Kotityöt parisuhteessa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Ebola

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Herra Manala kirjoitti:
Ebola kirjoitti:Mikä voisi olla kauheampaa kuin tehdä se 8h töitä, kuluttaa työmatkoihin vaikka se 1h, käydä kaupassa, kokata ja sitten siivota toisen ja vielä omatkin jälkensä, huh huh been there done that, never again.
How about: Tehdä kaikki tuo ja tulla yksin tyhjään kotiin.

Being there, doing that.
Paitsi että työmatkoihin menee 1h20min.
Tuo ei ole silloin ongelma kun on yksin. Nimenomaan siitä tulee se ongelma jos kotona on sohvaperuna, joka ei persettään saa ylös tekemään yhtään mitään. Yksin ollessa nyt vaan on pakko tehdä kaikki itse.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

segma kirjoitti:Miehillä asia menee näin: Jos sukat loppuvat, niin sitten ne voi pyykätä. Sitä ennen ei tarvitse. Eli toiminnan aiheuttavana tekijänä on puhtaiden loppuminen.

Naisilla asia menee näin: Jos likaisia sukkia alkaa kertyä pyykkikoriin, on ne pestävä, ennen kuin koko pyykkikori täyttyy likaisista sukista. Toiminnan aiheuttava tekijä on siis likaisten sukkien kertyminen.

Soveltaen sama kaikenlaiseen muuhun kotiaskareeseen.
Olen hermafrodiitti. Eilen oli pakko pyykätä, kun meinasivat puhtaat alkkarit loppua. Pyykkikorista en ota ikinä mitään vaatekappaleita, se olisi niin ällöä, että yököttäisi.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sinkkumatti kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: esität kovaakin nussijaa ja tunteetonta ja jäyhää kaatajaa
Höpö höpö taas. En mä mitään esitä. Sä vaan kuvittelet mun olevan tuollainen.
Ihanaa, sittenhän meidänkin rakkaustarinalla on vielä kaikki edellytykset olemassa.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Larla »

Eläessäni miltei kuusi vuotta ihmisen kanssa jonka mielestä minun piti hoitaa miltei kaikki kotityöt. Voin sanoa, että sellaiseen suhteeseen en enää halua. En tosin lähtenyt siihen, sitten oli sotkuista ja nalkutuksen määrä vakio. Syyt aina vaan vaihtui. Alkuun se oli niin, että koska tienaan vähemmän minun kuuluu tehdä kodin eteen enemmän. Lapsen syntyessä, se klassinen " olet äiti, sinun kuuluu tehdä kaikki kun hän sentään käy TÖISSÄ". Kyllä hän tosin laittoi ruokaa aika usein ja jos herra sattui kerran siivoamaan niin seuraavat puoli vuotta hoki, että hän tekee kaiken kun kukaan muu ei tee mitään. Itse olen aika boheemi mitä tulee siisteyteen, pidän toki siististä kodista, mutta olen kohtalaisen epäjärjestelmällinen joten se yleensä jää vain ajatuksen tasolle. Kunhan nyt ei ole kirjaimellisesti paskasta niin ei haittaa. Silti olen sitä mieltä, että säännöt pitää olla ja kummankin antaa panoksensa kodin ylläpitoon.
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja shue »

Aika tasan ne on aina menneet. Nykyisessä suhteessa asutaan vielä erillään, mutta ruoanlaittovuoroista joutuu kinaamaan - piti ihan vaatimalla vaatia välillä itsellekin keittiövuoroja, kun ukko tykkää kokkaamisesta niin mahdottomasti :x
Kuormasta ei syödä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Meillä kotityöt ovat loksahtaneet ilman sen suurempaa draamaa paikalleen. Minä pesen pyykkiä ja kotiorja tekee kaiken muun. 8) No ei ihan niin, mutta ruokaa en ole tehnyt kertaakaan.

Meitä ei kumpaakaan häiritse epäjärjestys. Jos nyt tavaraa vähän seilaa siellä täällä niin ei siihen maailma kaadu. Likaisuudesta emme kumpikaan pidä ja se imuroi ja siivoaa kumpaa alkaa ensimmäisenä mahdollinen sotku häiritä. Yleensä, jos toinen alkaa siivota niin toinenkin tulee mukaan, koska ei kehtaa jäädä vain paikalleen toljottamaan toisen raadantaa.

Veikkaisin, että minä siivoan enemmän. En tosin yleensä siivoa kaikkea kerralla, vaan saatan järjestellä tavaroita monena päivänä ja siivota vain jonkin tietyn osan (esim. vessan) kerrallaan. Emme ole vielä kertaakaan onnistuneet saamaan siivoilusta riitaa aikaiseksi (kopukopu puuta).
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Meillä on tilanne täysin päälaellaan klassisiin rooleihin verrattaessa. Mies siivoaa, tiskaa ja pyykkää (minkä takia olen ostanut hänelle lahjaksi pyykki- ja tiskikoneen) ja minä kannan elannon töistä kotiin. :)
Kokkaukset jaetaan puoliksi, mutta se johtuu siitä että meidän bravuurit on aivan erit, joten se kokkaa, kuka osaa milloinkin haluttavan ruokalajin loihtia parhaiten.
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja martza »

Siivoan, pyykkään, silitän, teen ruokaa, hoidan pihatyöt ja hoidan talouden.
Nyt saan jaettua nämä tehtävät rakkaani kanssa. Jeeeee....
Elämä on ihanaa.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
MGandhi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

martza kirjoitti:Siivoan, pyykkään, silitän, teen ruokaa, hoidan pihatyöt ja hoidan talouden.
Nyt saan jaettua nämä tehtävät rakkaani kanssa. Jeeeee....
Elämä on ihanaa.
Ai että sitä päivää kun löydät naisesi sängyssä jonkun tuntemattoman kaljun kanssa ja tulet tänne sitä itkemään, niin en voi kuin sanoa, että se olin muuten minä. Jeeeeee... :lol: :D :) :o :P :wink:
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja martza »

MGandhi kirjoitti: Ai että sitä päivää kun löydät naisesi sängyssä jonkun tuntemattoman kaljun kanssa ja tulet tänne sitä itkemään, niin en voi kuin sanoa, että se olin muuten minä. Jeeeeee...
Älä edes unta näe siitä. :lol: :lol: :lol:
On sulle liian kuuma pakkaus. :wink:

Ja muutenkin, hän pitää Miehistä, ei pojan nulikoista. :lol:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
MGandhi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

martza kirjoitti:
MGandhi kirjoitti: Ai että sitä päivää kun löydät naisesi sängyssä jonkun tuntemattoman kaljun kanssa ja tulet tänne sitä itkemään, niin en voi kuin sanoa, että se olin muuten minä. Jeeeeee...
Älä edes unta näe siitä. :lol: :lol: :lol:
On sulle liian kuuma pakkaus. :wink:

Ja muutenkin, hän pitää Miehistä, ei pojan nulikoista. :lol:
En toki haluakkaan painajaisia nähdä! :shock:
Kuumuus on katsojan silmässä, mutta älä huoli: tässä tapauksessa nussin sitä läskiäkin! :D :) :o :lol: :wink:

Koitahan nyt päästä noista lapsuuden traumoistasi eroon. Kyllä sä olet mies, oikeesti! Ei sun sitä tarvitse jatkuvasti tuoda esiin. Tsemppiä.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja martza »

MGandhi kirjoitti: En toki haluakkaan painajaisia nähdä!
Kuumuus on katsojan silmässä, mutta älä huoli: tässä tapauksessa nussin sitä läskiäkin!

Koitahan nyt päästä noista lapsuuden traumoistasi eroon. Kyllä sä olet mies, oikeesti! Ei sun sitä tarvitse jatkuvasti tuoda esiin. Tsemppiä.
Nimeomaan, "kuumuus" on katsojan silmissä.
Sinähän varmaan nussit kaikki kylän tikapuutkin!!! Taidat olla oikea pukki :wink:

Yritähän aikuistua ja tulla joskus Mieheksikin.

Tsemppiä valitsemallesi tyylillesi ja ONNEA elämääsi. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
MGandhi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

martza kirjoitti: Yritähän aikuistua ja tulla joskus Mieheksikin.
Taas? Taidat olla todella syvällä epävarmuuden suossa?
Tsemppiä valitsemallesi tyylillesi ja ONNEA elämääsi. :wink:
Elämä ei ole onni- vaan taitolaji, joten minulla ei ole mitään hätää. Mutta onnea sinulle valitsemallesi yltiöpositiivisuuden tielle, kunnes haaveet kaatuuuuuu ... ;)
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja martza »

MGandhi kirjoitti: martza kirjoitti:

Yritähän aikuistua ja tulla joskus Mieheksikin.


Taas? Taidat olla todella syvällä epävarmuuden suossa?

Lainaus:
Tsemppiä valitsemallesi tyylillesi ja ONNEA elämääsi.


Elämä ei ole onni- vaan taitolaji, joten minulla ei ole mitään hätää. Mutta onnea sinulle valitsemallesi yltiöpositiivisuuden tielle, kunnes haaveet kaatuuuuuu ...
Vielä pienet kommentit tästä asiasta:

Ekaan typrään kommentiisi en viitsi edes vaivautua vastamaan.

Oikein, elämä on nimenomaan taitolaji ja kun osaa ottaa elämän pienistä onnen hetkistä kiinni ja nauttia niistä täysin rinnoin niin elämästä on helppo pitää kiinni ja nauttia siitä, kaiken lisäksi. :wink:

Hassua, kun ajattelee elämästä positiivisesti ja etsii elämästä niitä mukavia asioita ja nauttii niistä niin sitten on yltiöpositiivinen, sinun mielestäsi. Mielelläni olen sitten "yltiöpositiivinen" kuin sinun tyylilläsi "yltiönegatiivinen", kaiken suhteen.
Olet varmaan kokenut pettymyksiä, joista et ole selvinnyt vaan näet, että kaikki mitä teet niin se kariutuu kuitenkin. Elämä on tässä ja nyt sekä tulevaisuudessa, eikä menneessä. Jostain on luovuttava, jotta saa uutta aikaa!!!

Elämähän koostuu tuhansista ja tuhansista positiivisista ja negatiivisista tapahtumista ja jokainen parsii näistä oman elämänsä yhteen ja rakentaa näistä kokemuksista ja tapahtumista omanlaisensa elämän. Se, miten nämä tapahtumat suhteuttaa omaan elämäänsä, on taitolaji, jos mikä. Mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä ja ihania ja haluat vaalia ja ylläpitää niitä ja mistä asioista sinun on luovuttava, jotta annat uusille tapahtumille tilaa elämässäsi.

Mulla on ihanat lapset, kaunis koti, hyvä työ ja ihana rakastava suhde, niin miksi en saisi nauttia näistä asioista ja ilmaista onnellisuuteni muillekkin??
Onhan täällä joku muukin näistä samoista asioista onnellinen elämässään ja on kirjoittanutkin niistä eikä häntä siitä ole moitittu.

Pitäisikö minun ajatella sinun negatiivisella tapaa, että kyllä tämä haave tästä kuitenkin kaatuuuuuuuu...... niin miksi olisin nyt sitten onnellinen. :cry:
Onneksi en ajattele sinun negatiivisella tavallasi. :D :D

Kommenttini tämän otsikon alta loppuu sitten tähän.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Ann »

Koska kotosalla enemmän aikaa vietän, niin olen vastuussa yleisestä siistimisestä(ja sekös mua vituttaa). Isommat siivoukset ollaan tehty yhdessä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
llumi
Kitisijä
Viestit: 16
Liittynyt: 05.08.2006 0:21
Paikkakunta: Washington

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja llumi »

Meillä ei suuremmin ole tullut valitusta puolin eikä toisin. Tosin kumpikaan ei ole mikään himosiivoaja. Silloin, kun asuttiin Suomessa, mä lähinnä siivosin (harvoin) / pyykkäsin (kun vaatteet loppu) ja mies laittoi ruokaa (koska se tekee vaan niin paljon parempaa ruokaa kun mä).

Tästä hetkestä on vähän paha sanoa, kun tilannekin on niin outo. Asutaan toisten ihmisten talossa, vähän niinkun alivuokralaishuoneessa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja annepa »

segma kirjoitti:
Miehillä asia menee näin: Jos sukat loppuvat, niin sitten ne voi pyykätä. Sitä ennen ei tarvitse. Eli toiminnan aiheuttavana tekijänä on puhtaiden loppuminen.

Naisilla asia menee näin: Jos likaisia sukkia alkaa kertyä pyykkikoriin, on ne pestävä, ennen kuin koko pyykkikori täyttyy likaisista sukista. Toiminnan aiheuttava tekijä on siis likaisten sukkien kertyminen.

Soveltaen sama kaikenlaiseen muuhun kotiaskareeseen.
Olen sittenkin mies :shock:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
AarneAnkka

Re: Kotityöt parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Jos ei muuta niin ainakin keskenäistaloudessa eläessään oppii itse kantamaan vastuun kodinhoidosta, joten sitten kun suchteeseen päätyy, kotitöistä tuskin tulee riitaa. Ellei nainen sitten satu olemaan sohvaperunoidi. Tai osapuolten käsitykset siististä asunosta poikkea kovin radikaalisti.
Vastaa Viestiin