Kaamee Kepula

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ebola

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Kyllä tuossa ainakin omat luokkakaverit lähäriajoilta ovat työllistyneet hyvin ja keikka luontoista hommaa on paljon tarjolla.
Jopa ensihoitoon erikoistuneet ovat saaneet palolaitoksilta paikkoja jotka tunnetusti ovat kiven alla.
Toki on sitten niitä, jotka esimerkiksi ovat erikoistuneet vaikka juuri siihen ensihoitoon/mielenterveyspuolelle, joutuvat tekemään sairaanhoidollisella puolella hommia (vanhainkodit ym.).
Sinkkumatti

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

safi kirjoitti: Höpön löpöä sanon minä. Kyllä se sinkkumatti on vaan niin, että jos sitä halua opiskella löytyy riittävästi, niin siinä ei paljon asuntolainat ja muut elämän kiemurat paina.


Luuletko etten sitä tiedä? Olen itsekin kouluttatunut vielä hieman alle kolmekymppisenä uusiksi. Perkeleen köyhää se oli ja raskasta kun piti tehdä koko ajan duunia sivussa, kun 6 vuotta koulun penkillä olin.

Toisena esimerkkinä lääkäriystäväni, joka on sinua vielä 5v. vanhempi. Lähtee nyt jatkamaan opintojaan, jotka kestävät kolme vuotta. Huppelis kuppelis ostaa paukautti vielä uuden asunnon aivan kaupungin sydämmestä ja vaihtoi autonkin samalla uuteen tässä ihan just. Ok ystävälläni on varmasti säästöjä jonkin verran, mutta vielä enemmän on lainaa, se on varma. Meinaa vielä keskittyä täysipainoisesti opiskeluun, eikä tee töitä koko aikana.
Olipa hyvä esimerkki. Kukapa sitä ei lääkärin tuloilla opiskelemaan pystyisi lähtemään, kun on vielä varaa ostaa uusi asuntokin.
Sairaanhoitajan liksat eivät kuule ole ihan saa luokkaa, kuin lekurien.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja cardic »

jos jengi on tanaan stadis vetamas jotain letkeet kaljottelusettii, niin saa ilmotella
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
SikaMika

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

huima kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Niin, jumalaista vartaloa ei saa ilmaiseksi.
No ei. Mutta mä olen rahan arvoinen.
Heheh! Toisinaan mulle tulee sellainen fiilis näitä Huiman letkauksia lukiessani, että kaverihan on melkein yhtä hauska kuin minä! Eli ei paha... :)

Olen ihan kahden vaiheilla, lähteäkö katsomaan sitä Elwoodia vaiko hypätä Tampesterin junaan jo tänään. Otan pari neuvoa antavaa ennen tuomion julistamista...
SikaMika

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jo puolikas drinksu ja yksi puhelu antoivat neuvon: Tampereelle.
Juna lähtee reilun tunnin kuluttua. So long, imuttelijat!
Turbohaltija

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Kiinnostaa taas ihan vitusti tänään.
Avatar
hoaxie
Kitinäaddikti
Viestit: 67
Liittynyt: 18.11.2005 23:59
Paikkakunta: Alahylly

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja hoaxie »

Korkata vaiko eikö korkata? Kauhee ongelma.

Jos korkkais ihan vaan varmuuden vuoksi?
"I just had a near-life experience."
1108

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja 1108 »

DeliriumTremens kirjoitti:AMK:ssa on joka lukukausi 6-10 viikon harjoittelu...
Muuten vitut että onkin! Se riippuu täysin linjasta.
bedlam

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Reenit reenailtu, nytpä ajattelin kiskaista pari jääkylmää siideriä. Vaikka tekemistä olisi riittämiin, niin jonkinlainen tyhjyys silti inhasti kaiveleepi... Ensi viikko onneksi on sellaista kiiruhtamista ja häselöintiä, ettei ajatella ehdi.
safi

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja safi »

Sinkkumatti kirjoitti: Olipa hyvä esimerkki. Kukapa sitä ei lääkärin tuloilla opiskelemaan pystyisi lähtemään, kun on vielä varaa ostaa uusi asuntokin.
Sairaanhoitajan liksat eivät kuule ole ihan saa luokkaa, kuin lekurien.
No huh, huh kuulostat muuten ihan vitun kateelliselta...
Mielestäni tämä oli kuitenkin ihan hyvä esimerkki, koska samalla tavalla hän lyhentää lainaa opiskellessaan, kun kaikkien muidenkin alojen ihmiset asunnon ostaessaan. Entisestä tuloluokasta riippumatta. Johan jo aijemmin sanoin, että hän ei jatka nykyisessä virassaan opiskeluaikana, joten tulot tulevat putoamaan aika roimasti ja joutuu takuulla kiristämään vyötä, kuten kuka tahansa.
Sinkkumatti

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

safi kirjoitti: No huh, huh kuulostat muuten ihan vitun kateelliselta...
Kateelliselta. Mitä vittua sä horiset?
Mielestäni tämä oli kuitenkin ihan hyvä esimerkki, koska samalla tavalla hän lyhentää lainaa opiskellessaan, kun kaikkien muidenkin alojen ihmiset asunnon ostaessaan. Entisestä tuloluokasta riippumatta. Johan jo aijemmin sanoin, että hän ei jatka nykyisessä virassaan opiskeluaikana, joten tulot tulevat putoamaan aika roimasti ja joutuu takuulla kiristämään vyötä, kuten kuka tahansa.
Ei todellakaan ole hyvä esimerkki. Kaveri on tehny lekurin hommia jo vuosia, massia piisaa ja on varaa lähteä opiskelemaan. Kun opiskelut on opiskeltu, on kaverilla hyvin hyvin helppo palata takaisin työelämään, koska taustalla on pitkä työura ja nyt jatkokoulutettu samalle alalle. Otahan tuohon vertauskohtana vaikka nyt se sairaanhoitaja, joka haluaa kouluttautua toiselle alalle uudelleen. Perse on luultavasti auki, kuten kaikilla omillaan toimeentulevilla hoitsuilla, 30-35 vuotias uudelleenkoulutettu juuri koulusta valmistunut vailla alan työkokemusta työmarkkinoilla. Sori. Kuva ei ole niin ruusuinen kuin kuvittelet.

Pitää olla kyllä muutakin rahoitusta, kuin kapinen opintotuki opiskeluun sekä myöhemmin suhteita, tai vitunmoinen munkki, että uudelleenkoulutettuna pääsee alansa töihin ohi nuorempien. Näin se vaan on, ja sen koin itsekin.
ElanorRaven

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Ah, taivaallinen olo. Vedin itseni niin piippuun jumpassa, nyt on varsinkin hauikset ja ojentajat ihan muussina. Hiustenpesukin oli vaikeaa, huomenna täytyy varmaan sitten roikottaa käsiä velttoina sivulla koko päivän! Nyt se hieronta olisi vielä enemmän tarpeen kuin eilen.

Hitto, en meinaa jaksaa edes kannatella käsiä tässä näppiksen päällä.
Sudenhenki

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ElanorRaven kirjoitti:Ah, taivaallinen olo. Vedin itseni niin piippuun jumpassa, nyt on varsinkin hauikset ja ojentajat ihan muussina. Hiustenpesukin oli vaikeaa, huomenna täytyy varmaan sitten roikottaa käsiä velttoina sivulla koko päivän! Nyt se hieronta olisi vielä enemmän tarpeen kuin eilen.

Hitto, en meinaa jaksaa edes kannatella käsiä tässä näppiksen päällä.
Samis!!!! Tosin en ollut missään jumpassa vaan Hapkidotreeneissä, ja olo on luokkaa "million bucks". Sain myös kämppään eksyneen kärpäsen niitattua. :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hemmetin hyvä fiilis tänään. Voisin vaikka pussata maailmaa, ehkä jopa persuksille jos maailmalla olisi tarpeeksi nätti takalisto. Johtuuko sitten noin 37 tunnin yhtäjaksoisesta valvomisesta, raa´asta sianlihasta vai mistä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sudenhenki

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Bluntly kirjoitti:Hemmetin hyvä fiilis tänään. Voisin vaikka pussata maailmaa, ehkä jopa persuksille jos maailmalla olisi tarpeeksi nätti takalisto. Johtuuko sitten noin 37 tunnin yhtäjaksoisesta valvomisesta, raa´asta sianlihasta vai mistä?
Omakohtaisia kokemuksia 37 tunnin valvomisesta on, ja minusta asiat ja ihmiset vaikuttivat aika helvetin ruusuisilta silloin, mutta älä anna kurjan todellisuuden pilata hyvää fiilistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sudenhenki kirjoitti: Omakohtaisia kokemuksia 37 tunnin valvomisesta on, ja minusta asiat ja ihmiset vaikuttivat aika helvetin ruusuisilta silloin, mutta älä anna kurjan todellisuuden pilata hyvää fiilistä.
It-aikoinani 37 tuntia olisi ollut aika peruskauraa, rahantekoaikoina naurettava sessio. Ja "todellisuus" on käsite jota en ole voinut myöntää hallinneeni enää pitkään aikaan, hopealangastakin on 85.482% nyöreistä poikki.

Olen järjissäni, luultavasti. Harjoittelen vain karhupäissä oloa (80% viru valgella).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
tonttu

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Instinct is not the path of man
Häh?

EDIT: Väärät tunnukset.
1108

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja 1108 »

tonttu kirjoitti:
Instinct is not the path of man
Häh?

EDIT: Väärät tunnukset.
Siis: HÄH?
Sudenhenki

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

tonttu kirjoitti:
Instinct is not the path of man
Häh?

EDIT: Väärät tunnukset.
Mikä mättää?
Elukka

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Elukka »

SikaMika kirjoitti:
huima kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Niin, jumalaista vartaloa ei saa ilmaiseksi.
No ei. Mutta mä olen rahan arvoinen.
Heheh! Toisinaan mulle tulee sellainen fiilis näitä Huiman letkauksia lukiessani, että kaverihan on melkein yhtä hauska kuin minä! Eli ei paha... :)
On se vaan niin Huima. :P
DeliriumTremens

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

1108 kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti:AMK:ssa on joka lukukausi 6-10 viikon harjoittelu...
Muuten vitut että onkin! Se riippuu täysin linjasta.
no tarkoitinki hoitotyössä
1108

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Sudenhenki kirjoitti:Mikä mättää?
Allekirjoituksesi, ei pysty tajuaan. Sivistä takkutukka.
Sudenhenki

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

1108 kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Mikä mättää?
Allekirjoituksesi, ei pysty tajuaan. Sivistä takkutukka.
Yritän, mutta ei tästä kuitenkaan mitään tule, joten syytä siis itseäsi. Vaistojen varassa eläminen sopii eläimille (noniin kuka siellä jo kiljuu että ihmisetkin ovat eläimiä?), ja vaikka ihminenkin on teknisesti ottaen eläin, on ihmisillä kuitenkin sellaisia käsityksiä päässään kuin moraali, etiikka ja niin edelleen.

Alkukantaisten aistien ja viettien vietävissä olevat yksilöt, jotka eivät pysty vastustamaan niitä, ovat jollain tasolla heikkoja koska he eivät voi itselleen mitään. Esimerkkinä voisi mainita sellaiset ihmiset jotka ahmivat loputtomasti ruokaa ja melko varmasti lihoavat (ja yleensä myös masentuvat tämän johdosta). Ei kovin kaunista, ja tällaisen asian yhteydessä puhutaan "itsekurista" ja että ei saisi antaa mieliteolle periksi. Tämähän ei oikeastaan ole enään kovinkaan yleistä, mutta otin sen esimerkiksi koska tunnen tällaisen henkilön joka ei pysty itselleen mitään.

Noh, pistin tolleen vähäsen, siitä tuli ihan paska niinkuin sanoin ja nyt otan torkut. Osaat varmaan ihan itsekin miettiä tätä asiaa, väitän. Mate.Feed.Kill.Repeat? Instinct is not the path of man.
Elukka

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sudenhenki kirjoitti:moraali, etiikka ja niin edelleen.
Pyh, noi on pelkkä rajapinta alkukantaisten vaistojen päällä. Samanlainen kuin vaikkapa koiraeläinten vaistomainen "alistuvan yksilön kimppuun ei hyökätä" -sääntö. Tarkoituksena on estää meitä itsekkäitä paskiaisia :demoni: vahingoittamasta toisiamme kohtuuttoman paljon.
Sudenhenki

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Elukka kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:moraali, etiikka ja niin edelleen.
Pyh, noi on pelkkä rajapinta alkukantaisten vaistojen päällä. Samanlainen kuin vaikkapa koiraeläinten vaistomainen "alistuvan yksilön kimppuun ei hyökätä" -sääntö. Tarkoituksena on estää meitä itsekkäitä paskiaisia :demoni: vahingoittamasta toisiamme kohtuuttoman paljon.
Kyseessä olikin hyvin yksinkertainen esimerkki, oliko se vaikea käsittää?
Vastaa Viestiin