Kodinhoito-osasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Geep

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geep »

Joo säästä ihmees. Kutistut vanhetessas ja saattaahan urheilu vaikka viedä sulta jalat. Tai jotain.
BettyB.

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mietin just että mikä olis sellanen homma, mitä vältelläkseni silittäisin farkkuja. En keksinyt. Silittäminen sukkaa. Tai oikeestaan ei ees silittäminen, mutta sitä edeltävät toimenpiteet. Tartten toimivamman kodinhoitohuoneen :/
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Tix kirjoitti:Eiku säästät noi, venaat että caprit on taas in ja lyhennät entisestään!
No, muotihan kiertää 30 vuoden sykleissä (esmes fiftarit oli muotia kasariaikaan), joten ehkä eläkepäivien häämöttäessä voin sitten kaivaa noi taas komerosta. :D
BettyB. kirjoitti:Mietin just että mikä olis sellanen homma, mitä vältelläkseni silittäisin farkkuja. En keksinyt. Silittäminen sukkaa.
Mun tapauksessa sellanen homma oli kaupallisen musan vääntäminen silloin kun ei inspaa yhtään, mutta deadline häämöttää uhkaavasti.

Yritin hölkkälenkilläkin inspaantua muusisesti, mutta päässäni soi vain "kosketa minua henki" -virsi. Ei saatana, mistä minä senkin sain päähäni...
Tartten toimivamman kodinhoitohuoneen :/
Tai sitten silittävän (lihaksikkaan, komean) kotiorjan, joka huokuu sellaista äijyyttä että silitäessäänkin on äijistä äijin.
BettyB.

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NegaDuck kirjoitti:Tai sitten silittävän (lihaksikkaan, komean) kotiorjan, joka huokuu sellaista äijyyttä että silitäessäänkin on äijistä äijin.
Joistain syystä kaikki kodinhoidollisia askareita tekevät miehet on superhotteja. Johtuisko ehkä siitä että on ainakin se napanuora katkaistu...
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:Joistain syystä kaikki kodinhoidollisia askareita tekevät miehet on superhotteja. Johtuisko ehkä siitä että on ainakin se napanuora katkaistu...
No mutta, onko se oikeesti noin helppoa olla superhot? :ohyeah:
BettyB.

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NegaDuck kirjoitti:No mutta, onko se oikeesti noin helppoa olla superhot? :ohyeah:
No niin nurinkuriselle kun se kuulostaakin, niin sellanen pyykkejä kuivumaan ripustava heppu vaan on hot. Etenkin jos itse katselee toimitusta sohvalta viinilasin kanssa. Mies, joka kykenee huolehtimaan itsestään, se sen täytyy olla.

Kodinhoidollinen friikkeily on kyllä turn off.
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:Kodinhoidollinen friikkeily on kyllä turn off.
Pätenee kaikkiin pukusuoliin.
Edith

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä olen ihmeissäni tästä farkkujen silittelystä. Koskaan en oo omiani silittänyt ja ihan ok:lta mun mielestä näyttää.
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kyl ne silenee kun niitä vähän aikaa pitää, mutta reisitaskuhousut välttämättä eivät. Ja nää farkut oli semmoisia harmaita, joista rypyt näkyy helpommin.
Bhven

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Lopetin laiskuuttani farmari merkkisten housujen silittämisen vuosia sitten. Joku voi sanoa, että niissä on ryppyjä pesun jälkeen, mutta minulla on vain yksi ryppy ja istun sen päällä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oon ollut koko illan superhotti.

Sain jonkinlaisen vision luukkuni kaluston järjestämisestä ja aloitin operaation siivousurakalla. Seuraava vaihe lienee hankinnat ja poistot...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:No niin nurinkuriselle kun se kuulostaakin, niin sellanen pyykkejä kuivumaan ripustava heppu vaan on hot. Etenkin jos itse katselee toimitusta sohvalta viinilasin kanssa.
Voiko noin tossun alla oleva oikeesti olla hot?

Niin ja jos yksin kerran elää, niin kaippa ne kotityöt on vähän pakkokin tehdä itse. Blunttista lainatakseni, siperia kyllä opettaa soosinkeiton, läävän luuttuamisen ja sukkien parsimisen.
Geep

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geep »

NegaDuck kirjoitti:Voiko noin tossun alla oleva oikeesti olla hot?
Ehdottomasti. Ja jos se vielä kotitöiden jälkeen jaksaa (niin kuin nainen toki, ihan ihan aina) istahtaa viereen lasilliselle, kiehnää ja keskustelee, vain noustakseen vartin päästä syöttämään itkevää vauvaa... Ja nukutettuaan sen kahden tunnin päästä palaa sohvalle, siirtää pelottavasti nukkuvan naisen kädessä roikkuvan viinilasin pöydälle, peittelee naisen ja rupee keräämään leluja lattioilta... Aika hot hot hot!
BettyB.

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NegaDuck kirjoitti:Voiko noin tossun alla oleva oikeesti olla hot?
Tossun alla?? Mutta jos nainen tekisi samaa miehen juodessa bisseä sohvalla, se olis ihan normisettiä? Haloo!

Lähinnä nyt tuli mieleen tilanteita ihan omasta elämästä, missä miehen luo saapuessani siellä on kodinhoidolliset askareet kesken, ja herrasmies pyytää käymään peremmälle ja siinä puuhastelun ohessa tarjoaa juotavaa ja viihdyttää toki muutenkin vierastaan älyllisellä (tai vähemmän älykkäällä) keskustelulla. Tulee mieleen parikin exää joiden kanssa kuvio on toistunut usein (exäytyminen sii muista syistä johtuvaa ;)). Ja hei, ei se ole Siperiakaan kaikkia opeta joillain on sitten ne mamman helmat sen verran lähettyvillä että sinne on helppo mennä itkemään likapyykkikassin kanssa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Geep kirjoitti:Ehdottomasti. Ja jos se vielä kotitöiden jälkeen jaksaa (niin kuin nainen toki, ihan ihan aina) istahtaa viereen lasilliselle, kiehnää ja keskustelee, vain noustakseen vartin päästä syöttämään itkevää vauvaa... Ja nukutettuaan sen kahden tunnin päästä palaa sohvalle, siirtää pelottavasti nukkuvan naisen kädessä roikkuvan viinilasin pöydälle, peittelee naisen ja rupee keräämään leluja lattioilta... Aika hot hot hot!
Entisaikoina hovimestarit olivat naisten mielestä kuuminta höttiä?

Täytyy myöntää ettei tiskaava tai imuroiva nainen aiheuta minussa erityistä panetuskohtausta, vaikka ihan hyvä asia onkin että pitää kämpän kunnossa. Kunhan ei mene liioitteluun, esim. joka päivä imurointi ja joka su suursiivous. Sitten voisi käydä jo hieman vituttamman. Inhosin jo lapsuudenkodissani yli kaiken jouluja edeltävää häsläystä suursiivouksineen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucas Jackson

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Frederik Krueger kirjoitti:Kunhan ei mene liioitteluun, esim. joka päivä imurointi
No jaa. Tuon toteutumiseksi kun riittää yksi päiväkoti-ikäinen nappula. Se kun kantaa tukassaankin niin paljon hiekkaa sisään, että välttääkseen imuroinnin lapsi pitäisi riisua alasti jo ulkona ja pestä painepesurilla.

Tuli deja-vu. Tuon olen kirjoittanut tänne ennenkin!

Mutta vaikka olen meidän kotona se osallistuvampi osapuoli, ehkä noin 50/60 määrin, niin ei se ole kummemmin vaikuttanut sen enempää saamisiin kuin saamattomuuteenkaan. Imuroinnit, pyykit, pölyt, paskavaipat jne... on osa arkea. Se tekee joka ehtii. Ei niistä mitään erityisiä fiboja irtoa suuntaan jos toiseen. No saattaa olla että parisuhteen alussa nartun ensireaktio yhdessäoloon on se, että tuo mieshän osallistuu ja siitä saattaa irrota jotain, mutta nopeasti se tilanne normalisoituu. Näin näkisin.
BettyB.

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Lucas Jackson kirjoitti:Näin näkisin.
Älä nyt pilaa tätä!!
Lucas Jackson

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

BettyB. kirjoitti:Älä nyt pilaa tätä!!
Hhhmmm... Oliskos vaikka näin: Katsos rakkaani, puhuinkin tavallisista naisista. En teistä überhåt laatunartuista ;)
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:Tossun alla?? Mutta jos nainen tekisi samaa miehen juodessa bisseä sohvalla, se olis ihan normisettiä? Haloo!
Vuoron perään tossun alla ja nyrkin ja hellan välissä, tiämmä.

Voi olla yhtaikaakin, kunhan saan koriste-esineprojektini valmiiksi. Keittiön pöydälle kipsiin valettu nyrkki, ja katolle pieni matkamuistotohveli roikkumaan. Kuka meneekin hellan eteen, on silloin yhtaikaa sekä nyrkin ja hellan välissä, että tossun alla.
BettyB.

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Lucas Jackson kirjoitti:Katsos rakkaani, puhuinkin tavallisista naisista. En teistä überhåt laatunartuista ;)
Huh. Vallan jo peljästyin.
NegaDuck

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

En käynytkään lenkillä, kuten alunperin meinasin, vaan imuroin kämpän. Ehkä lenkkeilen sitten illalla...
Bhven

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kirjoitan tähän itselleni muistiin:

JD Taski Microquick mikrokuitupyyhe

Ikkunoiden peseminen ei helpommaksi voi tulla.
bliss

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Kyllä mä olen pessyt koneessa kaikenlaiset suihkuverhot, myös muoviset. Joku pyyhe tai pari vaansekaan ja nestemäsitä pesuainetta niin hyvä tulee.

Ihan puhtaaksi ovat tulleet, niin halvemmat kuin kalliimmatkin. Ei linkousta vaan sellainen ohjelma jossa jää vika huuhteluvesi koneeseen - ei rypisty! :)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vihaan suihkuverhoja ja kielsin jo kämppäni rakennusvaiheessa asentajia kiinnittämästä suihkuverhon kiskoa/tankoa kylppäriini. Mutta oli mulla asiaakin.
Yövyin männä viikolla pari yötä hotellissa jossa oli mainio suihkuverho: verhon "alaosan" pystyi irrottamaan ja pesemään koneessa. Oli siis yksi pitkä verho, jonka yläosa oli harsomaista matskua, josta näki läpi, ja alaosa jotain ihan perusjuttua. Sauman kohdassa oli verhon sisäpuolella toinen verho (se joka normiverhossa liimautuu ihoon) ja tämän verhon sai helposti irti ja pesuun.

Sadevaatteet voi pestä 30 asteessa koneessa (ei linkousta) eli varmaan voi pestä suihkuverhonkin? Toki jos on ihan sellainen muovinen, voi kuviot irrota pestessä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja RP »

Miten saa valkoisista silikonieristenauhoista, vai mitä nämä nyt on, pölyt pois? Meillä ihan normaali Ajax pesuaineena käytössä ja joku muu pesuallas sydeemi. Ikävästi pöly kuitenkin jää tuohon nauhaan kokkareiksi. Olen koittanut myös vessapaperilla pyyhkiä, samoin hammasharjalla, imuroidakin koitin :D Ja ei.
Vastaa Viestiin