mutta joutuen hellittämään tahtia siinä vaiheessa, kun jaloistani alkoivat melko tasaisesta alusta huolimatta voimat uupua 30 kilometrin kohdalta lähtien alittaen kuitenkin kisajärjestäjien 6 tunnin marathon-rajan melko kirkkaasti, joka olikin tavoitteenani siitä lähtien, kun flunssa iski minuun juuri lähes viikkoa ennen Helsinki City Marathonia 2004.

Totuudenmukaisesti koko työ- ja opiskelu-urani on sujunut hyvin nousujohteisissa merkeissä eikä pelkästään sen takia, että minulla on hyvä pohjakoulutus sekä erinomaiset testitulokset, vaan nimenomaan kyvykkyyteni sekä tunnollisuuteni takia. Olen esimerkiksi vastannut yksin Kaakkois-Suomen alueen sähkönjakelusta korkeimmalla jännitetasolla ( 400 kV sekä 110 kV ) sekä kolmen voimalaitoksen käytönvalvonnasta kolme kuukautta sen jälkeen, kun pääsin Imatran Voima Oy:lle töihin joulukuussa 1990. Jokainen, joka on tiennyt tai tietää tälläkin hetkellä aiemmasta Kaakkois-Suomen alueen roolista sähkönjakelussa korkeimmalla tasolla on tajunnut, kuinka vastuullisesta tehtävästä yhdistettynä Suomen suurimman vesivoimalaitoksen mukaan lukien kahden pienemmän voimalaitoksen käytönvalvonnasta, myöhemmin mukaan lukien Imatran toimipaikan atk-managerointi sekä tukihenkilönä toimiminen, on ollut kysymys. Totuudenmukaisesti myös entisen tietohallintopäällikkömme Heikki Häkkisen mukaan olen ollut yksi lahjakkaimmista ihmisistä entisessä Imatran Voima Oy:ssä, mutta tämä lausunto on annettu sisäisenä tietona nykyiselle Fingrid Systems Oy:n toimitusjohtajalle Eero Kokkoselle, ei ulkoisena tietona. Tätä lausuntoa puoltaa myös se, että työasemien ( mikrotyöasemien sekä Elnet/Unix-asemien ) käytettävyys parani nimitykseni atk-manageriksi jälkeen 80 % - 85 % yli 95 %:iin, sillä edeltäjälläni ei ollut atk-koulutusta asiassa, ainoastaan työn kautta hankittua kokemusta. Myös kesä 2001 sujui kiitettävissä merkeissä ohjelmistosuunnittelijana sekä tämän jälkeen sähköasentajana Partek Nordkalk Oyj Abp:ssä, kuitekin niin, että työskentelin sähköasentajan tittelillä koko kesän Partek Nordkalk Oyj Abp:ssä palkkateknillisistä syistä.

Erittelen hieman, mihin kuukausituloni 1200 euroa on kulunut kuukaudessa. Ollessani vielä työelämässä vuosina 1988-2001 vaihdoin autoa aktiivisesti, hankin oman moottoriveneen, hankin kolme mikrotietokonetta sekä maksoin vuodesta 1993 vuoteen 2002 yksin asuessani vuokraa 2800 markkaa kukaudessa 52 neliömetrisestä kaksiosta, jonka omisti Sähköliitto. Tätä vuokraa yhdistettynä aiempaan 2600 markan opintolainaan kuukaudessa, ei minulle jäänyt rahaa säästöön kuin vain 500-800 markkaa kuukaudessa mahdollistaen aiemmin autojeni vaihdon, kolmea aiempaa mikrotietokonetta, kahta stereolaitteistoa: yhtä kotiteatterijärjestelmää sekä yhtä mikrotietokoneeseeni liitettyä stereolaitteistoa sekä kolmea Espanjan matkaa lukuunottamatta. Jo vuodesta 1997 lähtien olen joutunut ottamaan opintolainaa, sillä opiskelin vuosina 1999-2000 Etelä-Karjalan Ammattikorkeakoulussa Imatralla yhdessä avoimen yliopiston opiskelujen kanssa Lappeenrannan Teknillisellä Korkeakoululla maksaen kaikki matkakuluni omista vähistä tuloistani. Olen muuttanut omistusasuntooni 30.3.2002 ja maksan omasta osakkeestani lainanlyhennystä yli 430 euroa joka kuukausi vuosittaisen korontarkistuspäivän ollessa aina 21.3.xxxx. Asuntolainani korko on ollut 21.3.2003-21.3.2004 3,764 % ja on 21.3.2004-21.3.2005 3,240 %. Asuntolainani lyhentämisen lisäksi olen ostanut lisää kalusteita asuntooni kesällä 2002, joista olen maksanut viime aikoina kuukaudessa 268 euroa. Tämän lisäksi lyhennän kolmea opintolainaani tällä hetkellä ja lähitulevaisuudessa yhteensä vähintään 500 euroa kuukaudessa, jonka lisäksi maksan puhelinlaskuni (50 eurosta 150 euroon kuukaudessa) kuukausittain sekä Internet-liittymäni maksun joka toinen kuukausi 98 euroa kesäkuun alkuun asti, jonka jälkeen vaihdoin liittymää Elisa ADSL-liittymäksi, joka on kytketty minulle tiistaina 8.6.2004 kello 14.45-15.15. Kotimikrossani käytin ennen edellistä kaapelimodeemiyhteyttäni Soneran GPRS-internetyhteyttä yhdessä Siemens ME45-puhelimeni kanssa, mutta yhteyden tullessa todella kalliiksi minulle, hankin heinäkuussa 2002 Soneran kaapelimodeemiyhteyden, johon valitettavasti hakkerit pääsivät käsiksi. Tästä johtuen vaihdoin internetliittymän aiemmin Kymen Puhelimen internet-liittymään, nyttemmin Elisan ADSL-laajakaistaliittymään, jonka nopeus on 1 Megabittiä sekunnissa / 512 kilobittiä sekunnissa. Huomattakoon, että 24 kuukauden sisällä olen lyhentänyt koko asuntolainaani yli 6000 euroa (poislukien korot, jotka lisäävät maksutaakkaani) vähistä tuloistani maksaen lisäksi opintolainaani pois noin 1500 euroa vuoden sisällä, joista johtuen Kela leikkasi päätöksellään pois koko asumistukeni 1.7.2003 alkaen ja haluaa periä ylimääräiset maksetut asumistuet (70 euroa) pois minulta. Olen lyhentänyt asuntolainaani nopeammin mitä Kelan asumistuki edellyttää, joten asumistukikin on leikattu minulta pois 1.7.2003 alkaen. Olen kuitenkin ostamassa käytettyä autoa itselleni Subaru Leone 1,8 GL:n jälkeen, jonka olen myynyt joulukuussa 2001 opintolainojeni erääntymisen vuoksi testaten muun muassa Auto-Suni Oy:llä olevaa Peugeot 405 farmaria 4.9.2004 noin keskipäivällä sekä pohtien Ford Fiesta 1,4:n ostamista LTY:n opiskelijalta hintaluokan mahdollisella autollani pyörien 300-1500 eurossa riippuen täysin auton kunnosta, ajokilometrimäärästä ja merkistä ja siitä, kuinka nopeasti saan sellaisen rahasumman säästettyä.

Kuitenkin, minulla on ollut mahdollisuus aiemmin hankkia kotimikro, jota olen päivittänyt kesällä 2002 uudella prosessorilla: AMD Duron 1,2 GHz, sekä Soltek:in SL-75 KAV-emolevyllä, joka on varustettu maksimissaan 133 MHz väylänopeudella ja jonka olen itse asettanut dip-kytkimillä 133 MHz väylänopeudeksi johtuen uudesta muistipäivityksestäni kotimikrooni, sillä muistiväylää voidaan ohjata 133 MHz taajudella. Kiintolevyilläni käytän 100 MHz väylänopeutta uudesta 4.4.2003 hankitusta 60 GB Samsung 100 MHz Ultra ATA-kiintolevystäni johtuen. Itse asiassa päivitin kotimikroni prosessorin uudeksi AMD Athlon XP 2200+-prosessoriksi 9.4.2003. Jouduin myös päivittämään virtalähteen AMD Duron / AMD Athlon XP-prosessorin vaatiman tehokkaan virtälähteen 300-wattiseksi virtalähteeksi sekä lisäten muistia 256 megatavulla 352 megatavuun. Olen tilannut uuden prosessorin AMD Athlon XP 2200+ (1,73 GHz) 4.4.2003 ja saaden sen 8.4.2003 ja asennettua sen 9.4.2003 asentaen sen itse Soltek:in emolevylle, joka huolimatta Soltek:in omasta ilmoituksesta AMD Athlon:ksi 1,5 GHz:iin asti hyväksyy 1,73 GHz AMD Athlon-prosessorin. Näiden lisäksi olen itse päivittänyt näyttökortin 1.4.2003 vaihtaen sen 3Dfx 2000 Voodoo 3:sesta, jossa on 16 MB muistia, Matrox G550:een, jossa on 32 MB DDR-muistia. Tämän lisäksi tilasin 12.5.2003 ja jonka sain 14.5.2003 iltapäivällä; uuden LG 19�� tietokonemonitorin, jonka näyttötarkkuuus on 1280*1024 ja virkistystaajuus 85 Herziä ja jonka hinnasta (250 euroa) suurimman osan olen maksanut käteisellä 12.5.2003. Olen tilannut 10.6.2003 melko raskaan Autocad 3D-käytön takia Club 3D Radeon 9600 Pro 128MB CRT+TV+DVI-näytönohjaimen Matrox G550-näytönohjaimen tilalle hintaeron ollessa tasan 100 euroa asentaen sen itse 12.6.2003.

Olen ollut kohtuullisen tyytyväinen edelliseen kotimikrooni, jota olen kesällä 2002 sekä keväällä 2003 päivittänyt itse vaihtaen prosessorin, emolevyn (Soltek:in SL-75 KAV-emolevy varustettuna 133 MHz piirisarjalla joka on varustettu maksimissaan 133 MHz väylänopeudella ja jonka olen itse asettanut dip-kytkimillä 133 MHz väylänopeudeksi johtuen uudesta muistipäivityksestäni kotimikrooni, sillä muistiväylää voidaan ohjata 133 MHz taajudella. Tästä huolimatta tai juuri siitä johtuen olen saanut siitä todella hyvän hinnan. Kiintolevyilläni olen käyttänyt 100 MHz väylänopeutta uudesta 4.4.2003 hankitusta 60 GB Samsung 100 MHz Ultra ATA-kiintolevystäni johtuen sekä 15,3 GB Ultra ATA 66 MHz kiintolevystäni johtuen), 300-wattisen virtalähteen sekä lisäten muistia kesällä 2002 256 megatavulla 352 megatavuun. Edellinen kotimikroni on sisältänyt 1,2 GHz AMD Duron-prosessorin, 9.4.2003 lähtien AMD Athlon XP 2200+-prosessorin (1,73 GHz), 352 MB keskusmuistia, 60 GB Samsung Ultra ATA 100 MHz- kiintolevyn=15 GB Windows XP Professional:lle, 15 GB Windows XP-ohjelmille, 15 GB Windows 2000 Professional:lle sekä 13 GB Windows 2000-ohjelmille, 15,3 GB 66 MHz Ultra ATA-kiintolevyn Red Hat Linux 9.0:lle, 300-wattisen virtalähteen sekä Matrox G550 32 MB DDR-muistilla varustetun näyttökortin. Olen ollut 25.5.2003 asti kohtuullisen tyytyväinen kotimikrooni lukuunottamatta DVD-/DVD-RW-/DVD+RW-aseman puuttumista, 30.5.2003 tehdyn tietokonetoimituksen seurauksena tarkempi kotimikroni kokoonpano seuraavassa lisättynä hieman parannetulla versiolla muun muassa prosessorin, näytönohjaimen sekä aktiivikaiuttimien suhteen:

EXTREME TYÖASEMA

AMD Athlon XP 2600+ Boxed
Spire "falconrock II" Cooleri (hiljainen, tehokas)
Epox 8RDA+, Lan, 5.1 Audio
Kingston PC400 512MB
Matrox G550, 32MB DDR
LG DVD-ROM 16x
LG CD-RW 52/24/52x
1.44 Levykeasema
KT 2001 Ergoforce
Logitech wheel mouse Optical B69
Samsung SP40 60GT 7200rpm.
CS-601AE Black/purple Isotorni
HEC 300W Super Low Noise virtalähde
Logitech Aktiivikaiuttimet
------------------------------------------------------------
Hinta: 1138� (sis. alv 22%)

joka todella on erittäin nopea ja hyvä kotikäyttööni. Olen tilannut 10.6.2003 melko raskaan Autocad 3D-käytön takia Club 3D Radeon 9600 Pro 128 MB CRT+TV+DVI-näytönohjaimen Matrox G550-näytönohjaimen tilalle hintaeron ollessa tasan 100 euroa asentaen sen itse 12.6.2003. Olen asentanut aiemmalle kotimikrolleni alkuun Red Hat Linux 8.0:n 15,3 GB kiintolevylle, joka minulla oli varattuna juuri Linux:lle. Red Hat Linux 8.0 on todella mielenkiintoinen käyttöjärjestelmä, jonka asentaminen aiempiin Red Hat Linux-versioihin on ollut todella yksinkertaista. Myös Red Hat Linux 8.0:n käyttöliittymä on uusittu verrattuna aiempiin Red Hat Linux:in versioihin. Asensin Red Hat Linux 8.0:n alle tunnissa kiintolevylleni uudestaan 5.4.2003 asennusohjelmien ollessa ensin imuroituna Internetistä kiintolevylleni ja sitten poltettuna rompuille. Minulla on olleet kiintolevyt master- sekä slave-toiminteella, joten käyttöjärjestelmien vaihtaminen käy todella näppärästi Windows:eista Red Hat Linux 8.0:aan. Kuten edellä totesin, olen odottanut innolla Red Hat Linux 9.0:n julkaisua huhtikuun alussa 2003, jolloin se on ollut ladattavissa Internetistä. Red Hat Linux 9.0:n varsinainen julkaisupäivä maksaville Red Hat:in asiakkaille on ollut 31.3.2003, jolloin se on ollut saatavissa Internetistä. Olen imuroinut Red Hat Linux 9.0:n ISO-asennustiedostot pian CD-ROM-levyille ja asentanut sen kiintolevylleni, sillä se pitäisi olla ainakin tietoturvallisuudeltaan parempi kuin Red Hat Linux 8.0.

Tosiaankin, ex-kotimikrotietokoneelleni löytyi innokas ostaja, Juha Mielonen, jonka kanssa tein kaupat entisestä kotimikrostani 530 eurolla ilman näyttöä 23.5.2003 kello 14.00-15.30 ja jolle olen toimittanut 25.5.2003 kello 13.00.15.00 lukien entisen yllä mainitun kotimikroni ja jonka vanhalle kotimikrolle löysin ostajan Pasi Mönkkösestä, jota kaupan olen välittänyt ilman mitään korvausta 7.6.2003 kello 10.30-15.00.

Mukaan lukien paikalliset viranomaiset jostain pääkaupunkiseudulta sekä muun muassa Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson alueelta jo vuosia sitten alkaneen pudotuspelin kohdallani aloittaneiden viranomaisten, aiempien työnantajieni sekä ylipäätänsä tässä hakemuksessa mainittujen ihmisten kohdalla, sillä he ovat lukeneet sähköpostilähetyksiäni, pyyhkineet pois minulle saapuvia ja minulta lähteviä sähköpostiviestejä, kuunnelleet kotini kiinteää puhelinyhteyttäni, tuhonneet minulle saapuvaa postia ja niin edelleen. He ovat myös väärentäneet nimikirjoituksiani sekä lähettäneet liian paljon sähköpostia nimissäni. Todellakin, mikäli saamani tiedot pitävät paikkansa, niin jonkinasteisesta lahjonnasta minua vastaan kokonaisuudessaan, niin päätöksentekoani, erinomaista älykkyysosamäärääni, kohteliaisuuttani sekä totuudenmukaisesti erinomaista mainettani, työkokemustani sekä opiskelukokemustani vastaan ja minulle joskus aiemmin saapuneen tilisiirron maksamisesta, �jyvittämisestä�, muille tahoille on kysymys, sillä pankkitililläni, jota käytän internetin kautta, on ilmennyt tiettyjä epäjohdonmukaisuuksia, mahdollisesti tileilleni on internetin kautta päästy käsiksi jopa viikottain. Sain viestin vuonna 1997, jonka mukaan minulle olisi haluttu maksaa 20 miljoonaa dollaria ydinvoimatekniikan opiskelusta paikallisessa yliopistossa Lappeenrannassa. Kysymys on kuitenkin edelleen ilmeisesti siitä viestistä, jonka mukaan minulle olisi tarjottu niinkin huikea summa kuin 3,5 miljardia dollaria tietotekniikan tutkinnosta paikallisessa yliopistossa, jonka johdosta olen alkanut opiskella tietojohtamista paikallisessa Lappeenrannan Teknillisessä Yliopistossa saavuttaen todella merkittävää menestystä ja edistystä opinnossani. Tästä kaikesta edellämainitusta on olemassa lukemattomia todisteita, mutta valitettavasti paikallisella poliisilla ei ole suuriakaan intressejä tai resursseja tehdä mitään asialle, he itse asiassa pyysivät minua itseäni selvittämään ko. rikokset.

Puolestani vastattuja kysymyksiä, mustamaalaamista sekä minua pelleilijäksi, sairastuneeksi, pilvessä olijaksi sekä valehtelijaksi väittämistä on tapahtunut jo aiemmin alkaen vuodesta 1995 ja jatkuen hamaan tulevaisuuteen; muun muassa eräs aiempi työnantajani lavasti ja esitti minun ryypiskelleen ennen töihintuloani, mutta tästä selvisin niin, että koska olin autollani liikenteessä, kävin puhaltamassa Imatran poliisilaitoksella promillemittariin, joka todisti päinvastaista. Näistä totuudenvastaisista seikoista ei ole olemassa minkäänlaista todistusaineistoa, lääkärin tai poliisin lausuntoa ja joista johtuen minulle on aiheutettu todella suuria taloudellisia tappioita muutamien viime vuosien aikana �sodan/shown� alettua vuonna 1995 aloitettuani tietotekniikan opiskelut avoimen yliopiston puolella silloisella Lappeenrannan Teknillisellä Korkeakoululla ja �sodan/shown� jatkuessa niin kauan, kunnes erinomainen maineeni on pysyvästi valhein tahrattu.

Syy selviää seuraavassa; kuten seuraavassa lauseessa totean, lahjakkuuteni ja puhtaiden kristittyjen periaatteideni puolesta voisin olla esimerkiksi Suomen Bill Gates tai Jorma Ollila, mutten voi valitettavasti paljastaa erään työnantajan pyynnöstä suojelupoliisin kesällä 2001 tekemän haastattelun perusteella ja suojelupoliisin nimenomaisesta pyynnöstä, onko hakemukseni noteerattu niin korkealle. Totuudenmukaisesti olen valmis millaiseen testiin tahansa, jotta minulle luonnostaan kuuluva omaisuus sekä tulotaso tulisi mahdolliseksi mahdollisimman pian johtuen siitä, että minua on aiemmin leikillisesti kutsuttu Bill Gates:ksi. Suomalainen versio lempinimestäni olisi varmaankin Jorma Ollila.

Edellämainittuihin valheellisiin väitöksiin on syynä pelkästään se, että lahjakkuuteni koko tietojohtamisen alueella mukaan lukien mobiili teknologia (mukaan lukien muun muassa tietoliikennetekniikka: siirtyvä tietoliikenne; 1G, 2G, 3G/UMTS, 4G, WLAN, älyverkot ja edellä mainittujen protokollien lisäksi SS7-, OSI- sekä TCP/IP-protokollat, tietokoneverkot ja datan siirto ja niin edelleen), laitteistot niin pöytämikroissa, kannettavissa mikroissa kuin kaikenlaisissa mobiileissa laitteistoissa, joista vain kohtuullisen kuvan saatte mukana tulevista tiedostoista. Totuudenmukaisesti on mainittava, että speksaan sekä asennan lähes poikkeuksetta itse todella positiivisella asenteella kaikki kotitietokoneeni kokoonpanot ja komponentit asentaen niihin itse viimeisimmät järkevät käyttöjärjestelmät (järkevillä tarkoitan niitä, joita todella tarvitsen LTY:n opinnoissani sekä jokapäiväisessä kanssakäymisessä ihmisten kanssa eli lyhyesti viimeisimmät Windows ja Unix-käyttöjärjestelmät).

Lahjakkuuteni niin edellä mainituissa tekniikoissa sekä erittäin aktiivisten urheiluharrastusteni perusteella ansaitsisin todella huomattavan summan rahaa lyhyen ajan kuluessa vuoden 2004 aikana ja tästä vuodesta 2004 eteenpäin, sillä imagoni tahallisesta vahingoittamisesta laittomia langattomia tietoliikenneyhteyksiä pitkin rikollisten ja minulle tuntemattomien ihmisten toimesta heidän sanoen ilman keskustelua laittomia langattomia tietoliikenneyhteyksiä pitkin muun muassa sanoja "lunatic", "heroin", "huumeita" ja niin edelleen ja minulle tuntemattomien ihmisten vastaten "on", "joo", "kyllä" ja niin edelleen edellä mainittuihin sanoihin tämän ei siis ollen mikään käsky tehdä niin, vaan pikemminkin ilmoitus, millä tavalla erinomaista mainettani järjestelmällisesti jatkuvin valhein tuhotaan rikollisten ja niihin verrattavin ihmisten toimesta, kuten esimerkiksi käydessäni päiväkahvilla ja WC:ssä Iso-Kristiina-kauppakeskuksessa kahdesti 4.9.2004 kello 10.02-13.15 välisenä aikana sekä muun muassa isäni Pentin, äitini Railin, veljeni Pasin, hänen vaimonsa Teijan, lähes kaikkien ystävieni mukaan lukien melko uusi ystäväni Pirjo Saikko sekä minulle tuntemattomien ihmisten kohdalla, kuten Suomen ATK-maahantuonti Oy:ssä 26.8.2004 vierailu osoitti itseni haluten omaan A-link Roadrunner 44 AP:een uuden WLAN-kortin entisen hajoten takuun piirissä kohdallani todettiin tasan kello 13.00 "täyttä hepreaa" sekä hieman myöhemmin Sammonlahden kaupunginosassa vanhojen eläkeläisten toimesta "ei ole oikein kunnossa, kakkostyönä kävisi hyvin" sekä äitini Raili von Neumann-Hurskainenn toimesta 26.8.-31.8.2004 kello 11.50-19.30 sanoja �sokeritauti�, �saamarin törppö�, �ihan pilvessä�, �hullu� sekä �hullun karvainen�, kaksi viimeistä valhetta ollessamme puhelinkeskustelussa 26.8.2004 sekä ystävieni mukaan lukien Pasi �Peke� Mönkkönen muun muassa lähes jokalauantaisen aamukahvin merkeissä jatkuvasti ilman mitään tekemiäni kysymyksiä täysin irrallisena keskustelusta sanoja ja lauseita �mie oon ihan pihalla kaikesta�, �lunatic�, �huumeissa�, �joo� sekä �ei muuta kun��. Kohdallani sekä vähättelystä että valehtelusta on kysymys heidän muun muassa päivittäen minua 21.7.- 5.9.2004 �eläkeläiseksi�, "sähköasentajaksi", "sairaseläkeläiseksi" sekä "pa...kahousuksi" sekä päivittäen valehtelutekniikalla ilmateitse nimissäni seuraavaa: �juoppo�, �alkoholi�, �tinneri�, "heroin", "lunatic", "terroristi", "psykopaatti", �alkoholisti�, �käytän superhuumeita�, �olen sairaseläkeläinen ja minulla on aikaa vaikka kuinka paljon�, "olen Pasi Jukka von Neumann-Hurskainen", �olen alkoholisoitunut�, �alkoholismista kärsinyt poikarukka� sekä "keskusneidiksi" aamusta lähtien koko päivän ja illan ja muun muassa todellakin todistettavasti vain yhdellä iltaoluella käydessäni erään Tiina-nimisen ystäväni ja opiskelijakaverini kanssa Birra-ravintolassa 4.9.2004 kaksi imatralaista naista, jotka olivat juhlimassa toisen heistä 30-vuotissyntymäpäiviään heidän pyörittäen päätänsä mitä ilmeisimmin joillekin ilmateitse kysytyille kysymyksille keskustelumme aikana sekä lauseen �sairaalassa on� kuuluen bussissa 4.9.2004 illalla matkalla Lappeenrannan keskustaan, josta tulin osaksi juosten, osaksi kävellen 45 minuutissa 5 kilometrin matkan 4.-5.9.2004. Myös valhe "huumeissa on" lausahduksen kuuluu eräälle pyöräilevälle Lapeenrannan Teknillisen Yliopiston professorille, joka totesi vain yhden edellä mainituista valheista pyöräillessä vastaani 2.8.2004 kello 13.20 ja muidenkin rikollisten väittävän nimissäni ilmateitse "me olemme huumeissa", "huumeita", "minä olen huumeita käyttänyt", "mie oon pilvessä pyörinyt" ja önäyttäen kurkkuani ollessani kahdesti nukkumassa päiväunia 23.8.-1.9.2004 vastaten myöntävästi laittomia langattomia tietoliikenneyhteyksiä kotiini myöntävästi kurkustani kuuluen pelkkä �yyy� kysymykseen, olenko käyttänyt superhuumeita sekä levittäen nimissäni sanaa "heroiinia" sekä matkallani 27.7.2004 Lappeenrannan Teknilliseltä Yliopistolta kotiini �me olemme polttaneet huumeita� sekä 28.7.2004 laittessani vasenta nahkakenkääni jalkaani sen �narinan� läpi ja avulla rikolliset päivittivät �miulla on huumeita� sekä �heroiinia�, myös 28.7.-30.7.2004 välitettiin vatsani kautta tieto, jonka mukaan minä olisin �eläkeläinen� muun muassa lenkkeily- ja tietokoneystäväni Mika Matias Pettisen toimesta 30.7.2004 sekä muidenkin rikollisten 30.7.-4.8.2004 tavatessani vanhempiani sekä ystäviäni muun muassa Lappeenrannan satamassa 3.8-23.8.2004 heidän päivittäen jo edellä mainittuna ajanjaksona kellon ympäri muun muassa asunnostani sekä vanhempiemme kesämökiltä taustamelua hyväksikäyttäen seuraavia valheita: joka aamu siitä lähtien kun 30.3.2002 muutin omaan omistusasuntooni Panssarikatu 2 D 51:een Skinnarilan kaupunginosaan Lapeenrannassa �krapularyypyn ottanut� keittäessäni lähes päivittäin aamu-, iltapäivä- ja iltakahvia sekä päivittäneet päivittäin jo useamman kuukauden ajan sanoja ja lauseita; �huumeita�, �käyttänyt huumeita�, �superhuumeita�, �superhuumeita käyttänyt�, �Gilabert�, �älä viitti�, �pummi tuli�, �sie oot hyvässä kunnossa�, vaikka sekä psyykkinen että fyysinen kuntoni ovat aivan huipussaan (alle kuuden tunnin marathon-kunnossa sekä erinomaisessa voinnissa ja muun muassa erinomaisessa opiskelukunnossa), tai että olisin �koko ajan humalassa� tai että "ryyppään 24 tuntia vuorokaudessa muutaman kuukauden ajan" tai olisin �superhuumeita käyttänyt�, �me olemme käyttäneet amfetamiinia�, �anti-Christian�, �siusta on tänään taas tullut ihan mahoton�, tai että olisin �keskussairaalassa�, joka sana kuului selvästi tietokoneeni kiintolevyltä 5.8.2004 noin kello 22.30, Juice Leskisen sanoin �viimeinen kylähullu�, �viimeinen kylähullu pois mestataan� sekä että olisin �terroristijohtaja�, jotka ovat täysin uskomattomia valheita erinomaista mainettani kohtaan. Myös tuttuni Kaukaan ajoilta Pentti Kaupin Lauritsalasta Lappeenrannasta väittävän �sähköasentaja Kaukaalla ja sairaseläkeläinen�, jota autan ilmaiseksi pelkkää hyvyyttäni tietotekniikassa ja hänen loppupuolella käyttöikäänsä olevan ohjelmistoiltaan viallisen (3 vuotta) tietokoneensa kanssa ja saman sekä useamman muun kaverini (muun muassa Marko "Patu" Lappalaisen) ja sukulaiseni väittävän 24.7.-27.7.2004: "ei muuta", �heikkolahjakkuuksinen tietohallintojohtaja�, �mie en ymmärrä mistään mitään�, �mie en ymmärrä näistä vehkeistä mitään�, �mie vaan surffaan Explorerilla�, �mie oon eläkeläinen ja miulla on aikaa vaikka kuinka paljon� sekä toisten ihmisten väittävän myös nimissäni �me suunnittelemme kostoiskua Yhdysvaltoihin�, �mie oon Mielosen Juha�, �mie oon Pettisen Mika�, �hän on von Neumann-Hurskainenn Pasi�, Pasi �Peke� Mönkkösen lausahdettua �jotkut esittävät enemmän kuin ovat�, erään entisen tyttöystäväni Tiinan väittäen 27.7.2004 LTY:n pihalla noin kello 13.30 �sie oot ihan hullu� ilmoittaen hänelle osallistumiseni vapaaehtoisesti Matematiikka B:n tenttiin 13.8.2004, joka kurssi ei varsinaisesti kuulukaan tietojohtamisen tuotantotalouden osaston opintoihini LTY:llä, jonka kurssin olen kuitenkin olen suorittanut keväällä 2001 ja osallistuen viikkoa aiemmin Matematiikka L:n tenttiin, joka kuuluu minulle pakollisiin opintoihini, osallistuen lisäksi kilpailunumerolla 3737 Helsinki City Marathoniin 21.8.2004 lähtölaukauksen marathonille kajahtaen kello 15.00 juoksuaikani mitä todennäköisimmin ollen alle viiteen tuntiin. Lisäksi muun muassa Partek Nordkalk Oyj Abp:n ruokalasta kesällä 2001 kuului erään minulle hyvin kateellisen herra Anosen suusta sana �huumeita� sen jälkeen, kun olin juossut ensimmäisen kerran Helsinki City Marathonin 18. elokuuta 2001 ja edelleen �minä olen huumeita käyttänyt� -lauseet ja -sanat muun muassa vieraillessani juoksemalla 24 kilometriä edestakaisin vanhempiemme omakotitalon Topinkatu 10:ssä 53300 sekä oman omistuskerrostaloasuntoni Panssarikatu 2 D 51:n välillä alle kolmeen tuntiin 22.7.2004 sekä 1.8.2004 aamusta iltapäivään valheellisten päivitysten jatkuen iltaan asti jatkuen heti aamusta 23.7.-1.8.2004 yöhön asti ja päivittäin siitä eteenpäin ja muun muassa 2,5 vuotta nuoremman veljeni Pasi Jukka von Neumann-Hurskainenn hänen vieraillessaan koko perheensä kanssa Lappeenrannassa lomailemassa hänen laulaen Lappeenrannan satamassa, jonne hän pyysi medät lähimmät perheenjäsenet ja yhteisen ystävämme hänen huutaen muun muassa pojalleen �pelle� sekä �ei muuta� vanhempiemme läsnäollessä ja laulaen �meistä tuli muurareita...�, �jänis istui maassa� ja niin edelleen.

Tämä varmistuksena siitä syystä, että olen syntynyt Savitaipaleella 11.10.1966 ja sosiaaliturvatunnukseni on 111066-195F. Todellakin, todistettavasti sekä Lappeenrannan Teknillisen Yliopiston opintotoimiston mukaan, oman lausuntoni sekä LTY:n opintorekisteriotteiden mukaan olen aloittanut diplomi-insinööriopinnot vuonna 2000, jotka ovat siis nimenomaan tietojohtamisen diplomi-insinööritutkintoon johtavaa opiskeluohjelmaa tuotantotalouden osastolla Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla niin opintotoimiston mukaan kuin sähköiseen muotoon skannaamani todistusten mukaan vuodesta 2000 lähtien, josta todisteena taatusti alkuperäinen opintorekisteriotteeni (niin suomenkielinen kuin englanninkielinen opintorekisteriotteeni mukaan lukien kaikki taatusti alkuperäiset todistukset, joita vuosien varrella on kertynyt). Tämä varmistuksena siitä syystä, että minut on sekoitettu moneen eri otteeseen Esa Sakari von Neumann-Hurskainenin, joka on syntynyt Tapalsaarella myös vuonna 1966. Itse asiassa meillä on kaksi viikkoa ikäeroa. Hän on myös työskennellyt energia-alalla pelkällä asentajakoulutuksella Lappeenrannassa, kun olen työskennellyt todella pienellä palkalla työmäärääni ja vastuuseeni verrattuna (viimeisinä aikoina noin 63 markkaa tunnissa mukaan lukien henkilökohtainen lisä) käytönvalvojana sekä atk-managerina sekä �tukihenkilönä Imatran Voima Oy:ssä Imatralla, myöhemmin IVO Voimansiirto Oy:ssä, Suomen Kantaverkko Oy:ssä sekä Fingrid Verkko Oy:ssä Imatralla. Muun muassa Suomen Posti, vakuutusyhtiö Pohjola, Etelä-Karjalan Säästöpankki sekä Suomen armeija ovat sekoittaneet meidät Esa von Neumann-Hurskainent keskenään täällä Kaakkois-Suomessa. Esa Sakari von Neumann-Hurskainen käyttää ilmeisesti tahallaan lähes identtisiä internet-operaattoreita, sähköpostiosoitteita sekä puhelinoperaattoreita itseni kanssa saadakseen minua paremman työsopimuksen itselleen, vaikka minulla on paremmat arvosanat jo ala-asteen, yläasteen, lukion ja ammattikoulun ajoilta puhumattakaan tietojohtamisen opinnoistani Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla, jonne on valittu vuonna 2001 vain parhaiten matemaattisissa päääsykokeissa menestyneet ylioppilaat, ei pelkillä asentajakolutuksen saaneilla ole mitään asiaa Lappeenrannan Teknilliselle Yliopistolle. Saan nimittäin muun muassa kotoa poissa ollessani muun muassa pornograafista sähköpostia, jota en missään nimessä ole tilannut itselleni. Esa Sakari von Neumann-Hurskainenn lisäksi tunnen Rautjärveltä kolmannen Esa von Neumann-Hurskainenn.

Minut on myös aiemmin näihin päiviin asti sekoitettu veljeeni Pasi Jukka von Neumann-Hurskainenin (syntynyt Savitaipaleella 10.4.1969), joka perheensä (vaimon Teija Johanna von Neumann-Hurskainenn; ex-Häkkänen sekä 4,5 vuotiaan poikansa Joni Jukka Helmer von Neumann-Hurskainenn sekä 10.6.2003 syntyneen tyttärensä Salla Maria Viet-configure von Neumann-Hurskainenn) kanssa asuu pääkaupunkiseudulla Klaukkalassa, jonne olen matkustanut 28.7.2003 kello 6.57 ja palannut takaisin asuntooni 30.7.2003 kello 23.25. Minut on myös tahallaan sekoitettu muun muassa kaveriini ja nyttemmin veriviholliseeni Pasi Mönkköseen, veljeni Pasin appivanhempiin Esko ja Riitta Häkkäseen, isääni Pentti Kalervo von Neumann-Hurskainenin, juopottelijoihin, hulluihin, sairastuneisiin, mielisairastuneisiin mukaan lukien skitsofreenikot, psykopaatikot, paranoidiset, vainoharhaiset, vajaamieliset, parantumattomasti sairastuneet ja niin edelleen, ylipäätänsä lähes kaikkiin entisiin työkavereihini, joista osa on jo eläkkeellä muun muassa Imatran Voima Oy:stä, Fortum Oyj:stä sekä Fingrid Oyj:stä eli siis sekoitettu muun muassa Jari Salioon, Markku Braggeen, Markku Ahopaloon, Marko Kälvälään ja niin edelleen ja ylipäätänsä kavereihini mukaan lukien Jari �Jassi� Kiljunen, jonka kanssa pidämme viikottain yhteyttä ja joka työskentelee Hirvox-yrityksen palveluksessa Lappeenrannassa, mukaan lukien Harri �Woody� Hirvonen, Jari Ensio Musto, Juha �Juuso� Mielonen ja hänen uusi tyttökaverinsa, Isto �Ipo� Kokko, Mika Matias Pettinen, Pasi �Peke� Mönkkönen, jonka kanssa pidämme yhteyttä muutaman kerran viikossa muun muassa jokalauantaisen aamukahvin puitteissa ja joka vieraili luonani asunnossani 28.6.2003 kello 15.30-15.45, Toni �Gila� Gilabert, Olli Gilabert, Kimmo Seppänen, Jari Löfman ja niin edelleen, ja lisäksi pyrkivät sekoittamaan minua muun muassa tuleviin ja nykyisiin eläkeläisiin, mielisairastuneisiin, murhaajiin, huumausainekäyttäjiin sekä itsemurhakandidaatteihin, vaikka opiskelenkin todella ahkerasti ja aktiivisesti tietojohtamista Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla. Kaikki tämä siitä lähtien, kun olen ollut yhtäaikaa työ- ja opiskeluelämässä vuoteen 2001 asti opiskellen tietojohtamista Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla ollen hakemuksellani siinä noin 300 matemaattisten aineiden pääsykokeisiin osallistunut henkilö, joista 16 valittiin tietojohtamisen linjalle tuotantotalouden osastolle vuonna 2001. Kaikki yllä mainittu hämmennys siitä suunnattomasta kateellisuudesta täällä Suomessa kohtaani, koska olen totuudenmukaisesti varmasti yksi tietojohtamisen eli siis tietotekniikan ja johtamisopin huippuja Suomessa, jonka ovat havainneet niin lähimmät sukulaiseni, ystäväni, professorini, opiskelijatoverini, paikallinen media Suomessa, työnantajien edustajat vähintään Etelä-Karjalassa sekä pääkaupunkiseudulla ja niin edelleen. Todella iloisia uutisia on kuulunut sekä veljeni perheelle, vanhemmillemme että itselleni, sillä 10.6.2003 kello 20.30, jolloin isäni ilmoitti todella positiivisen ja iloisen uutisen minulle ja koko von Neumann-Hurskainenn ja Häkkäsen suvulle, sillä 10.6.2003 noin kello 17.00 minusta on tullut toistamiseen setä veljeni Pasin ja hänen vaimonsa Teijan saadessa noin 3600 grammaisen terveen tytön. Minua on myös sanottu valehtelijaksi, josta syystä olenkin halunnut Teidän tietävän, että olen valmis millaiseen testiin tahansa, mihin vuorokauden aikaan tahansa ympäri vuoden. Olen saanut ilmoituksen ja samalla varoituksen sähköpostitse muutettuani täällä Lappeenrannassa keskustasta Skinnarilan kaupunginosaan, että ihmiset vastaavat heille esitettyihin kysymyksiin sekä omissa nimissään että minun nimissäni jotain ihmeellistä langatonta tietoliiikennetekniikkaa hyväksikäyttäen (ilmeisesti jonkinlaista Voice over TCP/IP-tekniikkaa hyväksi käyttäen, jota olen muun muassa tutkinut Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla muiden langattomien verkkotekniikoiden sekä tietoliikenneprotokollien kanssa).

Mainitsen muutaman faktan viimeisimmästä lääkärintarkastuksestani liikenneonnettomuuden jälkiseurauksena marraskuussa 2002: pituuteni 182 senttimetriä, painoni 78 kilogrammaa, rasvaprosenttini noin 11%, verenpaineeni 135/80, leposykkeeni 48, maksa-arvoni noin 38 sekä hemoglobiinini 155. Lisäksi niin aerobinen kuin anaerobinen suorituskykyni ovat erinomaiset, ollessani todella huippukunnossa vuosina 1988-2004 ja tästä eteenpäin treenatessani muun muassa Sulkavan soutua sekä Tukholman Marathonia ja Helsinki City Marathonia varten minulta mitattiin testaajien toimesta vuonna 1996 hetkellisesti maksimisykkeeksi maksimaalisen rasituksen jälkeen noin 230, enkä valehtele tippaakaan. Maksimisykettäni ihmeteltiin todellakin paikallisten imatralaisten testaajien joukossa suureen ääneen, mutta koska myös tarkistusmittaus antoi saman tuloksen, oli testaajien uskottava silmiään ja testauslaitteitaan. Näiden testien jälkeen aloin vasta tosissani lenkkeillä ja juosta marathonia varten, jonka seurauksena olen pysynyt todella erinomaisessa kunnossa sekä fyysisesti että psyykkisesti. Pystyn tälläkin hetkellä juoksemaan täyspitkän marathonin alle viiteen tuntiin. Esimerkiksi edellä mainituista seikoista sekä mistä tahansa lahjakkuuteeni, puhtaisiin kristittyihin periaatteisiini jne. liittyen voin mennä millaiseen testiin tahansa milloin tahansa mihin vuorokauden aikaan tahansa. Huomattakoon lisäksi, että olen pelannut myös salibandyä Lappeenrannan Huhtiniemen liikuntakeskuksen talvi- ja kesäsarjassa useiden vuosien ajan toimien myös joukkueenjohtajana. Mikäli totuus lahjakkuudestani, erinomaisesta fyysisestä sekä psyykkisestä kunnostani sekä puhtaista kristityistä periaatteistani paljastuu, tulen ansaitsemaan esimerkiksi toimitusjohtajana tai pääjohtajana todella huomattavan summan rahaa, tämä on minulle kerrottu suojelupoliisin haastattelussa kesällä 2001 erään työnantajan pyynnöstä. Suojelupoliisi on myös tarkastanut taustani sekä totuudenmukaisesti erinomaisen maineeni ja todennut minut hyvin sopivaksi pääjohtajaksi. Huomattakoon, että tämä hakemus koskee kuitenkin tietotekniikan osastolla avoinna olevaa tehtävää.

Motivaationi opiskella tietojohtamisen linjalla vähintään diplomi-insinööriksi asti on todella korkealla. Tosiaankin, opiskelemani Johdon laskentatoimen perusteet, jota myös olen aiemmin tenttinyt, jaetaan kahteen osaan: 1) Yleiseen laskentatoimeen (Financial accounting) sekä 2) Johdon laskentatoimeen (Management accounting). Yleisen laskentatoimen tietojärjestelmä (Financial Accounting) kerää ja rekisteröi yrityksen taloutta kuvaavia lukuja sekä informaatiota. Tarkennan myös hieman, mitä yritysjohtaminen pitää sisällään yrityksen johdon laskentatoimen näkökulmasta:
� Yritysjohtaminen ja talousohjaus
o Talousohjaus osana yrityksen johtamista
 Suunnittelu, toteutus, valvonta
 Strateginen, taktinen ja operatiivinen johtaminen
o Taloushallinnon perustehtävät
 Rekisteröinti
 Hyväksikäyttö
� Yleinen laskentatoimi (Financial Accounting)
o Perustuu kirjanpidon tietojärjestelmään
o Tuloslaskelma ja tase
� Johdon laskentatoimi
o Päätöksentekoa avustava laskenta
o Taloustavoitteiden asettamiseen osallistuminen
o Toimintojen taoudellisten vaikitusten selvittäminen ja arviointi
o Talousohjaus ja talouden tarkkailu
o Johdon taloudellinen konsultointi

Hieman tarkennusta, millä tavalla Johdon laskentatoimen laskutavat jaetaan:

Laskelman tyyppi: Laskelma: Laskelman tarkoitus:
1. Suunnittelua avustavat Vaihtoehtolaskelmat, Valinta
Tavoitelaskelmat Toiminnanohjaus

2. Valvontaa avustavat Tarkkailulaskelmat Toiminnanohjaus

3. Tiedottamista avustavat Informointilaskelmat Vaikuttaminen

Johdon laskentatoimen laskutavat voidaan myös jakaa seuraavasti:

1. Kustannuslaskenta

2. Hinnoittelulaskelmat

3. Budjetit

4. Tulosyksikkölaskelmat

5. Investointilaskelmat

6. Johdon laskentatoimen uudet alueet

� Keskeiset taloustavoitteet
o Pääoman kiertokulkumalli (raha- ja reaaliprosessi)
o Yrityksen taloustavoitteet
1. Kannattavuustavoite
 Absoluuttinen ja suhteellinen kannattavuus
2. Yrityksen maksukykyisyys eli likviditeetti
 Kyky selviytyä maksuvelvoitteista
3. Pääomarakennetavoite
 Omarahoitusasteen vaaliminen ja kehittäminen
4. Tuottavuustavoitteet
 Tuotanontekijöiden käytön tehokkuuden tarkastelu

Hieman sitten, mitä Investointilaskelmakurssimme pitää sisällään ja miksi investointilaskelmia tarvitaan:
� Suuria pääomia sidotaan pitkäkestoisiin ja epävarmoihin hankkeisiin
� Hankkeet vaikuttavat keskeisesti yritysten kasvuun, kannattavuuteen, vakavaraisuuteen ja työvoiman tarpeeseen
� Onnistumiset/epäonnistumiset vaikuttavat uusien pääomien saatavuuteen ja hintaan
� Rahoittajat on saatava vakuuttuneiksi hankkeista: �Hedelmistään puu tunnetaan!�

Investointilaskelmat pitävät sisällään erilaisia korko-, pääoma- ja sijoituslaskuja mukaan lukien teoriaa esimerkiksi siitä, millä tavalla investointeja rahoitetaan.

Todellakin, olen osallistunut ahkerasti tietojohtamisen diplomi-insinööriopintoihini sekä tenttinyt aktiivisesti minulle kuuluvia kurssejä ja tenttejä, muun muassa 22.9.2003 kello 16.15-16.55 osallistuen Ideasta tuotteeksi: Innovaatiojohtamisen perusteet-kurssin tenttiin. Vastasin tentissä oikein tai lähes oikein neljään kysymykseen viidestä, jossa kysyttiin muun muassa
1) Mitä ovat työsuhdekeksinnöt? Mitkä ovat työnantajan oikeudet erilaisissa tapauksissa työtekijöiden keksintöihin? Vastasin, että työsuhdekeksinnöt ovat työsuhteessa olevan keksijän keksintöjä, jotka liittyvät esimerkiksi hänen työsuhteeseensa tai työtehtäviin ja joihin työnantajalla on esimerkiksi patenttioikeus, mikäli keksinnöt liittyvät olennaisesti keksijän työtehtäviin, mutta myös velvollisuus palkita keksijä esimerkiksi taloudellisin palkitsemisjärjestelyin ja/tai ylennyksin.
2) Miten määrittelet liikeidean? Milloin liikeideasta olisi löydettävä jännitteitä, ei-yhteensopivuuksia tai epätasapainossa olevia tekijöitä? Vastasin, että liikeidea on ajatus/idea busineksesta, joka on esimerkiksi keksintö ja jolla olisi esimerkiksi mahdollisuus tuottaa keksijäälleen taloudellista hyötyä. Vastasin lisäksi, että jännitteitä jne. olisi löydettävä siinä vaiheessa, mikäli tuote, palvelu tms. ei mene markkinoilla kaupaksi tai jos niiden markkinaosuus on laskeva.
3) en vastannut ollenkaan kysymykseen, missä piti selvittää portfolioajattelua ja suunnitteluaukkoon perustuvia ajattelumalleja.
4) Mitä tekijöitä kuuluu yrityksen teknologiastrategiaan? Miten teknologiastrategia liittyy yrityksen yleiseen strategiaan? Tähän vastasin, että teknologiastrategiaan kuuluu muun muassa tuotteen, palvelun tms. tukitoiminnot esimerkiksi markkinoinnissa sekä tuotekehityksessä. Teknologiastategiaan kuuluu tukitoimintojen kehittäminen, informaationtekniikoiden kehittäminen, informaatiojärjestelmien kehittäminen ja niin edelleen. Teknologiastrategia liittyy olennaisesti yrityksen yleiseen strategiaan, mikäli kilpaillaan esimerkikisi high tech-tuotteilla tai -palveluilla tai jos tuotteet jne. vaativat voimakasta tuotekehitystä ja markkinat ovat kilpaillut.

Olen myös omissa tutkimuksissani ja päätelmissäni Yhdysvaltain taloudesta ehdottanut Yhdysvaltain presidentti George W. Bush:lle verotuksen keventämistä jo toukokuun alussa 2003 sekä olen onnitellut häntä viisaasta päätöksestä korkojen alentamisessa 25.6.2003 alkaen, sillä Yhdysvallat ovat niin vahva maailmantalouden veturi, että myös siellä asiat täytyy saada kuntoon Euroopan lisäksi. Euroopan Unionin keskuspankki teki koronalennuksen vasta hiljattain, joka mielestäni oli myös oikea liike talouden elvyttämiseksi Euroopassa. Todellakin, mitä tapahtuu Yhdysvaltojen taloudessa, heijastuu viiveellä Euroopan ja siis myös Suomen talouteen.

Kertaan hieman Teille minulle itselleni olevia itsestäänselvyyksiä, joita olemme käyneet Kansatalouden kurssilla: julkisen sektorin varainhoito eli tulot ovat verotuloja ja menot ovat julkinen kulutus, investoinnit sekä tulonsiirrot. Välineenä on budjettiyli- tai �alijäämä eli julkisen säästämisen muutos. Finanssi- eli julkistalouspolitiikan tavoitteena on suhdannevaihtelujen säätely kontrasyklisellä politiikalla. Keynesin perusmallin, johon todella moni ekonomi perustaa laskelmansa, viestit ovat: taloudessa on kerroinvaikutuksia, jotka riippuvat rajakulutusalttiudesta, rajatuontialttiudesta, tuloverokannasta ja kansantulosta riippuvista investoinneista. Mitä suurempia rajakulutusalttius tai investoinnit ovat ja mitä pienempi rajatuontialttius ja tuloverokanta ovat, sitä suurempia ovat kertoimet eli sitä tehokkampi on finanssipolitiikka ja myös kääntäen edellämainittu. Haavelmo-teoreeman mukaan tasapainoisellakin budjetilla on kerroinvaikutuksia; mitä isompi budjetti, sitä tehokkaampi finanssipolitiikka. Tulopolitiikan perusteet puolestaan ovat:
- tavoitteena luoda edellytykset maailmanmarkkinoilla menestymiselle -> kilpailukyky avainasemassa
- avainkäsite: tuottavuuden kasvun kautta luotava jakovara eli se, mitä taloudessa on syntynyt uutta jaettavaa
- työn tuottavuus = tuotos per työpanos
- perusyhtälö eli Keynesin palkkateoreema
o Inflaatio% = Palkanmuutos% - Työ tuottavuuden muutos% + Monopolisoitumisasteen muutos%

Mitä voitaisiin tehdä suurtyöttömyydelle?
Koska
1) valtion velka on stabiloitumassa
2) viennin bruttokansantuoteosuus on saatu ylös
3) vaihtotase on ennätysmäisen ylijäämäinen sekä
4) lyhyet ja pitkät korot ovat alhaalla, Suomessa on sijaa rakenteellista muutosta toteuttavalle ekspansiiviselle talouspolitiikalle ja työajan lyhentämiselle. Olemme kannustinluokussa ja siinä ei kameralismi auta.
- Tavoite: verokiilan supistaminen yhdistettynä tuloloukkujen poistamiseen, jotta lisätään
1) työnantajan kannustinta työllistää
2) työttömän kannustinta työllistyä.
Tavoitteena on myös tutkimuksen ja tuotekehityksen tukeminen.
- Keinot: rakenteellisesti vääristävän tuloverotuksen uudistaminen;
1) verotettavan tulon alarajan nostaminen (matalapalkka-alat sekä kunnat)
2) marginaalituloverotuksen alennnus ja verokiilan pienentäminen (osa verohelpotuksista takaisin)
3) kohti tehokasta �kaikki tulot (toisin sanoen työ- ja pääomatulot) samalle viivalle�-ajattelua
4) välillisten työvoimakustannusten kytkeminen palkkasumman tuotoksen jalostusarvoon. Näin kaikkia tuotannontekijöitä kohdeltaisiin verotuksellisesti neutraalisti (ei vienti- ja automaatioveroille).

- Mitä voitaisiin tehdä suhdannetyöttömyydelle?
- Suhdannetyöttömyys riippuu kansantalouden alhaisesta kokonaiskysynnästä

- Keinot: Keynesiläinen finanssipolitiikka
1. verotusta alentamalla
2. tulonsiirtoja lisäämällä
3. julkisia menoja lisäämällä
- Vaara: Finanssipolitiikka nostaa korkoja ja heikentää vaihtotase- ja budjettiylijäämää
- Edellytyksiä tuntuvallekin tuloverotuksen keventämiselle on
- Vaihtoehto: rahapolitiikan korkoelvytys (ns. kultainen sääntö), tärkeää velkadeflaation kannalta
- Suomessa on sijaa lyhyiden korkojen alentamiselle

- Mitä voitaisiin tehdä rakenteelliselle työttömyydelle?
1. Rakenteelliseksi kutsutaan sitä osaa työttömyydestä, jota ei elvyttävällä suhdannepolitiikalla voida alentaa ainakaan ilman inflaation kiihtymistä
2. Keinot: työmarkkinoiden toimivuuden parantaminen
3. Perusteesi kannustinnäkökulmasta:
� bruttopalkan on oltava sellainen, että työnantajan kannattaa työllistää työntekijä virallisilta työmarkkinoilta ja kouluttaa hänet haluttuun tehtävään (kannustin työllistää)
� Työntekijän saaman nettotulon on selvästi ylitettävä se nettotulo, jonka hän saa työttömänä ollessaan mukaanluettuna tulosidonnaiset sosiaalietuudet sekä mahdollisuudet ns. pimeään tuloon (kannustin työllistyä)

- Verokiilan idea!!!

Muutama täsmennys myös Euroopan keskuspankin harjoittamaan valuuttakurssipolitiikkaan suhteessa esimerkiksi Yhdysvaltain dollariin:

1. Valuuttakurssipolitiikka (VAPO):
- Valuuttakurssipolitiikka määrää rahan ulkoisen arvon eli sen, kuinka monta euroa yksi dollari on tai montako dollaria yksi euro on
- VAPO:n keinot
1. joustavat eli kelluvat kurssit
� valuutta vahvistuu (appressioituu) tai heikentyy (depressioituu) markkinavoimien mukaisesti
2. kiinteät kurssit
� valuuttaa vahvistetaan (revalvoidaan) tai heikennetään (devalvoidaan) tietoisilla keskuspankin päätöksillä
3. dirty floating
- VAPO:n käyttö merkitsee aina tulonjaon muutosta (devalvaatiosyklit)
- Devalvaatio lisää vientituloja kotimaan rahassa nostaen samalla tuontihintoja ja �inflaatiota
- Revalvaatio alentaa kotimaanrahamääräisiä vientituloja hilliten samalla tuonti-inflaatiota

2. Yhdentyneiden pääoma- ja valuuttamarkinoiden välinen yhteys
- EURO/USD (tai muu valuuttakurssi) versus EURO:n eurokorko/USD:n eurokorko (tai muu korkotaso)
- EURO/USD (tai muu valuuttakurssi) versus valuuttavaranto euroalueella
- EURO:n eurokorko/USD:n eurokorko versus valuuttavaranto euroalueella

Yllä oleva kaavio selittää Euroopan keskuspankin tekemät korkojen alentamispäätökset alkukesästä 2003, sillä Euroopan keskuspankki haluaa saada sijoittajat kiinnostumaan euroalueen talouselämästä laajemminkin. Alla olevassa osuudessa on hieman tarkennusta siihen, miksi esimerkiksi Nokia-yritys on niin riippuvainen yhden päämarkkina-alueensa vahvasta valuutasta eli Yhdysvaltain dollarista.

3. Valuuttakurssistrategian välineet
1. Matching
- lyhytaikainen vastavelka tai sijoitus, joka poistaa kurssiriskin
- swap-kaupat; valuutan vaihto toiseen saattaa lisätä tuottoa korkoerojen vuoksi
- korkoriski jää. Se voidaan poistaa korkofutuurein
2. Terminointi
1. yritys myy pankille (ostaa pankilta) valuuttamääräisen saatavansa (velkansa) ennalta määrättyyn termiinikurssiin, joka saadaan ko. valuuttojen korkotasojen perusteella.
2. laskutusvaluutan devalvaatio-odotus: terminoi vientitulot (esim. USD laskee)
3. revalvaatio-odotus: terminoi tuontimenot (esim. DEM nousee)
4. termiinipreemoi: kotimaisen ja ulkomaisen korkotason erotus
3. Maksurytmin muutos
- hintana alennukset
4. EURO-sopimukset
5. Sopimusvaluutan vaihto
- toimii vain, jos tieto on asymmetrista
- antaa oikeuden, mutta ei velvoitetta (vrt. termiinit) saada ulkomaista valuuttaa 1,3,6,9,12 kuukauden kuluttua sovittuun kurssiin
- voi siis turvata (kuten termiinit) ja säilyttää samalla spekulaatiomahdollisuuden, toimivat jälkimarkkinat ovat lisäetu termiineihin verrattuna
- voidaan tehdä jo tarjous-vaiheessa, mahdollistaa kurssivoitot
- provisiohinta on kallis. Kurssiodotukset, option kesto, volatiliteetti sekä korkoerot määrittävät option hinnan eli preemion
6. Valuuttaklausuulit
- varataan oikeus korjauksiin, jos ylitetään toleranssialue
7. Valuuttaluotto & valuuttakorit
- koostuvat korko- ja kurssiriskeistä
- jos tehdään yhdessä valuutassa syntyy suuria riskejä vahvistuvien valuuttojen osalta
- jos ottaa järkevästi rakennettuina koriluottoina, niin kurssiriski häviää käytännössä paitsi, että jäljelle jää korkoriski sekä d(r)evalvaatioriski

En ihmettelisi lainkaan seuraavaa seikkaa, joka on oma mielipiteeni, mutten tosaalta halua itselleni ylimääräistä työttömyyttäkään enkä taloudellista takaiskua seuraavalla mielipiteelläni, joten vetäkää henkeä ja laskekaa kymmeneen, ennen kuin suututte minulle ja ottakaa muutenkin rauhallisesti seuraava mielipiteeni: en ihmettelisi lainkaan, mikäli Nokia muuttaisi toimintansa ja päätoimipaikkansa pois Suomesta esimerkiksi Yhdysvaltoihin, sillä täällä Suomessa eduskuntamme ja hallituksemme johdolla ajatellaan taloudestamme niin takaperoisesti, etten ihmettele lainkaan suurten suomalaisten yritysten halua vähintään hakea ulkomaista pääomaa, esimerkiksi Nokian tapauksessa jopa siirtää toimintojaan ulkomaille. Olen sitä mieltä, että koko eduskuntamme hallitus mukaan lukien pitäisi pakottaa osallistumaan esimerkiksi Lappeenrannan Teknillisen Yliopiston Kansantalouden / makroteorian kurssille, jonka johtajana toimisi esimerkiksi professorimme ja ensimmäinen vararehtorimme Kalevi Kyläheiko. Jokainen, joka tietää Nokian merkityksen Suomen kansantaloudelle, tietää myös, kuinka vähän suomalaiset kansanedustajat ja ministerit tietävät suomalaisesta kansantaloudesta sekä kuinka vähän he päätöksillään tukevat suomalaisia suuryrityksiä. Olen myös ehdottomasti NATO-jäsenyyden kannalla, vähintään kuitenkin Euroopan oman sotilasliiton kannalla, vaikkei suurin osa suomalaisista NATO-jäsenyyttä kannatakaan.

Harmi vaan, etta todella laajasta sekä syvällisestä esimerkiksi tietotekniikan ja eritoten syvällisen tietojohtamisen työ- ja yliopisto-opiskelukokemuksestani huolimatta en ole saanut minkäänlaista työpaikkaa kesän 2001 jälkeen tullen toimeen todella pienellä korvauksella kuukausittain lyhentäen samalla asunto- ja kolmea opintolainaani sekä maksaen muun muassa puhelin- ja internetliittymistä huomattavia summia kuukausittain.

Kertaan hieman avoimesti tapahtumia, jotka muistan todella loistavasti ja jotka todella syvästi ovat vaikuttaneet taloudelliseen tilanteeseeni alkaen vuodesta 1997 ja jatkuen hamaan tulevaisuuteen, siihen asti kunnes työllistyn. Seuraavassa kappaleessa olen kertonut siitä, mihin olen keskittynyt yhdessä vuodesta 1995 alkaen aiemmin avoimen yliopiston puolella täällä Lappeenrannassa yhdessä aiempien työtehtävien kanssa, nykyisin siis opiskellen tietojohtamista tuotantotalouden osastolla Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla. Tosiaankin, työskennellessäni vuosina 1990-1999 silloisessa Imatran Voima Oy:ssä Imatran toimipaikalla vuonna 1995 alkoi yrityksessämme voimakas yhtiöittäminen voimalaitoksien sekä valtakunnallisen sähköverkon toimintojen keskittyessä omiin yrityksiinsä. Tämä aloite tuli kauppa- ja teollisuusministeriöstä Suomen ollessa tässä asiassa EU:n eturivissä näin jälkikäteen ajatellen. Toimintojen eriyttämisen mahdollisti silloinen uuden käytönvalvontajärjestelmän käyttöönotto (Unix/Aix-pohjainen Harris Corporation:in toimittama IBM:n työasemiin, servereihin sekä Aix-käyttöjärjestelmään perustuva reaaliaikainen käytönvalvontajärjestelmä), jonka seurauksena entisen IVO:n toimipaikkoja alettiin priorisoida tärkeysjärjestykseen keskusvalvomon/käyttökeskuksen ollessa kuitenkin edelleen pääkaupunkiseudulla, myöhemmin pääkaupunkiseudulla olevien toimintojen keskittyessä Helsinkiin. Tämän toimipaikkojen priorisoinnin seurauksena silloisen IVO Voimansiirto Oy:n Imatran toimipaikan kohtaloksi tuli jäädä pelkästään paikallisvalvomoksi toimintojen keskittyessä Itä- ja Kaakkois-Suomessa Varkauden toimipaikalle, josta tuli aluevalvomo.

Tällaisessa organisaation voimakkaassa muutostilanteessa hain laskujeni mukaan noin 30 atk-toimea muun muassa pääkaupunkiseudulta, joista sai tietää silloinen työnantajani. Silloinen varatoimitusjohtajamme Martti Merviö sekä silloinen ja ilmeisesti edelleen nykyinen Itä-Suomen alueen käyttö- ja palvelupäällikkö Petri Parviainen kysyivät minulta henkilökohtaisessa haastattelussa jo vuonna 1996, kiinnostaako minua ammattikoulutasoa ylempään tutkintoon johtava opiskelu. Vastasin heidän kysymykseensä myöntävästi, sillä haaveenani ja tavoitteenani oli jo vuonna 1995 päästä silloiseen LTKK:uun nimenomaan tietotekniikan diplomi-insinööritutkintoon johtavaan koulutukseen. Vuonna 2000 perustetusta tietojohtamisen linjasta silloisessa LTKK:ssa sain tietää vasta keväällä 2000 hakien jo silloin ensisijaisesti tietojohtamisen linjalle. Edellämainitun haastattelun jälkeen varsinainen �rumba ja show� kohdallani alkoi. Heti kun työnantajani sai selville, että olen hakenut toisista organisaatioista avoimina olevia toimia, alkoi sellainen selkäänpuukotuskampanja jatkuen aina vuodesta 1995 hamaan tulevaisuuteen koko täällä Kaakkois-Suomessa mukaan lukien kaikki tässä tekstissä mainitut ihmiset sekä organisaatiot jatkuen esimerkiksi Lappeenrannan Teknillisellä Korkeakoululla sekä nyttemmin myös Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla, joka hakee vertaistaan edelleen koko EU-Suomessa. Näin jälkikäteen ajatellen minun olisi pitänyt olla aivan hiljaa työnantajalleni siitä, että opiskelen tietotekniikkaa avoimen yliopiston puolella Lappeenrannan Teknillisellä Korkeakoululla ja kylmän viileästi vain hakea haasteellisempaa työtehtävää esimerkiksi pääkaupunkiseudulta. Tilanteen kiristyessä äärimmilleen Suomen Kantaverkko Oy:n jatkuvissa muutostilanteissa vuonna 1997 tietojeni mukaan työnanantajalleni tehtiin minusta rahallinen tarjous, minut olisi ostettu todennäköisesti UPM-Kymmene Oy:n palvelukseen Lappeenrantaan tiettyä rahallista korvausta vastaan. Tämän tiedon sain vasta jälkikäteen nykyisin TietoEnator Oy:n palveluksessa olevalta Petri Keroselta, joka tuki ponnistuksiani sekä tehtäviäni niin käytönvalvojana, verkon käyttäjänä kuin eritoten atk-managerina ja atk�tukihenkilönä viimeiseen asti. Tämä ostotarjous sai työnantajani pillastumaan, se oli ilmeisesti ensimmäinen ostotarjous ulkoapäin, joka ex-ivolaisista oli tehty. Tämän jälkeen työnantajani edustajat Imatran toimipaikalla pitivät palaveria silloisen työterveyslääkärini Antti Lehtniemen kanssa, joka muutti lausuntoaan minusta kahdesti totuudenvastaiseksi yhden viikonlopun aikana tapaamatta, kuulematta tai näkemättä minua pakottaen minut hyväksymään muutaman kuukauden pituisen sairasloman väittäen minua stressaantuneeksi. Otin välittömästi yhteyttä silloiseen liittooni Sähköliittoon, jonka lakimiehen mukaan kysymys vuonna 1997 oli 500 markan tuntipalkasta. Sähköliitto ei halunnut puuttua asiaan vuonna 1997, mutta antoivat muutamia toimintaohjeita minulle puhelimitse. Hain myös lakiteitse oikeutta asiassani kääntyen Kymen oikeusviranomaisten puoleen silloisen työterveyslääkärini toimintojen johdosta, tuloksien ollessa todella laihoja. Kokemuksieni mukaan esimerkiksi vanhemmillani, veljelläni ja hänen vaimollaan, lääkäreillä sekä poliiseilla on valitettavasti aivan mahtavat mahdollisuudet negatiiviseen ja totuudenvastaiseen vaikutukseen henkilön kohdalla, mikäli heidän etiikkaansa päästään vaikuttamaan esimerkiksi taloudellisesti työnantajien puolelta. Päästyäni tilanteesta nopeasti henkisesti yli, laitoin hakupaperit Etelä-Karjalan Ammattikorkeakouluun, jonne minut hyväksyttiin kesällä 1999. Lappeenrannan Teknilliseen Korkeakouluun diplomi-insinöörikoulutukseen minut hyväksyttiin pääsykokeiden perusteella seuraavana vuonna 2000.

Työsopimukseni Fingrid Verkko Oyj:n kanssa loppui kesäkuun 1999 loppuun, jonka jälkeen olen opiskellut päivisin tietojohtamista sisältäen perus- ja syventäviä tietotekniikan (sisältäen muun muassa Käyttöjärjestelmät-kurssin, jonka olen suorittanut vuonna 2002 ja tenttinyt keväällä 2003, sisältäen Tietotekniikan perusteet, jonka suorittanut vuonna 2001 ja olen tenttinyt samana vuonna 2001, sisältäen Tietojohtamisen perusteet, sisältäen Tietojenkäsittelyn perusteet, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuonna 2001 ja sisältäen muun muassa Tiedonhallintajärjestelmät, jonka olen suorittanut vuonna 1999 ja tenttinyt vuonna 2000, sisältäen Ohjelmoinnin perusteet-kurssin, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuosina 1997 / 2001, sisältäen Tietorakenteet ja C-kieli-kurssin, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuonna 2000 ja korottanut arvosanaani vuonna 2002, sisältäen englanninkielisen Object-Oriented Programming-kurssin Java-ohjelmointikielellä, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuosina 2002 ja 2003, sisältäen englanninkielisen Unix and System Programming-kurssin, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuosina 2002 ja 2003 jne.) ja tietoliikennetekniikan opintoja (sisältäen muun muassa Tietoliikennetekniikan perusteet-kurssin, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuonna 1995, sisältäen englanninkielisen kurssin Data Communication and Computer Networks, jonka olen suorittanut ja tenttinyt vuonna 2000, sisältäen englanninkielisen kurssin Teletraffic Theory, jonka olen suorittanut vuonna 2002 ja tenttinyt keväällä 2003 sekä sisältäen Älyverkot-kurssin, jonka olen suorittanut vuonna 2002 ja tenttinyt vähintään kohtullisella menestyksellä 28.3.2003), jotka kaikki edellä mainitut kurssit antavat erinomaisen pohjan ajatellen toimitusjohtaja-tehtävää, mutta sisältäen myös johtamisoppia (pitäen sisällään noin 20 erilaista kurssia leadership:iä ja management:iä) sekä logistiikkaa (muun muassa Logistiikan perusteet- sekä Logistiikan johtaminen-kurssit), markkinointia, kirjanpitoa sekä sivuaineopintoina muun muassa syventävistä opinnoista erityisen syventäviä kursseja elektroniikkaa, digitaalitekniikkaa, digitaalielektroniikkaa sekä sähkönjakelutekniikkaa, sähkömarkkinoita (jotka antavat hyvän suunnittelupohjan muun muassa sähköverkon hallinnalle, sähköverkon rakentamiselle sekä esimerkiksi sähköverkon käytölle sekä optimoinnille), neljää kurssia ydinvoimatekniikkaa (ydinenergiatekniikan perusteet, ydinvoimatekniikka 1, ydinvoimatekniikka 2 sekä ydinreaktorien fysiikka, jotka antavat perustietämyksen niin ydinreaktorilaitosten käytöstä ja käyttäytymisestä kuin ydinreaktorilaitosten suunnittelusta) ja niin edelleen nykyisellä Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla ja iltaisin tieto-, automaatio- ja sähkötekniikkaa, muun muassa seuraavia kursseja; teoreettista sähkötekniikkaa, digitaalielektroniikkaa ja ohjelmointia Visual Basic:lla Etelä-Karjalan Ammattikorkeakoulussa Imatralla insinööri (amk)-linjalla vuoteen 2000 asti, jolloin minut hakemukseni perusteella hyväksyttiin oppilaaksi silloiseen LTKK:uun. Olen tenttinyt aktiivisesti käymiäni kursseja, joista tarkemmin minulle niin luonnollisessa englanninkielisessä post script-osuudessa tämän suomenkielisen osuuden jälkeen.

Tosiaankin, ajoin vuosina 1999-2000 opiskelujeni takia autollani väliä silloinen Lappeenrannan Teknillinen Korkeakoulu, Skinnarila, Lappeenranta-Etelä-Karjalan Ammattikorkeakoulu, Imatra neljänä iltana viikossa panostaen jo silloin voimakkaasti opiskeluun, silloin vähintään insinööri (amk)-tutkintoon. Tältä ajalta minulla on kolme opintolainaa, sillä maksoin kaikki matkakustannukseni omista vähistä tuloistani liikkuen omalla autollani välillä Lappeenranta-Imatra-Lappeenranta. Kuitenkin, kuten jo aiemmin mainitsin, haaveenani ja tavoitteenani on ollut vähintään diplomi-insinööritutkinto jo vuodesta 1995 alkaen. Fingrid-yhtiön Imatran toimipaikka yhdessä ilmeisesti viiden muun paikallisvalvomotoimipaikkojen kanssa Suomessa lakkautettiin vuonna 2000, joten voin todeta olevani todella onnekas sekä myös lahjakas yli 300 hakijan joukosta matemaattisten pääsykokeiden perusteella siinä suhteessa, että olen päässyt opiskelemaan tietojohtamista tuotantotalouden osastolle LTY:lle vuonna 2001.

Pääpaino kaikessa tekemisessäni on valmistua mahdollisimman nopeasti mahdollisimman hyvin arvosanoin vähintään diplomi-insinööriksi tietojohtamisen linjalta vuosina 2000-2004/2005, ehkäpä myöhemmin tekniikan tohtoriksi samalta linjalta. Olen myös suorittanut 17.3.2003 mennessä vähintään 44 opintoviikkoa tietojohtamisen linjalla Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla suorittaen kurssejani sekä tenttejäni tarkasti laatimani henkilökohtaisen opintosuunnitelmani mukaan muun muassa korottaen niin Tietorakenteet ja C-kielen kurssin arvosanaa ykkösestä kolmoseksi sekä käyden digitaalitekniikan korotustentissä 17.3.2003 kello 15.40-17.10. Kävin myös tenttimässä vähintään kohtuullisella menestyksellä Kirjanpidon peruskurssin äitini syntymäpäivänä ja isäni nimipäivänä 21.3.2003 kello 16.15-16.45 ja olen tenttinyt vähintään kohtuullisella menestyksellä Älyverkot-kurssin 28.3.2003 sisältäen muun muassa SS7-, 1G-, 2G-, GPRS- ja 3G/UMTS-protokollat tenttien sekä suorittaen aiemmin vähintään kohtuullisella menestyksellä Käyttöjärjestelmät-kurssin ja suorittaen aiemmin mainittuja syventäviä opintoja todella tiiviillä aikataululla. Kunhan luette koko tekstin ja tutkitte tarkkaan liitetiedostot, huomaatte, että mikäli opintomenestystäni kateudesta kohtaani sekä työhakemuksistani johtuen ei tehokkaasti estettäisi täällä Lappeenrannan Teknillisellä Yliopistolla, olisi minulla kahden vuoden opiskelujen jälkeen itse laatimani henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaan toukokuussa vuonna 2003 yli 120 opintoviikkoa suoritettuna eli toukokuussa vuonna 2003 olisi 2/3 opinnoista takanapäin tietojohtamisen diplomi-insinööritutkintoon. Harkitsen myöhemmin muuttamista esi
Viimeksi muokannut Gattaca, 20.06.2006 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Sinkkumatti

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

WANHA!
Pehmis

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Muah.
Viimeksi muokannut Pehmis, 28.06.2006 18:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Oho, loppu tipahti, liian pitkä:

"Harkitsen myöhemmin muuttamista esimerkiksi Tampereelle, Helsinkiin tai ulkomaille, koska haluan saada oikeudenmukaisen mahdollisuuden näyttää erinomaiset taitoni ja lahjakkuuteni etenkin tietojohtamisessa, ihmisten johtamisessa mukaanlukien leadership sekä management, niin työelämässä, opiskelussa kuin henkilökohtaisesa elämässäni muutenkin. Tämä tarkoittaa oikeudenmukaisuutta niin opiskelussa, työelämässä kuin suhteessani mahdollisesti uuteen naisystävääni, joista mainittakoon erittäin potentiaalisena mahdollisuutena valkovenäläinen kirjeenvaihtoystäväni 24-vuotias Aksana Hrytskova tai mahdollisesti toinen vaihtoehto, perulainen kirjeenvaihto"

Jos se on noin hyvä? :D Vaikka olisi myös hullu? Tuntee sanaston melkein yhtä hyvin kuin Huimat, Elcot, Soeasyt, ym. Kitinän yli-ihmiset! :D
Viimeksi muokannut Gattaca, 20.06.2006 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
1108

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Monta karhua arvon yli-runkkari otti tälle ketjulle?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

1108 kirjoitti:Monta karhua arvon yli-runkkari otti tälle ketjulle?
Paskat, selvinpäin. Katselin evoluutioketjuja ennen kun menen häiriköimään Uskontie-foorumille :D (kiva lyödä idiootteja :D)
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
slam

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja slam »

Gattaca kirjoitti:
1108 kirjoitti:Monta karhua arvon yli-runkkari otti tälle ketjulle?
Paskat, selvinpäin. Katselin evoluutioketjuja ennen kun menen häiriköimään Uskontie-foorumille :D (kiva lyödä idiootteja :D)
Löytyyhän sieltä minunkin esitelmäni evoluutioketjusta, mutta sen selosteen tosin voi tiivistää yhteen lauseeseen, että ei kovin merkittävä teos. :lol: , että yliopiston pomon pallia alkaisin anomaan ilman koulumenestystä. :lol:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Häh mikä nikki sulla on? Tiede fissä vai Petrin foorumilla?
Itseäni todella rasittaa, en jaksas enää mutta jos evoketjuun vielä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
slam

Re: Huippuyksilö löytyi!

Viesti Kirjoittaja slam »

Niin hauska kaveri tuo JoePoika, että huhu... Olen nauranut pojalle, mutta vittu se syytää tekstiä ja paljon... :shock:

evolutisoitunut fossiili koko mies.

Slam on nikki tieteissä.
Vastaa Viestiin