Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Toiseksi ymmärrän, että käsitys omasta tieteellisyydestä ja viisaudesta on pitänyt monia ihmisiä Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Sillä tosiasia on, että nykymaailma pitää tiukasti kiinni objektiivisuudestaan ja on omaksunut luonnontieteellisen näkemyksen. Eli jokainen meistä haluaa uskoa, että hän on raitis ja järkevä, että hänen näkemyksensä on puolueeton, intohimoton ja tosiasioihin perustuva. Kukaan ei ainakaan halua myöntää, että hän on mikään uskonnollinen fanaatikko tai esim. fundamentalisti (monet niputtavat yhteen kaiken uskonnollisuuden ja myös Islamin tähän joukkoon), jota nimitystä jotkut lehdet ja toimittajat mielellään käyttävät.

Monet, kun he ovat tässä tilassa eli itsemielestänsä viisaita (Paavali kirjoitti, Room 12:16: ”…Älkää olko itsemielestänne viisaita” sekä ”vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne”, Fil 2:3), ovat siten itseasiassa juuri samanlaisia kuin se Luukkaan evankeliumissa mainittu fariseus, joka vertasi itseään publikaaniin ja piti itseään parempana:

http://www.koti.phnet.fi/elohim/jarjenpaatelmat2

Hyvää kesää kaikille!
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
slam

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja slam »

Eilen pelatussa ottelussa kentällä oli Fariseus. Olin aivan sata varma, että hän juuri on fariseus. Mies kävi nyrkit pystyssä vastapelaajaa kohden ja oli niin oikessa, niin oikeassa.

Kaveri sai punaisen ja pian hän istui vastapuolella pelaavan toverin vieressä. Mies oli hänen seurajoukkuetoverinsa. Hänen ilmeensä oli nöyrä. Kentän jumalamies oli heittänyt hänet ulos. Mutta voi vittu, sit mä snaijasin sen, hän oli muuttunut bublikaaniksi!

Miettikää mikä inkarnaatio... :lol: :lol: :lol:

ELI

Farisealaisuus on määre ja useampi ekoottiskeskeinen persoona saattaa ylläpitää tai luonnollisesti pitää yllä sellaista imagoa. Se on kuitenkin vain määre, ja ei sellaista aina tehdä. Tyhmä on se, joka sellaista aina tekee... eikä ota kuuleviin korviinsa muiden sanoja.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja nexie »

PetriFB kirjoitti:
Monet, kun he ovat tässä tilassa eli itsemielestänsä viisaita (Paavali kirjoitti, Room 12:16: ”…Älkää olko itsemielestänne viisaita” sekä ”vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne”, Fil 2:3)

Hyvää kesää kaikille!
Itsemielestänne? Saarnamiehellä on vanha painos käytössä, joten ihan silkkaa ystävällisyyttäni googletin ymmärrettävämmän ysäriversion.

Room 12:16: "Älkää olko omasta mielestänne viisaita.

Fil 2:3: "Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne."
Don't Panic!
Bhven

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Lahti on kyllä ihan mesta paikka." - Dalai Nykänen
Turbohaltija

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Mun mielestä kitinä estää mua pelastumasta. Kitinä on syntinen pelsepuupi.
Elukka

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pyh, sanon minä. Minun pelastumistani ei voi mikään estää, varsinkaan kun minä en ainakaan ylpeyden syntiin ole syyllistynyt :leuhka:
(toisin kuin te Helvettiin matkalla olevat kurjat syntiset! :paavi: )
slam

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja slam »

PetriFB kirjoitti:
Hyvää kesää kaikille!
http://aukea.net/mp/db/Teos/yksi/?K=3109492&NRO=-1

hyvää kesää, mutta älä näitä lue... :lol:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:Toiseksi ymmärrän, että käsitys omasta tieteellisyydestä ja viisaudesta on pitänyt monia ihmisiä Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Sillä tosiasia on, että nykymaailma pitää tiukasti kiinni objektiivisuudestaan ja on omaksunut luonnontieteellisen näkemyksen. Eli jokainen meistä haluaa uskoa, että hän on raitis ja järkevä, että hänen näkemyksensä on puolueeton, intohimoton ja tosiasioihin perustuva. Kukaan ei ainakaan halua myöntää, että hän on mikään uskonnollinen fanaatikko tai esim. fundamentalisti (monet niputtavat yhteen kaiken uskonnollisuuden ja myös Islamin tähän joukkoon), jota nimitystä jotkut lehdet ja toimittajat mielellään käyttävät.
Tuosta voisi melkein luulla, että Petri puhuu itsestään ja kyseenalaistaa oman "viisautensa". Mutta eipä teekään, sama meno jatkuu omalla foorumillaan.

Ihan surrealistisen orwellilaista on tuo Petrin kaksoisajattelu. Hän moittii "järjenpäätelmiä" ja "perinnäissääntöjä". Sitten kuitenkaan miehestä itsestään ei tule muuta kun nimenomaan järjenpäätelmiä ja ihmisten perinteisiin perustuvaa tietyn lahkon dogmatikkaa. Tiukkaamisesta huolimatta tuo ei ole kertonut ilmestyksiäkään saaneensa, vaan aina ne "kirjoitusten kautta Pyhän Hengen johdatuksella" -lätinät. Siis mies miettii, miettii ja selittää fiiliksensä Pyhän Hengen piikkiin.

Petrin itsepetos on siinä, että hän unohtaa tai on unohtavinaan itse järkeilevänsä oppejaan ja esittää ne sitten jonain perustavanlaatuisena totuutena, joihin meidän pitäisi järki hyläten kääntyä. Ja laittaa moittivan runon "fariseuksesta", vaikka on fariseus tai kirjanoppinut itse.

Hah, jos järki pitäisi hylätä, niin sittenhän minunkin olisi pitänyt langeta ensimmäiseen vastaantulevaan huuhaakulttiin, oliko se sitten päivähoitopaikkani jehovantodistajat tai ufohörhöjen tarinat! Noita vastaavia humpuukilahkoja on melkein loputtomiin, kaikki yhtä perustavan oikeassa mielestään.

Mutta se ei Petrille käykään, ensin pitäisi kuitenkin pikkuisen järkeillä, hyväksyä Petrin järkeilyt ja SITTEN fiilistellä ne pyhähenkijutut!
-----

Tässä jonkin aikaa olen huppaillut ja PERUSTELLEN remunnut Petrin ja kumppanien Uskontie-foorumilla.

Tänään sain noottia:
tuomo-tp kirjoitti: Hei Tapani!

"Rienauskiintiösi" Jumalaa, Pyhiäarvoja ja uskovaisia kohtaan on saavuttanut lakipisteensä.

Älä hämmästy, kun saat todennäköisesti lähipäivinä huomata, että osallistumis mahdollisuutesi Uskontie foorumille on estetty.

t. tuomo-tp
Aikas komeaa, eikös! Melkein kuin pulla, banna tai kirkonkirous! :D

Totta kai olen käyttänyt ilkeää kieltä noille omahyväisille mukamas Jumalan arvovallalla puhuville ja mystisiä Jeesuksen nimeen tuomioita jakaville törkimyksille. Melkein kaikki siellä ovat kaikkein tympeimpiä äärifundamentalisteja (jota eivät tietenkään myönnä :D ). Ihan terveellistä heille jos ei vaan nöyrästi kyselekään vaan antaa palaa. Hyvin perustellen tietysti. Mutta tuossa perustellut "pilkkaa Jumalaa" ja "Pyhiä Arvoja" ovatkin TEOLOGISIA syitä banniin, siis heidän Jumalakäsitystään ja arvojaan olen pilkannut, en Jumalaa.

No joo, hupiarvo on lopussa ja se vei liikaa aikaa ja vaivaa. Keskustelu tyhmien kanssa on turhaa. Kuittasin poistuvani.

Jatkossa ehdotan, en Petrin bannausta vaan:
Jos Petrin jutut Kitinässä käyvät rasittaviksi, voisi noudattaa samaa strategiaa kuin sinänsä mulkku Bushin hallinto: Pirulaiset on pidettävä niin kiireisinä kotikonnuillaan, että eivät ehdi muualle.

Sitten voisitte ärtyessänne massoittain rekkautua sinne
http://www.uskontie.net Melko yhtenäinen pienehkö fundisuskispalsta johtohahmoineen, ei suvaitseva iso foorumi ollenkaan. Vaikka floodatkaa koko mesta jos huvittaa.

Kitinäläiset kun ovat mielestäni hekin vajakkeja, niin voi olla että joku hurahtaa uskoon, mutta onpas sitten poissa syntiseltä Kitinältä!
Enemmistö saisi hetkellistä hupia uskisten lööperistä, kunhan eivät rasita sinne kirjoittelulla itseään yhtä paljon kuin minä.

Joo, ei tarvi.. paras norata koko Petri.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
MadameDeMeloni

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Jep. Tässä kohtaa on ihanaa todeta, että on "pakana" eikä kuulu kirkkoon. Ateistikin vielä kaiken lisäksi. Vavahtakaa. :twisted:
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

MadameDeMeloni kirjoitti:Jep. Tässä kohtaa on ihanaa todeta, että on "pakana" eikä kuulu kirkkoon. Ateistikin vielä kaiken lisäksi. Vavahtakaa. :twisted:
Minä totean, että uskon Kristukseen Jeesukseen, enkä kuulu kirkkoon.... :)
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
MadameDeMeloni

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

PetriFB kirjoitti: Minä totean, että uskon Kristukseen Jeesukseen, enkä kuulu kirkkoon.... :)
Minusta olisi omalla kohdallani tekopyhää kuulua kirkkoon, koska en usko.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

MadameDeMeloni kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Minä totean, että uskon Kristukseen Jeesukseen, enkä kuulu kirkkoon.... :)
Minusta olisi omalla kohdallani tekopyhää kuulua kirkkoon, koska en usko.
Minusta taas omalla kohdallani en voi kuulua instituutioon, joka opettaa paljon pakanallisia perinteitä sekä uskonnollisia sakramentteja. Kirkko on uskonnollis-maallinen instituutio.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:Minusta taas omalla kohdallani en voi kuulua instituutioon, joka opettaa paljon pakanallisia perinteitä sekä uskonnollisia sakramentteja. Kirkko on uskonnollis-maallinen instituutio.
Jep, sen sijaan palvot sumerilaisiin myytteihin pohjautuvaa El-ylijumalan poikaa Jahvea, muttet veljeään Baalia tai Jahven vaimoa Asheraa, ja sitten palvot tuon Jahvekultin (lapsia massamurhanneiden) kannattajien kirjoitusten eli Tooran mukaan vääräksi profeetaksi havaittavaa kuollutta rakennusmiestä, jonka kerrotaan Mithra- ja Osiriskulttien esikuvan mukaan nousseen kuolleista ja joka itse lupasi palata jo 2000 vuotta sitten, eikä miestä kuulu.

Lisäksi vahtaat sakramentteja tarkkaan ja isona miehenä olet kömpinyt vesipaljuun mikä perustuu esikristillisten essealaisten kylpysakramentteihin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
killkill

Re: Asia, joka estää sinua pelastumasta!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gattaca kirjoitti:... täsmädisautus ...
:9mm: :paavi:

:jee: :jee: :jee:
Vastaa Viestiin