Kodinhoito-osasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Melnais »

mustakikkeli kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Hirveä painajainen. Hävettäisi kosmisesti tilata taksi päivystykseen ja pyytää poistamaan pompeli sisuksistaan. Kuluttajana täytyy siis vaatia ruumiinaukkoihin työnneltäviin esineisiin pidempiä naruja.
Ei vääränkokoisia kuulia vääriin aukkoihin! Johan pikkulapsetkin oppivat tuon palikkaleluillaan.
Ei tullut lapsena yritettyä palikkaa pimppiin, ehkä pojat ovat pienestä pitäen kokeilunhaluisempia..?

Ettei tulisi pidempään spoilattua ketjua; vaihdoin lakanat sillä ahdisti liiaksi epäsuhta toisella ollessa pelkän peiton ja toisella pelkän pussilakanan. Parisängyssä _pitää_ olla samakuosiset jutut molemmilla.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Geetzu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Melnais kirjoitti:Parisängyssä _pitää_ olla samakuosiset jutut molemmilla.
Parisängyssä _pitää_ olla vain yksi iso lakana ja yksi iso peitto. Tyynyt saa toki omia, sävy sävyyn!
mustakikkeli

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Geetzu kirjoitti:Parisängyssä _pitää_ olla vain yksi iso lakana ja yksi iso peitto.
Joo, jos ei halua nukkua.

Parisängyn tulee koostua kahdesta identtisestä yhteenliitetystä yhden hengen sängystä (erillisillä patjoilla ja petivaatteilla, tietysti). Patjojen tulee toki olla niin paksuja ettei keskellä oleva saumakohta tunnu selässä vaikka siinä makaisi päällä poikittain lähetyssaarnaaja-asennossa.

Tässä ratkaisussa yhdistyvät sekä parisängyn että omien sänkyjen edut. Lisäksi jos tulee ero, ei tarvitse miettiä kumpi pitää sängyn eikä myöskään tarvitse hajottaa sitä pieniksi palasiksi kirveellä, kun molemmat voivat viedä oman puoliskonsa mukanaan. Helppoa kuin sian tappo hampailla.
Geetzu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^

Olin aiemmin ihan samaa mieltä mut mieli muuttunu. Taidan olla kaikenmahdollisenlähikontaktinkaipuinenrakastunut. Eron varalta mulla on toki toinen sänky muovissa palasina kellarissa, fiksut mimmit kelailee tämmöset jutut etukäteen. Sänky on kuitenkin kodin tärkein jutska.
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tänään pesty 4 koneellista pyykkiä
Ethän nyt pahastu mutta... MITEN VITUSSA OLET AINA PESEMÄSSÄ PYYKKIÄ?
Tuon pygmin täytyy pestä koko saatan itä-helsingin paskaset kalsarit. Muija tiskaa pyykkiä vähintään 5 kertaa viikossa, sen todistavat päiväketjut.
No enhän mä muruseni sulle pahastu koskaan.

Joo, tuota pyykkiä kertyy, täällä kun asuu 3 ihmistä. Mulla kun on myös tapana pestä sohvanpäälliset ja päiväpeitotkin vähän liian usein :oops:
Mutta ei nyt sentään koko itä-Helsingin pyykkejä. Myönnän, että joskus yksin asuessa kannoin kotiini pesuun kaikki firman pyyhkeet ja rätit, kun ei niitä kukaan muukaan hoitanut, kele.

Onko tämä muuten oikea ketju ilmoittaa, että laitoin juuri pesukoneen päälle?
Bliss

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Olimme melkein kokonaisen vuorokauden reissussa, ja olen reissun päätteeksi pessyt kolme ( 3 ) koneellista pyykkiä... :roll:
Lisäksi jynssäsin vessan lattiasta kattoon tolulla, pyyhin pölyt lampuistakin, ja laitoin puhtaat, uudet pyyhkeet.
Halusittehan tietää tämän, halusittehan :D
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pesukone on taas päällä, toim. suom. huom.
Bliss

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tänään pesty 4 koneellista pyykkiä
Ethän nyt pahastu mutta... MITEN VITUSSA OLET AINA PESEMÄSSÄ PYYKKIÄ?

Ootahan kun teidän perheeseen tulee lapsi(a)....... :roll:
AarneAnkka

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pesty ja kuivattu iso kasa sukkia ja alkkareita. Sukkien lajittelu pareiksi on muuten harvinaisen vittumaista hommaa, jos on iso kasa melkein muttei aivan samanlaisia, samanvärisiä sukkia. Joskus toivoisi että omistaisi semmoisen I, Robot -tyylisen kodinkonerobotin jonka voisi pistää tekemään tämmöiset jutut. On joitakin hommia joita en soisi kenenkään ihmisen tekevän edes rangaistukseksi.

Jotkut nokkelammat tietenkin ratkaisevat ongelman ostamalla joko pelkästään yhtä sukkamerkkiä ja kokoa, tai sitten niin erilaisia ja erivärisiä ettei niitä voi sekoittaa.
Bliss

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

AarneAnkka kirjoitti: Sukkien lajittelu pareiksi on muuten harvinaisen vittumaista hommaa, jos on iso kasa melkein muttei aivan samanlaisia, samanvärisiä sukkia
Osta semmosia sukkaklipsuja, Tarjoustalossa tais olla 10kpl paketti vähän päälle euron...
Nipistät siis sukkaparin yhteen klipsulla jo ennenkuin laitat pesukoneeseen. Halpa ja helppo tapa säästää hermoja :)
AarneAnkka

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bliss kirjoitti:Osta semmosia sukkaklipsuja, Tarjoustalossa tais olla 10kpl paketti vähän päälle euron...
Hmmmmz... kiitti vinkistä. Pitääkin piipahtaa Tarjoustaloon. Tartten myös pari uutta halpaa harmaata lökä-shortsia kodin oloasuksi. Näissä vanhoissa on jo istuttu niin paljon että on reikiä perspuolella.

Neidit, tiedän että ylläkuvattu ajatus kiihottaa teitä aivan suunnattomasti, mutta hillitkää toki itsenne.
millivanilli

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Olen tänään tiskannut, pessyt pyykkiä, putsannut pöytäpinnat, imuroinut, luutunnut, kuurannut wc:tä, pyyhkinyt peilit, vienyt roskat ja yrittänyt siivota partsia.

Nyt vielä jatkuu.. täytyy järkkäillä työpöytä siistiksi ja laittaa pyykit kuivumaan.
Geetzu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Meil on joku saatanan punkkiepidemia tääl. 2 päivää pesty peitettä, täkkiä, tukkaa, persettä ja vieläkin kutisee. Venataas viikko, istutaan pehmusteettomilla tuoleilla. Tulipahan koti puunattua.
Sannnu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

mä puunasin äsken keittiötä. Pyyhin maustehyllyn ja pesin hellan ja järjestelin muutenkin hyllyjä. Lupasin laittaa kaverille huomenna ruokaa niin on mukavampi kokkailla siistillä hellalla.
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Koko viime viikon olen kantanut vettä ja puita, lakaissut lattiaa ja puistellut mattoja päivittäin, pessyt saunan ja tiskaillut käsin.

Mutta en pessyt yhtään pyykkiä koko viikkoon :D
Pikku-Akka

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

iltapäivällä pikasiivous imuroinnin ja keittiön siivouksen merkeissä. Jäi kesken, kun lähdin tekemään jotain mielekkäämpää.
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun imuri on rikki.
Mä olen ihan hukassa :shock:
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Miksei kukaan oo kertonu mulle et tääl on tällänen ketju??? Että Ninni pesee kaikkien itähelsinkiläisten pyykit?? Sehän on vallan ystävällistä ja mukavaa. 8)

Aiheesta. Mä tiskasin ja pyykkäsin (eli ei Ninnukan tartte..) eilen ekan kerran ikuisuuksiin. Seuraava ois imurointi, mutku en osaa kattoo onko pölypussi täynnä vai ei..ja mistä muka saan niitä lisää puoli-ilmasiks?..ja pitää kai se pussihässäkkä osata vaihtaaki siihen. *uusavuton imppaaja*
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sipsi kirjoitti:Miksei kukaan oo kertonu mulle et tääl on tällänen ketju??? Että Ninni pesee kaikkien itähelsinkiläisten pyykit?? Sehän on vallan ystävällistä ja mukavaa. 8)
Tuo muru tänne vaan pyykkis.
Seuraava ois imurointi, mutku en osaa kattoo onko pölypussi täynnä vai ei..ja mistä muka saan niitä lisää puoli-ilmasiks?..ja pitää kai se pussihässäkkä osata vaihtaaki siihen. *uusavuton imppaaja*
*käkättää*
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jaahas kodin hoitoa on ollut tänä kesänä paljon..

Ensin hajosi imuri, ostin Oxygen-ruåtsalaisen.. Kuva

Pesukone hajos; ostin Upo 5140D.. Kuva

Kävin eilen hakemassa kaverin työmuuton alta; ison limoviikunan, ison drakenan, ja vähän pinemmän vehkan..
Asuntoni vihreys kertaistui yli kaksin verroin!
Pyyhin Netikettiin..
Kid

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Kid »

Tuli sitten siivottua keittiön kaapit. Yllättävän paljon löytyi vanhentuneita pakkauksia, kuten maizenajauhe, joku kastikepussi jne
:oops:
Nyt mahtuu taas uusia juttuja kaappiin vanhentumaan...
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

ninnithequeen kirjoitti:Mun imuri on rikki.
Mä olen ihan hukassa :shock:
Mein imuri sitten alkoi toimia :cheer:

En muuten imuroi, enkä pese lattioita tänäänkään. Huomenna ehtii. Nyt perheen kanssa pihalla ja naatitaan, kiitos

Näin se kesäloma toimii :hevikaraoke:
Elukka

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Elukka »

sipsi kirjoitti:Seuraava ois imurointi, mutku en osaa kattoo onko pölypussi täynnä vai ei..ja mistä muka saan niitä lisää puoli-ilmasiks?..ja pitää kai se pussihässäkkä osata vaihtaaki siihen. *uusavuton imppaaja*
Haistata pitkät pölypusseille, ota Dyson.
Ehdotonta parhautta imurimarkkinoilla. 8)
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja brona »

Bliss kirjoitti:Osta semmosia sukkaklipsuja, Tarjoustalossa tais olla 10kpl paketti vähän päälle euron...
Nipistät siis sukkaparin yhteen klipsulla jo ennenkuin laitat pesukoneeseen. Halpa ja helppo tapa säästää hermoja :)
Miten nerokasta! Het huomenna Tarjoustaloon, hop!

Tänään imuroitu, pyyhitty pölyjä, raivattu hyllyjä ja luututtu lattioilta koiran kuolaa (sitä on näköjään vieläkin saakeli). Keittiön lattia tuli pestyä perusteellisemmin kuin aioin, kun litran vesikarahvi lipsahti kädestä ja koko neliömetri tulvi jäistä. Ei näin.
...
1108

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Elukka kirjoitti:Haistata pitkät pölypusseille, ota Dyson.
Ehdotonta parhautta imurimarkkinoilla. 8)
Ihan vitun tyhmä jätkä, 5000 koekappaletta ja sitten vasta onnas!!! Ei jumalauta, keskihaukuvoima!?!?!??! SE on KESKIHAKUVOIMA!!!!

Sweet jesus mikä dorka keksijäksi.