Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2022 15:12 ^ Turha itkeä portsarille, jos ette kuulu vip-listalle.
Kohta tulee vaimolle patongin välissä perjantaisin myös vaihtuva dildotuote.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Oda pärjäsi ihan hyvin hintavertailussa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b9be ... 7d0c52b77c

Alkuvaiheen ilmaisten toimituskulujen ansiosta Odaa kannattaa kokeilla, vaikka valikoima onkin vielä vähän suppea. Muutaman euron takia meillä ei tulla sietämään kapeaa valikoimaa, mutta ehkä Oda petraa tässä parin kuukauden kuluessa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pe hyväksyttiin kaupungin kuumimpaan yökerhoon ja huomiseksi tilattu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen Oda kävi. Oli tarkalleen aikataulussa. Yhtä tuotetta (Reissumies Kaura) eivät pystyneet toimittamaan, mutta siitä tuli viesti etukäteen ja rahat siitä takaisin parin päivän päästä.

Plus maidoissa oli huonompi päiväys kuin olisin halunnut. 1.2 toimittivat maitoa, jonka vanhemispäivä 6.2. Kurkut ja tomaatit virheettömiä.

Kaikkiaan ok, varmaan tilaan uudelleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave on Milk Maid!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.02.2022 9:04 Dave on Milk Maid!
Höh. Tietenkin kurkotetaan sieltä kylmähyllyn takaosasta kaikkein tuorein maito!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2022 9:19 Höh. Tietenkin kurkotetaan sieltä kylmähyllyn takaosasta kaikkein tuorein maito!
Miksi Suomessa käytetään pääasiassa nopeasti pilaantuvaa maitoa?

Euroopassa totuin, että melkein kaikki maito oli iskukuumennettua, joka avaamattomana säilyy huoneenlämmössäkin pitkään. Suomessa ei iskukuumennettua saa kuin Hyla-maitona, mitä mulla onkin kaapissa aina niin paljon, ettei kahvimaito pääse koskaan loppumaan. Poislukien poikkeustilanteet, kun ihmiset hamstraa kaiken punaisen iskukuumennetun maidon kaupasta, kuten pandemian alussa, jolloin oli pakko vaihtaa tavalliseen täysmaitoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 9:42
James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2022 9:19 Höh. Tietenkin kurkotetaan sieltä kylmähyllyn takaosasta kaikkein tuorein maito!
Miksi Suomessa käytetään pääasiassa nopeasti pilaantuvaa maitoa?

Euroopassa totuin, että melkein kaikki maito oli iskukuumennettua, joka avaamattomana säilyy huoneenlämmössäkin pitkään. Suomessa ei iskukuumennettua saa kuin Hyla-maitona, mitä mulla onkin kaapissa aina niin paljon, ettei kahvimaito pääse koskaan loppumaan. Poislukien poikkeustilanteet, kun ihmiset hamstraa kaiken punaisen iskukuumennetun maidon kaupasta, kuten pandemian alussa, jolloin oli pakko vaihtaa tavalliseen täysmaitoon.
Suomalaiset uskovat tuoremaitoon, so. iskukuumentamattomaan, varmaan lähinnä sen takia, että - toisin kuin Euroopassa - suuri osa aikuisistakin juo maitoa, ja ainakin ennen hyla-maito maistui yksinkertaisesti pahalta. Mutta tämä ei yksin selitä säilyvyysasiaa, johon vaikuttanee myös kepuvaliomafian surkeus. Esimerkiksi Juustoportin vapaan lehmän maidot, ja Pirkka-maidot, jotka kai tulevat Juustoportilta, säilyvät monin verroin valiomaitoja pidempään. Syy on vain se, että Juustoportin meijereiden hygieniataso on valion suurtuotantolinjoja korkeampi, jolloin voidaan luvata paljon pidempi säilyvyys.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Plusmaidossa on pitkä säilyvyysaika. Monesti sieltä kaupan maitohyllyn takaosasta saa kouraistua maitoja, joiden leima on yli kahden viikon päässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.02.2022 9:48 Suomalaiset uskovat tuoremaitoon, so. iskukuumentamattomaan, varmaan lähinnä sen takia, että - toisin kuin Euroopassa - suuri osa aikuisistakin juo maitoa, ja ainakin ennen hyla-maito maistui yksinkertaisesti pahalta.
Käsittääkseni iskukuumennus ei tee tuotteesta hylaa, mutta se hyla käsittely taitaa vaatia lisäkseen iskukuumennuksen. Suomessa tosin iskukuumennettua saa lähinnä hylana, joskin netistä löysin viitteitä, että Lidln valikoimissa saattaa olla tai on ilmeisesti ollut joskus tavallista iskukuumennettua maitoa. Tähän ei tietenkään löytynyt Lidln sivuilta mitään infoa.

Mä lopetin maidon juomisen teini-iässä, kun vanhemmat epäili laktoosi-intoleranssia (ei ole), niin mä käytän maitoa vain ruuan ja kahvin seassa. Toi makeampi maito sopii mainiosti cappuccinoon, niin hyla on just hyvä mulle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2022 8:29 Plus maidoissa oli huonompi päiväys kuin olisin halunnut. 1.2 toimittivat maitoa, jonka vanhemispäivä 6.2. Kurkut ja tomaatit virheettömiä.
Kaiken järjen mukaan pitemmässä juoksussa Odan päiväykset tulevat olemaan parempia kuin kahdella muulla. Kun kama tulee yhdestä varastosta, niin varastoon tilattavat kamat voidaan mitoittaa tosi tarkasti, varsinkin kun asiakkaiden tilaukset saadaan päiviä ennen toimitusta.

Oma unelmanihan on, että odalta rupeisi saamaan jossain kohtaa todella tuoretta kalaa. En keksi mitään muuta tuotetta, jossa tuoreudella olisi väliä, ellei myyjä ole ihan kädetön.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Botoxia. Toistaiseksi ainoa näkyvä vaikutus on mustelma pistoskohdassa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En oo vieläkään oikein päässyt yli tästä sun botoxista :)

Ja mähän olen sentään käynyt plastiikkakirurgiassa jo 30 vuotta sitten :lol:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voin auttaa sua kertomalla, että se ruutattiin purulihaksiin, kun purentakisko ja fyssari ei enää riittäneet, ja hammaslääkäri oli kerran jo täyttänyt hampaiden purupintojen eroosioita. Kysyin kyllä, että laitetaanko samalla otsaan kun tässä ollaan, mutta hän sanoi, että mun naama ei sitä kaipaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 10.02.2022 11:48 Voin auttaa sua kertomalla, että se ruutattiin purulihaksiin, kun purentakisko ja fyssari ei enää riittäneet, ja hammaslääkäri oli kerran jo täyttänyt hampaiden purupintojen eroosioita. Kysyin kyllä, että laitetaanko samalla otsaan kun tässä ollaan, mutta hän sanoi, että mun naama ei sitä kaipaa.
No hyvä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.01.2022 8:40
Tilaan kaiken verkkosta ostamani automaatteihin, niin voi hakea kun tulee töistä. Tämä ei toki liity päivän aiheeseen, eli ruokaostoksiin.
Ruuankin voi tilata automaattiin. Oikein kätevä systeemi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Aika harvassa vielä ovat kylmäkaapit. Näppärämmin tulevat ovelle. Plus niitä lootia kun tulee aika monta, niin on mukavampi kun lähetti kärrää ne kynnykselle. Ei tartte itse raahata autolle ja autolta kotiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti: 10.02.2022 16:23
James Potkukelkka kirjoitti: 26.01.2022 8:40
Tilaan kaiken verkkosta ostamani automaatteihin, niin voi hakea kun tulee töistä. Tämä ei toki liity päivän aiheeseen, eli ruokaostoksiin.
Ruuankin voi tilata automaattiin. Oikein kätevä systeemi.
Tuo vie vähän homman idean mielestäni. JOs tilaan, haluan, että saapuvat kotiin kannettuna.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ajoin ekaa kertaa elämässäni pakettiautoa (ja auton ratissa olemisesta on ylipäätään >10 vuotta.)

Aiempaan keskusteluun toisessa ketjussa, mutta en ole tilannut ruokaa (kotiin.)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja annepa »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.02.2022 16:34 ^ Aika harvassa vielä ovat kylmäkaapit. Näppärämmin tulevat ovelle. Plus niitä lootia kun tulee aika monta, niin on mukavampi kun lähetti kärrää ne kynnykselle. Ei tartte itse raahata autolle ja autolta kotiin.
Mikä sopii kellekin. Kotiin tuonti on kympin kalliimpi. Kaikille se ei tietenkään ole ongelma. Me on koettu nyt sopivaksi tuo keräily ja nouto, mutta varmasti, jos esim. olemme molemmat kipeänä yhtä aikaa, käytämme myös toimitusta
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Näissä on alueellisia ja varmaan ketjukohtaisiakin eroja. Meillä Prismasta kaappitoimitus on jonkun vitosen ja kotiin kympin. Jos ei ole muuta ajoa niin vitonen tuntuu aika pieneltä erolta että saa tavarat etuovelle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Menee hiukan otsikosta sivuun.

:off:

Mutta eka kerta kuitenkin; sain bännit keskustelupastalta. Seitsemän vuotta ehdin olla.

https://teslamotorsclub.com/tmc/forums/-/list

Liiallista kriittisyyttä Teslaa kohtaan sijoituskeskusteluissa. :dumb:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tänään voisi ensimmäisen kerran elämässäni kokkailla kondensoidusta maidosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 04.03.2022 14:29 Tänään voisi ensimmäisen kerran elämässäni kokkailla kondensoidusta maidosta.
Seuraavan kerran kokeilen sokeroimatonta versiota.

Kama tölkistä pois ja kaakao sekaan. Pieni maistiainen ja naama norsunvitulle. Sokeroitu oli melko understatement, sokeria 45%.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25354
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 09.03.2022 9:38
Bluntly kirjoitti: 04.03.2022 14:29 Tänään voisi ensimmäisen kerran elämässäni kokkailla kondensoidusta maidosta.
Seuraavan kerran kokeilen sokeroimatonta versiota.

Kama tölkistä pois ja kaakao sekaan. Pieni maistiainen ja naama norsunvitulle. Sokeroitu oli melko understatement, sokeria 45%.
Onko tuo koostumukseltaan nestemäistä vai kiinteää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin