Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puolessa välissä nestemäistä ja kiinteää. Siirappimainen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tilasin Woltilla KFC:stä.

Kuljetuksessa oli häikkää, ensimmäinen kuljettaja taisi kadota. TIlaus kesti noin 1h 40min, toki KFCssä oli varmasti ruuhkaa.

Family bucketista puuttui ranskalaiset kokonaan.

Tänään KFCn palautesivu kaatui puolessa välissä kyselyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2022 11:02 Menee hiukan otsikosta sivuun.

:off:

Mutta eka kerta kuitenkin; sain bännit keskustelupastalta. Seitsemän vuotta ehdin olla.

https://teslamotorsclub.com/tmc/forums/-/list

Liiallista kriittisyyttä Teslaa kohtaan sijoituskeskusteluissa. :dumb:
Banni on poistettu :ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ehditkö jo laitostua?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sähköistä Mobility as a service - pyörää. Tier toi Ouluun sähkölautojen ohella polkupyörät, ja kokeilin rekisteröitymisen ohessa saatavilla ilmaisminuuteilla. Käyttöönotto ja lopettaminen helppoa, mutta minulle osuneessa pyörässä oli ohjaustanko vinossa eturenkaaseen nähden, mikä vähän häiritsi ohjausta. Ihan hauska peli, avustuksessa oli sopivasti potkua, ehkä liiankin kanssa kun pelkkä vapaalla pyörittäminen tuntui riittävän.

En usko että kovin usein tulee käyttöä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 23.05.2022 22:34 Sähköistä Mobility as a service - pyörää. Tier toi Ouluun sähkölautojen ohella polkupyörät, ja kokeilin rekisteröitymisen ohessa saatavilla ilmaisminuuteilla. Käyttöönotto ja lopettaminen helppoa, mutta minulle osuneessa pyörässä oli ohjaustanko vinossa eturenkaaseen nähden, mikä vähän häiritsi ohjausta. Ihan hauska peli, avustuksessa oli sopivasti potkua, ehkä liiankin kanssa kun pelkkä vapaalla pyörittäminen tuntui riittävän.

En usko että kovin usein tulee käyttöä.
Yhden kerran olen äitylin sähköpyörää kokeillut. Meinasin päätyä ojaan, kun koeajolenkin alussa tein ahtaassa tilassa U-käännöstä ja kevyesti polkaisin, jolloin sähkömoottori tykitti mukaan ja vauhti kiihtyi odottamatta kuin Matilla ja Tepolla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2022 8:29 Yhden kerran olen äitylin sähköpyörää kokeillut. Meinasin päätyä ojaan, kun koeajolenkin alussa tein ahtaassa tilassa U-käännöstä ja kevyesti polkaisin, jolloin sähkömoottori tykitti mukaan ja vauhti kiihtyi odottamatta kuin Matilla ja Tepolla.
Mä otin pyörän käyttöön Oulun Pääkirjaston edestä, ja siinähän on Torinrannan ympäristössä usein aika paljon kävelijää ja muuta liikennettä. Normaalistikin siinä pyöräillessä pitää usein himmailla ja mennä vapaalla turisteja väistellen, mutta en minä siinä normaalisti pysäytä polkemista täysin, vaan vain jätän voiman pois. Nyt sai aika nopeasti hapuilla käsijarrua kun pyörä vain lähtikin vetämään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Noissa pitäisi olla (ehkä joissain onkin?) force feedback ominaisuus eli moottori tunnustelisi, millä voimalla polkija painaa pedaalia ja annostelee sähköä sen mukaan. Tai ehkä noissa oli nytkin ja user error? Eniveis pitäisi alkuun tulla vain kevyesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Noissahan on säädettävät avut. Kyllä esim maastossa ylämäkeen mentäessä on ihan paikallaan, että avut tulevat aika viiveettä. Voisin kuvitella, että noita avustusten profiileja on tänä päivänä muokattu käyttötarkoituksiin sopiviksi, eli luulisin hyvillä valmistajilla kaupunkipyörän käyttäytyvän eri tavalla kuin maastopyörän. Joka tapauksessa apuihin tottuminen vaatii opettelua ja kertakokeilu ei välttämättä anna oikeaa kuvaa.

Eikös sähköfillari sopisi sinullekin hyvin? Pyöräilevänä maailmanpelastajana on oikeutettu avautumaan muille, vaikka ajaisi itse miten sattuu. Parempaa kuin bussikaistalla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.05.2022 11:03 .

Eikös sähköfillari sopisi sinullekin hyvin? Pyöräilevänä maailmanpelastajana on oikeutettu avautumaan muille, vaikka ajaisi itse miten sattuu. Parempaa kuin bussikaistalla.
:idea:

Täytyy heti varata domainit, jonne kuvaan road rage -videoita autoilijoiden ja kävelijoiden törttöilystä!

Middle-aged man in lycra - Mein Kampf
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siitä kasailemaan sähköfillaria jolla kehtaa kaahata bussikaistalla:

https://www.icetrikes.co/2-uncategorise ... t-trike-23
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nojapyörän pääajatus on alhainen ilmanvastus, joka mahdollistaa etenemisen pienemmällä voimalla. Sähköpyörällä ilmanvastus ei yleensä ole merkittävä juttu. Ottaisin mieluummin rennon normipyörän isoilla renkailla katukäyttöön.

Lycrarage tosin vaatii semmoisen käyräsarvisen sleeperin, jota normitallaaja ei erota sähköpyöräksi. Sitten voi keskittyä pitämään kiinni oikeudestaan edetä 25 kmh kaikkialla kaiken aikaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tilasin kengät internetsistä.

Kävin eilen Kampin Ecco liikkeessa kun laskuri väitti, että siellä olisi saatavilla haluamaani popoa. Ei ollut.

Kokeillaan nyt sopiiko netistä tilattuina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 20.11.2022 13:50 Tilasin kengät internetsistä.

Kävin eilen Kampin Ecco liikkeessa kun laskuri väitti, että siellä olisi saatavilla haluamaani popoa. Ei ollut.

Kokeillaan nyt sopiiko netistä tilattuina.
Mä olen jo pitkään tilannut kengät netistä. Esim samaa Björn Borgin mallia olen tilannut monta kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ostin lennolle liput golf-bägille. Ensi kuussa törkeänpaikanleiri Oulussa. Pitää ostaa vielä suojalaukku bägille. Joku tällainen

https://golfsky.fi/fi/matkasuojat-34

Olisi hyvä, jos joku haluaisi tehdä pienen omaisuuden (aloittamalla suurella) pistämällä taas pystyyn halpalentoyhtiön Suomen reiteille.
Aiemminhan asiaa ovat yrittäneet Flyingfinn, Air Finland, Söder Airlines, Blue1 ja Norwegian.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.07.2023 15:59 Olisi hyvä, jos joku haluaisi tehdä pienen omaisuuden (aloittamalla suurella) pistämällä taas pystyyn halpalentoyhtiön Suomen reiteille.
Aiemminhan asiaa ovat yrittäneet Flyingfinn, Air Finland, Söder Airlines, Blue1 ja Norwegian.
:axe:

Sais loputkin markkinhäiriköt kuolla pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 16.07.2023 20:53
James Potkukelkka kirjoitti: 16.07.2023 15:59 Olisi hyvä, jos joku haluaisi tehdä pienen omaisuuden (aloittamalla suurella) pistämällä taas pystyyn halpalentoyhtiön Suomen reiteille.
Aiemminhan asiaa ovat yrittäneet Flyingfinn, Air Finland, Söder Airlines, Blue1 ja Norwegian.
:axe:

Sais loputkin markkinhäiriköt kuolla pois.
Ootko tosissasi? Miksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:21 Ootko tosissasi? Miksi?
Oon.

Mä en tykkää halpalentoyhtiöiden hinnoittelumallista, jossa myydään vain lento ja kaikesta palvelusta peritään erilliskorvaus. Mennyt maailma oli just hyvä, kun lippu sisälsi aina matkatavarat ja juomat lentokoneessa ja muut sellaset, koska mulla on aina matkatavaroita, kun kuljen. Monesti vielä urheiluvälineitä matkalaukun lisäksi. Myös käsimatkatavaroita on yleensä enemmän kuin halpalentoyhtiö sallii, koska CPAP, kamera ja tietokoneet pitää kuitenkin kuskata käsimatkatavaroissa.

Halpalentoyhtiöiden hinnoista on sitten rasittava ynnäillä mikä todelliseksi lipunhinnaksi tulee, niin en koskaan käytä niitä. Valitettavasti niiden luoma hinnoittelupaine on muuttanut perinteistenkin lentoyhtiöiden hinnoittelua ja niiltäkin on tullut tarjolle riisuttuja lippuvaihtoehtoja. Kaikki tämä tekee lipunhintojen vertailun entistä vaikeammaksi, kun hakukoneet näyttää sen halvimman hinnan. Toki mun ongelmaan auttaisi että hakukoneet tarjoaisi kattavamman valikoiman hakuehtoja ja osaisi itsekseen ynnäillä valmiin tarjouksen haluamalleni palvelukokonaisuudelle eikä näyttäisi huonompia vaihtoehtoja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^No kyllä mä mielummin lentäisin Ouluun ja takaisin alle satkulla vaikka se vähän enemmän hiiren naksuttelua vaatiikin.

Ja kuten jo totesit, nykyään Finskilläkin pitää tehdä aivan samat naksuttelut. Ei se nyt ole kovin vaikeaa ja hyvän tuntipalkan siinä saa.

Nyt maksoi bägin kanssa 268.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:45 ^No kyllä mä mielummin lentäisin Ouluun ja takaisin alle satkulla vaikka se vähän enemmän hiiren naksuttelua vaatiikin.
Ihan haihattelua tuollainen hintataso. Lentoliikenne pitäisi saada co2 maksujen piiriin ja sitä kautta lippujen hintoja ylös. Suhteessa autoiluun lentoliikenne on nykyään ihan suhteettoman halpaa, kun vertaa tilanteeseen vaikkapa vuosituhanteen vaihteessa.

Vaihtoisesti, tai jopa mieluummin, kelpuutan autoilun haittaverojen merkittävän pienentämisen.
James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:45 Ja kuten jo totesit, nykyään Finskilläkin pitää tehdä aivan samat naksuttelut.
Tätä mä just tarkoitan. Halpalentoyhtiöt on pilanneet maailman. Paskiaiset :paavi:

SAS ja Lufthansa ainakin myyvät vielä perinteisiä lippuja halpisversioiden rinnalla. Käytän yleensä niitä. Finnairilla en ole lentänyt pitkään aikaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.07.2023 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:45 ^No kyllä mä mielummin lentäisin Ouluun ja takaisin alle satkulla vaikka se vähän enemmän hiiren naksuttelua vaatiikin.
Ihan haihattelua tuollainen hintataso. Lentoliikenne pitäisi saada co2 maksujen piiriin ja sitä kautta lippujen hintoja ylös.
Miksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:56
Vagabondo kirjoitti: 17.07.2023 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:45 ^No kyllä mä mielummin lentäisin Ouluun ja takaisin alle satkulla vaikka se vähän enemmän hiiren naksuttelua vaatiikin.
Ihan haihattelua tuollainen hintataso. Lentoliikenne pitäisi saada co2 maksujen piiriin ja sitä kautta lippujen hintoja ylös.
Miksi?
Loogisuuden vuoksi. Jos liikenteen CO2 päästöjä haittaverotetaan, niin niitä pitää sitten haittaverottaa tasapuolisesti. Mun mielestä on ihan perseestä, että yksityisautoilijat maksaa laskun ja lentoliikenne ja julkinen liikenne vapaamatkustaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.07.2023 9:02
James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 8:56
Vagabondo kirjoitti: 17.07.2023 8:54

Ihan haihattelua tuollainen hintataso. Lentoliikenne pitäisi saada co2 maksujen piiriin ja sitä kautta lippujen hintoja ylös.
Miksi?
Loogisuuden vuoksi. Jos liikenteen CO2 päästöjä haittaverotetaan, niin niitä pitää sitten haittaverottaa tasapuolisesti. Mun mielestä on ihan perseestä, että yksityisautoilijat maksaa laskun ja lentoliikenne ja julkinen liikenne vapaamatkustaa.
No onhan tuokin tietysti näkökanta, mutta itse en ajattele, että jos maksan veroa A, haluan maksaa myös veroa B.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mietin vielä tuota sun kantaasi.

Kuluttajathan tämän päätöksen ovat tehneet. Jos kuluttajat olisivat halunneet jatkaa perinteisten lentoyhtiöiden mallilla, halpiksille ei olisi ollut kysyntää.

Toki mä osittain ymmärrän sua. Mua harmittaa raahata astioita ravintolassa, mutta kuluttajat eivät halua maksaa palvelusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.07.2023 9:14 Kuluttajathan tämän päätöksen ovat tehneet. Jos kuluttajat olisivat halunneet jatkaa perinteisten lentoyhtiöiden mallilla, halpiksille ei olisi ollut kysyntää.
Juu, näinhän tuo on. Mutta kuten aina, niin keskivertokuluttaja ei ymmärrä hyvän päälle, vaan tyytyy huonoon kunhan se on halpaa. Sen takia näin tärkeitä asioita ei pitäisi jättää kuluttajan päätettäväksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin